Jump to content

Ce costuri presupune un X5 ĂŽn anul 2017?


severin31

Recommended Posts

Cea mai buna masina e aia care ti-o permiti fara sa simti. Cam asta e parerea mea.

 

Referitor la profilul posesorului de masina scumpa, ideal, repet, IDEAL, ar fi: daca dai 50k pe o masina, ar fi bine sa ai si o afacere care produce banii astia in maxim 1 an, ar fi bine sa ai si in banca cateva zeci de mii, pentru siguranta, si optional, imobiliare.

 

Eu am mai zis pe forum, masina trebuie sa reprezinte o valoare reziduala a bugetului tau, ti-o face cineva dauna totala, sa poti sa revii si bugetul sa nu fie puternic afectat (am inteles ca si asigurile nu mai deconteaza ca pe vremuri la dauna totala, scorurile au scazut, de multe ori se ajunge in instanta).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma fiecare plateste pentru ce doreste... intotdeauna vor fi discutii: dau 45.000 euro pe o masina premium cu 100.000 km si poate 1 an de garantie, dar am 381 cai, plec primul de la semafor, fac o depasire in 2 secunde si vedem dupa daca imi permit o intretinere ca la carte, niste discuri si placute originale, un cauciuc 315/35/20, etc. Ok, daca iti permiti sa cheltui cel putin 10-15%/an din valoarea masinii, fara sa-ti iei de la gura, e in regula.

Sincer, am un X5 E70 40d 306 cp si dupa 1 an de zile, 25.000 km, am tras linia: 18600 lei (3 revizii + reparatii). Probabil ca la un F15, vei ajunge tot pe acolo, poate chiar mai mult daca e M50d.

Personal eu m-am saturat sa dau atatia bani doar pentru placerea de a conduce un X5 si probabil ca in viitor ma voi orienta catre un SUV nou (Mitsubishi, Kia, etc).

Dar, cum am spus, fiecare plateste pentru ce doreste.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

cineva zicea pe un alt forum asta

 

De acord cu @bmdbmw Si eu folosesc combinatia de ulei Motul si filtre Mann si sunt foarte multumit sa fac revizia asta la jumatate de pretul cerut in reprezentanta. Reprezentanta Audi justifica diferenta de pret cu garantia. Dar aici iarasi sunt discutii...intotdeauna se poate gasi o portita pentru a nu acorda garantia (in RO, din pacate).

 

Intotdeauna am rugat service-ul unde am facut schimbul sa imi completeze in cartea service, asa ca am un istoric cu reviziile. Intr-adevar nu e stampila Audi, dar personal asta nu ma ajuta cu nimic. Masina nu o schimb in graba, iar cand v-a fi sa o vand, probabil o voi da vreunui prieten care stie felul in care o ingrijesc.

 

 

dupa toata discutia asta se pot trage doua concluzii mari si late (si le-am experimentat personal)

 

1. serviceul la reprezentanta este cu cel putin 50% mai scump decat la oricare alt service decent autorizat RAR. Te poti descurca cu un x5 daca nu ai alte rate, si alte nebunii, si cu un venit de max 10.000 lei pe luna

2. chiar daca renunti la x5 si iei o alta masina (poate de clasa mai mica) din gama premium, service-ul si piesele tot acolo sunt (cu o diferenta nu prea mare)

 

a si apropo youtube-ul e plin de americani cu masini super scumpe si case super scumpe care isi schimba uleiul in garaj, stiu , stiu, directorii de banca nu fac asta, dar totusi nu toata lumea este director de banca sa nu aibe timp

Edited by andreisaioc
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ ĂŽntrebi cat costa, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ nu ești un inconștient, care are un izvor nesecabil de bani.

 

Proprietarii de Bugatti, Lamborghini cum se mai ĂŽmbracĂŁ, dacĂŁ ics cinciarii le consuma cașmirul și ĂŽncĂŁlțĂŁrile scumpe?

 

PânĂŁ nu vad/trec prin experiența unui X5, nu cred costurile acestea exagerate.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Legat de costuri de intretinere, exemplu ml250 in primii 3 ani: 5 revizii intre 1800 si 4000lei, alte 3 intrari in service pe garantie, costuri undeva la 2000e (platit 0 fiind garantie). In aia 86.000km a mancat 2 seturi de anvelope vara si un set de iarna, poate ca mergeau tinute mai mult, dar nu merita riscul fiind folosita doar pentru drumuri lungi. Un cauciuc 255/50/19 premium e cam 850-1000lei. In rest, nimic deosebit. Pierderea mare e la devalorizare, pe asta nu ai cum sa o fentezi la nici o masina. Pe viitor, am decis ca e mult mai ok sa caut o masina cu 1-2 ani vechime si 20-30.000km, masina noua nu prea vine cu multe avantaje in plus. La ML prima problema a fost la 3000km cand a fost luat cu platforma de pe autostrada in Germania, se stricase ceva tubulatura de la admisie. Pentru cei 2 ani in plus de garantie pierzi prea mult la devalorizare si nu ai nici o certitudine ca masina va avea 0 probleme in acest interval.
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ ĂŽntrebi cat costa, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ nu ești un inconștient, care are un izvor nesecabil de bani.

 

Proprietarii de Bugatti, Lamborghini cum se mai ĂŽmbracĂŁ, dacĂŁ ics cinciarii le consuma cașmirul și ĂŽncĂŁlțĂŁrile scumpe?

 

PânĂŁ nu vad/trec prin experiența unui X5, nu cred costurile acestea exagerate.

 

E normal sa ĂŽntrebi... Ți s-a rĂŁspuns, dupĂŁ 2luni suntem ĂŽncĂŁ aici și tu nu crezi nimic din ce ți se spune... Ești clasicul :pana nu da cu capul... Thread-ul asta e degeaba...defapt e ca un al doilea mobile.de pt tine...

  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Până nu vad/trec prin experiența unui X5, nu cred costurile acestea exagerate.

poate tu nu esti ca un coleg de pe aici cu nu stiu ce model de porsche care a platit 3600 de euro sa schimbe niste suruburi, doar ca a citit undeva ca alea la 20 de mii de km cedeaza...

 

si legat de anvelope, sa stii ca la mini (jante pe 17) o anvelopa pirelli, a fost 850 de lei, deci nici cu o masina mica nu esti prea departe de aceste costuri daca vrei ceva de calitate. Orice din gama premium si nu numai va costa ceva intretinerea.

Va vad ca ii sugerati omului ca daca nu e director de banca nu isi permite x5, nu cred ca e nici un om care castiga 15 milioane pe luna , deci sigur isi va permite sa o mentina in parametri cat de cat normali fara exagerari de genul celei de mai sus

 

daca vrei intretinere ieftina de tot ia o skoda, sau un golf de 7-10 ani, si faci la el minimul si atunci nu iti trebuie mai mult de 2000 de lei pe an pentru intretinere

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

Citesc de pe margine, am un Golf (atat imi permit) si doar ce am cheltuit 2000 lei saptamana trecuta pentru reparat ceva radiatoare de la

clima si o revizie (ulei, filtre si bielete antiruliu pe fata). Masina are 6 ani jumate si aprox. 110k km, o am de noua si cheltuielile de intretinere nu sunt tocmai de economy class. Discuri de frana si placute - 1600 lei montate pe masina, gume de vara - 2000 lei (R18). Urmeaza gume de iarna pe 16” - probabil vreo 1500-1600 lei.

 

Daca vreti economy class, incercati la Dacia...

2000 lei / an pentru intretinere sunt ok pentru cei ce merg doar in weekend cu masina...

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

exact ce ziceam, daca vrei o masina intretinuta corect , nici astea de clasa mica (si non premium) nu sunt ieftine.

Cred ca exageram cu gama dacia, daca vrea pana la urma, isi ia un apartament sau o garsoniera prin bucuresti de banii aia, o inchiriaza, si de 200 de euro pe luna plateste rata la un logan.... dar deja se exagereaza. Sfatul meu ultim si general dupa toata discutia asta

 

incearca sa iei o masina cu cat mai putini km (fereste-te de samsari neaparat) si daca nu are garantie macar sa merite din prisma pretului scazut bine fata de reprezentanta, si vezi cum e un an doi, dupa care daca ti se pare prea mult pentru tine o vinzi, dar ti-ai facut damblaua. Iar serviceul fa-l la un garaj cat de cat cunoscut, ca doar nu e bmw vreo nava spatiala , de numai aia de la reprezentanta sa stie sa iti desfaca busonul de la ulei si altcineva nu. Piesele te priveste daca vrei sa iei originale sau aftermarket (cele aftermarket de calitate buna, se apropie de cele originale oricum)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@severin: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-x-x5-ID7GppgD.html#97d9e6099f

dubioasa tare dar cred ca ai minute sa suni un pic sa vezi ce e cu ea

 

LE: imi retrag cuvintele, stiu cine o vinde, vad ca la anunturi are si altele cu poze in acelasi loc, si de acolo am luat si eu o masina acum vreo 6 ani, si am luat teapa

fiind ca nu stiam prea multe eu atunci, am luat teapa si am luat o masina cu turbina varza (desi am mers cu ea asa fara sa stiu, cateva zeci de mii de km, chiar si pe transfagarasan)

 

m-a costat reparatia vreo 2000 de lei, si acum o foloseste taicamiu si a mai bagat vreo 2000 in ea, oricum e bine pentru atatia ani dar sigur avea si km masluiti... asa ca te rog nici nu mai suna

 

avea un furtun de la intercooler lipit cu silicon daca iti vine sa crezi, era cam varza, si majoritatea se plang. Pe proprietar il chema dorin

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

O vĂŁzusem și era o nepotrivire ĂŽntre numĂŁrul de Galați și vânzĂŁtorul din Ploiești.

Vizionând ce mașini are la vânzare, par a fi adunate de la X, Y ori sĂŁ le facĂŁ un favor contra comision ori luate ca variante.

Ceva suspect era din prima.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

am luat teapa si am luat o masina cu turbina varza (desi am mers cu ea asa fara sa stiu, cateva zeci de mii de km, chiar si pe transfagarasan)

m-a costat reparatia vreo 2000 de lei, si acum o foloseste taicamiu si a mai bagat vreo 2000 in ea, oricum e bine pentru atatia ani dar sigur avea si km masluiti... asa ca te rog nici nu mai suna

 

Ai luat teapa, dar dupa cateva zeci de mii de km ti-ai dat seama? Senzational..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

faaza e ca eu veneam dupa o masina cu mai multi cai, si aia mi s-a parut normal sa nu traga asa de bine. Dar turbina era dusa... doar cand a inceput sa imi dea erori am dus-o la mecanic si surpiza. Dar asta a durat cred ca un an si vreo 20 de mii de km

problema e ca am schimbat si un ulei la reprezentanta si aia nu mi-au semnalat nimic in neregula...

 

pe aici m power o vazusem si eu, vroiam sa i-o recomand. Avea 89 de mii in 2016, si in 2017 a ajuns la 209 mii....incredibil

Edited by andreisaioc
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

de acord, dar Jurid ? eu am folosit numai ATE la toate masinile si nu au fost niciodata probleme, absolut niciodata, si am avut si peugeot, si bmw (x5 si 330d) si mini. E adevarat, ca pretul la placutele ATE (cele superioare cu continut ridicat de carbon) este aproape la fel ca cele originale (nu vorbesc din auzite, m-am interesat direct la ei la bmw de preturi) dar performanta este putin mai buna cu acestea ATE.

 

Nu stiu alte marci, dar in principiu nu am dat rateuri cu ATE, mann, K&N

la stergatoare am folosit numai valeo la toate masinile si nu am avut nici o problema

 

Deci luand in modul, pentru niste piese aftermaket de buna calitate nu vei plati cu mult mai putin ca piesele originale, dar daca iti iei tu piesele si faci service-ul la un service cat de cat cunoscut (eu am facut la ad garage si au fost super ok) te va duce muuult mai ieftin ca la bmw. Trebuie sa manance si ei ceva nu ?

 

vezi ca sunt placute de frana pentru x5 si la 250 de lei aftermarket, iar cele originale sunt 600-700 de lei

 

Povesti cu pesti.Este intotdeauna o diferenta intre piesele OE si cele aftermarket....am luat eu stergatoare valeo aero twin ,mortii lor si nu sterg la fel ca alea originale si nu au fost ieftine nici alea...m-am enervat si am luat originale de la Bavaria dar le-am gasit pe alea vechi tot originale (nu stiu de ce le-am mai pastrat) si surpriza sterg mai bine ca alea valeo!!!!Exista o diferenta totusi intre ele si am observat-o si eu cand le-am comparat...in concluzie donez stergatoare Valeo folosite 6 luni si probabil 5k km.

Nu inteleg de ce fugiti asa de reprezentanta de parca ar fi dracu in ele...ma repet iarasi....reprezentantele BMW nu au preturi mari la manopera .....au preturi mari la piese pentru ca lucreaza cu piese OE care vrea BMW sa fie scumpe.

Serviceul ala cat de cat cunoscut de care zici tu AD GArage are o manopera de te doare capul si daca ala schimba piesa aia cum vrea muschiul lui ...poate nu iesi tocmai bine,ex un amic care cumpara cu 200 ron un suport AM cutie viteze pentru GOLF si plateste la Stelu 50 ron manopera.Toate bune si frumoase dar cand ajunge in reprezentanta VW pentru distributie(2200 ron BTW) constata ca are suportul praf ...pentru ca Stelu trebuia sa foloseasca o presa speciala la montaj pemtru suportul de cacat din plastic.Suportul original este 300 ron si ei taxau o ora de manopera.Cat dracu e o ora de manopera la reprezentanta VW?Alergand dupa ieftineala ajungem de cele mai multe ori sa platim mai mult decat daca am fi dat de la bun inceput mai mult unora care stiu procedura si au si sculele care trebuie.De ce crezi tu ca tipa forumul asta ca fuliile la E90 pica repede ?Ca e prost Corteco?

Edited by dorubimotoru
  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

mai povesti pro si contra vor fi in ambele tabere. Eu am povesti cu reprezentanta si pro si contra. Si nu fug de piese originale, dovada ca am comandat rulmentii si flansele rulmentilor pe spate, piese originale, si sumt cam 2400 de lei pentru e70

Am cautat initial si aftermarket, dar erau la niste preturi derizorii, 700-800 de lei cu totul, si nu am avut incredere. Si nu imi e frica ca va ceda la primul drum ci ca se vor strica mai repede decat cele originale.

 

La oricare alta piesa importanta am luat piesele originale. Spre exemplu am luat, releul de bujii BERU, 500 de lei. Bujiile bosch, 100 de lei bucata (sunt cele originale). Valva egr, iar vreo 500 de lei Wahler (tot piesa originala bmw)

 

Si singurul loc, unde am luat aftermaket si nu am dat gres absolut niciodata (la cele 2 bmw-uri si la mini) sunt discurile si placutele de frana ATE, chiar le recomand.

 

Cat despre preturile la manopera, pe bune, nu sunt mari ? daca te duci sa faci un schimb de ulei, si un schimb de filtre de aer, si habitaclu (o lucrare de maximum 15 minute cu totul) iti iau cateva sute de lei.

Cel putin la x5 filtrul de aer, il schimbi in 15 secunde fara absolut nici o cheie sau surubelnita, doar cu mana. La fel si la e90 330d

 

Cu ad garage am avut experiente ok. Acum daca nu ai incredere in service, stai langa ei, legea iti da voie.

 

Eu vorbesc de reviziile uzuale, daca ai ceva complex, care are proceduri speciale, cum ar fi lucrul cu cutia de viteze si altele, atunci ar trebui sa mergi la reprezentanta.

Edited by andreisaioc
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ceea ce s-a dorit sa se transmita, si de fapt este un lucru evident ce il constatam elocvent in frecventarea centrelor comerciale este faptul ca romanii nu au o educatie si disciplina financiara, fapt ce conduce la un consum exacerbat si contra-productiv pe termen lung (aici eu includ si achizitia de masini pe care unii nu si le permit), in detrimentul economisirii, si de ce nu, investirii banilor. Nu prea exista la noi acest cult al utilizarii banilor pentru a produce alti bani....motivele sunt istorice si bien cunoscute, dar daca e sa luam procentual, ca si medie, sau cum vrem, sunt mai multi saraci si rupti in fund in Romania decat in tarile alea in care isi platesc rate la apartamente si cumpara golfuri.

 

Si daca nu incercam sa schimbam cate ceva, lucrurile vor ramane la fel intotdeauna. Iar un X5 in 2017/2018 va genera pe langa pretul de achizitie, o serie de cheltuieli, pe durata utilizarii, ceea ce determina alocarea unui anume buget lunar/anual pentru acest scop, iar unii colegi incearca sa semnaleze ca acest buget nu este neglijabil, si reprezinta o suma importanta.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cât a mai lăsat?

Stai cu geana pe ele, să vezi ce vor scădea prețurile, doar-doar vor vinde marfa să-și cumpere cârnați de sărbători.

Vine încă un an peste vârsta autoturismelor, la unii înseamnă că trebuie să plătească impozit, poate și asigurare. Kilometrii se adună, prețurile scad.

Edited by severin31
  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.