Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

ar fi ok o incadrare speciala de circulatie limitata pe drumuri publice pentru masinile de expozitie/tuning extrem/investitie peste "hobby" la care sa fie legala orice modificare, inclusiv scos DPF/CAT/EGR etc, atata timp cat sunt respectate niste norme de siguranta dpdv protectie pasageri, franare, profil anvelope (adica o omologare individuala la RAR)

 

 

dar sa aiba voie doar cateva mii de km pe an, si nu in centru' oraselor. fiecare km depasit sa fie platit.

 

daca iti faci proiect de M57 de 500 de cai si 800Nm ar fi putin stupid.sa fii nevoit sa-i pastrezi sistemele antipoluante.

 

in rest, suna bine aia cu confiscat masina, dus in service, montat dpf original, trimis factura acasa :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

M47 pe E90/E91 a fost si cu filtru de particule si fara. Asa au iesit pe poarta fabricii. Erau EU4 ambele, diferenta era la taxe in Germania (probabil si in alte tari).

Au fost si E46 cu norma EU4 si-s convins ca alea nu aveau DPF (tot M47) :) .

 

N47 a venit doar cu DPF.

 

Mai documenteaza-te, eu am studiat mai mult domeniul si nu e chiar asa. M47N2 / N47 fiind motoare destul de fortate pentru a obtine putere ridicata fara DPF sunt EU3, cu DPF urca la EU4 (M47N2) si EU5 / EU6 (N47). In Europa nu s-au vandut N47 fara DPF insa ele s-au fabricat si vandut in alte parti ale lumii.

Ca o regula generala avem asa: diesel fara EGR (non-EU sau EU1), diesel cu EGR (EU2), diesel cu EGR racit (EU3), diesel cu EGR si DPF (EU4, EU5), diesel cu EGR si sistem avansat de DPF / SCR (EU6).

 

P.S: E46 avea generatia mai veche de M47 (deci nu M47N2) care nu era impins asa sus dpdv al puterii, prin urmare era usor sa atinga EU4 fara DPF.

Edited by matose
Link to comment
Share on other sites

Mai documenteaza-te, eu am studiat mai mult domeniul si nu e chiar asa. M47N2 / N47 fiind motoare destul de fortate pentru a obtine putere ridicata fara DPF sunt EU3, cu DPF urca la EU4 (M47N2) si EU5 / EU6 (N47). In Europa nu s-au vandut N47 fara DPF insa ele s-au fabricat si vandut in alte parti ale lumii.

Ca o regula generala avem asa: diesel fara EGR (non-EU sau EU1), diesel cu EGR (EU2), diesel cu EGR racit (EU3), diesel cu EGR si DPF (EU4, EU5), diesel cu EGR si sistem avansat de DPF / SCR (EU6).

 

P.S: E46 avea generatia mai veche de M47 (deci nu M47N2) care nu era impins asa sus dpdv al puterii, prin urmare era usor sa atinga EU4 fara DPF.

 

Cati crezi ca o sa inteleaga treaba cu DPF? Atata timp cat legislatia nu se aplica sau e prea blanda , tot o sa fie masini fara DPF sau EGR off...Nu e vorba doar de BMW...

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Trebuie sa il schimb? Valorile sunt in parametrii?

Multumesc!

 

29432181_1620572704701015_8357056981265022976_o.jpg

 

PS: Imaginea este pentru colegul @turmentatul care nu a reusit sa o posteze pe forum.

 

PS2: Presiunile sunt in grafic, depinde si cand a fost facuta ultima regenerare (daca ultima regenerare a fost facuta de ceva vreme sunt foarte OK , daca si-a facut regenerare mai recent este doar OK) dar per total este bine si te incadrezi in limite ;)

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Acuma depinde ce inseamna recent la fiecare si regimul in care a fost exploatata masina ... Daca si-a facut regenerarea acu 200km si de atunci masina a stat doar in oras (ex:traficul din Bucuresti) este ok ... Daca a mai si iesit afara nu prea este bine , dar este in limite oricum. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Daca esti un perfectionist si chiar vrei sa vezi daca si cat de bine se face regenerarea , poti sa ceri o regenerare fortata si sa mergi pana la Ploiesti cu 120-130km/h constant si sa mai faci un test dupa ce ai ajuns acolo, daca cel putin nu se injumatatesc valorile inseamna ca nu este prea eficenta regenerarea.
Link to comment
Share on other sites

Mai documenteaza-te, eu am studiat mai mult domeniul si nu e chiar asa. M47N2 / N47 fiind motoare destul de fortate pentru a obtine putere ridicata fara DPF sunt EU3, cu DPF urca la EU4 (M47N2) si EU5 / EU6 (N47). In Europa nu s-au vandut N47 fara DPF insa ele s-au fabricat si vandut in alte parti ale lumii.

Ca o regula generala avem asa: diesel fara EGR (non-EU sau EU1), diesel cu EGR (EU2), diesel cu EGR racit (EU3), diesel cu EGR si DPF (EU4, EU5), diesel cu EGR si sistem avansat de DPF / SCR (EU6).

 

P.S: E46 avea generatia mai veche de M47 (deci nu M47N2) care nu era impins asa sus dpdv al puterii, prin urmare era usor sa atinga EU4 fara DPF.

 

E90-ul meu are M47, nu a avut DPF instalat si este EURO 4 :popcorn:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, regenerarea nu poate sa curate filtrul daca este ars si/sau are canalele blocate. Asta se vede doar cand il dai jos si ii faci o inspectie vizuala , din soft mai mult de cat presiunea si temperatura nu poti sa vezi. Eu nu prea m-as ingrijora ,inca ... cand vezi ca sunt depasite limitele la scurt timp dupa regenerare , atunci trebuie sa te gandesti sa il cureti/schimbi.
Link to comment
Share on other sites

Probabil 2005, 163cp. :rolleyes:

 

De prin 2006 s-au pus primele versiuni de DPF..

 

Intr-adevar greseala mea, la seria 3 au fost M47N2 cu EU4 fara DPF pentru ca masina era foarte usoara. Eu am avut mai multa experienta cu seria 5 / 7 si X3 / X5 unde lipsa DPF-ului trecea masina automat la EU3.

Link to comment
Share on other sites

II rog pe cei care pretind ca se pricep, desi multi au demonstrat contrariul, sa ne explice raul pe care DPF il face.

Ar fi bine sa stim ce rau face o masina cu DPF, ce rau isi face ei si ce rau face proprietarului si celorlalti oameni.

Ma gandesc si eu ce debiteaza aia spalati pe creier, care cred toate balivernele de mmarketing intr-o societate de consum.

 

@Bala, nici macar nu ma cunosti, nu sti unde lucrez si nu imi cunosti pregatirea dar asa se intampla multora care cred ca ei le stiu pe toate... si se supraestimeaza. Sa ne arati si noua o masina proiectat de tine, noi putem sa iti aratam un ecu proiectat de noi:

, sau poate ai facut o confuzie. Nu vreau sa dezvolt mai mult pentru ca totce pun se poate interpreta ca reclama si nu vreau sa incalc regulamentul.

 

Cineva vorbea despre performanta si spunea ca se justifica anularea DPF in cazul in care se doreste mult de la o masina diesel, asa este si mai importanta decat performanta este siguranta motorului care creste prin eliminarea DPF.

Edited by SebastianLR
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ca tot avem temperaturile astea acum afara eu propun fanilor DPF off urmatorul experiment : 5 minute cu nasul la 20 de centimetri de esapamentul unui pompe-duse .Eu vin cu masina si premiul.Masina este un Golf 5 cu 250k km si distributie schimbata.Premiul 500 euro.Pentru fiecare minut in plus se adauga 100 euro.Temperatura exterioara nu trebuie sa fie mai mare de 0 grade si la fiecare minut se accelereaza scurt pana la 4000/ture. Edited by dorubimotoru
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Bai oamenilor, ati innebunit? Aici nu e vorba despre stat cu nasul la o teava de esapament sau despre ce ECU ai proiectat tu in vreun garaj....

 

S-au adoptat norme facute in baza unor studii extinse care au dovedit ca impactul creat de motoare fara DPF este mai mare decat al celor cu DPF, iar impactul acesta este la un nivel mult mai mare decat vi-l inchipuiti voi (auzi, miroase mai naspa sau mai bine) ....

 

Doamne fereste!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este foarte logic ca un motor fara acel filtru (care pana la urma opune o oarecare rezistanta gazelor din admisie) o sa aiba performate mai mari la acelasi consum sau un consum mai mic la aceleasi performate. Este foarte logic si nu ai nevoie de o pregatire specializata in domeniul auto pentru a intelege asta , doar niste cunostinte elementare de fizica si termodinamica.

In cat timp iti eliberezi aerul din plamani pe gura si in cat timp iti eliberezi aerul daca ai un pai in gura ? Daca vrei sa il eliberezi in acelasi timp cu un pai in gura trebuie sa depui un efort mai mare (aici apar pierderile , de putere sau de consum , depinde ce alegi asa o sa programezi si ECU-ul).

Pana la urma orice anexa de pe motor opune o rezistenta si necesita mai multa energie: alternator , clima , pompa servo , pompa apa , o opturare in admisie, etc , toate contribuie la un consum mai mare de energie (motorina).

Asta este o discutie despre mecanica si de eficenta , fara sa ne legam si de poluare , gaze de sera si alte funingini unde apare si factorul uman si civic.

Lumea asta functioneaza dupa niste reguli pe care le descoperim zilnic si inca nu exista ''perpetuum mobile''

Edited by OPaul
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

Cineva vorbea despre performanta si spunea ca se justifica anularea DPF in cazul in care se doreste mult de la o masina diesel, asa este si mai importanta decat performanta este siguranta motorului care creste prin eliminarea DPF (?).

Eu sunt pentru mai putina poluare daca se poate!

Desigur ca, cei mai multi nu vom intelege ca se merita efortul (fara melodrame, merita lasata in urma o lume mai buna!) si ca daca vorbim de performanta nu vorbim neaparat de putere mai mare ci de mult mai multe alte aspecte care implica si poluarea sau nepoluarea.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca tot avem temperaturile astea acum afara eu propun fanilor DPF off urmatorul experiment : 5 minute cu nasul la 20 de centimetri de esapamentul unui pompe-duse .Eu vin cu masina si premiul.Masina este un Golf 5 cu 250k km si distributie schimbata.Premiul 500 euro.Pentru fiecare minut in plus se adauga 100 euro.Temperatura exterioara nu trebuie sa fie mai mare de 0 grade si la fiecare minut se accelereaza scurt pana la 4000/ture.

 

Nu te opreste nimeni sa incerci cand maisna face autoregenearare.

Totusi astfel de idei sunt de domeniul nazist si nu cred ca au ce cauta pe forumul asta chiar daca gazduieste o marca germana.

In acest moment lucram la o colaborare in vederea scoarii si comercializarii in piata libera a unui sistem antipoluant care duce nivelul de noxe la un nivel mult inferior celei mai pretentioase testari de emisii poluante. Dar nu e momentul de a discuta despre asta prea mult dar sunt curios daca producatorii vor renunta la avantajele economice al eliminarii DPF din fabricatie cand folosim un dispozitiv care nu depaseste in mod curent 250 euro.

 

DPF clasic este o solutie veche, depasita si falsa.

 

Eu sunt pentru mai putina poluare daca se poate!

Desigur ca, cei mai multi nu vom intelege ca se merita efortul (fara melodrame, merita lasata in urma o lume mai buna!) si ca daca vorbim de performanta nu vorbim neaparat de putere mai mare ci de mult mai multe alte aspecte care implica si poluarea sau nepoluarea.

 

Si eu sunt pentru nepoluare, doar ca unii vorbesc despre ce cred ei ca este realitatea. Sa masoare sa stea sa vada adevarul sa faca statistici, calcule si apoi vedem daca mai sar asa sau isi dau seama ca au fost bagati precum oile pe topogan.

Se pot face si maisni de curse care sa nu exagereze cu poluarea.

 

Este foarte logic ca un motor fara acel filtru (care pana la urma opune o oarecare rezistanta gazelor din admisie) o sa aiba performate mai mari la acelasi consum sau un consum mai mic la aceleasi performate. Este foarte logic si nu ai nevoie de o pregatire specializata in domeniul auto pentru a intelege asta , doar niste cunostinte elementare de fizica si termodinamica.

In cat timp iti eliberezi aerul din plamani pe gura si in cat timp iti eliberezi aerul daca ai un pai in gura ? Daca vrei sa il eliberezi in acelasi timp cu un pai in gura trebuie sa depui un efort mai mare (aici apar pierderile , de putere sau de consum , depinde ce alegi asa o sa programezi si ECU-ul).

Pana la urma orice anexa de pe motor opune o rezistenta si necesita mai multa energie: alternator , clima , pompa servo , pompa apa , o opturare in admisie, etc , toate contribuie la un consum mai mare de energie (motorina).

Asta este o discutie despre mecanica si de eficenta , fara sa ne legam si de poluare , gaze de sera si alte funingini unde apare si factorul uman si civic.

Lumea asta functioneaza dupa niste reguli pe care le descoperim zilnic si inca nu exista ''perpetuum mobile''

Foarte corect si adevarat , iar referitor la incalzirea globala sa intelegem cat ardem si ce caldura degajam sa curatam filtrul si sa aruncam mizeria pe jos. Asta periodic.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.