Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

argumentul cu futilitatea propriului demers de-a pastra DPF in contextu' in care miliarde de oameni polueaza aceeasi planeta fara astfel de preocupari ar fi valid daca efectele eliminarii DPF n-ar avea consecinte (si) pe termen scurt.

hai sa zicem ca incalzirea globala produsa de om e o farsa, n-are sens sa tinem polemica asta aici, si-asa nu cred ca e vreunul din noi meteorolog.

bun.

dar faptul ca gazele de esapament la masinile cu DPF off lasa urme vizibile de funingine e o certitudine, nu subiectul vreunei dispute. multiple studii arata ca respirarea lor favorizeaza dezvoltarea cancerului pulmonar. si chiar daca nu s-ar fi dovedit legatura intre bolnavii de cancer pulmonar si funingine (e foarte dificila gasirea unei astfel de corelatii dpdv al metodei stiintifice), vorbim de un fum negru urat mirositor. de ce nu te-ai uita in propria ograda si n-ai face tot ce se poate pentru a-l diminua sau elimina? pt ca taie ungurii padurile? apropo, scria cineva ca chiar si cu DPF, funinginea tot ajunge in atmosfera. eu stiam ca e arsa pana la 90% si doar restul ajunge. ca d-aia se incinge DPF-ul. si da, prefera s-o elimine cand te afli in afara orasului, pt ca, din nou, e cel mai neplacuta in orase, unde sunt multi oameni (si multe alte diesel-uri)

 

hai sa lasam deoparte si considerentele legale. sa raman la bun simt.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

O masina in mintile ei, cu DPF functional, nu da nicio funingine in atmosfera. Se poate verifica foarte usor interiorul tevii de esapament.

DPF-ul acumuleaza funingine (soot) pe care o arde atunci cand se face regenerarea si o transforma in cenusa (ash). Cenusa se acumuleaza in filtru si duce treptat la colmatarea lui. Pe esapament nu iese nici funingine, nici cenusa.

 

Iar argumentul tunerilor cum ca se trece ITP-ul si fara DPF se bazeaza pe faptul ca noxele masurate momentan acolo nu sunt influentate de DPF. DPF reduce NOx si retine particulele solide, lucru ce nu e luat in considerare deocamdata de RAR sau statiile ITP.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ok

1. stim ca daca e releu defect NU face regenerare

2. stim ca daca sunt bujii arse NU face regenerare

3. stim ca daca termostat defect NU face regenerare

cu toate astea NU apare nici un martor in bord sa te avertizeze de aceste defecte !!

intrebarea mea :

TREBUIE pus tester zi de zi pentru a afla ca nu s a defectat ceva din cele enumerate mai sus ?? ca mie asa imi da la socoteala

ia sa vedem azi s a mai ars vro bujie ,maine vedem de un releu ,poimaine de un termostat etc etc .

 

p.s. masina merge racheta [e90 n47] nici o eroare in bord ,in urma unei testari [ Exclusiv din curiozitate !!] descopar :452A,4A74,4A79 . oare de cand am aceste erori ?

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

lasam erorile care le am pe masina ca imi iau si filtru nou si mai iau inca unul nou saptamana viitoare si tot asa vreo 2 luni in fiecare saptamana si NU ma afecteaza financiar !!

revin cu intrebarea :

 

TREBUIE pus tester zi de zi 365 zile/an pentru a descoperi vreo bujie /termostat/releu defect PENTRU a preveni colmatare DPF ?

rog raspunsuri !

 

 

pentru aproape 10 ani si 230k ,da e racheta ,mai am una cu 140cp,n am nevoie de 387 cp in RO !

Edited by Vik71
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, doar le schimbi ca dupa atatia ani le ajunge si lor.

 

Stimate Domn NU avea te rog grija masinii mele ! Multumesc

Raspunde te rog la intrebarea mea !

 

luata acum nici 3 luni personal din DE cu TUV facut in fata ochisorilor mei full 100%

foarte amabil inginerul neamt imi explica ca musai va trebui schimbat placute spate si protectie amortizor spate, ATAT !!! pus tester pe masina in fata mea cu absolut zero erori !

 

CAND mi au aparut erori ,CAND s-a defectat releu de bujii ,posibil bujii ,etc etc ???

 

 

TREBUIA pus tester zi de zi sa descopar daca s a ars ceva ??

Edited by Vik71
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

lasam erorile care le am pe masina ca imi iau si filtru nou si mai iau inca unul nou saptamana viitoare si tot asa vreo 2 luni in fiecare saptamana si NU ma afecteaza financiar !!

revin cu intrebarea :

 

 

TREBUIE pus tester zi de zi 365 zile/an pentru a descoperi vreo bujie /termostat/releu defect PENTRU a preveni colmatare DPF ?

rog raspunsuri !

 

 

pentru aproape 10 ani si 230k ,da e racheta ,mai am una cu 140cp,n am nevoie de 387 cp in RO !

Eu unul, iti dau dreptate, cred ca era mult mai eficient sa te avertizeze in bord ca bujiile sau releul nu mai sunt functionale, asa nu ne ramane decat sa verificam la un interval de timp, prin diagnoza! Consider ca si temperatura apei ar fi trebuit sa fie indicata, decat sa stai sa intri in meniul secret, dar asta e, nu noi decidem!

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stimate Domn NU avea te rog grija masinii mele ! Multumesc

Raspunde te rog la intrebarea mea !

 

luata acum nici 3 luni personal din DE cu TUV facut in fata ochisorilor mei full 100%

foarte amabil inginerul neamt imi explica ca musai va trebui schimbat placute spate si protectie amortizor spate, ATAT !!! pus tester pe masina in fata mea cu absolut zero erori !

 

CAND mi au aparut erori ,CAND s-a defectat releu de bujii ,posibil bujii ,etc etc ???

 

 

TREBUIA pus tester zi de zi sa descopar daca s a ars ceva ??

 

Tu esti cam greu de cap observ. Vorbesti de germania si de "inginerii nemti" ca de Dumnezeu.

Daca erau ok acum 3 luni, nu inseamna ca au fost si schimbate. Probabil ca piesele alea sunt de cand e masina, e normal sa cedeze dupa atata timp. Schimba-le, iar o buna perioada de timp nu vei mai avea probleme.

Vorbesti de masina aia de parca ar fi noua.

Am inteles, e tipla , racheta, etc etc.

Ps: asteapta raspunsuri in continuare full full full, schimba-i releu full, bujiile full, termostatele full si nu vei mai avea probleme. Ca sa ma adresez in "jargonul" tau.

Edited by Florin044
  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Stimate Domn NU avea te rog grija masinii mele ! Multumesc

Raspunde te rog la intrebarea mea !

 

luata acum nici 3 luni personal din DE cu TUV facut in fata ochisorilor mei full 100%

foarte amabil inginerul neamt imi explica ca musai va trebui schimbat placute spate si protectie amortizor spate, ATAT !!! pus tester pe masina in fata mea cu absolut zero erori !

 

CAND mi au aparut erori ,CAND s-a defectat releu de bujii ,posibil bujii ,etc etc ???

 

 

TREBUIA pus tester zi de zi sa descopar daca s a ars ceva ??

 

Prietene, NU tipa la noi ca nu avem nicio vina. Ai luat-o noua de esti asa suparat?! Nu ai luat-o "fata mare" asa ca, erori pot aparea. Verifici, schimbi piese si gata. Vei ajunge sa cunosti mersul masinii si sunt convins ca iti vei da seama cand ceva nu merge in parametri. Atunci, service, diagnoza, reparatie.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ma frec pe ea de tabla ,nu dau doi bani pe fiare

@ Florin044

daca NU stii sa dai raspuns la intrebarea mea ,mergi si bea ti cafeaua in continuare si lasa pe altii mai destepti sa raspunda !

 

nu tipa nimeni la nimeni !!

normal ca nu are nimeni de pe aici nici o vina ,softul ala bata l vina ,te anunta ca ai bec ars in bord [ normal ,nu comentez] dar NU te anunta altele mai grave ! pentru a preintampina cheluieli de sute ,mii euro

Edited by Vik71
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu primești notificare în bord deoarece piesele și dpf sunt gândite sa tina pe toată durata medie de exploatare, adică 3- 5 ani sau ~150-200k km. Dacă totuși apar probleme în perioada asta, se vad la revizie.

Si da, după aceste valori e indicat sa inspectezi periodic mașina, riscul apariției defecțiunilor fiind mult mai mare. Și cum aproape orice defecțiune duce la stricăciuni în lanț, e bine sa fie descoperite din timp

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

ok

daca nu apar erori in bord,atentionari etc in ce priveste defectarea acestor piese care SUNT strans legate de filtrul de partticule,regenerari etc , la ce interval de timp bmw recomanda diagnoza pentru a preintampina colmatarea dpf !?

azi dimineata am fost la reprezentanta bmw si mi a zis ca sunt abslut zero erori pe masina ,filtrul de particule e ca nou .

maine mi se arde 2 bujii ,poimaine releul iar eu merg linistit cu masina bun bazat ca masina e ok 100% pana intr o zi cand se aprinde martorul dpf in bord !!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu știu daca sau ce recomanda BMW în sensul asta. O testează când ajunge la revizie (asta dacă ajunge la reprezentanta)

Personal, consider ca e mai ușor sa previi, asa ca odată pe luna ii fac un test

Sau poți sa o ignori și când se strica, asta e

LE: ca să nu mergi periodic la reprezentanta, cu banii pe care ii dai acolo pt o testare ii cumperi un tester/cablu și o faci singur

Edited by Madutzu25
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

era mai simplu sa se aprinda martor in bord ca posesorul de marca premium BMW sa se duca frumusel sa schimbe piesa[e] si sa NU mearga cu erori in bord jdemii de km prosteste de care NU stie

sa fiu ironic, poate bmw recomanda ca fiecare posesor de marca sa si cumpere si un tester sa l aibe in masina permanent si nu stiu eu !

 

NU voi anula niciodata nimic pe nici o masina si nici n am facut o niciodata dar NU le mai carati castane in cap la aia care isi anuleaza dpf-uri ca au si foarte mare dreptate ! poate multi aveau impresia ca masina e super ok pana s-au trezit cu dpf aprins in bord si atunci au si descoperit cauza/cauzele care au dus la colmatare ,prea tarziu din pacate

am pus contact si mi s a aprins martor de lichid spalare parbriz , wooaw ce misto daca era unul de releu .....

stiu ca sunt ironic si deranjez dar am si f. multa dreptate

Edited by Vik71
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate in ce spui, dar daca BMW, ar fi facut cam ce spui tu, ar fi stat majoritatea cu masina numai in reprezentanta. :rolleyes:

 

Crezi ca BMW, are nevoie de reclama negativa?

 

Si nu te agita, ca fac pariu ca majoritatea din cei care iti raspund, au demult DPF-ul anulat. :laugh:

 

Nu vezi ca cineva cand isi cumpara o masina, NU conteaza cum merge motorul, intai cauta pachet M si alte retrofituri.

 

Si eu sunt IMPOTRIVA anularii DPF-ului.

Edited by radu95
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Si nu te agita, ca fac pariu ca majoritatea din cei care iti raspund, au demult DPF-ul anulat. :laugh:

 

Nu vezi ca cineva cand isi cumpara o masina, NU conteaza cum merge motorul, intai cauta pachet M si alte retrofituri.

Aici gresesti! Nu toti posesorii de BMW au mentalitatea asta

Link to comment
Share on other sites

Bine ca iti apare in bord ca nu iti merge un geam (de parca ai nevoaie de martor in bord pentru asta, vezi ca nu merge cand apesi pe buton) dar pentru sistemul de ''aprindere'' care este essential iarna si pentru regenerare nu apare nimic, o sa iti dai seama ca nu merge cand este foarte frig afara sau cand deja filtru este full din cauza ca nu si-a mai facut regenerarea.

 

PS: AM un Mercedes din 1994 care este la pastrat si iti arata daca cel putin o bujie nu mai merge sau releul , nu zice care si cate sunt arse dar macar iti zice ca ai o problema pe partea asta.

 

Dar in anii 2000 vad ca este mai important sa stim ca nu ne merge scaunul sau geamul de cat o parte esentiala legata de poluare si de pornirea motorului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bine ca iti apare in bord ca nu iti merge un geam (de parca ai nevoaie de martor in bord pentru asta, vezi ca nu merge cand apesi pe buton) dar pentru sistemul de ''aprindere'' care este essential iarna si pentru regenerare nu apare nimic, o sa iti dai seama ca nu merge cand este foarte frig afara sau cand deja filtru este full din cauza ca nu si-a mai facut regenerarea.

 

PS: AM un Mercedes din 1994 care este la pastrat si iti arata daca cel putin o bujie nu mai merge sau releul , nu zice care si cate sunt arse dar macar iti zice ca ai o problema pe partea asta.

 

Dar in anii 2000 vad ca este mai important sa stim ca nu ne merge scaunul sau geamul de cat o parte esentiala legata de poluare si de pornirea motorului.

Sunt destui producĂŁtori auto care pastreaza inca avertizarea vizuala pt dpf. Chiar si Dacia are asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Eu vorbesc la opel ca vad din prima cand am bujie arsa , n am nevoie nici de tester . Pus contact ,dat cheie ,pornit motor ,martor bujie aprinsa 10-20 sec = 100% bujie (i) arsa

La bmw mergi jde mii si nu stii nimic ! Basca aduce si ale necazuri costisitoare plus nervi etc etc

Cand ar fi fost extrem de simplu cu o avertizare in bord !!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.