Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

- Consum mediu: 4,9 L/100Km - calculat la pompa (consum pe BC: 3,7 L/100Km)

- Traseu: Suceava-Arad-Budapesta-Gyor-Viena-Graz-Padova

- 4 persoane in masina plus bagaje peste tot.

- Distanta 4.100 Km

- Viteaza medie de deplasare 71 Km/ora (afisata de BC).

- Pe autostrada viteza maxima de deplasare 140Km/ora (foarte foarte rar - vreo cativa Km in Austria), in general 130Km/ora.

Concluzie: Un diesel BMW tine cu casa omului si poate scoate consumuri foarte mici.

Sunt curios ce consum aveam daca eram doar eu in masina si nu aveam bagaje.

Foarte, foarte multumit de masina.

Link to comment
Share on other sites

- Consum mediu: 4,9 L/100Km - calculat la pompa (consum pe BC: 3,7 L/100Km)

- Traseu: Suceava-Arad-Budapesta-Gyor-Viena-Graz-Padova

- 4 persoane in masina plus bagaje peste tot.

- Distanta 4.100 Km

- Viteaza medie de deplasare 71 Km/ora (afisata de BC).

- Pe autostrada viteza maxima de deplasare 140Km/ora (foarte foarte rar - vreo cativa Km in Austria), in general 130Km/ora.

Concluzie: Un diesel BMW tine cu casa omului si poate scoate consumuri foarte mici.

Sunt curios ce consum aveam daca eram doar eu in masina si nu aveam bagaje.

Foarte, foarte multumit de masina.

 

 

mi se pare cam mic, dar se poate :twoup: felicitari !!!

Link to comment
Share on other sites

De cand am montat jante cu latime 7,5J si anvelope spate 245/45/16 si fata 225/50/16 consumul s-a marit cam cu 1 litru.

 

de la 6.8-7.1 mediu la 7.9-8.2 l/100km - consum general(mixt)

 

Inainte am avut jante pe 16 -7J 205/55/16 pe ambele axe.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a trecut si mie excitatia cu consumul. Daca pana acum aveam tot 6 si ceva dupa ce am venit din Germania cu ea, ei bine, de cand circul prin Romania, in roas, mi-a crescut consumul la 8,9l/100km. :twoup:) Deci am intrat in normalitate!
Link to comment
Share on other sites

Mi-a trecut si mie excitatia cu consumul. Daca pana acum aveam tot 6 si ceva dupa ce am venit din Germania cu ea, ei bine, de cand circul prin Romania, in roas, mi-a crescut consumul la 8,9l/100km. :twoup:) Deci am intrat in normalitate!

 

Daca nu resetezi BC e normal ca fluctuatia valorilor de consum mediu sa fie mai mici.

Link to comment
Share on other sites

De cand am montat jante cu latime 7,5J si anvelope spate 245/45/16 si fata 225/50/16 consumul s-a marit cam cu 1 litru.

 

de la 6.8-7.1 mediu la 7.9-8.2 l/100km - consum general(mixt)

 

Inainte am avut jante pe 16 -7J 205/55/16 pe ambele axe.

 

 

care sa fie explicatia la asta ? cauciucuri runflat sau normale ?

Link to comment
Share on other sites

De cand am montat jante cu latime 7,5J si anvelope spate 245/45/16 si fata 225/50/16 consumul s-a marit cam cu 1 litru.

 

de la 6.8-7.1 mediu la 7.9-8.2 l/100km - consum general(mixt)

 

Inainte am avut jante pe 16 -7J 205/55/16 pe ambele axe.

 

 

care sa fie explicatia la asta ? cauciucuri runflat sau normale ?

 

cu cat ai cauciucurile mai late cu atat ai si consumul mai mare

Link to comment
Share on other sites

de ce?

 

Consumul de combustibil creste odata cu latimea cauciucurilor. Asta-i clar.

 

- Cauciucurile mai late sunt mai grele si masa suspendata va fi mai mare. Asta influenteaza negativ performantele si 'sanatatea' suspensiilor.

 

- Anvelopele mai late asigura o suprafata de contact mai mare cu asfaltul. Poate fi bine sau poate fi rau, in functie de situatie. Atata timp cat rotile

nu pierd aderenta, anvelopele mai late sunt in avantaj, si eficienta franarii CRESTE. Dar in conditiile in care rotile pierd aderenta si suprafata de

contact iese din calcul, apasarea normala a celor mai late va fi mai mica.

 

- Demarajul unei masini tine in primul rand de raportul [cuplu / masa].

In specificatiile masinii sunt trecute dimensiunile optime ale anvelopelor, si NU MERITA puse altele mai late decat variantele recomandate de producator.

Pentru un motor puternic anvelopele prea late nu au apasare normala suficienta, iar cele prea inguste se vor uza mult prea repede.

Pentru un motor slab, efectele anvelopelor prea late sunt catastrofale asupra demarajului.

Link to comment
Share on other sites

eu de cand am trecut de la 205/55/r16 pe ambele axe la 225/45/17 si 235/45/17 mi-a crescut cu 0,6L

 

 

si atunci care sunt cauciucurile si jentile optime ? eu am 225/45/17 pentru vara si 202/55/16 pt iarna. din cate stiu eu ambele sunt dimensiuni recomandate in cartea masinii.

Link to comment
Share on other sites

de ce?

 

Consumul de combustibil creste odata cu latimea cauciucurilor. Asta-i clar.

 

- Cauciucurile mai late sunt mai grele si masa suspendata va fi mai mare. Asta influenteaza negativ performantele si 'sanatatea' suspensiilor.

 

- Anvelopele mai late asigura o suprafata de contact mai mare cu asfaltul. Poate fi bine sau poate fi rau, in functie de situatie. Atata timp cat rotile

nu pierd aderenta, anvelopele mai late sunt in avantaj, si eficienta franarii CRESTE. Dar in conditiile in care rotile pierd aderenta si suprafata de

contact iese din calcul, apasarea normala a celor mai late va fi mai mica.

 

- Demarajul unei masini tine in primul rand de raportul [cuplu / masa].

In specificatiile masinii sunt trecute dimensiunile optime ale anvelopelor, si NU MERITA puse altele mai late decat variantele recomandate de producator.

Pentru un motor puternic anvelopele prea late nu au apasare normala suficienta, iar cele prea inguste se vor uza mult prea repede.

Pentru un motor slab, efectele anvelopelor prea late sunt catastrofale asupra demarajului.

 

E vorba de masa nesuspendata- in cazul asta cauciuc+anvelopa, masa suspendata este practic caroseria si celelalte piese amortizate - cu pct. de sprijin pe amprtizoare+arcuri.

 

E clar ca exista o diferenta atat janta cat si cauciucul daca sunt mai mari sunt implicit mai grele.

 

Consumul de combustibil este totusi compensat de un comportament rutier mai sigur la anvelopele mai late, stabilitate marita si de ce nu si aspect - e o vorba: baba la frumusete sufera :twoup:

 

Inainte cand foloseam anvelopele 205/55/16 mi se parea BMW usor instabil "jucaus" mai ales unele manevre bruste la viteza - ocolire obstacol. Acum cu anvelopele mai late parca e pe sine imi da o senzatie de siguranta.

 

Tot ceea ce e trecut de producator pe talonul masinii e optim, chiar daca consumul sau alti paramentri se modifica putin.

 

Pe autostrada anvelopele late cu jante de 17 sau mai mari iti ofera alta siguranta iar consumul e nesemnificativ modificat, deoarece nu exista acele demaraje repetate ca la circulatia in regim urban.

 

In ROMANIA din pacate si jantele pe 16-17 sunt mari risti oricand sa ramai cu roata sau cu masina intreaga deci ramane doar capitolul aspect.

Link to comment
Share on other sites

eu de cand am trecut de la 205/55/r16 pe ambele axe la 225/45/17 si 235/45/17 mi-a crescut cu 0,6L

 

 

si atunci care sunt cauciucurile si jentile optime ? eu am 225/45/17 pentru vara si 202/55/16 pt iarna. din cate stiu eu ambele sunt dimensiuni recomandate in cartea masinii.

 

probabil 205/55r16,sanatos si pt articulatie si pt consum

Link to comment
Share on other sites

- Consum mediu: 4,9 L/100Km - calculat la pompa (consum pe BC: 3,7 L/100Km)

- Traseu: Suceava-Arad-Budapesta-Gyor-Viena-Graz-Padova

- 4 persoane in masina plus bagaje peste tot.

- Distanta 4.100 Km

- Viteaza medie de deplasare 71 Km/ora (afisata de BC).

- Pe autostrada viteza maxima de deplasare 140Km/ora (foarte foarte rar - vreo cativa Km in Austria), in general 130Km/ora.

Concluzie: Un diesel BMW tine cu casa omului si poate scoate consumuri foarte mici.

Sunt curios ce consum aveam daca eram doar eu in masina si nu aveam bagaje.

Foarte, foarte multumit de masina.

daca diferenta de nivel e mica - acelasi consum si daca erai singur sau poate un pic mai mare (mie intotdeauna cand sunt singur imi vine sa o calc mai tare, din plictiseala :twoup: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.