Jump to content

probleme f10 525xd


boris

Recommended Posts

Salutare !

Vreau sa va impartasesc si eu experienta mea cu achizitia unui BMW 525XD LCI 2013 achizitionat in 2018.

Aveam un BMW e39 525DA din 2001 si m-am gandit sa trec si eu la noua generatie F10. Am gasit un BMW F10 525XD LCI din 2013 recent adus din Germania cu 180.000 km la bord. Am verificat istoricul de service, totul normal intervale regulate de servisare, masina arata bine, mergea bine si m am decis sa o iau dar nu inainte de a face si o verificare specifica pt cumparare la reprezentanta BMW. Zis si facut, m-am dus la reprezentanta Auto Cobalcescu din Bucuresti, am platit 350 lei si mi-au spus fara sa imi dea nici o hartie ca masina nu are probleme, a avut doar o eroare la 160.000 km si de atunci nimic, dar trebuie sa ii fac schimbul la uleiul de la cutie, diferentiale, etc ca la km care ii are asta se recomanda. I-am pus sa-mi faca o oferta care m -a naucit bineinteles si am plecat linistit. Am cumparat masina si am facut o programre sa ii schimb uleiul, filtrele la Bimmer Service. Am mai mers cateva sute de km cu masina si au inceput problemele:

- eroare AD BLUE FAULT, care disparea dupa ce opream masina si o porneam a doua zi;

- miros ulei ars in habitaclu;

- zgomote ciudate in zona rotilor fata cand se virau rotile pe loc;

La service cand m-am dus sa schimb uleiul am prezentat problemele, iar mecanicii au constatat urmatoarele:

-scurgeri de ulei de la garnitura capacului culbutorilor;

- racitor EGR fisurat, pe unde se pierdeau gaze;

- eroarea de la AD BLUE nu au putut sa o diagnosticheze ca nu au electrician;

- zgomotele de la roti proveneau de la caseta de directie, dar nu se puteau rezolva decat cu inlocuirea casetei (7.500 ron);

- joc la roata din dreapta din cauza uzurii bratului superior;

Am hotarat sa schimb uleiul la motor, filtrele, sa verific galeria de admisie avand in vedere ca eroarea de la 160.000 km era de la o clapeta de admisie si in final a dus la curaterea galeriei de admisie care era plina de depuneri si schimbarea clapetelor constatand ca o clapeta de admisie era rupta si aproape sa fie trasa in blocul motor, sa inlocuiesc Egr -ul si sa schimb garnitura la capacul culbutorilor.

Dupa ce am efectuat aceste operatii tot nu s -a rezolvat cu scurgerea de ulei de la capacul culbutorilor, eroarea de la AD BLUE aparea din cand in cand si bineinteles zgomotele de la rotile din fata au ramas.

M-am dus inapoi la service si mi-au spus ca scurgerile sunt din cauza faptului ca s-a ovalizat capacul de la culbutori ( platic fiind) si trebuie inlocuit, ba mai mult mi s-a recomandat si schimbarea in intregime a galeriei de admisie, cu eroarea ad blue au dat din umeri, desi in istoricul de service din Germania la 160.000 km era inregistrat faptul ca a fost inlocuit tot sistemul de AD BLUE.

Daca mai luam in considerare ca masina nu avea distributia schimbata va dati seama la ce costuri se ajungea in final.

Dupa toate cele intamplate am regretat vanzarea BMW E39 care functiona perfect la 250.000 km, am vandut bineinteles masina in pierdere cu vreo 3000 eur, desi investisem vreo 1500 eur, mergand cu ea doar 2000 km.

In concluzie vreau sa spun doar atat:

-service -ul de la reprezentanta m-a dezamagit total, ba chiar am vrut sa ii actionez in instanta pentru superficialitatea constatarilor;

- noile modele BMW sunt pline de plastice si piese de proasta calitate care trebuiesc inlocuite dupa nu prea multi km rulati si care implica costuri mari, iar electronica da erori greu de diagnosticat, dar cu consecinte grave(in cazul erorii de ad blue acesta ducand la infundarea prematura a filtrului de particule).

Desi eram un fan declarat BMW nu voi mai cumpara niciodata aceasta marca si la fel ii voi sfatui pe toti cunoscutii !

Edited by boris
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare, dar tot timpul costurile de intretinere ale unei masini sunt raportate mereu la costul de achizitie.

 

Din experienta mea cu F10:

- caseta de directie este o problema comuna, fara rezolvare din pacate. Daca o schimba va face la fel dupa un an de zile, deci n-ai rezolvat nimic.

- bratele sunt consumabile, e normal la kilometrajul asta sa le schimbi. Eu am schimbat de 2 ori bratele inferioare, o data pe cele superiaoare pana la 261.000

- galeria de admisie se curata din timp, mai ales daca se merge babeste cu masina. daca ii dai talpa nu vei avea probleme cu ea sub nicio forma. Eu nu am curat niciodata EGR-ul. Am curatat admisia si totusi era curata cand au desfacut-o mecanicii. DPF-ul este inca pe masina si nu da semna de oboseala.

 

 

SIngurele probleme cu masina ta, sunt sistemul de ADBLUE si mirosul de ulei ars. In rest, totul tine de consumabile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum se manifesta zgomotele de la caseta de directie la manevrele pe loc?

 

as vrea sa ma intalnesc cu tine, daca ai timp, si sa aud si eu.

 

eu am un usor horcait care se manifesta rar(bineinteles nu cand merg la constatare la bmw ca masina e Dracul)...si asta se intampla la manevrele pe loc si uneori la cocoasele alea care se pun la trecerile de pietoni pt micsorarea vitezei.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Din cate inteleg din ultimele randuri, a vandut deja F10.

 

 

Intr-adevar, neplacuta situatia - sa mergi la verificare la reprezentanta si efectiv sa isi bata joc de tine; problemele semnalate de boris erau destul de usor de vazut de cel care a verificat masina - e posibil sa fi fost "motivat" de vanzator - nu verificati niciodata masina acolo unde vrea vanzatorul, verificati la un mecanic in care aveti voi incredere.

Link to comment
Share on other sites

Parca stiam ca s-a facut recall pt EGR (racitor).

 

Le rezolvai pana la urma, atata timp cat masina nu avusese dauna si era ok. Sentimentul asta puteai sa-l ai cu orice masina. Eu am avut un opel, am mers cu el vreo 12k km, timp in care mi-au picat o gramada de piese scumpe, desi era benzinar (electroventilator, galerie evacuare, sonda etc.)

 

Puteai sa nu vinzi e39 pana nu vedeai ce e cu noua masina, si eu am unul si nu cred ca o sa-l vand in urmatorii 5 ani. E o masina relativ buna, cu costuri de intretinere normale.

Link to comment
Share on other sites

Dezamagirea initiatorului trebuie privita prin prisma faptului ca a inlocuit un model bmw mai vechi, cu altul , mai recent, ale carui probleme tehnice nu au fost identificate/neglijate intr-un service BMW, cum in mod normal ar trebui sa fie comunicate potentialului cumparator (de ce.....ajungem sa facem niste analize 5 why's/fishbone si tot nu vom identifica cauza radacina), cat si faptul ca masina "mai noua", cu rulaj inferior, prezenta niste probleme tehnice pe care nu le-a intalnit la modelul anterior.

 

Cred ca morala este ca din anumite puncte de vedere , fiabilitatea scade, si masinile uzate devin din ce in ce mai de evitat (stiu ca nu sunt in asentimentul tuturor cu aceasta afirmatie). Pe mine altceva ma deranjeza, pe langa aceasta scadere de fiabilitate prezenta cam la toate marcile (cred ca la coreene si dacia vezi un progres,sau macar nu o scadere), si anume faptul ca platim din ce in ce mai mult pentru autoturisme. Nu neg ca in fiecare an autoturismele devin mai complexe, au mai multe sisteme de siguranta/anti-poluare, multe obligatorii, si stiu ca si zona euro sufera anual de o oarecare inflatie, insa nu mi se pare fair-play sa platesc la fiecare achizitie mai mult, si sa primesc din ce in ce mai putina fiabilitate/durata de exploatare.

 

PS: in statistica de mai jos, Romania nici nu prea apare, deoarece inca nu suntem o piata dezvoltata/matura

 

https://www.statista.com/statistics/425095/eu-car-sales-average-prices-in-by-country/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma mira faptul ca ti-a recomandat reprezentanta sa schimbi uleiul la cutie, pentru ei e life-time, dar probabil au considerat ca masina mai merita o noua viata.

La o masina cu 180 000 de km, te poti astepta sa se strice absolut orice, iar intretinerea nu va fi niciodata ieftina la un BMW. Plus deasta toata marcile premium sunt intr-o scadere in ceea ce priveste fiabilitatea, toti fac economie maxima pentru profit. Fiabilitatea a fost taiata de vreo 15 ani de pe lista atributelor unei marci premium.

Sunt pline si forumurile Audi/Mercedes de probleme la masini de generatie noua

Link to comment
Share on other sites

El a avut cam toate probleme specifice f10-ului recitor egr, admisie infundata,capac _chiulasa_ care se deformeaza, ad blue... Caseta deja e cam mult. Eu nu prea cred ca ar fi avut doar 160 de mii, posibil mai mult...am avut 2 f10 uri, 520d l am vandut la 190 de km reali, pur si simplu 0 probleme. Am curata galeria preventiv si tampoane motor( estea nu mi se par probleme). Actualul 530 problema cu racitorul la 200 de mii. Asa ca nu inteleg cum ai avut tu atatea la doar 160 de mii(teoretic). 525 ae probleme de obicei la egr-racitor,turbine... Sa nu mai zic de xdrive, tu pratic te ai bagat in ceva ce nu stiai, mai bine luai un 520 sau 530, sunt mai fiabile si fara xdrive daca nu vrei batai de cap cu planetare, cutii de transfer... Edited by branevl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am un 730d e65 facelif si ce vad la masinile mai noi in special euro 6 imi e teama sa-l mai vand.In 2 ani de cand o am nu am avut nici o data probleme la motor, cutie ,egr sau alceva,decat cu consumabilele si electroventilatorul la AC ,urmeaza sa fac o revizie sa vad ce mai e de schimbat la bucsi in special

Are 263k pe bord si reali poate mai mult,si dotari peste medie si perfect functionale Dinamic Drive,ACC,Night Vision..Asta ca Off Topic :shifty:

Link to comment
Share on other sites

Este o vorba *decat un plastic nou, mai bine un fier vechi*.

Deja masinile au prea multi senzori, ce se pot *supara* sau defecta din cand in cand si nici sa te mai misti cu masina nu poti.

Poate ai avut ghinion, totusi. Daca schimbi pe o masina echivalenta gen A6 sau E klasse, nu cred ca situatia va fi diferita.

Depinde de noroc, cand alegi o masina SH. Eu ma uit ca sunt colegi cu masini noi noute si care tot au probleme, dar macar acolo nu-si bat ei capul, se duc la reprezentanta si o lasa acolo pana e gata si gratis.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din cate inteleg din ultimele randuri, a vandut deja F10.

 

 

Intr-adevar, neplacuta situatia - sa mergi la verificare la reprezentanta si efectiv sa isi bata joc de tine; problemele semnalate de boris erau destul de usor de vazut de cel care a verificat masina - e posibil sa fi fost "motivat" de vanzator - nu verificati niciodata masina acolo unde vrea vanzatorul, verificati la un mecanic in care aveti voi incredere.

Nu a avut legatura cu vanzatorul, i-am spus cu o jumatate de ora inainte ca vreau sa o verific.

Link to comment
Share on other sites

Dezamagirea initiatorului trebuie privita prin prisma faptului ca a inlocuit un model bmw mai vechi, cu altul , mai recent, ale carui probleme tehnice nu au fost identificate/neglijate intr-un service BMW, cum in mod normal ar trebui sa fie comunicate potentialului cumparator (de ce.....ajungem sa facem niste analize 5 why's/fishbone si tot nu vom identifica cauza radacina), cat si faptul ca masina "mai noua", cu rulaj inferior, prezenta niste probleme tehnice pe care nu le-a intalnit la modelul anterior.

 

Cred ca morala este ca din anumite puncte de vedere , fiabilitatea scade, si masinile uzate devin din ce in ce mai de evitat (stiu ca nu sunt in asentimentul tuturor cu aceasta afirmatie). Pe mine altceva ma deranjeza, pe langa aceasta scadere de fiabilitate prezenta cam la toate marcile (cred ca la coreene si dacia vezi un progres,sau macar nu o scadere), si anume faptul ca platim din ce in ce mai mult pentru autoturisme. Nu neg ca in fiecare an autoturismele devin mai complexe, au mai multe sisteme de siguranta/anti-poluare, multe obligatorii, si stiu ca si zona euro sufera anual de o oarecare inflatie, insa nu mi se pare fair-play sa platesc la fiecare achizitie mai mult, si sa primesc din ce in ce mai putina fiabilitate/durata de exploatare.

 

PS: in statistica de mai jos, Romania nici nu prea apare, deoarece inca nu suntem o piata dezvoltata/matura

 

https://www.statista.com/statistics/425095/eu-car-sales-average-prices-in-by-country/

Ai punctat foarte bine mesajul pe care am vrut sa-l transmit, si anume ca am ajuns niste vaci de muls de pe urma carora unii se imbogatesc din ce in ce mai mult.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest CosmaCosmin

Fara suparare, dar tot timpul costurile de intretinere ale unei masini sunt raportate mereu la costul de achizitie.

 

Din experienta mea cu F10:

- caseta de directie este o problema comuna, fara rezolvare din pacate. Daca o schimba va face la fel dupa un an de zile, deci n-ai rezolvat nimic.

- bratele sunt consumabile, e normal la kilometrajul asta sa le schimbi. Eu am schimbat de 2 ori bratele inferioare, o data pe cele superiaoare pana la 261.000

- galeria de admisie se curata din timp, mai ales daca se merge babeste cu masina. daca ii dai talpa nu vei avea probleme cu ea sub nicio forma. Eu nu am curat niciodata EGR-ul. Am curatat admisia si totusi era curata cand au desfacut-o mecanicii. DPF-ul este inca pe masina si nu da semna de oboseala.

 

 

SIngurele probleme cu masina ta, sunt sistemul de ADBLUE si mirosul de ulei ars. In rest, totul tine de consumabile.

 

Caseta de directie e consumabil?

:)

 

acum incerc sa ii dau si eu de cap cu zgomotele de la directie:

- poate sunt rulmentii, trebuie curatati si gresati

- scutul de la caseta de directie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.