Jump to content

Direcție grea bmw e91 lci


Calin Andrei 90

Recommended Posts

Salut,

 

Daca e servo hidraulic, poti incerca la un mecanic care dispune de un sistem cu manometru si un robinet hidraulic. Face bypass peste caseta de directie si verifica presiunea când inchide robinetul. Mi se pare ca la pompele hidraulice ar trebuie sa ajunga la 100-120 bari. Daca presiunea nu ajunge la atat, s-ar putea sa aibe uzura pompa. Daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati.

 

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Am sa ma duc sa verific exact cat baga pompa...oricum directia la bmw este mult mai grea decât la majoritatea mașinilor, dar ce ceva timp, e mult mai grea.

 

Procedura e ca in

.

 

Ca si info, pompa nu baga presiune, pompa produce debit si suporta o anumite presiune, care difera functie de model. Presiunea apare pe circuit in momentul când fluidul gaseste o rezistenta in calea lui, in cazul de fata robinetul hidraulic. Nu am spus asta in rautate, dar multa lume spune ca pompa baga presiune, lucru care este gresit. Sper sa nu te superi pentru clarificare. :)

 

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Procedura e ca in

.

 

Ca si info, pompa nu baga presiune, pompa produce debit si suporta o anumite presiune, care difera functie de model. Presiunea apare pe circuit in momentul când fluidul gaseste o rezistenta in calea lui, in cazul de fata robinetul hidraulic. Nu am spus asta in rautate, dar multa lume spune ca pompa baga presiune, lucru care este gresit. Sper sa nu te superi pentru clarificare. :)

 

O zi buna!

Din video pus presiunea citita pe manometru in bari trebuie sa fie pentru vehicolul din test intre 8 si 13 bari, ceea ce e este suficient de mare pentru usurinta cu care se trage de volan...

 

Ba, pompa face presiune in sistem, altfel te intreb, ce altceva/cineva face presiunea gasita/masurata in video prezentat chiar de tine?

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cum sa faca pompa presiune? Pompa produce debit. Te rog sa legi o pompa la rezervor, iar la iesire sa pui un manometru si un robinet. Porneste pompa cu robinetul deschis la maxim si citeste presiunea pe manometru. Te asigur ca va fi 0, deoarece nu exista rezistente pe instalatie. Inchide treptat robinetul si vei vedea cum presiunea creste.

 

Daca pompa ar produce presiune cum zici tu, ar trebui sa o poti masura si fara rezistente pe instalatie, nu?

 

In ceea ce priveste presiunea cred ca am fost relativ pe aproape: pe newtis gasesti ca presiunea de lucru trebuie sa fie intre 112 - 120 bari.

 

O zi buna!

Edited by kmrade
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum sa faca pompa presiune? Pompa produce debit. Te rog sa legi o pompa la rezervor, iar la iesire sa pui un manometru si un robinet. Porneste pompa cu robinetul deschis la maxim si citeste presiunea pe manometru. Te asigur ca va fi 0, deoarece nu exista rezistente pe instalatie. Inchide treptat robinetul si vei vedea cum presiunea creste.

 

Ok.

Considera-ma nelamurit. (Nu da exemple daca nu le stapanesti.. Faptul ca tu pui sau nu un robinet intr-un sistem e irelevant daca nu poti discuta efectul deschiderii/inchiderii robinetului..)

Cine face presiunea lichidului in sistem?

Sau nu exista presiune in circuit dupa parerea ta?

 

Pentru linistea ta, m-am lamurit in privinta valorii reale; am verificat chiar acum.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ok.

Considera-ma nelamurit. (Nu da exemple daca nu le stapanesti.. Faptul ca tu pui sau nu un robinet intr-un sistem e irelevant daca nu poti discuta efectul deschiderii/inchiderii robinetului..)

Cine face presiunea lichidului in sistem?

Sau nu exista presiune in circuit dupa parerea ta?

 

Presiunea pe care o vezi cand rotile nu sunt virate, cea de 8 - 13 bari cum spui tu e produsa de distribuitorul rotativ cu sertaras. In momentul in care virezi, acel distribuitor va directiona fluidul intr-un sens sau altul functie de cum ai virat, astfel fluidul umple o camera a pistonului (cealalta se goleste) si impinge pistonul. Aici se produce presiunea. Faptul ca fluidul hidraulic intalneste pistonul ca o rezistenta in calea lui. Cand ajungi la capat de cursa, adica virat maxim, vei auzi un "pasait", Acolo intervin ventilele de suprapresiune, ca sa nu "crape" pompa. Nu am spus ca nu exista presiune. Am spus doar ca pompa "nu produce" presiune. Ea suporta presiune. Producatorii iti vor da mereu presiunea maxima pe care pompa o poate suporta inainte sa cedeze.

 

Sper ca am reusit sa te conving.

Edited by kmrade
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sincer, iti multumesc pentru explicatie.

(Pentru ceva motive necunoscute te-ai intors la subiectul clasat referitor la presiune... nu era cazul) Eu altceva am intrebat.

 

 

Cine face presiunea lichidului in sistem?

 

Pentru linistea ta, m-am lamurit in privinta valorii reale; am verificat chiar acum.

 

...Atunci, de ce la E90 exista o rola a pompei (nu-i asa?) pe care sta o curea care e invartita o data cu fulia arborelui?

 

 

Ce se intampla acolo? E pusa cureaua aia asa aiurea..?

(Ma indoiesc ca cele electrice fac altcumva/altceva decat cele cu rola.. Doar ca sunt ELECTRICE)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Inca o data. Pompa produce debit. Fulia antrenata de curea roteste arborele pompei, pe care se afla rotorul. Daca nu ma insel, pompa in cauza este o pompa volumica cu palete cu volum unitar constant cu dubla actiune. Are doua admisii si doua refulari pozitionate opus pentru a descarca arborele. La o rotatie a arborelui, in zona de admisie, datorita formei apare o crestere a volumului, fapt care produce o aspiratie a fluidului. Opus, pe partea refularii, volumul scade, fapt care determina refularea fluidului din zona respecriva. Cu alte cuvinte, pompa "muta" fluidul de la intrare spre iesire, adica produce debit. Presiunea apare doar atunci cand dupa refulare apare un obstacol in calea fluidului, adica distrubuitoarele, pistonul din caseta de direcrie.

 

Tot nu te-am convins?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Perfect. Multumesc pentru explicatie.

Crezi ca pompa poate prinde aer atunci cand se incearca golirea de lichid vechi si alimentarea cu fluid nou si rotim din fulia pompei in sens invers circularii tur-retur!? Sa zic asa rotire manuala din neatentie a fuliei pe alimentare tur-retur.

 

Am schimbat de curand fluidul la o directie hidraulica si ma intrebam ..ca e bine sa intreb si pe altii.. De circumstanta ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta prinde aer la reumplere. De aceea se face aerisirea. Pui uleiul, pornesti motorul, virezi normal (nu foarte repede) de 2 ori stanga dreapta. Aduci volanul in pozitia normala si opresti motorul urmand sa verifici vasul si sa mai completezi.

 

 

Ceea ce nu cred ca e posibil e aerisirea rotind in sens invers pompa, daca bine am inteles ca ma intrebi. Sincer nu am incercat si mu stiu daca te lasa distribuitorul din caseta, care permite trecerea doar intr-o directie, nu? Chiar nu stiu daca e o optiune viabila pentru aerisire. Nu vreau sa spun ca nu si in practica poate se foloseste. Rotind in sens invers de fapt se inverseaza zonele de admisie cu refulare, dar cred ca te blocheaza disteibuitorul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Am si eu o problema cu un E90 motor M47 320d, mai exact "transpira" furtunul de la pompa servodirectie, fiind umed cu uleiul de la servo.

 

Am primit o oferta de la un service sa imi schimbe "serpentina servodirectie" si ma costa 1500 lei. Ce parere aveti de pret?

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema cu un E90 motor M47 320d, mai exact "transpira" furtunul de la pompa servodirectie, fiind umed cu uleiul de la servo.

 

Am primit o oferta de la un service sa imi schimbe "serpentina servodirectie" si ma costa 1500 lei. Ce parere aveti de pret?

Serpentina cat costa?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema cu un E90 motor M47 320d, mai exact "transpira" furtunul de la pompa servodirectie, fiind umed cu uleiul de la servo.

 

Am primit o oferta de la un service sa imi schimbe "serpentina servodirectie" si ma costa 1500 lei. Ce parere aveti de pret?

daca iti face si un schimb de ulei la motor in bani astia atunci nu e scump ;)

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Motorina plus timpul pierdut, tot acolo ma duce.

 

Sunt la 60-70km de bucuresti , pierzi o jumatate de zi , nu cred ca reparatia sare 500 lei plus 100 lei combustibil , merita sa suni sa intrebi ce si cum !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.