Jump to content

Volan inclinat dreapta dupa geometrie


fane77

Recommended Posts

Am schimbat capul de bara si bieleta de directie pe o parte.

Dupa ce am fost sa-mi fac geometria volanul sta inclinat spre dreapta atunci cind masina merge drept.

Am repetat geometria la 3 ateliere diferite cu acelasi rezultat. Volanul era drept in timpul procedurii, m-am asigurat de asta.

 

Nu stiu ce se intimpla. E ciudat. Aveti vreo idee?

Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu la o Kia. A pus volanul drept dar rotile erau usor deviate. Cand a scos-o din atelier masina o lua stramb si mesterul a zis ca a fost lovita. Ma speriasem. Am fost la un alt atelier si au facut cum trebuie geometria apoi m-am intors si am cerut banii inapoi de la primul.

Morala: mergi la un atelier care stie ce face.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Capetele de bara nu au joc. Am inlocuit de curind pe dreapta tot bratul.

Am patit exact la fel acum 3 ani cind am inlocuit bratul pe stinga. Atunci am mers la 4 ateliere diferite sa reglez geometrie dar tot statea volanul inclinat pe dreapta.

 

Chiar am fost linga masina cind facea geometria si volanul a fost fixat, nu s-a miscat in timpul procedurii.

 

In Cluj nu stiu un atelier unde ar putea face treaba asta calumea.

Am luat citeva la rind dar vad ca tot degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Te am mai intrebat, inainte de a schimba piesa, volanul statea drept?

 

Da, statea drept. Dar e o poveste mai lunga. Pe scurt: acum 3 ani cind am inlocuit bratul pe stinga iar dupa mai multe geometrii esuate tot nu statea volanul drept, am reglat eu lungimea bratelor.

Daca tineam volanul drept masina mergea in stinga - deci am scurtat bratul pe stinga si l-am lungit pe dreapta cu un sfert de tura.

 

Inainte sa inceapa toate problemele astea volanul statea drept.

 

incearca la Autosoft Dudesti,fac treaba buna

 

M-as duce dar sint din Cluj.

Link to comment
Share on other sites

Daca volanul iti sta spre dreapta, in momentul in care il pui in pozitie dreapta automat masina va merge spre stanga, astfel, in momentul in care tu tii volanul drept, roata din stanga teebuie inchisa, iar cea din dreapta trebuie deschisa in asa fel incat sa se realizeze paralelismul rotilor! Aceste operatiuni se fac pe un stand de geometrie, de un mecanic care sa stie ce are de facut si mai ales, sa verifice obligatoriu si puntea spate! In functie de puntea spate se realizeaza reglajul pe puntea fata!
Link to comment
Share on other sites

Ceva nu se leaga la tine, prima data ai spus ca ai schimbat pe dreapta capul de bara + bieleta, dupa aceea spui ca ai inlocuit de curand tot bratul dreapta, ca ai fost la mai multe ateliere si volanul tot imclinat, dar acum.3 ani in final reglajul l-ai facut singur ca vola ul sa stea drept, intrebarea mea e cam incomoda pentru tine dar sunt sigur ca nu ai spus tot ce ai patit, intrebarea e : de ce nu te-ai intors inapoi la primul atelier la care ai fost si sa iei cu tine mecanicul care ti-a facut geometria si sa-i arati ca volanul sta inclinat? Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Asta cu volanul stramb nu e un capat de lume,se intampla lucru asta cam la toate standurile de directie,din 10 masini 2 sau 3 se intorc inapoi pt.lucrul asta.El pune volanul drept si il "blocheaza"cu dispozitivul ala,dar cand regleaza unghiul el il pune dupa aparat dar inevitabil forteaza putin cand pune cheia pe piulitele alea si atunci apare decalaj intre volan si roti.Mergi inapoi si se rezolva .
Link to comment
Share on other sites

Fratilor ce o mai scaldam..

Suntem in secolul 21 si unii dintre noi mai credem ca putem umbla si regla directia la masina noi insine din bielete (noi..) si capete de bara!

 

Nici la Dacia din 2000 tot nu ma bagam (daca umblam la capatul de bara..) ..sa cred ca directia masinii mai este corecta..!! Daramite la BMW!

 

Mergi la standul de reglat directia si evident pozitionat volanul.. (evident cu pozitia volanului drept se si incepe reglajul) pe TOATE ROTILE LA BMW.

 

Ala la care mergi nu e mecanic ci specialist in asa ceva!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Fratilor ce o mai scaldam..

Suntem in secolul 21 si unii dintre noi mai credem ca putem umbla si regla directia la masina noi insine din bielete (noi..) si capete de bara!

 

Nici la Dacia din 2000 tot nu ma bagam (daca umblam la capatul de bara..) ..sa cred ca directia masinii mai este corecta..!! Daramite la BMW!

 

Mergi la standul de reglat directia si evident pozitionat volanul.. (evident cu pozitia volanului drept se si incepe reglajul) pe TOATE ROTILE LA BMW.

 

Ala la care mergi nu e mecanic ci specialist in asa ceva!

Si doar daca caroseria mai e cat de cat dreapta, si nu are joc in bucsaraie. Ultimele 2 elemente niciun atelier nu le verifica.

Link to comment
Share on other sites

Am fost si in masina cu unul ce mi-o facut geometria si a vazut ca e strimb.

Dar nu stia ce sa-i faca. A repetat operatia de reglare pe fata si tot asa a iesit.

 

Am ajuns sa umblu eu acolo pentru ca nu stiam ce sa mai fac. Nu e mare filozofie.

 

Si eu am fost pe Plevnei la Autodoc si am plecat cu volanul stramb. M-am intors si s-a rezolvat.

Incearca sa faci programare la Csaba.

 

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

Ce s-a intimplat prima data de a iesit strimb?

A 2-a oara ti-a facut Csaba iar prima data altcineva?

Link to comment
Share on other sites

Am avut o problema asemanatoare acum ceva timp. Nu reuseam sa facem volanul sa stea drept inclusiv cand ii dadeai drumu si masina sa ruleze drept.

 

Daca reglam volanul sa stea drept si sa ruleze drept, atunci cand dadeai drumu la volan el se ducea putin intr-o parte si incepea sa traga.

 

Intr-un final am ajuns la reprezentanta unde cei de acolo mi-au spus ca s-a dereglat SZL-ul (parca) si ca a trebuit doar calibrat, fara geometrie (asta dupa ce refacusem geometria si am setat ca atunci cand dai drumu la volan masina sa mearga drept, indiferent ca acesta era putin stramb).

 

Deci important este sa se regleze la geometrie ca atunci cand dai drumu la volan si este pe pozitia lui default (indiferent ca este putin stramb), masina sa mearga drept.

Dupa aceea ca volanul sa fie drept se regleaza din soft.

 

Cel putin asa a fost la mine :)

 

Decat sa tot cheltui bani la 100 de service-uri, mai bine dai o fuga pana la reprezentanta unde clar o sa fie mai mult dar au toata aparatura necesara sa rezolve problema.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu volanul stramb nu e un capat de lume,se intampla lucru asta cam la toate standurile de directie,din 10 masini 2 sau 3 se intorc inapoi pt.lucrul asta.El pune volanul drept si il "blocheaza"cu dispozitivul ala,dar cand regleaza unghiul el il pune dupa aparat dar inevitabil forteaza putin cand pune cheia pe piulitele alea si atunci apare decalaj intre volan si roti.Mergi inapoi si se rezolva .

Asa se face.

Personal nu m-as mai duce la aia care tre'

sa o mai faca o data de la zero ca volanul e stramb.

Cine e meserias nu greseste ca stie ca trebuie sa o ia de la inceput!

Link to comment
Share on other sites

Trebuie reglaje facute si la puntea spate. Am schimbat eu, de curand, bratele de la puntea spate si unele bucsi, si dupa la fel mergeam cu volanul spre stanga ca sa mearga masina drept (plus eroarea aferenta de unghi volan).Mers apoi la Autosoft Militari, facut geometria si rezolvat problema. Doar ca la seria 3 (e90), reglajele pe spate pentru orizontala, acele suruburi excentrice care intra in bratele lungi sunt, de cele mai multe ori, "sudate" in brat si nu se pot regla. Deci daca ai facut geometria doar pe fata si volanul sta inclinat spre o parte, inseamna ca si rotile din spate sunt inclinate catre partea aceea si ca sa mergi drept trebuie sa compensezi din volan. Nu stiu cum ti-a facut geometria doar pe fata, tinand cont de faptul ca BMW nu are punte pe spate, ci suspensie independenta. Si nu inteleg cum i-au iesit aliniate toate 4 rotile pe stand , iar in realitate masina trage spre o parte. Trebuie sa faca reglaje la ambele punti si pentru toate unghiurile (de fuga, de cadere si de convergenta). Daca face toate astea si tot nu merge bine, inseamna ca a avut vreun accident, ceva, iar un element de suspensie nu mai este in standarde.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost si in masina cu unul ce mi-o facut geometria si a vazut ca e strimb.

Dar nu stia ce sa-i faca. A repetat operatia de reglare pe fata si tot asa a iesit.

 

Am ajuns sa umblu eu acolo pentru ca nu stiam ce sa mai fac. Nu e mare filozofie.

 

Nu e mare filosofie daca nu iti pasa ce tensiuni/forte sunt acolo in capetele de bara ale directiei.. Sau ce uzura prematura este in cauciucuri, rulmenti , directie..

 

Daca ai intelege nu te-ai apropia cu sculele tale sau ale altuia fara stand.. de directia masinii!

 

Nu e evident ca unul care vedea ca volanul e stramb si nu stie de ce, sa nu il lasi sa incerce si altceva pe masina ta?

 

Hai sa pun altfel problema.

Intreaba orice meserias daca a incercat sau ar incerca sa regleze ochiometric sau fara scula/standul pe care lucreaza, daca crede/stie/ar incredere ca reglajul facut ochimetric e a proape la fel de bun ca, cel pe stand.

Raspunsul sigur va fi NU.

Link to comment
Share on other sites

Doar ca la seria 3 (e90), reglajele pe spate pentru orizontala, acele suruburi excentrice care intra in bratele lungi sunt, de cele mai multe ori, "sudate" in brat si nu se pot regla. Deci daca ai facut geometria doar pe fata si volanul sta inclinat spre o parte, inseamna ca si rotile din spate sunt inclinate catre partea aceea si ca sa mergi drept trebuie sa compensezi din volan. Nu stiu cum ti-a facut geometria doar pe fata, tinand cont de faptul ca BMW nu are punte pe spate, ci suspensie independenta. Si nu inteleg cum i-au iesit aliniate toate 4 rotile pe stand , iar in realitate masina trage spre o parte. Trebuie sa faca reglaje la ambele punti si pentru toate unghiurile (de fuga, de cadere si de convergenta). Daca face toate astea si tot nu merge bine, inseamna ca a avut vreun accident, ceva, iar un element de suspensie nu mai este in standarde.

Exact, daca masina a avut accident grav.., se poate sa nu se poate regla niciodata.

 

Am seria 3 si E90.

Nu exista surub sudat de unde sa nu se poate regla puntea spate E90. Exista prostie, nestiinta/..ignoranta, ..sau alt principiu de a slabi/regla un ansamblu al directiei unei masini.

(..excentricul poate sa nu fie in surub ci in afara lui..) Trebuie numai sa cunosti meseria...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.