Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Putin de offtic poate.

 

Mi-am adus aminte cand era izolare cand ma documentam despre motorul asta inainte sa-mi cumpar masina, ma tot uitam pe youtube si la un moment dat am dat peste un clip cu unu de prin sua care cumparase un e90 de la unu care ala se saturase de ea pentru ca nu-i dadea de cap. Era un 335i(CRED), ala cu turbo si problema era in felul urmator. Problemele erau similare cu ce ai tu, fara check engine aprins, fara erori, oscilatii, lipsa de putere, etc. Asta de o cumparase credea ca o sa fie aia, ba aia, el credea ca are de bagat in ea mii de dolari sa o puna la punct. De fapt masina nu avea nimic, era nu mai stiu ce pus invers legat tot de aer. Nu-mi adic aminte daca era legat de turbo sau nu, dar el dupa ce demontanse tot pe la motor si verificat tot, ea nu avea nimic. Cand a remontat si-a dat seama ca pieasa nu stiu care era pusa invers.

 

Daca imi aduc bine aminte tu ai zis parca ca ai luat masina asta stiind de problemele care le are in speranta ca le vei rezolva daca schimbi nu stiu ce componente. Eu nu zic acum ca tu nu ai remontat piesele la loc corespunzator. DAR poate ala de a servisat masina inaintea ta, a pus cine stie ce gresit, iar tu la randul tau ai procedat la fel ai remontat gresit. Te-ai gandit si la asta? :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Comand maine furtunul si vad pe urma ce se intampla.

 

Intrebare: trucktek la 88 lei sau vaico la 245? Sincer nu as da atatia bani mai ales ca problema este in alta parte, mai mult ca sigur.

 

Daca am garnitura dusa nici nu stiu unde sa o repar in Craiova.

 

Mda si eu ma uitam la erori de genul gm5 sa-l inlocuiesc, un senzor de alarma si ea e coapta, moarta si ingropata.

 

Mi s-a facut asa o lehamite.

 

Pompa de apa, radiator infundat, termostat blocat, garnitura ciupita

 

Maine, totusi, cu ultimele farame de rabdare, voi umbla din nou la surubul de golire de la radiator, sa vad ce curge pe acolo.

 

 

O banuiala as avea, asa ca un profan ce sunt, legata de pompa de apa, se auzeau niste rontaituri, poate s-au spart palele, cine stie de cand o fi pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Motorul merge brici, de cand a ajuns antigel pe la role, susura, toate zgomotele au disparut.

 

Zilele urmatoare, ca tot se face un an de cand cautam o astfel de masina pe mobile.de, o sa fac un rezumat cu tot ce am facut la masina de cand am luat-o in ianuarie.

 

Repet, senzatia mea este ca nu mai merita o continuare.

Pacat de ea pentru ca este deosebita si rara. Ma uit pe mobile si nu gasesc similara.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare si la multi ani tuturor!

 

Ziceam ca nu mai scriu dar ...

 

Dupa ce am inlocuit vasul de expansiune (cu manutele mele pe intuneric, vant si vreo 3 grade), dupa ce am desfundat radiatorul, am decis sa schimb si pompa de apa si o golire totala a lichidului de racire (termostatul nu, pe ista merge bine, zic eu, la relanti intre 85 si 87 grade).

Intrucat nu mai doream sa-mi rup mainile am decis sa fac operatia in service. Ca sa mai adaug ceva, am cumparat si filtrul de benzina, o rola de la cureaua de accesorii (ramasese neschimbata in vara) si doream sa pun la loc si pompa de benzina a masinii (inca mai repar greselile din septembrie, una din ele fiind pompa de benzina sh, care nu indica bine), eventual una noua, in functie de ce zice mecanicul.

 

Buuun. Asa cum am mai scris, merg, de obicei, cu rezervoarele pline. De data asta, am lasat rezervorul de benzina sa se goleasca pentru a putea lucra mai usor. Azi dimineata a pornit de cateva ori si s-a oprit (indica vreo 15 litri, dar, eronat). Am tras concluzia ca nu mai are benzina si am lasat-o in pace. Am pus dupa amiaza 5 litri si canci, nu mai vrea sa porneasca. Ok, e in panta, mai pun 5. Degeaba. Platforma, service si vedem. Era oricum programata maine la 9 si vroiam sa o las de asta seara (rezolvat, :), e in service, deja).

 

Am gresit eu undeva, cu ceva, zeului BMW.

Link to comment
Share on other sites

Daca a ramas fara benzina, posibil ca pompa a tras aer si s-a dezamorsat. In service se amorseaza la loc, pui benzina si ai scapat.

 

Problema apare daca ai dat mult la automat pana ti-ai dat seama ca nu are benzina, atunci exista riscul sa o arzi.

 

Imi pare sincer rau de toate pataniile pe care le ai cu masinuta, ti-am urmarit topicul intrucat am avut si eu un E39 cu acelasi motor si am fost indragostit de el.

E super rafinat si placut de condus odata pus la punct, dar poate fi o mare bataie de cap pana reusesti sa-l aduci in mintile lui.

Link to comment
Share on other sites

Sunt incapatanat de felul meu si nu vreau sa ma dau batut.

Problema mea este lipsa unui mecanic pasionat, masina, desi este veche, nu mi se pare complicata (pana la un punct, evident).

Azi a ajuns intr-un service nou, pe mecanic il stiu de vreun an, este serios, depinde cat de mult stie si vrea sa-si aloce timp, probabil maine voi sta de vorba mai mult cu el despre masina.

 

Oricum, dupa ce rezolv cu schimbarea de piese, vreau sa vad cum rezolv partea cu erorile legate de brake licht switch si ce mai am pe acolo. In ista zice ca ori e switchul de la pedala de frana de vina, ori probleme la cablajul electric (switchul l-am cumparat, ERA, 55 lei, nu a mers deloc, poate nici codul nu era bun, nu am verificat). OEM este 183 lei dar nu sunt sigur ca el este de vina si nu-mi vine sa dau atatia bani in conditiile in care, atunci cand pun diagnoza, zice ca functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Fa o punte pe fire sa vezi daca arata 100%, cauta in dezmebrari un senzor sh

Nu am avut probleme niciodata dar cred ca poti sa masori rezistenta pe mufa apesi de la 0 la 100 si vezi daca are o pozitie unde intra in scurt sau da zero

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Azi a fost inlocuita pompa de benzina, totul e ok acum.

Pe partea de racire, insa, trebuie inlocuit si furtunul care intra in radiator si vas, filetul de la aerisitor era pa,pa de mult.

De asemenea, am decis sa inlocuiesc si switchul de la pedala de frana. De data asta pe comanda mecanicului, daca nu e bun, raspunde el.

 

Acum, legat de valva disa:

 

Poate da oscilatii la relanti? Nu am gasit nimic, nici pe forum.

Sambata o dau jos sa ma uit la ea, dar cred ca trebuie schimbata. Am citit in legatura cu ea despre rontaieli, zgomote la relanti, suieraturi, cam ce am avut si eu in ultima vreme.

 

Legat de testarea ei, orice sfat e binevenit, am vazut azi cate ceva pe yt.

 

Nu cred ca scap sa nu o schimb, mai ramane pcv-ul, dupa aceea trecem la senzori, 😀.

 

Asadar astept niste sfaturi de la voi, tx anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Acum, legat de valva disa:

 

Poate da oscilatii la relanti? Nu am gasit nimic, nici pe forum.

Sambata o dau jos sa ma uit la ea, dar cred ca trebuie schimbata. Am citit in legatura cu ea despre rontaieli, zgomote la relanti, suieraturi, cam ce am avut si eu in ultima vreme.

 

 

M-am documentat si eu despre aceasta componenta.

 

Da poate oscilatii, lipsa de putere in turatii mici, consum mai mare de combustibil.

 

Pe langa astea are o reputatie proasta legata de acel pin care poate sa cada in motor. Pinul poate sa cada doar la scoaterea sau remontarea acestei componente(disa valve). Eu initial am crezut ca poate sa cada asa din intamplare cand mergi cu masina... gresit! Pinul sta lipit de admisie cand se monteaza la locul ei ceea ce face imposibila alunecarea lui in motor. Atentie la demontare/remontare, daca se poate chiar in liniste in caz de cade sa il auzi.

 

Exista kit-uri de reparatie de la 30$ pana la 100$, daca inca tine aerul in ea se merita reconditionata. Kit-ul la 100$ vine cu clapeta din aluminiu si fara pin + garnitura, etc.

 

https://x8r.co.uk/bmw/bmw-disa-repair-kits.html

 

Eu chiar vreau sa-i fac acest 'upgrade'. Componenta noua de calitate e cam 700 de lei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Disa are niste kituri de rebuild, o clapeta cu sistemul de actionare, daca nu e membrana la ciuperca sparta nu mai are ce sa fie

Pcv.ul e buba mare, iti recomand nou, o sa ramai placut surpins de diferenta, nu ai pcv.ul bun se balbaie trepideaza se opreste se tureaza cu intreruperi pe toate le ai la pachet, degeaba il cureti bati in el samd ca tot nu o sa mearga cum trebuie

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pcv e pe relanti raspunzator cand disa e inchisa, daca nu e disa etansa si pcv.ul ramane deschis sau blocat pe deschis..... dacia 1310 e vis pe langa el, imagineaza-ti ca disa e clapeta de la carburator si pcv.ul jiglerul de relanti.... potisa iei pcv.ul sa il cureti si sa bati in el sa se deblocheze dar e frectie la piciorul de lemn

Daca scoti busonul de ulei inseamna ca nu are vacuum pe admisie deci e deschisa disa sau pcv.ul e blocat pe deschis

Pcv.ul are un motoras in el si cand accelerezi clapeta se deschide brusc , la relanti sta aproape in totalitate inchisa....

Uita-te pe youtube cum se schimba clapeta cu axul ala la disa si cauta un pcv sh probat ca merge inainte si rezolvi

 

Sau tinand cont ca ai gpl si ai gaurit admisia pe acolo probabil sa traga aer fals, eu sincer as incepe cu oringuri noi la injectoare si garnituri la prinderea pe chiulasa... asta ca sa elimini orice cauza , si verificata admisia sa nu fie fisurata

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Cabd spui pcv te referi la regulatorul de relanti, icv, idle control valve?

Am pus unul nou, tot Bosch.cel vechi era blocat, l-am curatat, insa senzatia mea a fost ca tot se bloca si l-am inlocuit.

 

Cand spun eu pcv ma refer la altceva, pe parte de ulei.

 

Maine, in service, dau eu disa jos si o studiez.

Link to comment
Share on other sites

Cand am dat prima data regulatorul de relanti jos de pe masina (noiembrie), ere partial blocat. L-am deblocat cu cateva jeturi de spray de curatat franele si l-am pus la loc.

 

Niciodata, de cand am masina, nu a mers mai bine ca atunci (in probe pe centura Craiovei, testata si de mine si de fii-miu). Pornit la rece la sfert, fara tremurat, fara oscilatii, fara intreruperi.

Si acum regret ca nu am facut niste cronometrari. Singurele cronometrari le-am facut pe 1 martie, 100km in 12 secunde (dezolant, stiu).

 

De a doua zi, lucrurile au redevenit ca inainte.

Link to comment
Share on other sites

Iti bati prea mult capul, daca zici ca ai curatat icv si s-a simit ceva verifica din nou foarte posibil sa fie " obosit " , PCV e destul de greu de schimbat si e posibil sa ai surpriza sa il gasesti in stare buna( nu stiu cati km are masina) Am vazut ca zici ca e masina veche, eu de E30 ce sa mai zic ? :) Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

ICV e nou, de 1 luna pe masina, tot Bosch.

Nu ma bag la PCV, ma uit maine la Disa, desi eu cred ca lucreaza, cel mult sa aiba niste rontaieli (caz in care cam trebuie inlocuita).

 

Am in curte 2 masini: asta de 18 (220000 km) si alta de 12 (245000 km), vezi semnatura. Prima doar in Romania rulata, cealalta adusa in 2016 din Germania. Nu stiu cum va arata peste 6 ani, insa, cel putin acum, diferenta dintre ele este clara in favoarea celei mai tinere. Niciuna nu a fost ingrijita ca la carte (totusi bmw-ul se detaseaza). Pe junioara am reusit sa o aduc la un nivel superior de functionare 9,5 din 10) la asta am mari indoieli ca mai pot reusi acelasi lucru. Cei drept cealalta a beneficiat si de un supermecanic.

 

 

Insa, fara suparare, si dupa ce am citit atata pe acest forum (inclusiv despre masini pana in 100k km), fiabilitatea lui e46, fie nou, fie ca a mea, fie ingrijit, fie nu, mi se pare departe de laudele aduse.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

 

Insa, fara suparare, si dupa ce am citit atata pe acest forum (inclusiv despre masini pana in 100k km), fiabilitatea lui e46, fie nou, fie ca a mea, fie ingrijit, fie nu, mi se pare departe de laudele aduse.

 

Nici un producator nu face masini fiabile si in acelasi timp cred ca orice producator stie sa faca masini fiabile. Traim pe planeta pamant, unde companiile trebuie sa supravietuiasca... de pe urma clientilor normal! Eu cred ca exista masini proaste si masini si mai proaste.

 

In cazul meu si al tau ca avem acelasi motor, ai observat cata caldura genereaza motorul? La mine daca ridic capota si tin mana langa motor cand e cald fara sa ating nimic, sunt zone unde pur si simplu frige. Pai cum naiba sa reziste componentele alea din jurul motorul? Pana si eu, un amator pot observa ca chiar sunt facute intentionat sa iti manance zilele si sa te faca sa renunti la masina cu totul. In varful motorului este acel capac(valve cover) care este un plastic de doar 300$ care se stie ca crapa la 100 de mii. Cand masinile astea erau in garantie probabil la reprezentata costa 300$ * 5 + 500$ manopera... Pai asta da profit.

 

M54 eu am inteles ca are 3 probleme din cercetarea mea cand m-am decis pe acest motor.

1. Sistemul de racire. Plastic.

2. Valve cover. Plastic.

3. Probleme cu motorul, vanos... intreruperi, oscilatii, lipsa de putere, consum de ulei. Multiple cauze din pricina componentelor unele fiind comsumabile, mai o garnitura... iar altele din plastic de ex disa valve.

 

Eu am privit partea buna a lucrurilor pentru aceasta generatie de BMW-uri. Mie 1 imi plac ca design fata de cele noi pe care adevarul este ca nu-mi permit si 2, exista informatii despre tot ce se strica la masinile astea. Exista si tester cu cablu la 100 de lei compatibil fara prea multe batai de cap ca la noile modele.

 

Fiabilitate nu prea isi are locul intr-un context legat de masini. Fiabilitate poti obtine poate... repet poate... daca inlocuiesc tot ce spune producatorul ca la carte. Atata timp cat nici eu nu o sa schimb totul ca la carte, nu am sa dau vina pe masina cand imi mai cade cate ceva. In momentul de fata am filtrul de benzina infundat. L-am verificat cand am cumparat masina, macar sa vad data pe el? Nu... Deci cine e de vina? Eu sau masina?

 

, ceva interesant despre un bec :) Nu am mai gasit tot documentarul despre produsele de consum si cum aia de la Philips(becuri) s-au gandit cum sa le faca sa cedeze de acum 70-80 de ani.
Link to comment
Share on other sites

trebuia sa iei un 320d care ticaie ca un ceas elvetian

si te convingeai ca e46 e masina, am facut germania cu el de nu stiu cate ori, l-am avut ani de zile cu mine acolo, chiar si astazi dupa ce am ingenuncheat focusul mk3 tot cu el circul, si ptr ca m-am saturat de constanta ma duc aproape zilnic acasa, 250km , saptamana trecuta i-am dat rusinica la un x3 nou chiar prin fata la bavaria m. si m-am sictirit asa de tare de cocalarii de pe strada ca nu mai ratez nici o ocazie cand stiu ca pot sa le dau peste nas

am condus multe masini si am fost sofer la reprezentanta in germania, e46 e o masina foarte echilibrata , si rezistenta , peste medie

Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic.

 

Designul imi pkace la nebunie.

Masina e dedicata fiului meu, caruia ii place destul de mult.

Cand am ales acest model, am primit sfaturi de la un coleg din Germania, care are un 2,2.

Sa nu cumperi un diesel ca are sute de mii de km, ia un benzinar, neaparat 6l, sunt nemaipomenite.

 

Nu zic ca nu sunt, insa pentru mine nu este suficient sa se invarta roata si atat.

 

Sper sa o iau maine din service, altfel promit ca-mi trag elevator in curte si o trusa profi si ori o fac zob ori zana.

Spun asta pentru ca iar sta degeaba in service, de 2 zile.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.