Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Nu, doar ca nu o sa prea ai cuplu de jos pana pe la 4K RPM. Si posibil un consum mai maricel, dar nimic de speriat.

 

PS: tre' sa se miste cand pui mufa la loc, e un clonc facut de electrovalva din interior.

 

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

N-are ce sa apara, semnal e la mufa, dar nu mai actioneaza *mecanic* electrovalva din interior. Desi sincer sa fiu, n-am prea auzit cazuri in care pica partea electrica. De cele mai mutle ori nu mai tine vacuum din cauza spargerii supapei din capat.Daca tot pe uiti pe ISTA, verifica fuel trims (short si long) - o sa ai valori crescute. Cred ca le gasesti sub denumirea multiplicative/additive adaptations.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am valori crescute la fuel trims de ceva timp, masor valorile cu un obd 2.

Saptamana trecuta s-a aprins si checkul, dar pe gpl, simptome de vacuum leak.

Am verificat ieri si nu am pierderi de vacuum.

Dupa aceea am vazut ca, daca pun contactul, nu se misca nimic

Link to comment
Share on other sites

Si daca tot n-ai somn si vrei sa dormi cu griji, esti sigur ca nu auzi nimic? Ai *ascultat* sau te-ai *uitat* la clapeta daca se misca?Ca una-i una, alta-i alta.S-ar putea sa ai ax-ul (levierul) care actioneaza clapeta uzat (hex-ul lui sa fie rotunjit in clapeta de la milioanele de actionari, fiind de plastic amandoua), astfel incat electrovalva saraca functioneaza (deci clonc-ul ala tre' sa existe), dar levierul ala se invarte in gol si clapeta ramane pe loc.

 

 

 

 

 

3333.jpg

 

s-l1333600.jpg

 

s-l1600.jpg

 

In cazul asta de mai sus, situatia prezinta umflaturi pentru ca se poate dezmembra singura DISA.... clapeta si pin-ul din capat sunt aspirate in motor.

 

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Asta stiu ca am citit, cand am pus contactul, cu ea afara, nu s-a auzit nimic, liniste.

In schimb, cu motorul pornit se aude de ceva timp un zgomot de la ea, uneori ca un rontait, care dispare la o accelerarr la 1300 ture.

 

Asta stiu ca am citit, cand am pus contactul, cu ea afara, nu s-a auzit nimic, liniste.

In schimb, cu motorul pornit se aude de ceva timp un zgomot de la ea, uneori ca un rontait, care dispare la o accelerarr la 1300 ture.

 

Si am incercat sa misc clapeta, pare ferma, un mic joc in acel ax, 1mm, presiune pierde ff putin

Link to comment
Share on other sites

Nu tre sa piarda deloc odata pus degetul, in cazul in care pierde vacuum sub orice forma - usoara sau rapida = e doar supapa sparta (gaura mica/mare).Eu zic ca n-are nimic in afara supapei, maine inainte sa pleci porneste motorul, scoate mufa, apropie urechea de galerie si joaca-te cu mufa cat sa faca contact pinii, imposibil sa n-auzi cum culiseaza. Edited by .Bogdan
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Help!

 

Am pus ista in seara asta si am probat disa. Se aude cum inchide si deschide. Deci, in cazul ei, ramane ca si defect posibil, doar supapa.

 

Ca si erori, P0171 si P0174, dar si eroare pe MAF (frecventa - 2). L-am verificat si semnalul e bun, debitul la relanti ok. Senzorii de o2 sunt bosch, noi si, daca-i verific cu ista, sunt ok.

 

Cele 2 erori sa apara de la disa? Duminica am facut o verificare cu fum si nu pierde pe nicaieri.

Link to comment
Share on other sites

PO171 si P0174 sunt erori clasice de amestec sarac. Uita-te la voltajul pe sondele pre-CAT, ar trebui sa varieze inre 0,1-0,8V. Daca semnalul pe sonde exista, iar la ralanti citesti intre 3,x-4,x g/s pe MAF => tragi aer fals de pe undeva, posibil chiar si pe la DISA (de obicei garnitura), dar ma cam indoiesc. De obicei e un furtun crapat. Daca valorile pe sonde/MAF nu sunt OK, problema e la una dintre componente sau la instalatia electrica.

 

Link to comment
Share on other sites

Cand motorul e cald, pe ista nu-mi da nimic. MAF ok, senzori o2 ok, etc.

In mers, in schimb, la fel ca anul trecut, cand am luat-o, se aprinde checkul, in special in jurul lui 2000-2200. Daca ma uit la fuel trim, in mers, valorile sunt aiurea, in special pe bank 2.

 

Zilele urmatoare ma apuc iar de desfacut, inclusiv icv-ul, desi, repet, la testul cu fum, nu a iesit nimic (poate ca nu fac destula presiune cu o manusa chirurgicala si voi incerca si cu una de menaj).

Valva disa nu mai are garnitura ca in tinerete, dar e intacta (posibil sa traga si pe acolo). Ma gandesc, desi nu stiu exact constructia, ca trage aer fals pe la membrana disei, daca e sparta.

Cand demontez tot, voi verifica disa cu ista sa vad daca tine presiune sau nu (la test sta 30 de secunde cuplata).

 

Eu, pana la Arad si retur, am scos 8,9 la un mers super potolit, fii-miu, a doua zi, pana la Voineasa si retur, 11. Mi se pare f. mult in ambele situatii.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce iti da ISTA si ce inseamna la tine OK. Pune niste valori, sa ne dam cu parerea.Tinand cont ca e x, valorile de consum mi se par rezonabile, hai +1L, dar altfel in limitele lui M54 - nu prea ai cum sa cobori sub 8 in afara, iar urcarea la Voineasa justifica diferenta pana la 10. De asemenea, testul de fum nu il reusesti fara o scula dedicata, iti trebuie presiune mare ca fumul sa treaca de clapeta inchisa si sa poti testa cum trebuie si galeria. La faza cu manusa tu testezi practic doar cotul pana in clapeta din galerie, ai nevoie de presiune serioasa ca fumul sa treaca in galerie/CCV/chiulasa. Nenumarate cazuri am vazut in care rasufla cotul la CCV sau garnitura de la capacul tachetilor. Bucura-te totusi ca e o problema simpla si usor de diagnosticat.

 

 

PS: Varianta a doua ar fi sa faci testul si invers: de la chiulasa catre chiulasa si de la chiulada catre admisie, bagi fum pe la cotul de evacuare a gazelor din capac in capac si din capac catre CCV si vezi daca/pe unde iti iese.

Edited by .Bogdan
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Consumul la M54 e ceva relativ - compactul cand l-am luat cu 60k am scos 7.8 extraurban si undeva la 12/13 urban sau ceva de genul asta, apoi pe masura ce se adunau km valorile de consum au crescut astfel ca am ajuns pe la 9 extraurban si 13/14 urban la un stil de mers mai zbuciumat :) . cum ziceam ma batea gandul sa iau din nou ceva BMW dar cel mai priobabil iau altceva imi ajunge E30 ul de mesterit Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Eu, pana la Arad si retur, am scos 8,9 la un mers super potolit, fii-miu, a doua zi, pana la Voineasa si retur, 11. Mi se pare f. mult in ambele situatii.

 

Mie imi consuma 8-8,5 la drum lung daca merg pana in 100 la ora, am instant 7% acul mecanic pe bord cu a 5-a, 80-90-100 km/h. Consumul digitat, media consum zice tot 7%, pe pompa e 8, poate 8,5.

Plimbari seara prin oras cand e liber, prefer plimbarile pe la periferia orasului, fara sa stau la stop-uri mergand in general cu a 4-a sau a 5-a, cam 9-10.

Oras, conditii extreme ziua, 14. Vine vara acuma, aer conditionat, trafic mai mare, sare de 14 cu siguranta.

Media pe bord imi zice 9,5. Ala e asa... un numar :)) Adevaratul consum pe pompa, eu mai mult ma plimb decat sa-mi fac treaba ziua este cam 11%.

Link to comment
Share on other sites

-Testul de fum il fac cu tigara, desi nu sunt fumator, :). Initial desfac busonul de la ulei si bag fum pana iese pe acolo. Nu stiu daca este ok sau nu.

 

-Valorile masurate se incadreaza in ce zice ista pentru fiecare, daca fac un test diseara, postez. O singura data, la sondele o2, valorile au fost, la relanti, fff mici, 0,01... si ista zicea clar ca am pierderi de vacuum. Dar a fost o situatie punctuala, nu s-a mai repetat (asta a fost si motivul pentru care m-am apucat de desfacut tubulatura si, inainte de asta, am scos surubul de la furtunul clapetei de pe evacuare si am pus furtunul la loc). Posibil sa fie ceva in neregula pe la furtune, sau pe la dopul in care intra icv-ul, naiba stie.

 

-P0174 si p0171 au inceput sa apara in contextul in care masina mergea, in sfarsit, f. bine (de aceea am banuit ca este disa bulita). Cei drept, checkul se aprinde pe gpl, insa valorile fuel trim sunt la fel si pe gaz si pe benzina (ma gandam ca nu am schimbat filtrele de la gaz de 12k km si de aia face asa, dar nu).

 

-Cand spun consum mediu 8.9 fac comparatie cu alta situatie in care am scos, pe bord, 7.9 cu acelasi stil de mers. Ca si exemplu de mers, tempomat la 85km/h pe autostrada A1 (nu ma intrebati de ce, :)). Dupa vreo 20 km de mers asa, la vreo 2100 ture, parca, mi s-a aprins checkul (s-a suparat ca mergeam prea incet, :)).

 

In concluzie;

 

-masor valorile si le postez

-desfac tot si reverific, inclusiv disa

-comand kit reparatie pentru disa (inclusiv membrana)

 

Orice sfat e binevenit, multumesc anticipat.

 

Macar nu mai am oscilatii, deloc, deloc. De ce? Chiar nu stiu (icv sau clapeta de pe esapament).

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Mai bine luam una cu 1200 euro, macar nu-mi parea rau.

S-a dus fii-miu sa colanteze capota si bara si tipul de acolo a zis ca masina este colantata cu ieftinica, in curand colantul va incepe sa crape. Izvor nesecat de probleme.

In fine, 3k euro dai, atat primesti.

 

Dupa amiaza fac niste teste si postez aici. Valorile fuel trims nu sunt atat de mari ca in poze.

Link to comment
Share on other sites

3k in ianuarie 2020, acu e mai valoroasa, :).

 

Baga cutitu adanc, hai care se mai ofera, :).

 

 

"spune-mi si mie te rog, cand bagi mufa obd se aprinde ledul adica palpaie sau ramane rosu?"

 

Ma uit diseara si-ti zic.

 

"data viitoare nu mai lua masina colantata" Da crezi ca eu am vazut, m-am prins tarziu.

 

In nebunia mea, as recolanta toata masina da ma sparge doamna.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Ledul rosu ramane aprins.

 

 

 

Cam asa se aude motorul la 700, 3000 si 4500

 

Latratul din fundal este al mioriticului meu de 85 kg, :).

 

valorile stft sunt

 

-la relanti b1, 20,31; b2, 17,97; 3000 b1 si b2 17,97; 4500 b1 14,84, b2 , 16,41

-dupa revenire la relanti, 1,56 cu 2,34

-iar 3000, 10,16 cu 15,63 si la 4500 9,38 cu 8,59

-dupa revenire la relanti, 0 cu 0

 

 

Nu sunt convins ca le-am salvat cand trebuie, am folosit obdul, ma duc mai tarziu cu ista.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.