Jump to content

Principiu functionare clapete admisie m47


13NCU

Recommended Posts

Va salut.

 

Va rog sa ma ajutati cu o mica indicatie despre cum functioneaza sistemul clapete din admisie la m47 (320d, e90, 163)

Nu-i mare lucru, avem acolo o capsula vacumatica si o electrovalva dar m-ar interesa niste ananunte.

 

Inteleg ca pe motor oprit, clapetele stau pe deschis ...dar cum stau la relanti ? Dar la 1500 turatii sau la 2500 turatii ?

 

Cum reuseste acea capsula vacumatica sa manevreze axul cu clapete ca eu unul nu am reusit cu gura ! Am 2 bucati capsule vacumatice si amandoua par a fi in stare buna dar nu le-am putut manevra "de la zero" ci doar dupa ce le-am ajutat putin cu mana.

In functionarea motorului in plaje diferite de turatii e vizibila miscarea axului central al clapetelor ?

 

Va multumesc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La montajul tijei cumva? ;)

Cam asa functioneaza, daca tot ai intrebat:

Swirl flaps produce a swirl alongside the cylinder axle. They are used in diesel vehicles to improve the mixing of the fuel-air mixture at low engine speeds. For this purpose, the air is fed to each cylinder through two separate channels in the intake manifold. One of the two channels can be closed with a swirl flap. This creates a swirling of the fresh air. Better mixing reduces fuel consumption and pollutant emission. At higher engine speeds and torques, the swirl flap is opened to achieve a better filling level. The swirl flaps are also opened at starting of the engine and in overrun condition.

 

Swirl flaps are also called "inlet duct cutoffs". In the Opel Twinport engine, the swirl flap reduces the throttle losses during part-load operation.

Swirl flaps produce a swirl alongside the cylinder axle. They are used in diesel vehicles to improve the mixing of the fuel-air mixture at low engine speeds. For this purpose, the air is fed to each cylinder through two separate channels in the intake manifold. One of the two channels can be closed with a swirl flap. This creates a swirling of the fresh air. Better mixing reduces fuel consumption and pollutant emission. At higher engine speeds and torques, the swirl flap is opened to achieve a better filling level. The swirl flaps are also opened at starting of the engine and in overrun condition.

 

Swirl flaps are also called "inlet duct cutoffs". In the Opel Twinport engine, the swirl flap reduces the throttle losses during part-load operation."

 

Vad ca ai lipsa o garnitura rotunda de pe galeria de admisie.

Sunt sanse sa strangi inegal (si sa traga aer fals pe acolo..) si eventual chiar crapi galeria si atunci sa vezi ce "bucurie" o sa ai..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ok, principiul de functionare asa in general il stim cu totii dar eu ma incalcisem la un moment dat si nu mai stiam de unde sa apuc problema fizic.

 

Aveam galeria dopuita (cel putin asa mi-a spus fostul proprietar) dar ma nemultumea maxim mersul ala butuconos de sub 2000 ture. In exterior nu aveam treaba dar prin oras era obositor incat am ajuns sa ma intreb serios daca eu stiu conduce fin o masina.

 

Am citit cat am putut pe aici despre clapete, dopuri, motoare distruse dar totusi am hotarat sa fac masina cum a fost, asa ca am cumparat o admisie cu clapete de la dezmembrari, am curatat-o, am spalat-o ...am scos clapetele, le-am facut luna si le-am sudat cu laser capetele niturilor si clapetele de ax (clapetele sunt de inox, nu ma mir ca fac prapad cand ajung in motor)

 

Galeria cumparata mi-a venit pe curier total echipata, cu capsula vacumatica si electrovalva, garnituri ...mai putin senzor MAP.

 

Si din cauza unor greseli copilaresti am fost capabil sa montez/demontez de 3 ori galeria admisie in 3 zile - de aici incercarea sa gasesc un ajutor pe forum...

 

Prima runda

 

- am vb cu un amic ce are un mic service de cartier sa ma lase acolo la caldura pt ca el nu avea program in acea zi

- aveam galeria cu clapete pregatita si pt ca nu stiam daca cel care a pus dopuri cu ani in urma a lasat electrovalva sau capsula vacum pe masina, am hotarat sa le montez pe cele primite de la dezmembrari.

- demontez galeria de pe masina, da, era cu dopuri si aveam si toate accesoriile dar am preferat piesele de la dezmembrari.

- frumos pana aici, cu ocazia asta am inlocuit si toate bujiile (aveam 2 arse), montez galeria, cuplez furtunas, mufa, tot - pornesc si ies in proba pe sosea. Poi nu era masina mea ! Motorul s-a linistit, sound moale, pornire motor mai usoara, a disparut orice "lag" de pe acceleratie si mai ales infigareata si elastica de la ture mici, ce sa mai - eram atat de fericit incat m-am plimbat aiurea prin oras vreo 40 min sa ma conving ca nu fabulez.

 

Runda 2

A 2-a zi de dimineata pornesc masina, totul frumos, deschid capota sa ma mai uit sa nu fi uitat ceva desfacut ...si-mi pica fața ! Intre niste cabluri si fire odihnea o garniturica roz (cea care lipseste din foto)

 

Nu stiam ce sa fac ...iar sa demontez totul pt prostia aia sau sa las asa - in fond acel inel cred ca are rol de strangere progresiva a surubului ce trece prin ea dar ma gandeam si eu la deformari si alte minuni.

 

Nu mai aveam garaj cu caldurica asa ca fara nici un chef m-am apucat iar de demontat in parcarea blocului pt ca stiam ca acel mic cauciuc imi va sta pe creier pe veci ...scot galeria, mda, constat locul gol, o fixez cu silicon ...si ma trec niste ganduri idioate - "ce ar fi sa pun pe galeria cu clapete, capsula vacumatica si electrovalva gasite pe masina mea !" Le-am supt, am suflat in ele, le-am lins si in final am facut schimbul de accesorii.

 

Montez totul cu atentie sa nu mai agaț garnituri, pun totul la loc si ies pe sosea - sa-mi vina sa mor ! Mirajul de in urma cu o zi s-a risipit, aveam din nou masina ce o stiam - pornire greuță, fara chef sub 2000 ture, calcam pedala si masina reactiona in scarba, motor zgomotos ...

Nu stiam ce sa mai cred ! ...ori ca mi s-a parut in urma cu o zi ...ori am uitat ceva la montaj ...ori capsula vacumatica ori electrovalva erau defecte si ar fi trebuit sa le las pe cele de la dezmembrari.

 

Runda 3

Azi-dimineata ma infiintez turbat si infofolit langa masina spre deliciul vecinilor plictisiti de atata stat in casa si aveam de gand sa pun inapoi capsula vacum si electrovalva de la dezmembrari. Am presupus ca poate ale mele de pe masina stand aiurea pe motor s-au imbacsit cu praf sau ceva...

 

Demontez iar tot, deja pot face toata operatiunea cu ochii inchisi ...scot galeria si WTF ! Furtunasul dintre capsula si electrovalva fiind cam scurt, nu l-am mai putut fixa pe traseul gandit de fabrica dar nici eu nu l-am fixat cumva asa ca la ultimul montaj furtunasul a fost prins, indoit si apasat intre diferite piese sub galerie - practic tot sistemul cu clapete a ramas fara comanda, pe deschis.

Am fixat furtunasul cu coliere plastic si poate nu avea rost dar pt linistea mea am pus capsula vacum si electro inapoi, cele de la dezmembrari

 

Atentie iar la garnituri, atentie la furtunas, montat totul si iesit pe sosea. A fost suficient o tura de cartier - clar, aveam iar jucaria fasneata de acum 2 zile !

 

Sper sa tina sudurile laser pe clapete dar oricum o sa le verific periodic. Azi in 2 ore am demontat si am pus totul inapoi deci nu-i cine stie ce pierdere de timp tot la 6 luni macar.

 

OTsklyw.jpg

 

IpBjwmQ.jpg

 

vjQzlBc.jpg

 

sPrwia2.jpg

 

qsqDlqc.jpg

 

A1xDWWX.jpg

 

VijG5Fo.jpg

 

iIoiti0.jpg

 

xeEeJlp.jpg

 

Jg9ZwF6.jpg

 

Ok, cunosc parerea multora care sustin ca nu este nici o diferenta in mersul masinii daca se anuleaza clapetele si se pun dopuri.

Eu nu ma contrazic cu nimeni dar dupa cele 3 experiente cred ca prin logica se desprinde o concluzie:

 

- daca nu a functionat sistemul clapete (furtunas sarit sau obturat, electrovalva defecta, mufa ei oxidata, capsula vacumatica defecta, ax intepenit, clapete colmatate) ...si apoi treci la dopuri - da, sunt convins ca ai dreptate si nu vei simti nici o diferenta in dinamica masina.

 

Aaaa, si am mai incercat ceva.

Cu motorul la relanti mi-am strecurat mana sub galerie si am manevrat eu axul lung ce comanda clapetele.

L-am impins/tras de la un capat la altul de cateva ori si motorul saracu a inceput sa se scuture semn ca totusi clapetele alea fac ceva.

 

Unii zic ca sunt inutile, altii le pun inapoi - nah, care cum crede ...insa sunt de acord ca sunt prea pe fuga gandite si riscul sa se rupa exista. Eu le-am sudat ☺️

V-am salutat.

Edited by 13NCU
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Galeria de la dezmembrari a fost execrabila - o zi am curatat pe ea in curte la tara dar si in fund aveam negreala.

Am folosit si eu toate solutiile din lume dar noroc ca intre curatare si montaj a trecut o luna si au avut timp sa se evapore toate gazele.

 

Am stat o luna cu galeria pt ca nu am reusit sa gasesc un service care sa-mi inlocuiasca bujiile. Nu prea aveam chef sa ma leg de ele, nu am nici conditii si nu-mi lipsea sa rup una.

Doua service-uri m-au refuzat ...adica nu m-au refuzat "pe fața" dar au inceput cu ..."boss, ok, scoatem dar daca se rup cum facem ca tot dvs o sa fiti nervos si ne complicam..."

 

Noroc cu nevasta care m-a intrebat - "da' tu nu ti le poti rupe singur, neaparat trebuie sa dai bani pt asta ?" ☺️☺️☺️

 

Dar in naivitatea ei a spus o chestie buna asa ca mi le-am inlocuit singur, cu degripant, simt si emotii ☺️

 

https://imgur.com/gallery/5Is7ovk

Edited by 13NCU
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Si eu am pus clapetele la loc, dar am preferat sa cumpar setul de la Redo. Clapete din inox, turnate. Fara nituri, suduri si alte riscuri, plus ca sint ceva mai groase.

 

Bine ca nu ai curatat galeria,ca mine, cu spray de curatat frane .

La prima pornire ,mi-a dat un rateu de ,am zis ca a explodat masina 😁 .

Si mie la fel. N-a troncanit tare, dar m-a speriat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mai bine asa.

Eu am pornit oarecum experimental, nu eram sigur de rezultat mai ales ca multi imi spuneau ca nu e nici o diferenta.

Am preferat sa investesc minim si vroiam sa "simt" eu cum e cu clapete ...nu simtim la fel, nu avem aceleasi masini ...

Planuiam sa montez galeria cu clapete, sa rulez 500 km si daca nu sesizam nici o diferenta, evident, sa nu ma risc si sa pun galeria cu dopuri inapoi.

Acum nu mai e cazul ☺️ - clapetele acolo raman !

 

Ca si costuri:

- galeria completa dezmembrari - 150 lei

- transport curier 30 lei

- sudurile - 2 beri la amicul cu laser

- solutii curatat - de prin casa

- bujiile NGK - 42 lei bucata

 

In rest niste nervi, dubii, emotii si frig.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuia sa sudezi nimic..

Era suficient sa te uiti la capetele suruburilor ce ies pe partea cealalta, sa vezi daca sunt nituite, adica usor "inflorite".. spre marginea exterioara.

Asta era suficient sa te lamuresti daca au chef sa se desfaca sau nu. NICI UN SURUB NU SE DESFACE DE CAPUL LUI DACA E CA MAI SUS.

 

In rest pune ulei 2T mineral (vreo 5-10k km) 250ml/50l motorina si o sa se curete singura galeria si EGR iar masina aia o sa traga pana la 400k km fara probleme! Adica cum am zis mai sus, fara depuneri interne, daca asa te prinzi mai usor.

 

Era chiar culmea ca fara clapete sa traga mai bine! ;) Ca admisia e mai curata cu dopuri e alta treaba..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Folosesc ulei 2T LM (3 ml/1 litru motorina) de cand am luat masina dar asta nu curata nimic, e doar pt lubrifierea sist. inj.

 

Galeria mea cu dopuri era curata, la fel si EGR-ul desi eu m-am pregatit cu solutii de curatat si multe carpe. Adica era unsa si avea un strat fin de funingine dar in rest nimic notabil. Nici nu m-am deranjat sa sterg ceva.

Pe senzorul MAP ce a trebuit sa-l mut intre galerii am gasit putina mazga dar m-am rezumat sa-l sterg usurel cu o carpa.

 

Referitor la suruburi care "nu se desfac singure" adaug atat:

 

Da, in mod normal daca suruburile sunt stranse si nituite la capat nu au cum sa se desfaca ...dar intervine o chestie - inertia.

 

O clapeta curata chiar nu poti zice ca are inertie in rotire pt ca are masa foarte mica ...insa cand ea se incarca cu depuneri groase din cauza nefunctionalitatii si a mersului subturat, lucrurile incep sa se schimbe si apar fortarile clapetei asupra nitului din capatul surubului. De aceea am preferat sa le sudez.

Edited by 13NCU
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

Galeria mea cu dopuri era curata, la fel si EGR-ul desi eu m-am pregatit cu solutii de curatat si multe carpe. Adica era unsa si avea un strat fin de funingine dar in rest nimic notabil. Nici nu m-am deranjat sa sterg ceva.

Pe senzorul MAP ce a trebuit sa-l mut intre galerii am gasit putina mazga dar m-am rezumat sa-l sterg usurel cu o carpa.

 

Referitor la suruburi care "nu se desfac singure" adaug atat:

 

Da, in mod normal daca suruburile sunt stranse si nituite la capat nu au cum sa se desfaca ...dar intervine o chestie - inertia.

 

O clapeta curata chiar nu poti zice ca are inertie in rotire pt ca are masa foarte mica ...insa cand ea se incarca cu depuneri groase din cauza nefunctionalitatii si a mersului subturat, lucrurile incep sa se schimbe si apar fortarile clapetei asupra nitului din capatul surubului. De aceea am preferat sa le sudez.

Sa mor daca inteleg. Deci galeria ta cu dopuri acum e curata, dar nu curata nimic uleiul 2T..

Aia pe care ai cumparat-o era mizerabila (pentru ca foarte probabil nu a avut "tratamentul" cu 2T..) dar 2T tot nu curata nimic.. dupa tine.

 

Si cum e cu inertia?

Cum se manifesta?

Cand se roteste un ax se slabeste un nit?.. :)

Te contrazic glumind..

Stai linistit nu inertia face placuta sa cada ci vibratiile si aerul care trece pe langa ea le face sa fie pur si simplu inghitite dupa ce cad de acolo din niste suruburi probabil doar fortat insurubate.. la primele modele(!)(daca imi vorbeai de dilatare-contractie-diferite metale.. te credeam mai mult! ;)

Dupa aia idiotii s-au desteptat..

 

Sunt aproape sigur ca la mine inertia nu functioneaza pe niturile placutelor din admisie

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Offf Bimmer ...lumea asta se va prapadii dar tu vei ramane aici vesnic tinand mortis sa ai dreptate in toate.

Greu ...greu doar din copy-paste...

 

Hai sa-ti explic - nu am intrat de vreo 10 luni aici pe forum si probabil la fel va fi si in urmatoarele 10 luni. Si toata lumea e fericita, nu ?

Tu te dai important, eu imi vad de surubaritul meu.

 

Si sa ma mai fortez o data:

 

- asta cu uleiurile las-o jos. Nu-i de tine. Cunosc multi "mecanici de tastatura" dar nu stiu multi care sa se priceapa la uleiuri. Tu oricum nu esti printre ei.

Sti interpreta o fisa tehnica a unui ulei ? Ai vazut o fisa tehnica de ulei 2T ?

 

Pt ca induci lumea in eroare incerc o corectie - uleiul 2T nu curata nimic si nici nu a curatat niciodata. Se foloseste "neoficial" in amestec cu motorina (desi scrie clar pe ambalaje ca e interzis acest lucru) pt a compensa lipsa motorinei dedicate unor masini mai vechi.

De ex un diesel euro 3 a fost proiectat sa functioneze cu motorina de la acea vreme, respectiv euro 3 - care acum nu se mai gaseste. O motorina euro 5/6 de acum puse intr-un diesel euro 2--3 va duce la zemuirea pompelor injectie si trancaneala sistemului injectie fortat sa miste o zeama prea subtire.

 

Ulei 2T nu bagi ca tractoristul in rezervor ci trebuie tinut cont de norma euro a motorului si a DPF-ului dupa caz si in functie de asta gasesti doza optima per litru.

 

Eu am gasit galeria si EGR-ul curat pt ca stiu unde si cum sa folosesc un diesel, fie el si BMW. Masina asta o folosesc 90% in afara si in general n-am nici o jena sa fac schimbarea de treapta uneori dupa 3500 ture.

 

Fa un experiment (dar nu teoretic si virtual cum sti tu) ...ia un diesel si tine-l in oras 1 an, cu schimbare treapta 2000 ture si ulei prost tinut 15 mii ...si pune-i tu ulei 2T si la spalatorul parbriz daca vrei !

DesfĂŁ apoi admisia si EGR-ul si mai vorbim.

 

Aaaaaa ....ce dilatari si incalziri pe niste biete surubele fixate in plastic pe care sufla aer rece non-stop in drumul spre cilindrii ?

Deci daca spuneam asta, eram mai credibil ? ☺️

 

Tata, mai lasa prostiile si forumul ca te pierzi in teorii citite pe la altii.

Iar aia cu inertia nu o intelegi. Lasa, n-ai tu oricum treaba cu clapetele dar suferi daca nu esti TU prezent.

 

Bun, hai gata, am plecat.

V-am salutat pe toti !

 

Sarbatori Fericite !

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

13NCU, am umblat masina cu motor M47, muult mai mult de cat tine, ca sa ne intelegem dw la inceput.

Am masina de 8 (opt) ani de zile.

Nici un mecanic nu s-a atins cu vreo surubelnita sau cheie de masina mea. Iar daca se va atinge va fi foarte bine urmarit in miscari!

 

Ne-am inteles?

 

Si la fel se va intampla cu oricare model de bmw (sau alta masina) din posesie!

 

Asa ca nu stiu ce bazaconii scrii tu depre scris din spatele tastaturii.

Sunt printre putinii de aici care vorbesc din experienta personala.

Altfel as avea 15 postari in total.

Dar nu numarul conteaza.. ci, calitatea. Ma stradui cat pot de mult sa le vorbesc tuturor, nu doar tie cand raspund.

 

Cine nu intelege, nu este o problema.prea mare a mea. Ppt sa mai explic o data, asa cum (CAT) am inteles eu insumi.

 

De aproape 70, poate 80k km pun ulei 2T in rezervor. Cred ca stiu cum merge masina mea de atat timp, nu crezi?

  • Like 1
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Din tot ce ai indrugat fara sens dar cu scopul de a jigni, cand eu ti-am spus doar ca ai fi putut spune altceva decat INERTIA ca fiind cauza desprinderii placutelor.. tu ai inceput sa zici ca eu nu umblu la masina mea... complet fals. Dar lasa ca mai afli tu cu alta ocazie daca am umblat sau nu la masina mea..

 

Am citat doar ce ..merita, dar tot fara valoare ramane.

Cum sa intre doar aer rece (sau relativ rece sa zicem) in admisie??? Poate doar pana se incalzeste motorul..

Mai intereseaza-te la ce temperatura poate ajunge in admisie gazele (cuvantul RECIRCULARE iti spune ceva??) si apoi spune-mi si mie, ca prima varianta nu ti-a iesit!

Mai lucreaza la credibilitatea care o cauti..

 

 

Aaaaaa ....ce dilatari si incalziri pe niste biete surubele fixate in plastic pe care sufla aer rece non-stop in drumul spre cilindrii ?

Deci daca spuneam asta, eram mai credibil ? ☺️

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@13NCU Nu ai de ce naiba sa verifici o data la 6 luni starea clapetelor de acum inainte :))) Am facut ceva asemanator cu ce ai facut tu in 2006 la prima masina, e46 320d 2005, acelasi motor, atunci cand am cumparat-o la 108.000km. Fast forward, pana la 470.000km nu am avut nicio problema cu clapetele, doar electrovalva s-a stricat.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

@DJ Allexinno - raspund cu intarziere dar coincidenta sau nu, au trecut 6 luni si desi vroiam sa nu mai umblu pe la galeria admisie, cred ca nu voi avea incotro.

 

De fapt povestea e alta si o voi expune cat de scurt pot, in ideea ca poate ajuta si pe altii.

 

Cam totul a inceput acum o luna cand am remarcat ca masina a capatat brusc personalitate (e90, 320d, 2007, nfl) in sensul ca de la o oprire la alta se comporta diferit.

...opream la o trecere pietoni si cand ma puneam in miscare (tr.1,2,3,4....) tragea ca o nebuna ! Pur si simplu te apasa in scaun, zero lag, zero stat pe ganduri, zero tremuraturi, ce sa mai, o splendoare ! Ajungeam la o alta trecere pietoni, semafor sau orice alta motiv de oprire (stat la relanti, nu oprirea motorului) si la punerea in miscare parca imi pierdusem jumatate din cai + motor galagios, tremuraturi de schimbator si parasolar, lag pe acceleratie de 2-3 secunde si un calvar de a circula sub 2000 ture pt ca la simpla apasare de ambreiaj masina intra intr-o frana de motor excesiv de brutala.

Evident, nici o eroare in bord si totul se petrecea sub 2200 ture. In afara, la drum intins, cu treptele (4) 5 si 6, nici o problema. Puteam tura motorul pana scoteam pistoanele prin capota.

 

Se intampla aleatoriu, nu avea nici o noima ...ori o "tura" da, una nu ...ori 5 ture da, una nu ...ori o zi intreaga mergea bine si in urmatoarea execrabil.

Oricat m-am straduit sa prind un tipar, nu am reusit dar totusi in 2 saptamani am observat ca daca dimineata de la prima cheie plec in forta, fenomenul de pierdere putere se manifesta ceva mai rar.

 

Imi tot promiteam ca "maine imi fac timp" sa ma uit sub capota dar "maine" nu mai venea pana intr-o zi cand a aparut un fenomen nou - din senin a inceput sa-mi fluiere turbina la relanti.

Ok, imi fluierĂŁ turbina primii 2 km dimineata si apoi liniste oricata forja ii dau dar chiar la relanti nu ma asteptam. Am zis "bun, e gata si asta" dar in 2 zile fenomenul a disparut.

Mda, si a aparut altul - sughituri la mers constant intre 1800-2000 ture. La inceput am zis ca mi se pare dar nu, chiar dadea "nas" daca o tineam constant. La inceput dadea un sughit la 2-3 zile ...apoi tot mai des. Normal, daca piscam putin pedala incat sa misc turatia, fenomenul disparea. Pe pilot automat nu facea.

 

Totul a culminat cu afectarea pedalei de frana ! Nu pot zice ca masina nu frana dar uneori simteam oarecum ca nu e pedala mea de frana. De la o zi la alta o simteam ori mai moale, ori mai tare, ori oricum dar numai cum o stiam nu era.

 

Si cireasa - m-am pomenit ca-mi bate motorul ! Un sunet grav, ritmic, de ma asteptam din clipa in clipa sa-mi vad arborele cotit rupt. Puteam jura ca vine din zona palier si motorul nu mai duce mult.

 

Cand a inceput nevasta sa ma intrebe - "cum naiba lasi de ambreiajul ala dupa schimbarea de treapta ca imi smucesti capu' ", am inteles ca e o chestiune serioasa si nu se mai incadreaza la placebo asa ca ieri am ridicat capota.

 

In rest totul ok - pornire buna, fum nu, consum marit nu, martori aprinsi nu, consum ulei nu.

 

Chestii de spatele blocului

 

- ridicat capota, dat la o parte plasticaraiele, bun - tubulatura in zona EGR unsa bine cu ulei. Nu se vedea pt ca tubul era uns in partea inferioara.

Ori la ultimul montaj nu am curatat bine zona si nu am fixat bine siguranta fixare, ori garnitura nu mai tine. Deocamdata curatat bine zona si montat tubul cu maxima atentie. Tin sub observatie.

 

- EGR. Oare functioneaza ? Oare nu ? Am oprit un cetatean pe strada si l-am pus sa tureze motorul in timp ce eu ma uitam cu lanterna telefon in EGR (tubul demontat). Mda, avea o tendinta de a lucra, se misca ce-i drept dar foarte putin, mai mult un tremurat.

Vreau sa scot furtunasul din capsula vacumatica si simt imediat ca e aproape rupt desi invelisul textil era ok.

Tai 1cm, pun furtunasul, da, lucreaza EGR-ul.

 

- demontez electrovalva ce controleaza capsula vacumatica EGR, declipsez capacelul plastic 4 clipsuri (asta am furat-o de pe forum) - acea sita alba super imbacsita. Dau cu spray degresant frane, sita se umfla putin, rezista, in final montat totul inapoi.

 

- actuator turbina. Il identific, bag degetele la el, trag in jos si in sus de el, merge superb de usor. Totusi fixez telefonul pe filmare sa vad cum isi face initializarea, deschid usa sofer, ma intorc la tel, vad filmarea, pare ok. Presupun.

 

- intre timp, tubulatura turbina unsa pe exterior in zona turbinei.

Stau si ma scarpin si nu inteleg de ce la turbina nu am gasit pt fixarea tubulaturii un colier, ceva. Curatat si verificat ambele tuburi (turbina si EGR - fara crapaturi si fisuri)

 

- joc ax turbina. Ochiometric palele intregi, fara semne de frecare, ulei scapat foarte putin (vreo 5 picaturi), joc axial zero, joc radial ...vreo 2 mm cu aproximare personala. Mda, chestie de noroc pe viitor.

 

- demontez carcasa filtru aer ocazie cu care il si inlocuiesc cu unul nou

 

- cu ocazia asta demontez si epuratorul ulei - nu am avut ce curata, este de tip decantor (eram in dubiu sa nu fie modelul cu pasla )

 

- ma mai uit pe acolo, mai pipai si constat ca teava plastic ce vine de la servofrana si sta fixata intr-o decupare a plasticului din spatele motorului e putin frecata. Adica putin taiata. Putin dar exista. Deocamdata doar o banda izolatoare pusa cu generozitate.

 

- apare nevasta de la serviciu, o fixez la pedale cu indicatia sa-mi tureze motorul pana la 3500 ture, ma enervez ca-mi deregleaza scaunul in reglaj, stau cu lumina telefon sa prind miscarea axului cu clapete admisie ... Nimic. Mort. Practic clapetele in galeria admisie doar exista dar nu si lucreaza.

Verific cu chinuiala in fierbinteala, furtunasul vacum, ok, reusesc sa demontez electrovalva mica fixata pe galerie, demufez, o trec peste joja ulei, o mufez din nou, motor pornit - "suge". Atunci inseamna ca doar capsula vacum de sub galerie a murit - alta zona cu aer fals si destabilizare vid pe instalatie.

 

Acum

 

- acum circul cu electrovalva mica galerie admisie clapete demufata (sta pe inchis), clapetele din admisie sunt implicit pe deschis ...(practic cum as avea galeria cealalta, dopuita) ...si portbagajul plin de plastice motor.

 

Am zis ca circul asa cateva zile sa nu cad in capcana placebo, dupa care urmeaza sa iau o hotarare - ori inlocuiesc capsula vacumatica clapete admisie cu una noua (nu stiu de unde pt ca la Autokarma nu mi-au gasit-o si pe net n-am gasit decat second) ...ori renunt la tot, pun galeria dopuita inapoi si scap de toate grijile.

Desi nu am gasit pete de ulei in zona oringuri clapete, suspectez si ma gandesc daca nu cumva am si din zona lor pierderi de presiune din galerie.

 

Erau haioase depasirile mele din ultima luna - ma asiguram, apoi calcam putin pedala, simteam ca masina tremura si incearca "sa se adune" ...lasam de pedala ...iar o apasam putin pana o simteam ca "s-a adunat" ...ma mai asiguram inca o data, pedala, auzeam un suierat mișto ...si GO. Uneori, in cazuri limita in depasiri am constatat cu stupoare ca masina accelereaza daca LAS de pedala desi e o chestie care instinctiv nu iti vine sa o faci !

 

Acum masina merge de nota 9, sa zic asa. Trage bine, te apasa in scaun, o simt prezenta si cooperanta, a disparut sughitul intre 1800-2000 ture, am pedala "mea" de frana, s-a linistit mult motorul, s-au redus vibratiile si sound-ul, a disparut mersul aleatoriu de la o oprire la alta, a disparut si "bataia" de palier ....doar uneori, sub 2000 ture trebuie sa fiu ceva mai atent la debreiere. Are tendinta de a smuci imediat ce ai eliberat ambreiajul dar compensez cu o marire de turatie. Asta cred ca i se trage de la lipsa functionarii clapetelor. In plus, acum ca circul fara plastice motor, in forja aud un fel de suierat subtire - clar, e pe partea de turbina dar nu-l pot localiza. In schimb sunt convins ca acum nu mai am pierderi de vacum ...adica nu cred.

Oricum, e o alta masina decat cum a fost in ultima luna.

 

Concluzie ?

- inca nu stiu daca sa raman pe clapete in admisie si sa fac rost de o capsula vacum noua sau sa pun galeria dopuita. Cert este ca pt oricare din cazuri trebuie sa demontez inca o data galeria.

 

Azi mi-am cumparat 2m de furtunase vacum. Am intrat aiurea intr-un "piese auto" si am gasit la 8 lei/m furtunase de 3,2x7 invelite textil (cred ca sunt pt retur motorina). Ce am gasit pe internet la 125 lei metrul "pe original" chiar "nu m-au coafat". In siliconice, nu stiu, nu am incredere. Sa vad cum "dau" astea la mufare. Cele de pe masina sunt putrede - aparent textilul e ok dar cand pui mana sa rasucesti unul sa-l scoti, simti cum se rupe cauciucul sub textil.

 

Bun, am fost "scurt" in descriere :)

Scuze pt ca am iesit din "grafic" - urmatoarea postare era programata pe Decembrie dar nah... :)

 

PS - nu am DPF. Nu stiu, a fost anulat fizic si din soft sau chiar masina nu a fost prevazuta din fabrica cu DPF, nu stiu. Nu gasesc nimic intre martori si in setari iDrive ceva legat de asta. Tipsul final a fost drept (nu indoit in jos) dar recent l-am inlocuit. In 2 zile s-a innegrit generos.

 

Acum circul cu cea mai "jegoasa" motorina" din zona mea. Adica "Luk" ...ma rog, chestie de folclor. Plus vesnicul adaos de ulei 2T Liqui Moly. M-a prins "acul" jos si fortuit am intrat la Luk.

Sunt curios sa vad reactia masinii la un EvoMol aditivata (considerata varf de gama aici - Oradea) desi din cate am vazut la masina asta nu-i prea pasa de "firmele" astea si ideile mele.

 

https://youtu.be/BMz1XpKy_5g

 

https://youtube.com/shorts/H7OJMc9xZNE?feature=share

Link to comment
Share on other sites

Las si eu asta aici.

Luati-o ca fapt divers, distractie sau provocare

 

https://youtu.be/nbNwYmyF8-I

 

Pacat ca nu am atata timp liber (si conditii) sa ma ocup in voie de utilaj...

 

(asa mi-a venit - din 5 incercari, 4 reusite)

 

Ok, m-am eliberat, mi-am spus off-ul, sper sa ajute pe proaspetii posesori de e90.

Sa ne re-citim cu bine, mai intru "oficial" de Craciun.

Sarbatori Fericite va spun de pe acum :)

Toate bune !

 

Aaaa, La Multi Ani pt toti Petru si Pavel de azi !

:)

 

Avionu' ? ...cred ca voi monta maine galeria dopuita. E mai "safe". Eu nu mai bag bani in chestia asta.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

A0amWKN.jpg

 

O7J7ckb.jpg

 

HuQr0T4.jpg

 

Am montat acum dupa-amiaza galeria cu dopuri, inlocuit toate furtunasele vacum, curatat MAP, una-alta ...mda, am presupus. Trage masina ca o bezmetica dar in tr.1 si 2 dupa eliberarea ambreiajului are un mic hop pe care il trec doar cu o usoara turatie in plus. In rest ok.

 

Chiar nu se gaseste nicaieri pe globul asta o capsula vacumatica clapete admisie e90 "nou-nouta" ?

Second nu vreau, am si eu 2 buc cu membrana rupta si azi am mai primit una gratis tot cu membrana rupta :(

Link to comment
Share on other sites

@Alex230ro - aseara am si comandat piesa, nu mi s-a oferit optiunea "plata ramburs" asa ca am si platit-o on-line, nah, sper sa si vina. Intre timp am mai gasit-o intamplator si pe eBay. Multumesc inca o data ! :)

 

Intre timp m-am incalcit. Eu nu mai inteleg nimic intre clapete si dopuri.

 

Care ar fi diferenta sa mergi cu un e90, 320d cu galeria dopuita sau cu o galerie clapete fara comanda avand vacumul anulat ?

Teoretic nici una - practic nu e asa, cel putin in cazul meu.

 

Am circulat 2 zile cu clapete anulate (furtunasul vacum infundat) si chiar mi-a placut cum merge masina, motiv pt care ieri am montat galeria cu dopuri ...pt ca nu ?, tot aia e dar mai putine riscuri rupere clapete.

 

Si eu vin azi dupa 60 km in oras si putin pe afara si zic ca "nu" desi pare o idiotenie.

De la prima cheie dimineata am sesizat un zgomot grav, de tonalitate joasa in admisie. Nu m-am prins daca e90 are rezonator in zona filtrului aer dar era acelasi sunet ce l-am obtinut la anteriorul Opel diesel dupa scoaterea rezonatorului.

Am presupus ca o fi din cauza motorului rece, eu somnoros, ulei gros dar zgomotul a ramas toata ziua.

Ok, ma impacam cu el dar per general nu-mi place cum merge masina. Da, "trage" (ma rog, impinge) infiorator, nu sta nimic in fata ei, te imbie la tampenii in trafic ...cu conditia sa fi trecut de 2000 ture !

De ieri citesc si recitesc postari pe forum si nu stiu ce sa cred - am o masina mai aparte ? Sunt idiot ? Sunt prea sensibil ? ...atata lume zice ca nu e o nici o diferenta intre clapete si dopuri si eu totusi simt diferente mari !

Mai nou gasesc diferente si intre clapete anulate din vacum si dopuri !

 

O sa fiu intrebat ca ce ma intereseaza, ca un diesel se conduce peste 2000 ture. Corect. Eu si 4000 uneori ...doar ca sa ajungi la 2000 ture intai incepi de la zero. Si la mine zero-2000 e aiurea !

 

Concret - ambreiaj apasat, tr,1, debreiere, masina pleaca cu elan, dupa 2 sec pica in bot pt o fractiune de secunda dupa care isi revine spectaculos si abia poti sa ti de ea ...apoi tr,2 - la fel. In rest e ok.

Am incercat sa trec peste moment cu o turatie mai mare - mda, trece momentul cu bine dupa care te pomenesti ca ai in fata un motor brusc supraturat de parca esti incepator si intoarce lumea capu' pe strada. Asta fiind galeria cu dopuri.

 

Am ajuns la concluzia ca daca ai clapete chiar nefunctionale ele totusi prin simpla lor prezenta "fac ceva" ...ma rog, franeaza cat de cat fluxul de aer admis prin simpla lor prezenta chiar fiind "pe deschis"

 

Clar, nu mai vreau dopuri. Nu stiu cum atatia oameni zic ca nu sunt diferente, ok, stiu pozitia oficiala BMW legat de acest lucru, stiu ca sunt si modele ce vin din fabrica fara clapete dar eu le vreau inapoi si functionale.

Sper sa-mi vina capsula vacumatica comandata, electrovalva e ok (am 2 buc oricum in stare de functionare) ...si nah, o sa-mi mai demontez inca o data galeria ca deja pot face acest lucru cu ochii inchisi.

 

Am ramas fixat cred pe acel sentiment cand am inlocuit prima data galeria cu dopuri cu care am cumparat masina cu una cu clapete cumparata de la dezmembrari si am ramas mut - nu mi-as fi imaginat ca un BMW poate merge atat de silentios si de bine ! Motor linistit, elastic, gata pregatit pt orice comanda ...nu ca acum cand stau si pipai pedala avand ochii crapati pe turometru.

Link to comment
Share on other sites

Mai omule clapetele alea is acolo pentru eficientizarea arderii in ture mici.

Ce faci tu, cum zici ca, conduci, la tine motorul nu are de ce sa mai aiba swirl flaps! Doape ii trebuie. ..Si toti care conduc ca tine. Aici nu o lua ca o ofensa ca forumul aduna diversi fani ai marcii; este o observatie personala si cu asta basta. A sau daca esti din aceia care cred SI STIU SI AU VAZUT ca galeria are depuneri FIRESC de la gaze recirculate.

 

In ce priveste swirl flapsurile la masina mea care la data curenta are 457732km are swirl-flapsurile din fabrica, putin joc in axul care le tine impreuna, pompa aia pe vacuum - originala (multumesc ca mi-ai aratat cum arata inauntru!). Masina trage cam la fel ca acum 9 ani de cand o am. La swirl flaps m-am uitat acum aproape o luna ca am schimbat demarorul PREVENTIV, fiind pe masina de cand este facuta!

 

Daca vrei iti arat poze cum arata swirl flasurile la mine.

Am bagat surubelnita foarte ascutita intre flaps si ax sa incerc sa vad daca are vreun joc; nici un joc. Si le-am pus inapoi ca nu avea rost "sa ma bag la creatii"..

Iti dau bani pe repararea motorului ala daca ala isi inghite flapsurile.

Am exact acelasi motor.

(Dar la felul cum il conduci nu flapsurile il vor omora ci altceva; din nou parere personala adiacenta.. ;) )

 

Ai inteles sau iti mai explic o data?

 

A, si merg ca un mosh de 60 ca imi place cum si cat consuma.

 

A, pun ca si tine si banuiesc ca stii ulei 2T ii pun pana crapa.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.