Jump to content

Principiu functionare clapete admisie m47


13NCU

Recommended Posts

E suficient cum ai explicat.

 

Eu inteleg ce spui dar in acest moment ma simt "prins" in niste idei.

Ok, nu ma simt vitezoman, am depasit varsta cand musai vreau sa demonstrez ceva dar am toane - este cand o imping dincolo de 180 si imi asum radarele ...este cand disper traficul cu 35 km/h... dar in oricare din cazuri mi se pare inadmisibil ca o masina sa pice in bot pt o secunda dupa schimbarea de treapta !

 

Cunosc avantajele galeriei cu dopuri, la fel cum cunosc si avantajele clapetelor ...nu stiu, eu sunt de acord cu orice doar ca vreau sa-mi mearga motorul liniar si elastic si sa nu ajung eu sa aplic diferite fente de compromis.

 

Deocamdata realitatea mi-a demonstrat ca "nu-i place" cu dopuri. Pur si simplu nu ma inteleg cu masina sub 2000 ture.

Mai degraba clapete (chiar si anulate) dar sa fie acolo !

Intre timp am primit mail de la Bavauto ca livrarea capsulei se va face Joi. Deci mai suport dopurile inca o saptamana. Si nu e o idee fixa din capu' meu ...crezi ca eu nu as vrea sistemul simplu cu dopuri care ma fereste de riscuri ? Dar nici nu vreau sa stau maxim concentrat cum accelerez sau cum las de ambreiaj.

Aia nu mai e placerea unui BMW, ala e un chin.

 

Mi-am propus maine sa anulez EGR-ul mecanic, adica decuplare furtunas vacum ...sa vad ce se intampla. Poate masina are alte probleme si degeaba acuz eu dopurile.

Vedem.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Eu am raspuns in topic.

Altceva nu prea mai am ce zice ca, numai tu stii ce simti.

 

Am scris mai sus, ca si tine, ce am inteles dupa ore mele petrecute citind si intelegand.

 

Am facut si eu testul ala al tau cu.moneda.

La pornire sta, nu cade, la oprire nu e N47.. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

:) La oprire imi cade si mie moneda automat.

 

Scot azi furtunasul vacum EGR sa vad ce se intampla. Oricum prea multe idei nu mai am.

 

Si acum dimineata in drum spre serv aceeasi apucatura - dupa schimbarea de treapta pica in bot apoi brusc pleaca ca o nebuna.

 

Mai citesc, mai studiez.

Link to comment
Share on other sites

Am tot facute teste pe sosele, m-ai frecam cate un furtun, mai pipaiam cate o mufa, am dus masina in toate regimurile de chinuiala, am stat pe forum ore in sir si in final mi-a atras atentia ce a spus userul @525D-2002 in 20 Aug 2009 aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/61040-curatare-debitmetru/page__st__60

 

Pai EGR-ul meu am afirmat ca era "curatel" dar adevarul e ca la ultimul montaj al galeriei cu dopuri i-am aruncat o privire pe fuga, l-am fixat pe galerie si impreuna pe motor ...asa ca totusi ieri l-am demontat si l-am studiat.

 

Mi-a atras atentia ca tevuța capsulei vacumatice (unde vine furtunasul) era foarte ruginita si plina de neregularitati

(am vazut asta si la inlocuirea tuturor furtunaselor vacum dar n-am avut putin smirghel la indemana si asa a ramas)

 

Apoi am sesizat ca la imbinarea furtunului cu corpul EGR-ului (pe zona contact a garniturii unde am si gasit umed de ulei) aluminiul piesei era finisat grosier, cu gropite si neregularitati. Rezolvat ambele zone cu P220.

 

Pe pereti in interior nu erau cine stie ce depuneri (cam un strat de 1mm de la prinderea pe galerie pana la axul valvei) ...in schimb acel sistem culisant ce inchide/deschide traseul gazelor era parca un cilindru de carbune. Mai mult, in conducta corpului (care se fixeaza spre racitorul de gaze) era aproape plin de zgura - mai treceau gazele printr-un orificiu cat un creion.

 

Am curatat totul cat am putut de bine dar n-am avut rabdare pt perfectiune pt ca din experienta am vazut ca in general motoarelor nu le prea pasa daca le cureti EGR-ul si admisia. Da, sunt ceva diferente dar uneori prea anemice incat sa merite sa te mazgalesti ca un purcel.

 

Ca si materiale pt curatare am folosit o aschie de lemn, o periuta de dinti, o carpa si 0,5 litri din solutia asta:

 

https://www.bio-circle.ro/produse/curatare-manuala/solutii/cb-100

 

E un fel de spuma activa industriala (e necesar un "fĂŽs-fĂŽs" pt a transforma lichidul in spuma), miroase a "mar verde" si mie cel putin nu mi-a atacat pielea de pe maini. Nu ataca plasticul sau cauciucul si nu e coroziv pt metale.

 

Am montat EGR-ul si nici nu m-am deranjat sa ies intr-o proba. Nu mai aveam nervi sa constat ca "masina merge tot asa" - asa ca doar am trantit capota si am zis sec un ..."maine".

 

Si azi a venit "maine".

 

- aceeasi pornire, nu fum, nu surprize

- am remarcat totusi un mers la relanti mai rotund si mai linistit al motorului dar nu am sperat la nimic zicand "ihi, stai sa vezi imediat pe sosea cum iti cade fața"

- ies incetisor din parcare, o iau pe drum ....masina rula suspect de bine dar am zis sa nu ma las pacalit.

- o iau aiurea prin oras, trag de ea, in special plecari de pe loc cu schimbari de treapta rapide gen "liniute" - nu-mi venea sa cred cat merge de bine !

Uneori, aleatoriu avea o mica ezitare ca o parere, imediat dupa plecarea de pe loc dar chiar as putea trai cu asta, in rest, spre surprinderea mea trage de foarte de jos (nu stiu, 1400-1500 ture) incat simti ca te apasa in scaun. ZERO LAG !!

Ai schimbat treapta, a plecat fara discutii !

 

Totusi in noile conditii am remarcat 2 aspecte:

- trage bine de la ture mici dar pana ajunge la 1800-2000 ture aud un fel de "bataie de avans". Nu-l pot explica, poate ce-i mai seniori stiu cum suna la Dacia 1300 "bataia de avans" (un fel de sunet metalic de lanț incordat)

Nu ma deranjeaza.

 

- in forja am un suierat discret (ca de fluier pt copii) si tind sa cred ca e "absorbtie" si nu "suflu". Nu-l pot identifica pt ca face doar in mers, la relanti oricat am turat motorul nu se aude. Nu m-ar mira sa fie acea garnitura de la turbina peste care doar impingi conducta ce vine de la filtru aer (fara colier, fara nimic pt fixare).

 

Ultimele teste

- am tras intr-o parcare, am demontat capacul motor, am scos furtunasul vacum din capsula vacum EGR, l-am infundat cu un surubel, capac pus inapoi sa nu ma induca zgomotele in eroare si am plecat in forta.

 

Ciudat - masina a plecat cu "scarț" de pe loc si apoi s-a blegit. Nu dadea nas dar tragea anemic si liniar. Ce mi s-a parut bizar era ca desi se tura, nu avea putere ! Ziceai ca are ambreiajul uzat si patineaza. In plus toate fluierau sub capota pe langa un motor zgomotos, sec si metalic. N-am inteles faza asa ca am tras pe dreapta si am repus EGR-ul in functiune.

Dupa inca 2-3 km am decuplat mufa MAF. Mda, n-am apucat sa ies din parcare, nu se putea merge cu masina pur si simplu parca era un tractor in 3 pistoane din 4. Am dat cu spatele si am pus mufa inapoi.

 

Personal cred ca ar trebui sa-mi cer scuze de la cei ce au afirmat ca n-au simtit diferente trecand de la clapete la dopuri admisie (sau ma rog, diferente foarte mici) si eu nu-i puteam intelege cand mie imi pica masina in bot dupa fiecare schimbare de treapta avand admisia dopuita.

Totusi, da, trecand de la clapete la dopuri uneori se poate resimti o mica afectare de cuplu si o usoara crestere a zgomotului motorului dar personal am ajuns sa cred ca diferentele sunt chiar mici, uneori insesizabile.

 

Urmeaza sa-mi vina sapt asta capsula vacumatica ce comanda clapetele si chiar nu stiu ce sa fac - sa mai fac un experiment si sa montez galeria cu clapete ...sau sa raman cum sunt acum, pe dopuri.

Am sentimentul ca daca il identific si il anihilez si acel fluierat de copil, masina va merge de nota 10 ...dar parca nu mai am chef de noi experimente. In plus, pe dopuri ma simt si eu mai in siguranta.

 

Dar o sa vad eu :)

V-am salutat !

 

PS - am rulat azi prin oras pt teste vreo 50-60 km si dupa primii 25km am fost si am alimentat pt ca ma apropiam de zero. Am pus motorina normala de la Mol (5,80 lei) desi initial am zis ca pun premium (6,20 lei)...

Vreau sa zic ca n-am simtit diferente intre Mol si Luk ce mai aveam in rezervor.

Plus bineinteles, nelipsitul adaos de ulei 2T LM in motorina. Acum merg cu 5ml/litru :)

 

lT2VhiA.jpg

 

nII7vn4.jpg

 

7MIEoia.jpg

 

Vsg4SVI.jpg

 

qCzLTFD.jpg

 

n9U2aAw.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce e mai rau decat sa-ti fluiere un copil din fluier sub capota ?

Raspuns:

- sa fluiere 2 copii !

 

Ma inebuneste fluieratul ala ! Se aude doar in forja, pe loc nimic, oricat o turez.

Simt clar ca e o absorbtie de aer si cred ca doar garnitura dintre tubulatura si turbina poate fi. Am incercat sa caut metode prin care sa pun in evidenta o absorbtie aer (asa cum pt un "suflu" folosesti spuma de sampon) dar n-am gasit nimic concret pe internet.

Ma duc maine sa comand manșonul ala dar nu sunt sigur pe codul piesei si parca vad ca iar ma enervez in faza vanzatorului.

Cumva asta ?

13717792090 (e90,320d,2007)

 

Intre timp azi fericirea s-a risipit - in drum spre casa de la serv "a mea" scutura serios la turatie constanta de 1800 ture.

 

Nu m-a impresionat, ma asteptam la asta pt ca la curatarea sitei electrovalvei EGR am folosit spray degresant pt frane si i-am dat cu generozitate peste tot. Ma asteptam sa intepeneasca la un moment dat asa ca azi am luat electrovalva cu mine in casa, i-am bagat degripant pe tevi timp de 30 min, apoi am suflat-o cu gura cu un furtunas dupa care am inundat-o cu "ulei pt mecanisme fine" (asa scrie pe flaconas, se gaseste la orice Oțelu' )

Intre timp m-am uitat pe Autokarma dupa codul piesei - ok, costa 300 lei ...si asta pt ca nu credeam ca va mai functiona.

 

Montat piesa pe masina, iesit pe sosea - trage masina de te sperie, fara sughituri si alte scene.

 

Hmmm, maine imi vine capsula vacumatica pt galeria clapete ce o am in casa. Cred ca totusi o voi monta de proba :) Parca totusi sub 2000 ture "se poate si mai bine". Nu-mi place sunetul ala de admisie goala si in plus miroase execrabil langa evacuare...

 

ZmTdpIT.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Nu m-a impresionat, ma asteptam la asta pt ca la curatarea sitei electrovalvei EGR am folosit spray degresant pt frane si i-am dat cu generozitate peste tot. Ma asteptam sa intepeneasca la un moment dat asa ca azi am luat electrovalva cu mine in casa, i-am bagat degripant pe tevi timp de 30 min, apoi am suflat-o cu gura cu un furtunas dupa care am inundat-o cu "ulei pt mecanisme fine" (asa scrie pe flaconas, se gaseste la orice Oțelu' )

Tu trebuie sa tii cont cand mai cureti sita aceea, de faptul ca aerul practic este absorbit din exterior iar asta inseamna ca sitei trebui sa ii aplici un vacuum pentru a scoate mizeriile adunate in ea, in nici un caz sa sufli in ea, tu practic fie fortezi mizeria sa treaca de sita nu sa fie INDEPARTATA DE PE SITA.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa caut metode prin care sa pun in evidenta o absorbtie aer (asa cum pt un "suflu" folosesti spuma de sampon) dar n-am gasit nimic concret pe internet.

 

ZmTdpIT.jpg

 

E simplu ,se face o emulsie de șampon și apĂŁ ,se pune ĂŽntr-o sticlĂŁ cu pulverizator (ca aia de șters geamuri) și se pulverizeazĂŁ acolo unde bĂŁnuiești cĂŁ scapĂŁ aer . Apoi accelerezi și te uiți unde face baloane emulsia .

 

Cat despre "sitĂŁ" ,despre ce sitĂŁ e vorba ?Electrovalva egr-ului care ai pus-o in poza ,are o sitĂŁ undeva ? Chiar nu știam asta ...

Link to comment
Share on other sites

 

Cat despre "sitĂŁ" ,despre ce sitĂŁ e vorba ?Electrovalva egr-ului care ai pus-o in poza ,are o sitĂŁ undeva ? Chiar nu știam asta ...

Am mai vorbit de asta si in alte postari mai vechi ale mele..

In interiorul "patratului"/cubului din poza e o sita foarte foarte fina. Pe acolo trage aerul necesar electrovalva.

Cu o surubelnita foarte subtire sau cu o penseta cu, cot; sau si mai bine cu amandoua iese.

Iti trebuie un pic talent sa nu rupi clemele din cub..

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am mai vorbit de asta si in alte postari mai vechi ale mele..

In interiorul "patratului"/cubului din poza e o sita foarte foarte fina. Pe acolo trage aerul necesar electrovalva.

Cu o surubelnita foarte subtire sau cu o penseta cu, cot; sau si mai bine cu amandoua iese.

Iti trebuie un pic talent sa nu rupi clemele din cub..

 

Ok ,mersi de info ! Eu am gândit cĂŁ vacuumul și-l ia din pompa de vacuum și electrovalva doar regleazĂŁ puterea vacuumului transmisa mai departe cĂŁtre supapa EGR.

Link to comment
Share on other sites

Ok ,mersi de info ! Eu am gândit cĂŁ vacuumul și-l ia din pompa de vacuum și electrovalva doar regleazĂŁ puterea vacuumului transmisa mai departe cĂŁtre supapa EGR.

Da desigur ca pompa de vacuum produce cea mai mare cantitate necesara dar probabil mecanismul de reglaj al dozei de vacuum necesara operarii EGRului are nevoie de ceva aer in cantitate mult mai mica.

 

Bine punctat.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Godini - nu stiu, dar nu cred ca merge ideea ta, adica sa pulverizez cu spuma si sa astept baloane. Eu suspectez ABSORBTIE" ori in cazul asta eventual daca as vedea ca spuma "e supta".

Era un tip pe YouTube care evidentia absorbtia cu un servetel insa nu stiu ce sa zic...

Totusi voi face testul cu spuma sa vad la ce concluzie ajung.

 

Si da, in poza cu electrovalva, sub acel capac patratos exista o sita incredibil de fina.

Cu o surubelnita fina declipsezi cele 4 piedici si vezi ce gasesti. Unii au gasit-o plina de praf batatorit, altii doar usor innegrita (sita e alba din constructie)

 

Sita murdara reprezinta unul din motivele care duc la faimosul simptom de smucituri fine la mers constant intre 1800-2000 ture.

 

Referitor la electrovalva ce controleaza capsula vacumatica ce controleaza clapetele din admisie din ce am experimentat, cu motor oprit sta pe inchis, adica nu poti sufla/suge cu gura pe niciuna din tevi.

Odata pornit motorul ea deschide circuitul dar nu stiu daca variabil (teoretic da) - la mana doar am simtit ca-mi "pițigă" pielea (suge cu destula forta)

 

..........

 

Mi-a ajuns azi capsula vacumatica pt clapete, totusi baieti seriosi cei de la BAVauto.

Am sa incerc sa conectez galeria cu clapete in paralel cu galeria actuala cu dopuri luand vacum de pe instalatie. Pana nu vad cum lucreaza clapetele si la ce turatie, nu o pun sus.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

@Godini ...😁 A mea n-a fost chiar asa !

Vezi la sensul de curatare pt ca eu nu am tinut cont pana nu mi-a spus Bimmer.

Si vezi ca sita e incredibil de fina, mare atentie.

 

Intre timp...

 

Am testat azi galeria cu clapete punand-o in paralel cu cea cu dopuri functionala pe masina.

 

Montat capsula vacumatica noua, am ales "la ochi" una din electrovalve (am 2 buc) ...apropo, ziceam anterior ca nu se poate sufla/suge cu gura pe nici una din tevile electrovalvei cu motorul oprit. Gresit, scuze, pe una dintre ele circula aerul in acest caz si comunica cu spatele piesei de unde am declipsat un capacel rotund de protectie si nu am gasit decat un "tunel" metalic. Adica nimic.

 

Oricat m-am chinuit n-am reusit sa iau vacum de la distribuitorul vid de sub galeria montata ...am acolo 3 iesiri infundate dar nici vorba sa scot un dop, ce sa mai vorbim sa montez un furtunas asa ca din lipsa de alternative am scos vacumul de la electrovalva EGR si l-am conectat la galeria clapete.

...de fapt la electrovalva clapete, ca sa constat ca mai am nevoie si de mufa ei cazuta libera cine stie pe unde.

 

Imi iau smalțu' de pe maini, gasesc mufa, conectez electrovalva ...nu mai ajungea furtunasul, asa ca ma enervez si tai 2 buc de furtunas nou de cate 30 cm fiecare si conectez vidul (noroc ca am cumparat 2m de furtunas dar n-am folosit decat unul)

 

Stau, studiez instalatia ...bun,zic, acum posibil sa se intample urmatoarele:

 

- furtune prea lungi deci posibil raspunsuri intarziate pe sistem pt ca aerul e "elastic"

- fara EGR-ul functional o sa zdrĂŁngĂŁne motorul ca o roaba cu bolovani (stiu din experienta) ...dar n-am alta solutie rapida.

- naiba stie cum functioneaza tot sistemul de gaze admisie si desi teoretic lipsa EGR-ului in functiune nu ar trebui sa-mi afecteze testul/raspunsul la clapete, dar mai sti ce idei are ECU ?

- cu putin noroc poate fac rost si de o eroare pe partea de "fum"

 

Nu am gresit mult.

Bun, ideea era sa vad cu ochii mei ca sistemul clapete functioneaza pt ca odata montata galeria nu mai ai acces fara o noua demontare la nimic. Eventual cu putin chin poti inlocui electrovalva dar la capsula vacum si furtunasul ei nu ai acces.

 

Normal, n-a fost nimeni in zona mea pt a ma ajuta cu filmatul asa ca m-am descurcat singur.

Am fixat tel langa filtrul polen, am gasit o pozitie fixa pt galerie si desi initial am vrut sa filmez clapetele, din lipsa de pozitie m-am multumit cu axul lor in cadru. Clapetele sunt cam fumegate, presupun ca au functionat 5 luni si inca o luna am circulat cu ele inactive.

 

Concluzie

 

Desi in clip nu e o functionare optima a clapetelor (presupun ca din cauza lungimii traseelor vacum) important e ca totusi functioneaza. Ma gandesc ca montata galeria cu furtunase mult mai scurte si raspunsul clapetelor va fi mai rapid.

In test am vazut ca deschid la vreo 2500 ture si inca ceva ciudat ....deschid si la "șpriț-uri" de acceleratie de unde inclin sa cred ca electrovalva nu deschide progresiv din constructie ci doar ON/OFF restul realizandu-se din membrana capsulei si vid.

 

Nota

 

- la turatie de relanti clapetele stau inchise.

 

- motorul era rece, de aici si fluieratul turbinei. Dupa ce ajunge la 60-70-80°C, fluieratul dispare. (cand-cum, dupa toane)

 

- brusc m-am pomenit cu un "dingalit" pe bord - atat intre ceasuri cat si pe display navigatie am primit o frumoasa eroare - INCREASED EMISSION. Cred ca de la functionarea motorului cu furtunasul scos de la electrovalva EGR.

 

Am incheiat testul, am iesit 2-3 km pe sosea dar eroarea nu a disparut. Neaparat trebuie un program de stergere sau totusi va disparea de la sine la un moment dat ? (masina se comporta absolut normal)

 

- poate apuc in week-end sa fac (din nou) schimbul intre galerii

 

https://youtu.be/kPKupOlSqEg

Link to comment
Share on other sites

@Godini ...😁 A mea n-a fost chiar asa !

Vezi la sensul de curatare pt ca eu nu am tinut cont pana nu mi-a spus Bimmer.

Si vezi ca sita e incredibil de fina, mare atentie.

 

 

 

Se dĂŁ jos și pĂŁtratul ĂŁla cu tot cu sitĂŁ?

Am ĂŽncercat și vĂŁd cĂŁ nu iese ,doar culiseazĂŁ puțin stânga dreapta !

Link to comment
Share on other sites

Si eu am vrut ...am strecurat intai o surubelnita fina sub cadrul sitei sperand da o pot spala temeinic separat. Am auzit cu crapa plasticul si a a aparut o mica fisura. Am renuntat.

Apoi am studiat daca nu pot scoate tot patratul ala. Teoretic se poate, trebuie doar declipsat dar avand in minte sunetul sec anterior de la cum s-a fisurat cadrul sitei, am zis ca mai bine stau linistit.

Oricum nu te-ar ajuta prea mult scoaterea lui - mai bine pulverizezi niste spray degresant pe sub patrat sa ajunga cumva la sita din interior.

Aaaaa, si vezi si faza cu "ulei pt mecanisme fine" ...eu am bagat pe ambele tevi cu o seringa si m-am jucat cu ea 30 min.

Surpriza a fost ca am simtit un mai mare efect asupra mersului masinii din faza cu uleiul decat dupa curatarea sitei.

Te orientezi tu, important e ca inainte de montaj sa sufli bine cu un furtunas resturile de lichide folosite.

Vezi ca una din tevi lucreaza cumva in tandem cu cealalta. Initial nu comunica intre ele dar daca in timp ce "sugi" pe una, o astupi pe cealalta, ambele isi "dau drumu".

Joaca-te ! :)

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci electrovalva aia trage "fumuri" fara filtru acum, ha?

Ai rupt tu sau asa ai gasit?

 

Pana la urma daca.. "merge si asa" si nu te dau banii din casa cand s-o strica valva stii de ce..

 

Nu e nimic rupt ,era acoperitĂŁ de pĂŁmânt /praf gros și de aia pare așa .

Link to comment
Share on other sites

)

 

- brusc m-am pomenit cu un "dingalit" pe bord - atat intre ceasuri cat si pe display navigatie am primit o frumoasa eroare - INCREASED EMISSION. Cred ca de la functionarea motorului cu furtunasul scos de la electrovalva EGR.

 

Am incheiat testul, am iesit 2-3 km pe sosea dar eroarea nu a disparut. Neaparat trebuie un program de stergere sau totusi va disparea de la sine la un moment dat ? (masina se comporta absolut normal)

 

- poate apuc in week-end sa fac (din nou) schimbul intre galerii

 

https://youtu.be/kPKupOlSqEg

:goodjob:

Asa e, eroarea de increased emission e de la EGR..

 

Chiar nu te inteleg, de ce nu ai INCA un program de diagnoza ISTA?

La cate experimente faci si incerci sa intelegi, ar trebui sa ai asa ceva.

Bravo, esti printre putinii care isi baga mainile si isi iau smaltzul de pe ele.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bimmer ...am mai rulat 3km dupa ce am scris pe forum intr-o parcare, , am oprit pt cumparaturi si surpriza - la repornire eroarea a disparut ! :) Dupa inca 50 km azi nu a mai aparut si nici nu cred ca va mai aparea.

 

...azi dupa serv mi-am adunat curaj sa infrunt caldura ucigatoare de afara si m-am gandit sa inlocuiesc galeria, adica sa trec inapoi pe clapete.

Si pt ca deja imi era rusine de vecinii din bloc care s-au obisnuit cu mine bagat sub capota si plastice imprastiate in jurul masinii, am dat o fuga in curte la țarĂŁ pt intreaga operatiune.

 

Nah, nimic spectaculos, doar rutina deja.

- demontat galeria dopuita

- fixat capsula vacum si electrovalva pe galeria clapete

- scos MAP si mutat

- montat furtunase noi

- mutat garnituri

- etc...

 

Surprizele

 

- eu am remarcat mai demult ca acel furtun ce e fixat pe conducta vacum ce vine de la servofrana nu are decat un colier la un capat, la celalalt capat lipsind colierul, dar nu stiu de ce am presupus ca furtunul e doar un manson protectie si conducta trece continuu prin furtun. Surpriza a fost cand lucrand prin zona am constatat ca m-am inselat si m-am pomenit ca furtunul a iesit de pe conducta vid (!?)

 

(la terminarea operatiunii am "descoperit" uimit ca pedala de frana "s-a blegit" fata de cum o stiam. Mai moale, mai aiurea dar franarea in sine nu era afectata. Clar, pierdeam ceva vid pe acolo)

Am crezut ca de acolo imi apare "fluierul de copil" dar nu. Inca il am si doar in forja.

 

- tot la finalul operatiunii am pus-o pe maica-mea sa-mi tureze motorul (saraca, ce stresata a fost :) ) sa vad daca clapetele lucreaza si sa mai verific sistemul presiune turbina-intercooler-EGR.

Mda, tija clapete lucreaza si in accelerare furtunele se intaresc dar ma asteptam la mai mult, mai tare ... In plus, la imbinarea furtunelor cu intercooler-ul am gasit ulei scurs pe exterior, mai mult pe partea cu turbina (de sus nu se vedea nimic, totul aparent uscat)

Clar, trebuie sa studiez cum se imbina furtunul cu intercooler-ul (pt ca habar nu am) si sa vad ce nu etanseizeaza acolo. Poate cu ocazia inlocuirii antigelului ce o tot aman.

 

In concluzie (din punct de vedere personal)

 

Galerie clapete vs. galerie dopuri

 

...am cumparat masina "cu dopuri" , ceva nu imi era in clar, am cumparat din dezmembrari o galerie cu clapete, am montat-o, a fost ok pana s-a defectat (fara sa-mi dau seama), am pus din nou dopuri ...si azi din nou clapete.

 

Problema a fost ca in tot acest timp am avut parte si de alte nefunctionalitati pe care in confuzia mea le-am pus pe seama galeriilor admisie asa ca azi eu cred ca pot fi destul de obiectiv cand afirm ca diferenta intre clapete si dopuri consta doar in faptul ca:

 

In varianta dopuri

 

- intai elimini riscul avarierii motorului prin absorbtia unei clapete

- sub 2000 ture masina se comporta oarecum butucanos, taios si uneori cu mici pierderi de cuplu

- motor mai zgomotos

- consum usor marit

- gaze esapament puturoase

 

In varianta clapete

- risc avariere motor

- mers mai rotund al motorului

- sound mai linistit

- motor mai elastic si mai "ascultator", mai docil, mai receptiv (util in oras)

- trage mai bine chiar de la ture mici dar e un "tras" mai elastic - dupa 2000 ture trage la fel in ambele cazuri

- gaze esapament ceva mai suportabile

- scade consumul cu ceva

 

Chestii de "lag", "dat nas", picat in bot, frana de motor excesiva dupa schimbarea de treapta, fluieraturi ciudate, afectarea pornirii, mers diferit de la o oprire la alta, etc - pt astea cautati sursa problemelor in alta parte.

 

Final

 

Deocamdata raman in varianta clapete, imi place mai mult dar voi pastra totusi la indemana si galeria dopuita pt eventuale faze.

 

Mai trebuie sa descopar sursa acelui "fluierat de copil" in forja si sa vad ce fac cu imbinarile furtunelor cu intercoolerul unde am gasit umed ulei. Clar, pe acolo am si mici scapari de presiune aer.

 

izB7R9f.jpg

 

uk2PFQc.jpg

 

zPu1nYj.jpg

 

3xVPkUv.jpg

 

bBW74kr.jpg

 

aCWjq9a.jpg

 

...si un clip YT cu asigurarea mea ca la final de montaj clapetele chiar functioneaza

 

https://youtu.be/Pogl3tkr6KM

Link to comment
Share on other sites

Uleiul pe furtun ,e de la gazele de carter care sunt incarcate cu vapori de ulei .

Așa au considerat inginerii cĂŁ trebuie sĂŁ rezolve aceasta problema ,aruncând vaporii de ulei in traseul de admisie al motorului . Și asta e valabil la toți producĂŁtorii,nu doar la BMW. Poți scĂŁpa de aceasta problema montând un

oil catch tank .

Și intercooler-ul ĂŽl ai ĂŽncĂŁrcat cu ulei ,tot din aceasta cauzĂŁ . Și paleții turbinei,pe partea rece ,ii ai ĂŽncĂŁrcați cu ulei tot din aceasta cauza . Și galeria de admisie o ai ĂŽncĂŁrcatĂŁ cu depuneri uleioase ,tot din aceasta cauza (la care se adaugĂŁ cu succes gazele recirculate de EGR ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.