Jump to content

Incalzire habitaclu masina full electrica


Miro.P

Recommended Posts

Buna ziua colegi.

Am si eu o curiozitate legat de masinile electrice.

Cum se face incalzirea habitaclu( in interior) la aceste masini electrice??

Mai ales cand masina este pe loc, dimineata si afara sunt -15°,

Masinile clasice sau cele hibrid se cunoaste modul de incalzire prin lichidul de racire al motorului termic, dar la aceste modele ma gandesc ca este vorba de incalzirea unui lichid printr.o rezistenta electrica ,lichid care circula pe urma prin calorifer in habitaclu, poate gresesc, deaceea intreb ca nu cunosc si poate mai sunt si alte persoane care ar dori ceva informatii.

Daca incalzirea pe temperatura scazuta este prin ceva consumator de baterie, presupun ca acest lucru scade autonomia de km.

Link to comment
Share on other sites

Daca pornesc din aplicatie incalzirea, la I3 porneste pompa de caldura, face un zgomot ca de diesel :rolleyes: dar in cateva minute e cald la interior si sunt geamurile dezgetate.

 

Consuma pt asta undeva la 2-3kWh daca o las pe baterie. Daca ai bagat cablul de la incarcator, cere incarcare si practic incalzirea se face cu curent din retea. Poti pleca cu masina calda si bateria 100%.

 

Iarna scade mult autonomia. La I3 ai avantajul ca poti sa o incalzesti si isi incalzeste si bateria din icnarcator. Apoi cand pleci la drum, ai autonomie mare, aproape ca vara. Dar necesita pregatire.

 

Eu merg cam 170km vara si 120km iarna. daca vreau sa merg mai mult, atunci merg incet si trec de 200km :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un articol destul de interesant, chiar la subiectul postat, si este vorba despre bmw i3 in el si cum se comporta iarna.

 

https://0-100.ro/2017/01/18/iarna-cu-masina-electrica-cum-influenteaza-gerul-autonomia/

Nu prea incurajator.

Nu ca nu as fi intuit..

 

E cam naspa sa mergi cu o electrica (si-asa are un minim minimorum in materie de confort) apoi si caldura sa o diminuezi iarna sa ajungi la destinatie... hmm

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Consuma pt asta undeva la 2-3kWh daca o las pe baterie. Daca ai bagat cablul de la incarcator, cere incarcare si practic incalzirea se face cu curent din retea. Poti pleca cu masina calda si bateria 100%.

 

 

Asta depinde de incarcator. Incalzirea dureaza cam 20 de minute, si daca esti la incarcat intr-o priza normala nu ai cum sa tragi 3 kWh atat de repede. Daca esti la type2 sau fast charge, merge intr-adevar.

Link to comment
Share on other sites

Se schimba lucrurile pe partea de EV. BMW este ramas mult in urma.

 

Scaderea de autonomie e normala ca doar tot energie consuma doar ca e una sa scada 25km din 170 si una e sa scada 25km din 350km

 

Eu abia astept sa termin leasingul peste un an si sa iau ceva care corespunde anului in care traim.

 

Asta depinde de incarcator. Incalzirea dureaza cam 20 de minute, si daca esti la incarcat intr-o priza normala nu ai cum sa tragi 3 kWh atat de repede. Daca esti la type2 sau fast charge, merge intr-adevar.

 

Da, asa e. La priza mai scade din baterie. Eu am incarcator 22kW acasa :pardon:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daca preconditionezi bateria inainte de plecare (ii dai "Set departure date" din meniul masinii), ai autonomie si de 270-280km in sezonul rece. Daca nu faci asta, autonomia scade pentru ca bateria nu e la temperatura optima si se consuma din baterie pentru conditionarea ei. Pentru electrice anul se imparte in sezon rece (nov-feb) si restul anului, cand consumul este mult mai mic. Mie in sezonul rece mi-a consumat mediu 15.1kwh, iar in celelalte 8 luni ale anului 11.8kwh. Daca bateria are o capacitate neta de 37.9kw, poti sa calculezi autonomia medie (250km iarna, atentie fara preconditionare si 320km in restul anului).

 

Preconditionarea mananca 1-3% din baterie in functie de temperatura exterioara. Dar confortul de a intra iarna intr-o masina incalzita este insurmontabil, mai ales daca ai si copii. Pompa de caldura lucreaza pana la o temperatura, nu mai stiu exact, -5 sau -10 grade. Sub aceasta temperatura ajuta si incalzirea rezistiva.

 

Ca o paranteza, la noile MHEV diesel scoase de BMW de la inceputul lui 2020 exista si incalzire stationara care consuma din baterie, exact ca la o electrica. Deci nu e necesara pornirea motorului ca sa incalzeasca habitaclul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.