Jump to content

Presiune mare in culbutori


Recommended Posts

Salutare colegi! Detin un F31 316d 116cp,N47D20C. Dupa cumpararea masinii din Germania, am reusit sa parcurg 7000km pana sa am lipsa primul litru de ulei. Treptat a inceput consumul de ulei. 1L la 4000km, 1L la 3000km, iar acum am 1L la 2000km. Multi au spus sa schimb motorul, iar altii au zis ca se rezolva probabil prin segmentare. Dupa ce am ajuns la un mecanic, a ajuns la concluzia ca presiune din culbutori este mare. A scos furtunul care intra in conducta de aer si l-a lasat undeva sub masina, iar la conductare de la turbo l-a infundat. Dupa aceea tin sa zic ca nu am mai avut pic de consum de ulei. Singurul dezavantaj e ca ies toate gazele de carter pe sub capota. Acum intrebarea mea este urmatoarea: care sa fie principala cauza din punctul vostru de vedere? Ma gandesc ca daca era o problema cu segmentii, consumul de ulei trebuia sa fie in continuare? Sa fie capac culbutori? Sa fie simeringuri supape?

Multumesc anticipate pentru toate raspunsurile!

Edited by TraianV
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi! Detin un F31 316d 116cp,N47D20C. Dupa cumpararea masinii din Germania, am reusit sa parcurg 7000km pana sa am lipsa primul litru de ulei. Treptat a inceput consumul de ulei. 1L la 4000km, 1L la 3000km, iar acum am 1L la 2000km. Multi au spus sa schimb motorul, iar altii au zis ca se rezolva probabil prin segmentare. Dupa ce am ajuns la un mecanic, a ajuns la concluzia ca presiune din culbutori este mare. A scos furtunul care intra in conducta de aer si l-a lasat undeva sub masina, iar la conducta de la turbo l-a infundat.

Dupa aceea tin sa zic ca nu am mai avut pic de consum de ulei. Singurul dezavantaj e ca ies toate gazele de carter pe sub capota.

...

Vrei sa mai insisti un pic pe ce s-a evidentiat mai sus, explicand ce a facut mecanicul la care ai fost si de ce a facut ce a facut; ti-a explicat ceva??

Sau doar ti-a spus ca acuma merge si asa!?

 

(Sa zici merci ca nu a luat foc masina.. sau ca nu se duce turbina, inca..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci... Mecanicul a scos acel racord care vine din capacul de culbutori si l-a lasat liber in zona motorului. Pe parte tubulaturii de aer a pus un capac ca sa nu traga aer fals. Mecanicul respectiv a zis sa ne vedem dupa ce parcurg 1000-2000km. Inca nu am reusit sa iau legatura cu el.
Link to comment
Share on other sites

Deci... Mecanicul a scos acel racord care vine din capacul de culbutori si l-a lasat liber in zona motorului. Pe parte tubulaturii de aer a pus un capac ca sa nu traga aer fals. Mecanicul respectiv a zis sa ne vedem dupa ce parcurg 1000-2000km. Inca nu am reusit sa iau legatura cu el.

Tu crezi ca mecanicul a procedat corect cand a lasat capacul de la culbutori deschis?

Ca sa ne intelegem mai tehnic, capac culbutori = galerie de admisie, sau pe scurt, admisia.

 

Si de ce te plangi ca ai gaze care ies pe sub capota?

..Nu te asteptai la asta in momentul in care un furtun nu e conectat la admisia motorului??

 

Pe aici pe forum nu ai citit ca turbina ar putea "hali" uleiul?

Asta ar putea fi.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca mecanicul a procedat sau nu corect. Ma asteptam la acele gaze de carter,dar nu chiar asa mari sa zic. Turbina a fost reconditionata in urma cu 3000km si a fost verificata de 2 ori dupa reconditionare si totul e om pe partea de turbina. In carter problema e ca presiunea este mult mai mare decat cea normala si de aceea am gaze de carter mult mai dense sub capota...
Link to comment
Share on other sites

Nu cumva a scos furtunul acela mic negru de plastic care se clipseaza in ambele pĂŁrți prin care trec gazele din carter?

 

Bimmer, nu a scos capacul carter ci doar furtunul din carter, acela care la toate N47 are ulei pe el din cauza ca este copt la ĂŽmbinare.

 

Eu nu ĂŽnțeleg la care furtun a pus capac sa nu tragĂŁ aer fals, al aceleași furtun?

 

Oricum ar fi nu cred ca am priceperea necesarĂŁ ca sa mi dau seama ce a rezolvat prin lucrul acesta sau care este rezolvarea, nu cred ca asta rezolva nimic cu privire la consumul de ulei.

 

Motorul are o problema, de la segmenti, simeringuri supape..

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

WIN60, cred ca stiu despre ce furtun e vorba.. numai ca nu inteleg ce naiba a vrut mecanicul sa demonstreze deconectand acel furtun?

A demonstrat ca asa se scapa de consumul de ulei?

 

OP, daca tot zici ca turbina tocmai a fost reconditionata, despre turbina a iesit la o cautare scurta pe gioagle:

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=140664

 

Daca tot ai presiune prea mare pe adimsie.

Are sens ce spun aia acolo.. in treacat fie spus.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

WIN60 asa este. Acel furtun care se clipseaza ce iese din capacul culbutori. Acel furtun intra in tubulatura de la filtru de aer care duce spre turbina. Acel orificiu l-a inchis de pe tubulatura care duce la turbo. Furtunul care iese din capacul de culbutori este lasat la liber.

 

bimmer90f30 daca as fi stiut ce vrea mecanicul sa faca nu mi-as mai fi batut capul sincer,de aceea cer niste sfaturi 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ăla e o porcĂŁrie de furtun care ĂŽți bagĂŁ vapori de ulei in tot ce ĂŽnseamnĂŁ turbina-intercooler-galerie de admisie -tubulatura .

Daca te uiți mai sus de el , o sĂŁ vezi capacul de la filtrul epurator,care probabil la tine este o supapa care acționeazĂŁ pe principiul bușonului de la vasul de expansiune (când e presiune prea mare ,se deschide și aruncĂŁ vaporii de ulei in turbina,prin furtunul ĂŁla de l-ai deconectat).

Așadar ,prin deconectarea acelei conducte,nu ai scĂŁzut presiunea ci doar ai deviat vaporii de ulei ,care acum probabil ĂŽți greseazĂŁ motorul și capota .

PS: spune-i mecanicului sa verifice acea supapa ,probabil e slĂŁbit arcul !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In prima faza schimba mecanicu ! , trebuia sa ia compresia prima data , sa vada daca motorul ala mai are compresie sau nu si dupa trase concluzii corecte ... nu sa scoata furtune ... nu sa puna doape ca la sticla de vin , dupa vazut turbina / filtru de particule ... etc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ăla e o porcĂŁrie de furtun care ĂŽți bagĂŁ vapori de ulei in tot ce ĂŽnseamnĂŁ turbina-intercooler-galerie de admisie -tubulatura .

Daca te uiți mai sus de el , o sĂŁ vezi capacul de la filtrul epurator,care probabil la tine este o supapa care acționeazĂŁ pe principiul bușonului de la vasul de expansiune (când e presiune prea mare ,se deschide și aruncĂŁ vaporii de ulei in turbina,prin furtunul ĂŁla de l-ai deconectat).

Așadar ,prin deconectarea acelei conducte,nu ai scĂŁzut presiunea ci doar ai deviat vaporii de ulei ,care acum probabil ĂŽți greseazĂŁ motorul și capota .

PS: spune-i mecanicului sa verifice acea supapa ,probabil e slĂŁbit arcul !

 

Care este rolul acelui furtun atunci? sa umple intercooler-ul si galeria de admisie de vapori de ulei ca s-au gandit sa nu se usuce? Vreo rezolvare cu acel furtun? presupun ca un dop de vin asa romaneste nu face prea bine. Chiar am gasit niste ulei la imbinare cu pipa de admisie iar turbina la ultimele verificari era curata.

Link to comment
Share on other sites

Care este rolul acelui furtun atunci? sa umple intercooler-ul si galeria de admisie de vapori de ulei ca s-au gandit sa nu se usuce? Vreo rezolvare cu acel furtun? presupun ca un dop de vin asa romaneste nu face prea bine. Chiar am gasit niste ulei la imbinare cu pipa de admisie iar turbina la ultimele verificari era curata.

 

Furtunul ĂŁla este o "soluție" neinspirata de a scĂŁpa ĂŽntr-un fel de acei vapori de ulei ,cĂŁ doar nu puteau sĂŁ punĂŁ un furtun care duce sub mașina ,cum se punea la Dacia 1310.

 

Soluție existĂŁ și se numește oil catch tank !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.