Jump to content

Recommended Posts

Salut,

 

Azi m-am jucat putin cu Bimmerlink si printre altele, am vazut si info despre DPF.

La 168.000km, am 44g de cenusa (ash) adunata, si vreo 73.000km ramasi din viata DPF-ului.

Regenerarile se fac cam o data la 500km.

Sunt curios ce incarcare maxima de cenusa suporta un DPF. 44g mi se pare destul de mare.

 

 

Multumesc

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

E mult , ĂŽn curând o sĂŁ primești eroare cĂŁ viața dpf-ului s-a terminat .

Dar,daca zici cĂŁ ĂŽși face regenerarile la 500 de km , dpf-ul pare ok . Ăl cureți și ĂŽl ĂŽnregistrezi ca dpf nou .

Le:

"Ash" ,nu e cenușĂŁ . E ce rĂŁmâne ĂŽn urmĂŁ regenerĂŁrii și nu se mai poate elimina .

"Soot" e cenușa(funingine) .

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

E mult , în curând o să primești eroare că viața dpf-ului s-a terminat .

Dar,daca zici că își face regenerarile la 500 de km , dpf-ul pare ok . Îl cureți și îl înregistrezi ca dpf nou .

Le:

"Ash" ,nu e cenușă . E ce rămâne în urmă regenerării și nu se mai poate elimina .

"Soot" e cenușa(funingine) .

Hai ca le-ai facut praf. Ash este cenusa, si ramane in urma regenerarii.

Soot este funingine, care se arde, iar prin regenerare devine ash, adica cenusa.

@Claudiu - fa un test de contrapresiune cu ista si vezi ce valori ai. Daca sunt ok, poti da un replace la dpf ca sa scapi de atentionarea aceea.

Gramele acelea de cenusa sunt doar niste estimari, rezultate in urma regenerarilor, nr de km, este un algoritm, iti dai seama ca nu este un cantar in filtru care sa-ti dea valoarea aia. Daca ii dai replace valorile vor pornii de la 0, atat cantitatea ce cenusa cat si nr de km (lifetime default pleaca de la 250000km).

Edited by Alexandru'
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca le-ai facut praf. Ash este cenusa, si ramane in urma regenerarii.

Soot este funingine, care se arde, iar prin regenerare devine ash, adica cenusa.

@Claudiu - fa un test de contrapresiune cu ista si vezi ce valori ai. Daca sunt ok, poti da un replace la dpf ca sa scapi de atentionarea aceea.

Gramele acelea de cenusa sunt doar niste estimari, rezultate in urma regenerarilor, nr de km, este un algoritm, iti dai seama ca nu este un cantar in filtru care sa-ti dea valoarea aia. Daca ii dai replace valorile vor pornii de la 0, atat cantitatea ce cenusa cat si nr de km (lifetime default pleaca de la 250000km).

 

Merci!

Valorile de presiune le pot vedea si cu Bimmerlink. Cam cat ar trebui sa fie, in mod normal?

Link to comment
Share on other sites

Merci!

Valorile de presiune le pot vedea si cu Bimmerlink. Cam cat ar trebui sa fie, in mod normal?

Test de contrapresiune poti faci doar cu ista. Ce vezi tu in bimmerlink e altceva.

In idle max 35mbar, 75mbar la 2000rpm si 200mbar la 4000rpm.

De asemenea testeaza si senzorul de presiune al dpf-ului. Sunt foarte firave. La e60 am schimbat 3, la f10 deja am schimbat 1.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc.

Anul trecut prin martie am facut o diagnoza completa cu Ista+, inclusiv DPF.

Cei de la service mi-au zis atunci ca DPF-ul e in stare f buna.

De atunci am mwrs cam 7000km, din care vreo 6000km doar in afara orasului.

 

Si in general, cei 168000km sunt cam 90% in afara orasului.

In ultimele 2-3 saptamani insa am mers putin mai mult in oras, drumuri scurte etc

 

Intentionez sa o mai tin un an. Insa daca se apropie moartea DPF-ului, posibil sa o vand mai devreme. Noul proprietar sa decida ce vrea sa faca. Daca il curata, daca il schimba etc. Sper sa nu il scoata :))

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

El sa nu l scoatã, dar tu sa o vinzi când trebuie schimbat, bun asa :))

 

Da, ash MASS este in jur de 80 g maxim.

Pai, da. Si o sa-i spun asta, nu e ca si cand as ascunde ceva.

Oricum va afla, ca in ziua de azi nu mai cumpara nimeni fara sa-i faca in prealabil o testare cu Ista.

Decat sa dau 4000eur sa-l schimb eu, mai bine o dau mai ieftin si imi iau alta mai noua.

Link to comment
Share on other sites

Nu e 4000 euro, vreo 1500 euro e doar filtrul, desigur mai trebuie schimbați si ceva se zori de pe el pentru a avea garanție si te duci in 2000 euro fĂŁrĂŁ probleme, oricum ar fi nu e puțin, dar nici 4.000 euro.

 

E de așteptat faptul ca la o mașina de minim 12 ani filtrul sa fi avut vreo intervenție deja sau sa aibĂŁ probleme.

 

Nu cred ca e o surpriza pentru nimeni daca pica dpf la orice E60.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu e 4000 euro, vreo 1500 euro e doar filtrul, desigur mai trebuie schimbați si ceva se zori de pe el pentru a avea garanție si te duci in 2000 euro fĂŁrĂŁ probleme, oricum ar fi nu e puțin, dar nici 4.000 euro.

 

E de așteptat faptul ca la o mașina de minim 12 ani filtrul sa fi avut vreo intervenție deja sau sa aibĂŁ probleme.

 

Nu cred ca e o surpriza pentru nimeni daca pica dpf la orice E60.

Mda, oricum, m-am lecuit de diesel. Trec la benzina in curand.

Link to comment
Share on other sites

Te cred.. la fel si eu.

 

Am facut diagnoza cu Ista pt DPF, cei de la service mi-au zis ca toate valorile sunt in parametri (presiune, regenerare etc), si ca DPF-ul conform spuselor lor e in stare foarte buna si va duce cel putin 100k KM.

Singura problema la masina e sonda lambda, care e dusa.

Link to comment
Share on other sites

Daca sunt ok, poti da un replace la dpf ca sa scapi de atentionarea aceea.

Gramele acelea de cenusa sunt doar niste estimari, rezultate in urma regenerarilor, nr de km, este un algoritm, iti dai seama ca nu este un cantar in filtru care sa-ti dea valoarea aia. Daca ii dai replace valorile vor pornii de la 0, atat cantitatea ce cenusa cat si nr de km (lifetime default pleaca de la 250000km).

Hai sa te fac eu praf cu o idee mai reala decat a ta.

 

Nu o fi acolo vreun cantar, DAR ASTA NU INSEAMNA CA CENUSA ACEEA A FOST SCOASA DE ACOLO!

Ce inseamna asta?

Ca ai facut fix-pix!

Regenerarile TOT LA FEL DE DES, sau din ce in ce mai des se vor intampla!

Asa ca degeaba resetezi tu kilometri, ca tu te crezi smeker, la botoanele unui laptop, CENUSA TOT ACOLO E.

Recomanzi un lucru nerecomandabil.

Punct.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu. Alea sunt presiunile din dpf.

Uite aici un print ca sa nu mai scriu romane.

 

backp2-jpg-b01694deb4fd50f8306802a44f338178.jpg

Alex, eu imi cer scuze ca o sa te critic din nou.

Esti sigur de ceea ce se intampla in screen-shoot_ul de mai sus??

Uite eu chiar vreau sa inteleg ce ai inteles tu. Asa ca poti sa scrii romane, daca e necesar; spatiu e.

 

Alea tocmai presiuni in dpf sunt aratate.

Dar inainte de toate ei spun ca presiunea ambientala, presiunea din filtru si presiunea dinantea filtrului trebuie sa fie cat mai egale intre ele ca valori.

Atat.

 

LYM, cred ca am inteles ce a intrebat.

Vroia sa stie daca senzorul sau senzorii se pot verifica singuri cumva; fara sa fie demontati, inlocuiti, bla bla bla.

 

[Cred ca, ce (te) duce in eroare de intelegere este expresia "compare SETPOINTS (value) and real value".

Setpoint aici are sensul de valoare de referinta, ca o valoare prestabilita, dar nu neaparat sub controlul tau ci data, creata in sistem, de sistem si comparata cu valoarile reale. Cum ar veni diferentele valori ale presiunii atmosferice (...ca o valoare la un moment dat, al masuratorii, a raportarii sistemului care oricum se intampla cat timp motorul este pornit..) care este un punct de SETPOINT, dar variabil pentru ca tu nu poti influienta presiunea atmosferica, pentru ca e imposibil sa o faci..]

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

E procedura aia care-ti spune cati mbar ai in Idle, la 2000 si la 4000 rpm?

 

Eu la fel de testul asta stiu pt DPF. Cel putin in idle si la 2000rpm trebuie facut, la 4000 nu prea mai are sens. Stiu ca-ti spune care sunt limitele pt fiecare plaja de turatie si in functie de unde esti tu, iti poti face o idee cam cat de infundat e filtrul. Acel counter cand ajunge la 60k Km vei primi mesaj in ISTA la fiecare scanare, e putin frustrant s-o vezi acolo prezenta. E clar ca daca-i dai reset la filtru, acesta nu isi va reveni, nu, va ramane la fel, e doar ca nu vei mai primi acea atentionare in ISTA,

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Eu la fel de testul asta stiu pt DPF. Cel putin in idle si la 2000rpm trebuie facut, la 4000 nu prea mai are sens. Stiu ca-ti spune care sunt limitele pt fiecare plaja de turatie si in functie de unde esti tu, iti poti face o idee cam cat de infundat e filtrul. Acel counter cand ajunge la 60k Km vei primi mesaj in ISTA la fiecare scanare, e putin frustrant s-o vezi acolo prezenta. E clar ca daca-i dai reset la filtru, acesta nu isi va reveni, nu, va ramane la fel, e doar ca nu vei mai primi acea atentionare in ISTA,

 

In DDE, unde faci testul de contrapresiune ai si Exhaust backpressure sensor check. Sunt 2 lucruri total diferite.

Link to comment
Share on other sites

Daca tot se discuta pe subiect. Pot sa am backpresure cu downpipe si straight pipe făcut??

 

 

Eu inca de cand m-am decis sa iau E90-u am tot citit si rascitit forumuri de p'afara si m+am prins cam cum sta treaba cautand sa inteleg pe cei mai priceputi in anulari de dpf-uri..

Asadar ce am inteles este ca backpressure pe turbina si noxele sunt efectele negative cand faci downpipe fara sa apelezi la cei care se pricep la compensarea celor doua lucruri negative..

 

Cat despre vazut in ISTA in afara de un backpressure normal care ti l-ar putea spune ca valoare meseriasul.., nu stiu ce altceva te-ar interesa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.