Jump to content

Jante/Arcuri


motorenwerke

Recommended Posts

Salut!

Bmw f30 320d 184hp 2015 k277033 85k km

Imi doresc o imbunatatire a stabilitatii masinii pe drumurile virajate.

Care este o alegere mai eficienta: jante 17/18 (in prezent am 16 inch 205/60) sau arcuri sport eibach pro kit? Suspensia e standard

Ps: stiu ca pot pune jante doar pe 16, dar imi asum altele mai mari

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Cel mai bine o sa simti imbunatatirea daca montezi atat arcurile cat si jantele pe 17, ca sa nu zic 18.

Ma gandeam eu ca ambele ;)

Mai am o intrebare: Cum pot sa-mi imbunatatesc sistemul de franare? (frane non M-discuri,placute oem) Mentionez ca asta m-a oprit de la resoftare, mi se pare ca o crestere de putere pe masina mea nu se potriveste cu performanta actuala a franelor

Link to comment
Share on other sites

ce anume te deranjeaza pe viraje? vad ca nu spui ca ai avea xdrive, suspensia de pe xdrive e cea mai moale (si inalta), apoi cea standard, pt tractiune spate si apoi cea sport, cea mai tare

eu am pus arcurile eibach, de putin timp, dar pe xdrive, fiind mai moale si mai inalta, pe mine ma deranja ruliul caroseriei pe viraje, dar de stabilitate nu puteam sa ma plang nici atunci, e adevarat ca am jante pe 18

daca stabilitatea e problema, si nu ruliul, eu m-as uita in primul rand la niste jante mai late (si mai mari), nu stiu ce latime au cele de 16, si niste anvelope mai bune, si odata cu anvelopele e posibil sa se schimbe si franarea, ce anvelope ai momentan?

 

LE: cat despre dimensiunea jantelor, nu conteaza ce ai in talon, conteaza ce ai in cartea masinii, in talon nu se pot toate optiunile, apoi, daca sigur nu e ED, si nu ai dimensiuni mai mari de 16 in cartea masinii, poti merge la RAR sa le adaugi, asta ca sa fii in legalitate la ITP

Edited by mariusmsd
Link to comment
Share on other sites

ce anume te deranjeaza pe viraje? vad ca nu spui ca ai avea xdrive, suspensia de pe xdrive e cea mai moale (si inalta), apoi cea standard, pt tractiune spate si apoi cea sport, cea mai tare

eu am pus arcurile eibach, de putin timp, dar pe xdrive, fiind mai moale si mai inalta, pe mine ma deranja ruliul caroseriei pe viraje, dar de stabilitate nu puteam sa ma plang nici atunci, e adevarat ca am jante pe 18

daca stabilitatea e problema, si nu ruliul, eu m-as uita in primul rand la niste jante mai late (si mai mari), nu stiu ce latime au cele de 16, si niste anvelope mai bune, si odata cu anvelopele e posibil sa se schimbe si franarea, ce anvelope ai momentan?

 

LE: cat despre dimensiunea jantelor, nu conteaza ce ai in talon, conteaza ce ai in cartea masinii, in talon nu se pot toate optiunile, apoi, daca sigur nu e ED, si nu ai dimensiuni mai mari de 16 in cartea masinii, poti merge la RAR sa le adaugi, asta ca sa fii in legalitate la ITP

Masina e rwd, cu 7j si 205/55 r16 Continental sportcontact 5 in stare buna. Atat in talon cat si in carte am doar jante pe 16.

Ruliul este ceea ce ma deranjeaza in mod special

Link to comment
Share on other sites

de ruliu scapi doar schimband arcurile, in prima faza, zic asta pt ca arcurile sport vor scurta durata de viata a amortizoarelor, vad ca deja au 85k km, prea multa viata oricum nu mai au in ele

arcurile eibach le gasesti la pret bun pe autodoc, eu de acolo le-am luat, au venit cam intr-o sapt, masina se schimba foarte mult montaj, insa..eu unul ti-as recomanda sa incepi cu arcurile, dar sa continui cu jantele, niste jante de 225 vor face o mare diferenta la comportamentul general al masinii, dar pt asta, ca sa fii legal, trebuie sa le adaugi in cartea masinii

si eu am tot Continental sportcontact 5, mi se par foarte bune

Edited by mariusmsd
Link to comment
Share on other sites

de ruliu scapi doar schimband arcurile, in prima faza, zic asta pt ca arcurile sport vor scurta durata de viata a amortizoarelor, vad ca deja au 85k km, prea multa viata oricum nu mai au in ele

arcurile eibach le gasesti la pret bun pe autodoc, eu de acolo le-am luat, au venit cam intr-o sapt, masina se schimba foarte mult montaj, insa..eu unul ti-as recomanda sa incepi cu arcurile, dar sa continui cu jantele, niste jante de 225 vor face o mare diferenta la comportamentul general al masinii, dar pt asta, ca sa fii legal, trebuie sa le adaugi in cartea masinii

si eu am tot Continental sportcontact 5, mi se par foarte bune

Cred ca voi incepe cu arcurile https://www.autodoc24.ro/eibach/7006594 , apoi ma voi orienta catre jante mai mari 7,5 jx17

Unde ti-ai montat arcurile si cat a fost manopera? Pe fata ai coborat 25 sau 30 ? Cum le simti in oras?

Edited by motorenwerke
Link to comment
Share on other sites

Cred ca voi incepe cu arcurile https://www.autodoc24.ro/eibach/7006594 , apoi ma voi orienta catre jante mai mari 7,5 jx17

Unde ti-ai montat arcurile si cat a fost manopera? Pe fata ai coborat 25 sau 30 ? Cum le simti in oras?

 

m-a ajutat un cunoscut cu montajul, costul a fost simbolic, din pacate nu pot sa te ajut aici, oricum, orice service ar trebui sa poata face operatiunea, nu e ceva foarte complicat/diferit de alta marci

 

eu am xdrive, am pus arcurile pt xdrive, care nu au drop atat de mare, asta am si urmarit, pt ca atunci cand merg la tara am si o bucata de drum de pamant si nu am vrut sa ating

nu am masurat efectiv cu cat s-a lasat, dar pe fata, puteam baga 3 degete intre aripa si roata, acum intra doar 2, deci 10-12mm aprox

 

in oras, sunt ceva mai incomode, trebuie sa fii mai atent la liniile de tramvai, se simt mai urat, dar la drum lung se schimbarea in bine e notabila, masina e muuult mai asezata

chiar daca unele review-uri zic ca aproape ca nu e diferenta la confort, eu zic ca e, nu ceva foarte deranjant, dar e...e adevarat, asta e posibil sa fie si din cauza starii drumurilor la noi, pline de gropi si denivelari, atunci cand ai o portiune cand treci peste multe denivalri, una dupa alta, e cel mai deranjant, nu amortizeaza la fel ca suspensia standard, dar e si normal, nu le poti avea pe toate

Link to comment
Share on other sites

de ruliu scapi doar schimband arcurile, in prima faza, zic asta pt ca arcurile sport vor scurta durata de viata a amortizoarelor, vad ca deja au 85k km, prea multa viata oricum nu mai au in ele

arcurile eibach le gasesti la pret bun pe autodoc, eu de acolo le-am luat, au venit cam intr-o sapt, masina se schimba foarte mult montaj, insa..eu unul ti-as recomanda sa incepi cu arcurile, dar sa continui cu jantele, niste jante de 225 vor face o mare diferenta la comportamentul general al masinii, dar pt asta, ca sa fii legal, trebuie sa le adaugi in cartea masinii

si eu am tot Continental sportcontact 5, mi se par foarte bune

 

De ce zici ca arcurile sport scurteaza durata de viata a amortizoarelor? Eu am arcuri sport Eibach, mai scurte ca cele originale si mai rigide, din aceasta cauza amortizoarele (am amortizoarele stock) nu folosesc toata cursa. Am 130k km cu aceste amortizoare si cine stie cati km a facut proprietarul dinaintea mea cu ele. In momentul de fata masina are 250k km. Mecanicii la care am fost spun ca amortizoarele inca sunt okay tocmai din cauza arcurilor care le permit sa lucreze destul de putin. In legatura cu topicul, intr-adevar arcurile mai surte / sport te scapa in mare parte de ruliu dar te scapa si de confort daca nu schimbi si amortizoarele. Am condus recent un C Klasse W204 care din fabrica are suspensia "Sport / AMG" si mi s-a parut conpromisul perfect intre stabilitate si confort.

Link to comment
Share on other sites

din aceasta cauza amortizoarele (am amortizoarele stock) nu folosesc toata cursa

 

aparent fix asta ar fi problema, ca nu mai functioneaza pe toata cursa, cel putin asta mi s-a spus cand am schimbat arcurile, asta am citit si pe alte forumuri

 

no offense, dar niste amortizoare cu 250k km nu au cum sa fie ok, indiferent unde/cum sunt facuti km aia, producatorii de amortizoare spun ca durata lor de viata e pe la 80-100k, inteleg ca poti sa le tii si 150k km, dar la 250k km iti garantez ce nu mai ai acelasi comportament al suspensiei ca la 100k km

 

daca sunt ok pt ca "nu bat/nu troncane", nu inseamna ca chiar sunt ok

Link to comment
Share on other sites

aparent fix asta ar fi problema, ca nu mai functioneaza pe toata cursa, cel putin asta mi s-a spus cand am schimbat arcurile, asta am citit si pe alte forumuri

 

no offense, dar niste amortizoare cu 250k km nu au cum sa fie ok, indiferent unde/cum sunt facuti km aia, producatorii de amortizoare spun ca durata lor de viata e pe la 80-100k, inteleg ca poti sa le tii si 150k km, dar la 250k km iti garantez ce nu mai ai acelasi comportament al suspensiei ca la 100k km

 

daca sunt ok pt ca "nu bat/nu troncane", nu inseamna ca chiar sunt ok

 

Eu am facut 130k cu ele, nu stiu cat au facut inainte. Sunt okay in sensul ala cum spui tu, nu bat, nu troncane, nu curg.

Link to comment
Share on other sites

Ruliul este ceea ce ma deranjeaza in mod special

Daca urmaresti strict acest scop, atunci principalele elemente de suspensie catre care trebuie sa-ti indrepti atentia sunt barele stabilizatoare (anti-ruliu), fata + spate.

 

O prima varianta este sa cumperi de la BMW setul de bare specifice suspensiei M. Cauta informatii pe realoem.com si pe Internet.

O a doua varianta - posibil mai ieftina - este sa vezi ce ofera producatorii "aftermarket" (H&R, Eibach, KW, etc.).

 

Ai grija sa nu exagerezi. Cu cat barele anti-ruliu sunt mai rigide, cu atat ruliul este mai redus (evident); totodata insa, cu atat mai mult se limiteaza independenta suspensiei rotilor de pe aceeasi punte.

 

Inainte de a decide, verifica cu mare atentie care sunt diferentele fara de barele stock de pe masina ta, ce alte piese sunt necesare (pe langa bucse, care oricum trebuie sa fie noi), precum si daca sunt compatibile cu suspensia stock.

De asemenea, intereseaza-te si cat de dificil este sa le inlocuiesti.

Link to comment
Share on other sites

am luat si eu in calcul optiunea asta, insa din ce am inteles, si aici ii rog pe colegii mai cu experienta sa ma corecteze daca gresesc, limitand independeta suspensiei rotilor pe aceeasi punte, afecteaza destul de mult confortul pe un drum mai prost

 

plus ca inlocuirea barelor, pe langa costul de achizitie mai mare, presupune si o instalare mult mai complicata, atat pe fata cat si pe spate trebuie demontant tot sub-frame-ul

 

cred ca modificare asta s-ar justifica daca ai in plan sa mergi cu masina si pe circuit, insa doar pt daily road use, tinand cont de starea drumurilor la noi, e cam mult

Edited by mariusmsd
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.