Jump to content

Bmw 320d LCi - vibratie volan


Hdkkk22

Recommended Posts

Buna seara, am gasit problema similara prin post uri din 2016 care nu au avut un sfarist.. sa incepem :(

- vibratie ciudata prin drum pietruit volanul face foarte rapid stanga dreapta

- vibratie la 60 - 90 km si la viteze mai mari in caroserie, si la franare de la 140km la fel vibratie in volan

- discuri placute noi

- verificata caseta la mhs Hyperion ( nu are nimic caseta )

- echilibrat de 4 5 ori

- 2 geometri

- schimbat roti r16 original venita masina cu ele nu facea, r17 tot bmw originale.

- masina tot vibreaza.

- caseta este una fara kit de reparatie

- acum incep sa schimb brate/pivoti/bilete de directie ?

Instinctul meu imi spune ca e caseta, dar verificata de 3 mecanici si 2 service uri spune ca nu are probleme, putin bratele superioare imbatranite..

- r16 la viraj nici un zgomot

- r17 la viraj un zgomot concrait..

 

O seara buna, salvati ma :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema, am urmatoarele simptome:

- pe drum pietruit volanul "tresare", miscari rapide stanga dreapta.

- incepand de la 60km/h se simte o miscare a volanului stanga/dreapta (sesizabil doar pe drum bun).

- de la 90km/h volanul vibreaza (stanga/dreapta) si cu cat creste viteza si miscarile volanului se intensifica. La 130-140 km/h vibreaza toata masina.

 

Alte simptome fata de ce ai tu:

- Volanul se roteste greu (nu poti parca cu o singura mana).

- La drum lung (mers pe autostrada cu pilot automat activat) in momentul in care masina accelereaza sa urce o panta intensitatea vibratiei se dubleaza, doar pe perioada de accelerare (atunci cand pilotul automat compenseaza pentru mentinerea vitezei constante.

- La manevre de parcare in momentul in care rotile sunt virate maxim stanga sau dreapta in momentul in care plec de pe loc se simte o vibratie in toata puntea fata (inclusiv volan) timp de 0.5-1 secunde.

La plecare de la semafor totul este ok, nu se simte acea vibratie ca si la manevrele de parcare.

 

Ce am facut pana acum:

- Am avut o bucsa distrusa si altele crapate si cu ocazia asta am inlocuit tot la puntea fata inafara de bucse si bielete bara stabilizatoare. Am schimbat: capeti bara, bielete directie, brate, pivoti.

- Verificat ansamblu amortizor/arc --> OK

- Echilibrat roti r17 (anvelopele sunt noi), de mai multe ori --> OK

- Facut geometrie fata si spate --> OK

 

 

Mecanicul a gasit un mic joc la rulmentul intermediar de la cardan si o fisura la flansa elastica dintre cardan si diferential.

Am decis sa inlocuiesc aceste elemente, sunt programat luni la service. Nu cred sa se rezolve ceva in ceea ce priveste miscarea stanga/dreapta a volanului si a vibratiei care sunt pe puntea fata dar mai devreme sau mai tarziu tot trebuie sa schimb aceste elemente.

 

Revin cu un update dupa ce se schimba piesele.

Masina ta este echipata cu xDrive?

 

O zi faina,

Edited by fabbyekins
Link to comment
Share on other sites

Uneori ajuta mersul pe firul evenimentelor inapoi in trecut si reamintit cu ce ocazie au aparut simptomele.

 

De altfel, vibratii si oscilatii rapide in volan eu le-as pune tot pe seama ansamblului disc/janta/anvelopa ...pt ca in rest, orice uzuri si dereglari geometrice ai avea s-ar manifesta cu "trage intr-o parte", fluieraturi, manevrabilitate greoaie, etc.

 

Pe e90 din cate stiu sunt cerinte la jante de ET/IS 34 pe butuc de 72,5 (scriu din amintiri, corectati-ma daca gresesc)

Ok, am folosit pe alte masini si diferente de ET de 15 mm si poate ca mi-a fost afectata manevrabilitatea volanului cat si demarajul dar n-am avut probleme de vibratii si tremuraturi de volan. Totusi e mai "safe" in limita a 4 mm ET diferenta.

 

De verificat (daca folosesti) inele de centrare (nu ma refer la distantiere) si vazut daca nu sunt uzate lasand jocuri de compensare. Adica inelul trebuie sa intre la fix atat pe butuc cat si in janta.

Ca sugestie (daca e cazul de inele centrare) cauta un strungar priceput sa ti le confectioneze din aluminiu cu un "joc" de 1-2 zecimi de mm.

 

 

In plus ar mai fi 2 chestii ce le-am intalnit si eu si pt care nu am o explicatie tehnica:

 

- chiar la momentul achizitiei masinii cand eram in proba pe sosea cu proprietarul, am sesizat ca in accelerare mai brutala masina vibra toata desi volanul ramanea stabil (simteam vibratii in el dar nu avea miscari st-dr rapide)

 

M-am obisnuit cu ea pe principiul ca "asa face ea" pana am umblat la motor (curatare EGR, inlocuire furtunase vacum, etc) si fenomenul a disparut. Probabil era dezechilibrat mersul motorului si se manifesta prin suporti motor/cutie catre caroserie.

 

- eu am caseta directie full-electric (nu am sistem hidraulic cu ulei) si volanul il poate manevra in parcare stand pe loc si un bebelus de 4 luni ...dar am observat o treaba (si aici vreau sa ajung). Daca merg pe drum pietruit, bolovanos, pe campuri, daca cu o roata nimeresc un bolovan volanul are tendinta de "a copia" miscarea rotii ce e impinsa fortat in lateral din fata obstacolului insa instant ceva il opreste si ramane fix si ferm si totul se rezuma doar la o tendinta fina.

Nu ma pricep la casete directie dar presupun ca acestea au un sistem de a impiedica volanul sa copieze miscarea rotii provocata de relieful drumului.

 

In prezent am jante aliaj BMW cu ET 31/72,5 (am ciupit 3 mm de la STAS) si totul e in regula.

Nu e o postare de tip "rezolvare" dar macar incerc sa expun niste puncte de plecare.

Tot la ansamblul disc/janta/anvelopa raman ca idee de inceput.

e90/320d/2007

 

Succes !

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Masina nu este xdrive.

 

Mecanicul a gasit un mic joc la rulmentul intermediar de la cardan si o fisura la flansa elastica dintre cardan si diferential.

Am decis sa inlocuiesc aceste elemente, sunt programat luni la service. Nu cred sa se rezolve ceva in ceea ce priveste miscarea stanga/dreapta a volanului si a vibratiei care sunt pe puntea fata dar mai devreme sau mai tarziu tot trebuie sa schimb aceste elemente.

 

Elementele astea sunt pentru vibratul in caroserie de dupa 140km, nu le schimbi degeaba.

 

In weekend am facut intalnire cu un prieten din liceu cu un 418d 2013 2014

, este masina lui, identic face si a mea prin drum pietruit ( mai multi mecanici ca e normal ca e bmw si are tractiune spate si etc. )

Eu la munca am un passat 2014, sotia un Fiat punto 2008, fratele un Ford focus 2012, nici una din ele nu fac asa ceva. Testate pe acelasi drum, testata masina coleg ului 418d si am vazut ca face la fel prin pietre am zis asta e bmw ul.

 

Acum problema trebuie gasita cu vibratul intre 80 - 100, uneori 60 - 100 ,

 

De la jante am exclus problema, am pus ambele set uri r16 face mai putin, r17 mai tare.

Acum masina este in service schimb flansele si bieletele anti ruliu

 

Disk uri placute ate - 5000km ( aici imi ridica un semn de intrebare cum ca nu sunt originale si ar fi mai greu usor aliajul disk ului, mecanici zic ca nu are treaba.

 

Am tot verificat form urile majoritatea spun ca au schimbat, disk uri placute, bielete, brate si nimic dar nimeni nu a schimbat caseta, mi instictul imi spune ca este caseta chiar daca am verificat o la 4 mecanici si 2 centre de casete, altfel ar fi fost ceva mecanic ce sar fi vazut, mai putin caseta.

 

Imi cer scuze de greseli am scris pe telefon in traffic.

Edited by Hdkkk22
Link to comment
Share on other sites

Da, am vizionat clipul, vad si deduc ca circuli cu 8km/h pe un drum pietruit, nu stiu ce sa zic...

Acum 3 zile am rulat pe un drum din-asta (cautam un loc de pescuit :) ) plin de pietroaie ce au fost recent aruncate pe drum, am frecat toata burta masinii (a mea e foarte joasa), sareau pietroaiele de sub gume si cu 5 km/h simteam ca am viteza prea mare - si da, imi aduc aminte ca si mie imi dansa putin volanul. Poate nu chiar ca si al tau in clip dar de misca totusi in functie de bolovanii prinsi de cate o roata. Nu am gasit in asta nimic deranjant, mi s-a parut firesc. La tine parca e cam accentuat.

 

In schimb, pe asfalt si la viteza nu am nici cea mai mica problema.

 

Am testat masina pana la 220km/h (nu am putut mai mult ca a inceput mandra sa se suie pe plafon :( ) dar la 200 am lasat de volan - ațĂŁ a tinut drumul. De la 0 la 220, nu am nici cea mai mica vibratie sau tremur volan.

Absolut identic s-a comportat masina si cu jante tabla 16, gume 215 iarna ...si cu aliaj, tot 16, gume 205 vara.

(nu am pus 17 pt ca deja sunt la limita de confort cu suspensia sport)

 

Daca zici ca tot ce se invarte sub masina e ok, si daca acum faci o revizie la elementele de stabilizare, prin eliminare si logica mai ramane caseta directie.

 

Dupa ce am postat aici mi-am adus aminte de o faza care am vazut-o prin service-uri si am facut-o si eu uneori cand era masina suspendata ....acel moment cand masina e suspendata, rotile montate, volanul deblocat (eventual motor pornit) ...si mecanicul prinde zdravan de o roata si o vireaza maxim, faza in care vezi volanul cum se invarte singur (ca punct de gandire, zic)

 

Repet, nu afirm ca sunt specialist in casete directie dar am sentimentul ca, virgula, caseta ar trebui sa "țina" putin, sa filtreze din socurile primite de roata si nu sa le transmita fidel in volan. Asta pe drum pietruit.

La viteze mari (sau mai mari) pe asfalt raman la ideea mea - disc, janta, anvelopa.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai de aici am asociat eu problema la caseta comuna BMW Am revenit si cu video la a mea masina..

 

Identica vibratia, vin pe acelasi drum de la munca cu passat u si nu se misca nici daca merg cu 60km prin pietrele alea.

Dar am zis OK, bmw feedback etc.

Dar vibratia care se vede la 10km mai revine intre 60 90, uneori si pe la 110 120 maxim, de acolo in sus se intereste caseta.., vibratia o face si pe modul sport la 60 90 chiar daca caseta se intareste.

 

Eu cand am schimbat jantele am si fost pe tranfagarasan si am fortat toate virajele de acolo m am intors cu zgomot la flanse, dar cred ca am produs si un mic joc in caseta, acum masina este la un passion doar de bmw uri, toate sunt piatra ce tine de bucse, roata merge fin.. ii cautam bube, eu tot tin sa cred ca e un mic joc in caseta.. care nu se poate testa cu tras de roti .. si etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

NCU, masina ta are directie hidraulica, el are electrica, e putin mai mult alta mancare de peste.. in ceea ce priveste raspunsul/reactia volanului.

La tine e "naturala"/clasica, la el e asistata electric.

 

A ta e indestructibila daca stii cand sa tragi de volan.. astea electrice.. no comment.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai aia face foarte puțin in comparație de cum face E60 meu :))), este normal sa facĂŁ asa, nu știu sa ti explic de ce doar Bmw, ĂŽnsĂŁ cu toate Bmw urile care am mers, cu cat e mai denivelat drumul cu atât mai rĂŁu face volanul stânga dreapta. Ca si cum denivelĂŁrile si gropile se transmit direct in caseta-coloana.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Update:

Am luat masina aseara dupa schimbul de flanse, bielete anti-ruliu, directia s a rigidizat, sentimentul cand luam un canal ca imi trage cineva volanul din mana a disparut, vibratul la 70-90 a ramas dar doar pe drum mai prost, orice drum nou facut si drept nu mai exista vibratia .. un sfat ?

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu am patit acelasi lucru. Tremurat in volan de la 60km/h pana la 120km/h. Am cumparat niste anvelope Hankook (am zis sa nu le iau pe cele mai ieftine) si le-am si montat (cu tot ce cumprinde: echilibrat + presiune). Am gasit un pret bun pe online aici https://www.vadrexim.ro/. Intr-un final, cand am ajuns la mecanic am sesizat ca trebuie sa schimb bucsile, capetele de bara si burdufele. Am scapat intr-un final de tremurat in volan.
Link to comment
Share on other sites

@Hdkkk22 - acum m-am intors de pe drumuri neumblate de la pescuit, inclusiv rulat pe camp printre ciobani, mioare si vĂŁcuțe si chiar m-ai facut atent la volan.

 

Intai

 

- e90, 320d, 2007,sedan

- caseta directie full-electric (nu am furtune, tevi, uleiuri hidraulice, rezervor ulei - doar un "motor electric" jos in apropierea scutului)

- roti 16 aliaj cu 205/55 Nokian Wetproof (din pacate nu sunt ce trebuie)

Am avut pe masina anterioara Nokian iLine vara (15), alea da, super-incantat si am mers pe experienta asta, dar pe 16 Wetproof ...zici ca-s baloane. Cred ca au umblat la grosime sa scoata eticheta aia, si mi se par si cam zgomotoase dar mai mult, aspectul pe masina e jenant. Talon mic "jos" sub greutate, foarte balonat "sus". M-am tot uitat prin parcari la masinile cu roti 16 si indiferent de marca gumei, parca toate arata firesc, normal. Eu zici ca sunt aproape pe pana la 2,2. M-am si dus inapoi la montaj crezand ca a bagat ala presiune aiurea dar dupa verificare am primit un "asa sunt ele".

- poate mai am diferit de tine arcurile sport

 

Revenind

- nu am nici cea mai mica vibrare/tremurat volan pe asfalt bun indiferent de viteza.

- pe drum prost de oras (canale, linii tramvai, gropițe) intradevar are tendinte de miscare dar nu e deranjant, adica mi se pare firesc

- pe drum cu piatra batatorita si ici-colo cate un bolovan care nu a prins radacini, danseaza, dar nu la modul sa-mi smulga volanul din mana (hai sa zic un dans st-dr de 5 mm)

- cel mai interesant e pe camp, printre musuroaie, buruieni, rĂŁzoare si adancituri - se leagana cu gratie st-dr dar accept asta - sunt cu BMW-ul pe camp !

 

Eu zic sa te concentrezi pe asfalt limpede, curat si bun - acolo da, poti sa ai asteptari de volan fix, fara vibratii si tremuraturi. In rest ...parerea mea este ca nu poti sa te bucuri de o directie fina si precisa (marca BMW) pe drumuri bune si sa ai aceleasi asteptari si pe grohotisuri.

 

Ai amintit anterior ca mergand pe acelasi drum pietruit unde BMW-ul facea figuri din volan, alte marci conduse de tine se descurcau mai bine. Posibil, nu te contrazic dar fii convins ca acele marci nu se descurcau la fel de bine pe sosea unde BMW-ul exceleaza in directie si stabilitate.

 

Adica vreau sa scot in evidenta ca BMW-ul nu a fost gandit pt drum de tractoare, pe acolo mergi cu altceva.

Dedicat pt asfalt si figuri e un BMW :)

Link to comment
Share on other sites

13NCU, cred ca nu m am facut inteles.. vin aici cu o problema in care ambele perechi de jante r16 r17, originale cu ghidaj, cauciucuri noi nokian ( pun si facturile daca e nevoie)

Partea cu pietrele am inteles o..

este diferita caseta de directia( articulatia si toate cele ) Sa trecem peste.

 

Problema mea este ca in aglomeratie bara la bara, cand masina se pune in miscare cu 10km la ora volanul vibreaza stanga dreapta ( am Facut filmare prin pietre ca pe asfalt drept se vede foarte putin doar cu ochiul liber altfel telefonul nu preia pt ca ma misc si eu cu telefonul in mana, dupa revine de la 60 - 90,

Am schimbat - brate superioare, bielete,flanse amortizor,disc uri placute ate.

 

Masina a fost dusa in 4 service uri.

Dintre care si Service Scream (Tezparii) BMW( DIN BUCURESTI PENTRU CUNOSCATORI)

 

Si la MHS HYPERON ( SE OCUPA CU CASETE DE DIRECTIE)

 

Si la fel si cele 4 service uri l am spus sa verifice tot ce joaca misca si tot ce e posibil ca schimb, replica a fost masina nu are nici o problema.

 

Am investit 2000euro pana acum sa caut problema.

 

Daca este cineva dispus din bucuresti si pe langa sa vada ce se petrece cu masina sunt dispus sa ajung oriunde.

 

O zi frumoasa !

Edited by Hdkkk22
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Atunci ori eu nu am inteles pe deplin toata problema ori tu nu ai reusit sa punctezi clar ...dar oricum nasoala faza cu vibratul volanului dupa plecatul de pe loc.

Eu am inceput sa cred ca esti prea sensibil si perfectionist dar se pare ca tu chiar te confrunti cu o problema :(

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am revenit cu un update.

Am schimbat rulmentul intermediar de la cardan si flansa elastica dintre cardan si diferential, cum era de asteptat nu a rezolvat problema cu vibratia masinii.

 

Insa... astazi am spus "hai sa imi pun cealalta pereche de roti" r18 pe care nu le folosesc datorita drumurilor pe care le avem, sa imi curat jantele (r17) pe interior.

Plec spre casa (cam 50km pe autostrada)....masina ruleaza perfect, nu mai vibreaza nimic.

 

De aici trag concluzia ca jantele r17 au o problema, si sigur jantele sunt problema si nu anvelopele.

Jante r17 cu anvelope de iarna ==> vibreaza toata masina

Jante r17 cu anvelope de vara ==> vibreaza toata masina

 

Desi am mers la mai multe service-uri de profil rezultatul a fost: "nu au nimic rotile, jantele sunt ok si sunt perfect echilibrate"

Acum caut un service care sa dispuna de aparat de echilibrat Hunter Road Force, vreau sa incerc si aceasta varianta.

 

r18 nu este o optiune pentru mine si r16 nu incap de etrier, tot la r17 raman. Din pacate inca nu am gasit care este problema cu aceste jante.

 

 

- e90, 320d, 2007,sedan

- roti 16 aliaj cu 205/55 Nokian Wetproof (din pacate nu sunt ce trebuie)

 

Asa a venit masina, cu roti pe 16 din fabrica?

Eu am incercat un set pe 16 si nu incap de etrier (pe puntea fata).

A mea este E91 320xd din 2012.

 

Partea cu pietrele am inteles o..

este diferita caseta de directia( articulatia si toate cele ) Sa trecem peste.

 

Eu am caseta de directie hidraulica....furtune, pompa, rezervor ulei...si tot asa "tresare volanul" la mers pe drum de tara.

In cazul tau nu cred sa existe o problema la ansamblul casetei de directie.

 

Am si eu o vibratie la manevrele de parcare (nu apare la viteze mai mari) si este de la suportii motorului si bucsa care tine cutia de transfer.

Bucsa arata relativ ok dar suportii motorului sunt lasati si se simt vibratiile motorului la relanti plus ca este foarte galagios motorul, in special dimineata cand este mai rece afara.

Desi nu avem aceleasi simptome eu as verifica si suportii motorului si ai cutiei de viteza.

Edited by fabbyekins
Link to comment
Share on other sites

Cred ca asa a venit masina, cu 16 ...in C.I. abia am la optiuni cele de 17.

 

...si eu tot zic... - in caz de vibratii si tremuraturi volan, verificati si iar verificati ansamblul disc/janta/anvelopa + chitibusurile lor !

 

Nu cauta nu stiu ce aparat de echilibrat - mergi la prima vulcanizare, dezechipeaza jantele de gume, scoate plumbii, inelele centrare (dupa caz), senzori presiune (dupa caz) si cere sa se puna pe aparat janta goala. Pur si simplu janta goala si vezi in ce stare e.

Uneori gumele compenseaza si ascund defectele jantei pacalind aparatul.

 

(cand am cumparat jantele aliaj le-am luat de la o vulcanizare "mare" unde si indreptau jante, sudau, reparau, vopseau, in fine ...si inainte sa le platesc am cerut sa fie pusa pe masina de echilibrat fiecare janta in parte, asa cheala.

Scandal, ofticari, obraz batut ...ca "domnu', asta e o prostie, cum sa punem janta goala pe aparat ? Unde s-a mai pomenit asa ceva ?"

 

Am insistat si in final le-au pus si "cerintele de echilibrare/plumb) s-au incadrat intre 5 si 25g. Le-am cumparat multumit.

Evident ca nu le-am echilibrat cu plumbi asa goale, doar am vrut sa vad starea lor.

 

Inainte cu o luna am mai verificat un set de jante de la cineva de pe OLX si una din jante (pusa goala pe aparat) "a cerut" 80g plumb. No lasa...)

Edited by 13NCU
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.