Jump to content

Presiune in instalatia de racire


Recommended Posts

Buna ziua tuturor, vin cu o problema la care sper sa primesc cateva parareri pentru al meu BMW e 61 520D din 2006 automat, motor M47(cel cu distributia in fata). Long story short, am imprumutata masina , s-a mers cu ea tare (200 pe autostrada) timp in care s-a gripat un rulment de la o rola(ce-a intinzatoare) si a rupt cureaua. S-a mai mers cu masina maxim 5 minute apoi a fost tractata incocuite piesele si a venit acasa cu ea pe roti. Acum am observat ca am presiune foarte mare pe instalatia de racire, arunca afara pe langa buson si pe la imbinaturile dintre furtune. Acest lucru se intampla cand merg cu masina mai turata (ex: mers usor 90-100km pana in 2000 de ture instalatia de apa ramane normala, data pe manual mers in 2500-3000 de ture face presiune). In plus a inceput sa scoata si ceva fum la prima accelerasie mai brusca, e negru albicios, nu pot sa imi dau seama excat, e cantitate foarte mica. De aici vin dubiile, sa ma duc direct catre garnitura de chiloasa sau sa iau la mana pompa apa termostat si mai impotant care ar fi cel mai precis test de facut sa determin buba.

 

Ps: nu am antigel in ulei si nici ulei in vasul de espansiune, si da consuma ceva antigel. 10km de mers cu ea turata a ajuns de la max la min, verificare facuta la rece.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si idei.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost la un test de chiloasa.....un dispozitiv cu un lichid albastru in el si o pompita bagat in vasul de expansiune (in loc de buson) am stat 1 minut la relanti si nimic, prima ccelerare pana la 2000 ture lichidul a devenit instant verde, noxe in antigel, drept urmare garnitura chiloasa au zis baietii. Am intrebat daca poate fi raciturul si mi'au spu instant nu, nu am vrut sa insist. Matose, poate fi racitorul in conditiile date? Stiu ca acolo e "un loc de taina" intre vapotii de ulei si antigel, dar sa fie intalnirea intre ele doar cand o accelerez?

 

Multumesc mult pentru sprijin.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate da, a aparut Engine overheated, stop engine and allow too coll. Cam asta l'a facut pe sofer sa realizeze ca e ceva in neregula. Crezi ca pot fi afectati si segmentii?

Verifica si planeitatea chiulasei (cum ti-a sugerat si WIN60) daca ai de gand sa folosesti aceiasi chiulasa.

Garnitura de chiulasa se schimba obligatoriu dar dat fiind situatia de supra-incalzire a motorului, chiulasa poate fi foarte bine curbata, deci de facut ceva cu ea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Voi duce chiloasa la controlat/rectificat dar ma voi apuca eu sa o fac (am mai schimbat garnitura de chiloasa la un e 46 2.0 i din 2003), stiu ca e mult mai complicata operatiunea dar cu aceasta ocazie vreau sa schimb si distributia (si cam tot ce am in cale, garnituri, semering, tacheti ect). Manopera la un service este de 6000 RON(au estimat 40 de ore) pret fara rectificare chiloasa :angry2: . Inafara de trusa de scule completa si trusa de blocare/fixare distributie, aveti idee daca mai sunt necesare ceva scule speciale. Nu am gasit un video/forum tutorial excat pentru masina mea(drept pentru care am sa fac eu unu cu poze si tot ce trebuie sa il pun aici) si nu vreau sa am suprize.

Daca a mai facut cineva treaba asta la o masina ca a mea dau o bere doua trei pentru cateva tips and tricks.

Multumesc anticipat si multumesc si celor care miau dat sfaturi si ideii pana acum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca gasesti tutorial de dat jos baia coborand doar putin cremaliera si tot ce tine de caseta de directie. Cel putin numai asa vei putea ajunge la nu-s ce surub care tine capacul lanturilor..

 

Fa un topic separat. Iti mai pun si eu imformatii cand am timp acolo.

Si i-ati cale!

 

Nu cred ca iti trebuie cheie speciala de tinut pinionul pompei de inalte.. daca umbli la toata distributia.

Asta e necesara sigur numai daca schimbi sau dai pompa jos..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.