Jump to content

95, 98 sau 100?


bricktop

Recommended Posts

Exista deja un topic pe tema benzinei folosite, insa s-au oprit inputurile cam in perioada in care BMW a trecut la echiparea cu turbo a tuturor modelelor pe benzina, asa ca m-am gandit sa fac unul nou.

 

In manualul BMW (luam exemplu N20-ul, caci este cel mai raspandit) scrie ca se recomanda 95, minim 91 (nu ca s-ar mai gasi pe undeva 91), insa toti mecanicii, fie ei de cartier, fie de reprezentanta spun ca ar trebui sa punem 98.

Pe BMW.com se spune la fel: recomandare 95, insa!!!!!: “cifrele tehnice, CP si consum sunt facute cu benzina de 98” :o

 

Asadar, ce punem?

95 e pe toate drumurile, 98 cred ca mai e doar la Rompetrol, iar Omv, Mol si Petrom au 100 (desi la petrom se cheama 99, pe pompa scrie minim 100)

 

Eu am un f22 228i in care am pus o perioada 95, iar de curand 100, cateva plinuri. Nu am simtit o mare diferenta nici la consum, nici la putere, insa parca merge mai smooth.

Link to comment
Share on other sites

Eu bag doar OMV, ma duc de vreo 2-3 ori pe luna la benzinarie, si bag de 100-150 de lei benzina de 95 si de 100-150 de lei benzina de 99 sau de 100(de cat naiba e), fac jumi;juma. Pe capacul de la benzina scrie maxim 98.

 

Am experimentat, full cu benzina premium, full cu benzina ieftina si se simte diferenta la pornire(mai rapida) si ca zgomot(mai smooth) cu benzina premium, puterea si consumul ca cifra / 100 de km eu zic ca-s aceleasi.

 

Acuma ca vine frigul o sa bag mai multa benzina premium... m54 motor generatie mai veche, sa porneasca si el mai bine, nu prea ii place frigul.

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M54 nu ai place frigul?? am pornit compactul intr-o iarna pe la Brasov la -32 de grade prima cheie :)

 

N-am zis ca nu porneste la prima cheie, doar ca e o diferenta + ca la mine are o oscilatie cat merge pompa secundara de aer(pentru emisii) cand e cu minus + motor rece si cu benzina premium oscileaza mai putin, la asta ma refeream.

Link to comment
Share on other sites

de evitat lukoil sau sokar.

In rest din celelalte benzinarii se poate pune.

Lukoil face cel mai slab combustibil, pute de iti muta nasul comparativ cu oricare alt competitor și e mai lenesa masina cu el, consuma mai mult(parere personala din 1999 pe mai multe mașini) .

Personal alimentez de la Mol si Petrom. In drum mai alimentez Rompetrol.

Omv nu mai pun de mult, e cam același lucru ca petrom.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru reply, insa vad ca mi-ai lasat un link in care se cearta niste unii si care nu are foarte mare legatura cu topicul meu care este despre recomandari vs real-life.

Link to comment
Share on other sites

Real-life ar fi sa pui ce te taie capul ca tu stii cel mai bine.. sau poate alti soferi zic ca aia e..

Recomandari e atunci cand RESPECTI cat mai mult ce zis fabricantul cand a facut motorul!

 

Pentru ca in mod normal si firesc predetonarea nu trebuie combatuta pentru ca ea nu trebuie sa existe.

SAU pentru ca este controlata (predetonarea) asta NU inseamna ca motorul functioneaza in parametri. Este practic un moment (o predispozitie) in care ceva trebuie sa se mai intample motorului, unul sau doua motive.. negative peste avansul deja modificat (datorat predetonarii).. si o sa ai o problema mai complexa la motor.. /dar cine gandeste asa, sunt curios..?

 

Eu am mai lasat o replica mai buna, care dadea de gandit, dar care prin "magie" a disparut.

Sper ca asta sa placa mai mult acolo "sus".

Lucrurile nu pot sta decat intr-un singur fel in lumea asta moderna dar limitata de altii, de o maniera (mana) invizibila.

 

A, e foarte bun linkul ala in romana. Explica in romana ce este si in engleza..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E cum zice manualul minim 95 și performanțele sunt obținute cu 98. Sincer sa fiu diferitele sunt mici o singura data am simțit diferita ĂŽntre 95 și 98 la modul la care am crezut cĂŁ am alta mașinĂŁ, cel mai probabil prinsesem un lot "prost" de 95.@bimmer mergi prea departe , la mașinile moderne nu prea mai te intereseazĂŁ de detonare deja ai o grĂŁmadĂŁ de senzori ..
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E cum zice manualul minim 95 și performanțele sunt obținute cu 98. Sincer sa fiu diferitele sunt mici o singura data am simțit diferita între 95 și 98 la modul la care am crezut că am alta mașină, cel mai probabil prinsesem un lot "prost" de 95.@bimmer mergi prea departe , la mașinile moderne nu prea mai te interesează de detonare deja ai o grămadă de senzori ..

 

Manualul zice minim 91, recomandat 95

 

Nu zice nimic despre 98 sau 100. (Despre cifre obtinute cu 98 scrie doar pe bmw.com, dar nu zice: “bagati din asta”)

 

Despre asta eram curios: respectam manualul sau punem benzina mai buna pentru ca asa a zis nenea sau pentru ca “se stie” ca benzina in Romania e mai proasta si 95 nu e chiar 95?

Exista analize oare despre acest lucru?

Ca scepticism si placebo avem toti in sange :)

Edited by bricktop
Link to comment
Share on other sites

Efectiv nu reusesc sa imi dau seama de diferentele intre benzina/motorina premium si cea standard.

Am card de combustibil la omv/petrom si 95% pun combustibil standard de la omv.

 

O singura data am reusit sa imi dau seama de un combustibil ca e prost.

Era in 2009, in Croatia, eu aveam un ford focus 1.6 diesel de 90cp iar frate-miu un megane pe benzina de 1.6 si 115cp.

Am pus amandoi plinul, iar dupa vreo cateva zeci de km l-am sunat sa il intreb daca are feelingul ca masina nu mai trage asa cum ar trebui. Fix asta voia sa ma intrebe si el.

Ca si intamplare suplimentara, aveam o Alfa Romeo 159 in spate, ma presa sa ma dau in banda 1, nu prea imi convenea pt ca pe banda 1 se mergea mult mai lent, eram cu pedala la fund de mai mult de 1 km si masina nu reusea sa se apropie de 160kmh. Eram 2 insi in masina, bagaje destul de consistente, usor deal, iar viteza maxima a masinii ar fi trebuit sa fie 183kmh, insa tinand cont de conditiile date, indiscutiabil ar fi ttebuit sa se apropie de 170 si nu putea.

 

In rest, nici macar placebo nu am avut cand am pus combustibil premium

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Manualul zice minim 91, recomandat 95

 

Nu zice nimic despre 98 sau 100. (Despre cifre obtinute cu 98 scrie doar pe bmw.com, dar nu zice: “bagati din asta”)

 

Bricktop, eu ti-am adus argumente TEHNICE iar tu inca vrei sa pui un minimum. Ti-am zis sa te interesezi daca motorul din dotare are senzor de knock.

Scoate-l daca il are.

Vezi apoi ce pateste motorul. Lasa-l asa ca o sa mearga si asa.

 

 

Nu zice nici un nenea, zice principiu dupa care a fost creat motorul.

 

Poate sunt eu mai perfectionist camd e vorba de inteles motorul, dar nici nu am avut nici o problema cu diesel sau benzina care o am in familie.

 

Oi fi inteles ce trebuie.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Efectiv nu reusesc sa imi dau seama de diferentele intre benzina/motorina premium si cea standard.

 

Ca si intamplare suplimentara, aveam o Alfa Romeo 159 in spate, ma presa sa ma dau in banda 1, nu prea imi convenea pt ca pe banda 1 se mergea mult mai lent, eram cu pedala la fund de mai mult de 1 km si masina nu reusea sa se apropie de 160kmh. Eram 2 insi in masina, bagaje destul de consistente, usor deal, iar viteza maxima a masinii ar fi trebuit sa fie 183kmh, insa tinand cont de conditiile date, indiscutiabil ar fi ttebuit sa se apropie de 170 si nu putea.

 

 

Eu zic sa fii recunoscator, ca daca mai dadeai in masina aia ii ieseau pistoanele prin capota :)

 

In alta ordine de idei, singura motorina premium diferita din piata e cea de la rompetrol. Celelalte au toate aceeasi cifra cetanica, deci n-ai ce diferente sa observi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce tot se aude zgomotul asta?

 

 

Bricktop, eu ti-am adus argumente TEHNICE iar tu inca pui minimum. Ti-am zis sa te interesezi daca motorul din dotare are senzor de knock.

Scoate-l daca il are.

Vezi apoi ce pateste motorul. Lasa-l asa ca o sa mearga si asa.

 

 

 

 

Nu zice nici un nenea, zice principiu dupa care a fost creat motorul.

 

Poate sunt eu mai perfectionist camd e vorba de inteles motorul, dar nici nu am avut nici o problema cu diesel sau benzina care o am in familie.

 

Oi fi inteles ce trebuie.

Edited by bricktop
Link to comment
Share on other sites

Ce (se) tot se aude zgomotul asta?

Ha, ha, ha,

Este exact ceea ce tu nu intelegi.

 

Daca ai pretentia ca vrei sa intelegi ce se intampla.

 

Mi-ar fi si mie usor sa ma urc in trenul IGNORANTEI.. daca forumul asta ar fo fost despre altceva decat despre motoare, masini.

 

..cine face zgomot? :)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa fii recunoscator, ca daca mai dadeai in masina aia ii ieseau pistoanele prin capota :)

 

In alta ordine de idei, singura motorina premium diferita din piata e cea de la rompetrol. Celelalte au toate aceeasi cifra cetanica, deci n-ai ce diferente sa observi.

 

:)

Sa stii ca mergea frumos focusul ala.

 

Am luat-o de noua, avea la momentul respectiv aprox 40.000km si vreo 20 de luni.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.