Jump to content

Problema Ventilație bmw e90


Recommended Posts

Salut, am o problema și nu înțeleg ce se întâmpla, problema se manifesta in felul următor:

Ventilatorul se aude ca se invarte când dau la maxim, doar ca indiferent dacă dau sa bage in parbriz, grilele din bord sau picioare nu se schimba nimic, nu iese aer pe nicaieri cum trebuie. Cu ventilatorul la maxim iese foarte puțin aer prin grilele din bord , indiferent pe ce zona este dat sa iasă aerul

indiferent dacă este setat pe 16 sau 27 bagă tot cald

Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca vine doar aer fierbinte/cald indiferent de temperatura stabilita de tine in bord. Asta e o problema.

Apoi faptul ca aerul nu poate fi directionat dupa dorinta/clapete.. butoane apasate pe consola AC.. nu directioneaza cum vrei. Este alta problema.

Asta ca sa incepem cu inceputul.

 

La prima problema trebuie verificat acel ceva care ar fi un robinet, valva, care trebuie sa inchida caldura cand tu o ceri, la dorinta.

 

A doua, cred, mai mult ca sigur ca ISTA daca o pui, poti cauti erori mai intai.. (mie imi da ceva eroare de 1 flaps de directionare a aerului dupa 15 ani de folosinta.. dar nuno sa o fac pana nu gasesc timp..) si apoi poti tot cu ISTA sa preiei controlul directiei aerului si sa vezi pe unde o ia, si sa vezi daca problema nu e la consola AC.

Vezi ca prima apasare de buton dezaburire geamuri dimineata face ca aerul sa iasa doar pe grila cea mai apropiata de parbriz, apoi directionarea aerului spre sus din sageti, se face pe alte grile de pe bord.

 

Edited by bimmer90f30
Corectura litere, frazare.
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer la asta ma gândeam și eu, la capetele de direcționare a aerului, dar am oprit mașina, am lăsat-o puțin timp  pana s-au închis sistemele ( după ce o opresc dureaza puțin și se aude ceva in interiorul bordului cum se Închide ai cred ca sunt clapetele acelea de la climatizare)  

Ideea , și cel mai important lucru, este ca și-a revenit , acum sufla aerul pe unde vreau eu și îl temperatura la fel…

Totusi multumesc mult pentru ajutor Bimmer , mereu răspunzi foarte rapid

Edited by 69ZEN
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Revin pe topic din dorinta expresa de a corecta cateva amanunte in legatura cu directionarea aerului in masina.. Clarificarea o data pentru totdeauna cum e la E90.. Acum, confuzia creata fara intentie a fost sa spun ca directionarea aerului spre in sus se va schimba prin grila de pe bord de langa difuzor, la apasarea butonului din Stanga-Sus, adica aer in sus. 

O data apasat butonul din Dreapta-Sus de pe consola, butonul ala avand pe el desenat un parbriz si cu liniute serpuite cu sageti peste el, va face ca aerul sa iasa prin grila de sub parbriz, foarte aproape de stergatoare si prin grilele mici din zona oglinzilor retrovizoare. Aerul va iesi cu viteza maxima de debit al motorului din bord. O apasare pe buronul din Stanga-Sus acum reduce viteza la viteza prestabilita, daca a fost una mai mica inainte pe butonul acela, de la maxim pentru dezaburire pana la nivelul prestabilit pe butonul de ventilare sus.

 

O apasare a butonului pentru aerul doar in fata, orizontal va face sa iasa aer si prin grilla e pe bod din mijloc ca si prin grilele din fata bordului, 4 la numar, in functie de cum sunt inchise si orientate..

Desigur functionarea poate fi facuta si prin combinatii: sus si mijloc, sus+jos, jos+mijloc, dora sus, doar mijloc, doar jos..

Acum, cum era de asteptat, ce este SPECIFIC BMW, o data selectat rece din rotita de pe bord din mijloc, de sub butonul DSC/DTC si clapete deschise si orientate orizontal aerul va intra acum selectat direct de afara, aer ambiental. Aceasta fiind o functie interesanta si utila, functioneaza si daca este pornit AC (aerul conditionat).

Aerul Conditionat functioneaza doar prin apasarea abutonului cu fulg pe el. Doar asa functioneaza AC-ul masinii. Doar prin apasarea acelui buton.

Acum, parerea mea personala este ca folosirea eficienta si chiar placuta a AC-ului ar fi prin deselectarea tuturor butoanelor de directionare a aerului si trecerea pe automat - ledul cu 3 sageti circulare si un A in centru. Asta face ca aerul sa fie distribuit uniform pe toate grilele (sus-mijloc-jos) astfel incat nu veti simti aer rece preponderent intr-o anumita zona. La drum foarte lung este functia ideala pentru mine. Desigur se poate mari sau micsora debitul de aer antrenat de motorul din bord.

 

Functia REST de pe butonul rotund din dreapta este conditionata de temperatura de regim la care sa fi ajuns motorul, suntem opriti... si vrem caldura in masina, CU MOTORUL OPRIT pentru maxim 15 minute. Iar bateria TREBUIE sa fie incarcata suficient. Temperatura exterioara trebuie sa fie sub 25 de grade ca functia sa porneasca.

Butonul din stanga de pe rotita cu MAX si un fulg va face ca aerul conditionat sa porneasca la maxim (16 grade) doar in jumatatea de sus a bordului si intra automat pe recirculare a aerului. Vad functia asta utila iarna cand caldura e prea mare, mai ai putin pana la destinatie si esti obosit.. si vrei sa te racoresti brusc pentru ca in manual spune ca functia e folosibila de la 0 grade in sus; desigur aici intra si 30 grade Celsius.. deci si vara, hmm.

 

Recircularea aerului dupa recomandarile din manualul de utilizare ar trebui sa fie folosita doar temporar cand aerul din zona in care mergi cum masina este poluant.. (stai in trafic si dieselul din fata ta scoate fum de il simti.. CATEGORIC)..

Edited by bimmer90f30
Completarea ideii
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

 

Acum, parerea mea personala este ca folosirea eficienta si chiar placuta a AC-ului ar fi prin deselectarea tuturor butoanelor de directionare a aerului si trecerea pe automat - ledul cu 3 sageti circulare si un A in centru. Asta face ca aerul sa fie distribuit uniform pe toate grilele (sus-mijloc-jos) astfel incat nu veti simti aer rece preponderent intr-o anumita zona. La drum foarte lung este functia ideala pentru mine. Desigur se poate mari sau micsora debitul de aer antrenat de motorul din bord.

Si butonul AUTO ce face?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, George said:

Si butonul AUTO ce face?

AUTO, nu l-am folosit niciodata.

Din ce imi amintesc ca am citit in manual, porneste AC-ul masinii si rrgleaza totul im functie de temperatura stabilita. Nu stiu in ce masura opreste ACul cand este necesar, adica cand tu soliciti cald iar AC-ul ar trebui sa se opreasca.. pentru ca, caldura vine in cele din urma prin sistemul de racire al motorului.

 

Tu ma intrebi stiind altceva sau ma intrebi pentru ca nu stii? 

Cand este vorba de incalzire si racirea in habitaclu eu aleg sa fac ceva ce stiu aproape sigur ca se intampla decat sa bajbai cand nu mai functioneaza.

De aceea nu am folosit modul Auto.

 

Am uitat sa adaug mai sus... Doar pe butonul A cu sageti in jurul sau, buton activ, NU SE VOR ABURI IN MASINA NICIODATA GEAMURILE.

Pe recirculare.. hmm, "a world of trouble", adica garantat vi se vor aburi, cand ploua, cand se schimba temperatura afara brusc, cand treceti prin zone cu depresiune... sau altfel spus, daca vreodata vi se aburesc geamurile cand conduceti, asigurati-va ca nu este butonul de recirculare apasat! Daca este apasat, atunci acela este motivul. E probat de 10 de ori de mine..

Edited by bimmer90f30
Completarea ideii
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, George said:

Acel A de cate spui tu este recircularea automata a aerului in functie de senzorul de calitate a aerului. Iar AUTO alege automat pe unde vine aerul in habitaclu si cu ce viteza.

Nu as numi recirculare automata ci improspatare automata a aerului, butonul cu A pe el. 

Asa cum am spus AUTO nu am folosit pentru ca simt ca imi iese de sub control si nu imi convine. Imi place sa controlez lucrurile. Sau altfel zis ce mi-a oferit sistemul de incalzire si climatizare al masinii pana in prezent m-a multumit 110%. Nici o problema de nici o natura in peste 10 ani. Desigur trebuie si intretinut in peste 100k km.. 

A stai, nu am avut nevoie, ca nu prea am stat in masina.. de incalzirea auxiliara, explicata mai sus. Asa ca o data motorul cu perii duse, dus a ramas.. motorul masinii mi-a incalzit habitaclu in timpul necesar adica relativ repede.

(Auto, ar putea fi un A mai dezvoltat din care comenzile la dorinta sunt mai limitate, vorba aia esti pe auto. )🤦‍♂️

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

AUTO 

Air volume, air distribution, and temperature are controlled automatically.

Depending on the selected temperature, AUTO intensity, and outside influences, the air is directed directed to the windshield, side windows, upper body, and into the footwell.

The cooling function, is switched on automatically with the AUTO program.

At the same time, a condensation sensor controls the program so as to prevent window condensation as much as possible.

butonul de recirculare 

▷ LEDs off: outside air flows in continuously.
▷ Left LED on, automatic recirculated-air control:

a sensor detects pollutants in the outside air and controls the shut-off automatically.
▷ Right LED on, recirculated-air mode: the supply of outside air into the vehicle is permanently blocked.

If the windows are fogged over, switch off the recirculated-air mode and press the AUTO button on the driver's side to utilize the condensation sensor. Make sure that air can flow onto the windshield.

 Continuous recirculated-air mode
The recirculated-air mode should not be used for an extended period of time, as the air quality inside the vehicle deteriorates steadily

 

sursa: Climate control functions in detail - Climate control - Driving comfort - Controls - BMW 5 Series Owners Manual - BMW 5 Series | BMWManuals.org (bavarianmw.com)

Link to comment
Share on other sites

Problema la mine este ca sunt momente in care deși eu selectez sa vina aerul prin bord(cele 4 găuri de ventilație) nu vine pe acolo , nici prin alte părți.

Se aude ca ventilatorul bagă aer cum ar trebuii, dar nu îl scoate pe nicăieri . 
stiu ca sunt niște clapete electrice care ghidează aerul către zona selectata,sa fie de acolo? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.