Jump to content

Probleme motor BMW m47 163 cp


Recommended Posts

S-a jurat mecanicul la care ai fost ca e de la injectoare!? 

Si-a rupt hainele de pe el sa te convinga!?

Ti-a dat banii inapoi!?

Daca nu m-ai crezut.. ce ar mai fi de spusl!?

A, ca te-ai dus la uni care se cred mecanici.

Banuiesc ca peste tot unde ai citit se vorbeste de uzura a segmentilor de ungere.. (cauza fumului albastru) ca daca aia nu limiteaza cantitatea de ulei care ramane pe cilindri atunci o cantitate prea mare ramasa in urma ar putea sa ajunga in camera de ardere..

Eu am zis ca testul de presiune nu e obligatoriu edificator..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E logic că uleiul băgat din filtru epurator  in intercoler mai apoi în admisie  rezulta fum alb albastru. Dar dacă curat toată tubulatura ,intercoleru ,filtru epurator merge mașina fără să mai scoată gram de fum până ajunge iar uleiul in admisie. Cauza fumului este uleiul care ajunge în admisie.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gym mob said:

E logic că uleiul băgat din filtru epurator  in intercoler mai apoi în admisie  rezulta fum alb albastru. Dar dacă curat toată tubulatura ,intercoleru ,filtru epurator merge mașina fără să mai scoată gram de fum până ajunge iar uleiul in admisie. Cauza fumului este uleiul care ajunge în admisie.

..logic zici? Asa ti-au explicat mecanicii?

Dar posibilitatea ca uleiul sa arda in camera de ardere nu exista?

Sau poate e mai bine sa iti explici CUM se transforma in fum albastru acel ceva care foarte probabil este ulei.

Eu zic ca prin ardere nu prin recirculare.

 

Stai linistit, nu esti tu singurul care are ulei in admisie. Si la mine exista ulei in admisie.. dar nu iese fum albastru pe evacuare..si crede-ma chiar daca imi conduc masina 90% singur, mai prind ocazia sa imi intreb colegii de lucru daca iese fum prea mult pe evacuare in diferite regimuri.. si nu iese decat negru cand ii dau blana-blana.

 

Scuturat putin netul si iata ce a raspuns:

https://barsleaks.com/uncategorized/cheat-sheet-what-does-the-color-of-my-exhaust-smoke-mean-black-white-or-blue/#:~:text=If you are noticing blue,problem with a piston ring.

Pe decelerare scoate fum albastru?

Atunci cica sunt scaunele de la supape..

Edited by bimmer90f30
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gym mob said:

Nu mă înțelegi, uleiul care ajunge în admisie normal că e băgat în capul pistoanelor odată cu aerul si arde și scoate fumul albastru și alb. 

Te inteleg dar aerul e mai usor decat uleiul. Tu asta intelegi? Sau uleiul curge de peste tot la tine.. iar in admisie aerul e cam dirijat de niste clapete..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Gim ...mai in gluma, mai in serios cred ca sunt pe urmele tale. De 2 zile m-am pomenit cu fum albastru dupa mine si deja stau in rationamente. Am si deschis un topic pt treaba asta...

Azi intre 2 drumuri am ridicat capota si surpriza - in jurul busonului, CAPACUL ornament motor e uns cu vapori ulei pe o raza de 10cm. Adica mult ! Adica presiune gaze in carter.

Deocamdata inclin 80% inspre segmenti pe principiul "iarna asta le-a pus capac" dar oricum nu fac inca nimic. Spre deosebire de tine eu nu frecventez service-urile . Si eu stiu sa-mi stric singur masina si inca  gratuit ! 

Deocamdata adun date, studiez si daca voi ajunge la concluzia segmenti, atunci in primavara ma apuc si desfac motorul.

 

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Pune epurator cu pasla in primul rand, ala turbionar e o mizerie facuta pentru lenesii care nu-l schimbau pe cel de pasla la timp.

Daca tot ai presiune crescuta in motor si iti sufla ulei pe la epurator tot la segmentare ajungi... compresia ok inseamna ca-ti tin segmentii de foc si supapele ok insa pot fi si alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, 13NCU said:

Gim ...mai in gluma, mai in serios cred ca sunt pe urmele tale. De 2 zile m-am pomenit cu fum albastru dupa mine si deja stau in rationamente. Am si deschis un topic pt treaba asta...

Azi intre 2 drumuri am ridicat capota si surpriza - in jurul busonului, CAPACUL ornament motor e uns cu vapori ulei pe o raza de 10cm. Adica mult ! Adica presiune gaze in carter.

Deocamdata inclin 80% inspre segmenti pe principiul "iarna asta le-a pus capac" dar oricum nu fac inca nimic. Spre deosebire de tine eu nu frecventez service-urile . Si eu stiu sa-mi stric singur masina si inca  gratuit ! 

Deocamdata adun date, studiez si daca voi ajunge la concluzia segmenti, atunci in primavara ma apuc si desfac motorul.

 

 

Salut , am modificat furtunul care duce gazele de Carter in admisie, am pus un furtun la ieșirea gaz Carter care iese din capacul de culbutori și l-am redirecționat catre aripa stângă a mașini în jos. Am pus un dop in intrarea de aer unde intrau gazele de Carter pentru să nu tragă aer fals turbina. Surpriza ,merg așa de 3 zile cu mașina fără pic de fum , ulei la nivel sau alte probleme. Am făcut în jur de 300 km , am zis că o mai țin așa câteva azile sa vedem daca se întâmplă ceva.

Link to comment
Share on other sites

Mai tine minte cineva de ce scoteam furtunul ala jos la dacie ? ☺️

Am umblat si eu cu furtunul scos si rar era o zi cand nu ma atentiona vreun pieton prin oras (in special doamne) ...ca "domnu', vedeti ca va atarna ceva sub masina, pare un furtun sarit" 😎

Nu exista un control al aerului in admisie, nu exista debitmetru si senzori, cat aspira motorul aia era, indiferent ca aer curat sau gaze recirculate ...dar venea un moment cand motorul "se ineca" cu propriul lui rahat, mergea tremurat, butucanos, pornea greu si avea tendinta sa moara.

Cum decuplai "furtunul cu duza" (ce venea de pe galeria admisie) din din T-ul carburatorului, cum masina prindea viata si se stabiliza.

Consumul ulei tot ala era dar macar aveai carterul aerisit si motorul functiona curat. De cele mai multe ori, avand furtun scos jos, pe toba nu prea mai sesizai fum ...insa pe furtun scos era "fuior" ! Meserias se vedea noaptea in lumina farurilor, mai ales cand dadeai cu spatele! 🤣

Tin minte ca odata asteptam pe cineva cu motorul pornit si furtunul scos s-a potrivit intr-o balta ...si acolo am ramas. Pana mi-am dat seama de ce "porneste si moare" am desfacut jumate de masina !

Deci Gym - mare rezolvare nu ai facut, doar ca ai un carter mai curat, cu presiune scazuta, arderi mai bune in cilindru si d-astea. Consumul ulei e acelasi doar ca nu mai chinui motorul sa-l rumege ci il expulzezi tu in atmosfera.

 

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, gl01akg said:

13Nicu aveai gaze de carter la Dacia,din cauza segmentilor,scapa compresie in carter din cilindru/i.

La Dacie daca pierdeai diuza din furtun,tin minte ca nu mai aveai relanti,daca puneai furtunul la loc 🙂

Salut fraților! Azi am pățito din nou chiar și cu furtunul de la epurator scos sub mașina, am mers in jur de 300 km , norocul meu că o pățesc in jurul casei. Ce am descoperit azi este că uleiul care îl aruncă afara nu este aruncat treptat și practic dintr-o dată . Am ajuns in fața porții , m-am dat jos să deschid poarta și curios ridic și capota , mă uit totul curat. Bag mașina în curte închid portile zic sa deschid porțile la garaj , deschid porțile când mă întorc balta sub mașina ,deschid capota și balta peste tot, pe la bușon de ulei. In bidonasul in care aveam furtunul a curs în jur de 300 ml de ulei plus cred 500 ml pe jos. Uleiul de pe jos provenind tot din bidonas .din cauza presiuni la aruncat din bidon afară. Deci concluzia este ca motorul face o presiune foarte mare dintr-o dată i capacul de la culbutori și aruncă tot afara . Nu știu ce să mai zic.

Link to comment
Share on other sites

Buna seara, astăzi am schimbat garnitura de la capac culbutori, posibil sa fi scăpat pe acolo presiune in Carter, cea veche era foarte arsa , practic era plastic , am scoso bucatele,o să pun niste poze . Mașina merge ,acum sa vedem daca o să facă din nou la fel.   

On 1/29/2022 at 7:15 PM, Gym mob said:

 

 

Se vede luciul pe unde sufla aer din admisie in Carter . Garnitura era plastic se spărgea când încerc să o îndoi.

IMG_31012022_201435_(1080_x_1080_pixel).jpg

IMG_31012022_201409_(1080_x_1080_pixel).jpg

IMG_31012022_201338_(1080_x_1080_pixel).jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Godini said:

De ce nu montezi un oil catch can ?

Orice ai face , tot o sa ai vapori de ulei in admisie .

La mine nu era vb doar de vapori, avea momente  daca o forțăm  îmi baga 500 ml de ulei instant in admisie și îmi dădea ulei și pe la bușon și garnitura filtru epurator.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 1/31/2022 at 11:22 PM, Gym mob said:

La mine nu era vb doar de vapori, avea momente  daca o forțăm  îmi baga 500 ml de ulei instant in admisie și îmi dădea ulei și pe la bușon și garnitura filtru epurator.

Salut @Gym mob!

Cum e acum?

Am gasit si eu ulei in admisie. Imi consuma cam 1L / 3000km.

Porneste bine. Mersul motorului este rotund. Am schimbat PCV cu Febi.

Nici o imbunatatire.

Mie nu imi arunca ulei pe la joja sau buson, dar imi curge ulei pe la furtunasul scurt; asta clar e semn ca pcv lasa ulei.

Nici un mecanic nu vrea sa o vada, toti zic ca ar fi segmentii de ungere dusi, coxati etc.

In mers nu da cu fum albastru, dar daca o turez la 4000rpm incepe nebunia.

 

Merci

Edited by je.lucyan
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Pe 31.01.2022 la 23:22, Gym mob a spus:

La mine nu era vb doar de vapori, avea momente dacă o forțăm îmi baga 500 ml de ulei instant în ulei admisie și îmi dădea și pe la bușon și garnitura filtru epurator.

Te salut!!cum ai rezolvat pana la final..a fost din capac sau garnitura sau motorul!??Am si eu aceasta problema..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.