Jump to content

Curatare canale supape galerie admisie f30


Recommended Posts

Bună!  . Când am curatat galeria de admisie  în canalele de la supape am văzut multă calamina , din cauza mizeriei nici macat nu pot vedeam care supapa e închisă care e deschisa .A încercat cineva o metoda acasa  de curatare a  canalelor?  Ma gândeam sa încerc sa bag niște bureți acolo ,apoi sa curat ,după care aspirat sau suflat cu aer  bine .Sau mai bine las asa sa nu ma complic pt ca e periculos sa cada mizerie în motor și sa fac alte complicații? Un sfat va rog ! Masina f30 318d   automata...Mulțumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, wolf20 said:

Trebuie demontata chiulasa  ,nu ai cum sa cureți altfel.

Mulțumesc!!

5 hours ago, mgi said:

Curatare cu coaja de nuca, sunt service-uri care au si la noi. Sau la reprezentanta.

Da știam de curățarea cu coaja de nuca la service . Am crezut ca exista vreo metoda de curatare care o pot face acasă fără sa dau _chiulasa_ jos și fără sa cada toata mizeria în motor . Mulțumesc!!

Link to comment
Share on other sites

Se curata foarte ușor cu decarburol spray !

Cureți întâi unde sunt supapele inchise ,apoi dai cureaua jos și rotești motorul  cu cheia până se închid celelalte și cureți și acolo .

Daca ai cutie automata ,o pui pe neutru când rotești motorul .

Un aspirator cu adaptor subțire  (d-ala folosit la aspirarea între scaune) ,ajuta mult .

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, mgi said:

Depinde in ce stare e mazga din motor. Nu se poate curata mereu cu spray.

Cu o perie rotunda de sârmă și cu decarburol ,mi-e greu sa cred că nu o să reușească ...oricât de groasă e mâzga .

O străpunge cu o șurubelniță ,eventual ....exista soluții daca e inventiv !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Godini said:

Se curata foarte ușor cu decarburol spray !

Cureți întâi unde sunt supapele inchise ,apoi dai cureaua jos și rotești motorul  cu cheia până se închid celelalte și cureți și acolo .

Daca ai cutie automata ,o pui pe neutru când rotești motorul .

Un aspirator cu adaptor subțire  (d-ala folosit la aspirarea între scaune) ,ajuta mult .

Pt curatare ma gândeam sa dau cu spray curatare admisie Caramba și o perie subțire ( cea pt curatare sticle ). Apoi aspirat bine  cu un furtun subțire adaptat la aspirator. Problema este ca de mâzga nu se prea vede care supape sunt inchise și risc sa curat una deschisa și mizeria sa ajungă în motor. Soluția ar fi doar sa bag un burete rotund și sa curat pana la  el apoi aspirat bine. Dacă am automata ma lasă să pun pe neutru și sa rotesc motorul?

Mulțumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wolf20 said:

Ce perie de sarma intra pe gauricile alea?

60A17656-540A-4563-9F7E-55C9339D59BB.jpeg

Asta, de exemplu,

https://adisto.ro/products/perie-cilindrica-ibz-300100mm-diam-25mm/

Problema lui nu sunt gaurile alea (desigur daca nu inchide supapele pe rand ar putea fi..) ci, cum curata acasa (manual) cat mai bine admisia daca nu are masina de sablat..

Apoi, intreb, are admisia demontata piese metalice din aluminiu? Intreb pentru ca eu nu am dat (inca) jos asa ceva sa curat.. ca tare as folosi soda caustica... 

28 minutes ago, Dorin3224 said:

Dacă am automata ma lasă să pun pe neutru și sa rotesc motorul?

..sa rotesti motorul intotdeauna spre dreapta! Niciodata in alta directie decat cea spre care se roteste el.

Poti sa rotesti motorul desigur, ti-a zis godini sa il pui IN NEUTRU, in ambele cazuri. Neutru si frana de mana!

Usor nu o sa fie. Iti trebuie o cheie cu clichet tubulara, mai scurta dar nu prea scurta, sa poti trage de ea DOAR IN DIRECTIA IN CARE SE ROTESTE MOTORUL. Probabil de 23mm. (23 intra la M47..)

Tragi de cheie pana cand supapa pe care vrei sa o inchizi..  e inchisa. Acel altcineva  care te va ajuta, care va sta cu varful surubelnitei proptit pe supapa si cu tija surubelnitei in asa fel incat cu mana atinga si suprafata de contact plata a chiulasei... Surubelnita se va misca in sus si in jos periodic fata de pozitia ei pe cama.. cand e cel mai mult iesita in sus surubelnita (adica SIMTI treaba asta la mana sprijinita cum am zis mai sus..) te opresti si te apuci de curatat. Ochiometric nu merge.

 

(Sa stii ca POTI sa apesi si pe butonul ca o inima daca afli aici informatiile cautate.. nu te mananca butonul..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Asta, de exemplu,

https://adisto.ro/products/perie-cilindrica-ibz-300100mm-diam-25mm/

Problema lui nu sunt gaurile alea (desigur daca nu inchide supapele pe rand ar putea fi..) ci, cum curata acasa (manual) cat mai bine admisia daca nu are masina de sablat..

Apoi, intreb, are admisia demontata piese metalice din aluminiu? Intreb pentru ca eu nu am dat (inca) jos asa ceva sa curat.. ca tare as folosi soda caustica... 

..sa rotesti motorul intotdeauna spre dreapta! Niciodata in alta directie decat cea spre care se roteste el.

Poti sa rotesti motorul desigur, ti-a zis godini sa il pui IN NEUTRU, in ambele cazuri. Neutru si frana de mana!

Usor nu o sa fie. Iti trebuie o cheie cu clichet tubulara, mai scurta dar nu prea scurta, sa poti trage de ea DOAR IN DIRECTIA IN CARE SE ROTESTE MOTORUL. Probabil de 23mm. (23 intra la M47..)

Tragi de cheie pana cand supapa pe care vrei sa o inchizi..  e inchisa. Acel altcineva  care te va ajuta, care va sta cu varful surubelnitei proptit pe supapa si cu tija surubelnitei in asa fel incat cu mana atinga si suprafata de contact plata a chiulasei... Surubelnita se va misca in sus si in jos periodic fata de pozitia ei pe cama.. cand e cel mai mult iesita in sus surubelnita (adica SIMTI treaba asta la mana sprijinita cum am zis mai sus..) te opresti si te apuci de curatat. Ochiometric nu merge.

 

(Sa stii ca POTI sa apesi si pe butonul ca o inima daca afli aici informatiile cautate.. nu te mananca butonul..)

Mulțumesc pt informați!!!

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Dorin3224 said:

 Problema este ca de mâzga nu se prea vede care supape sunt inchise și risc sa curat una deschisa .

Te uiți cu o lanterna și o să vezi .

Oricum ,in starea in care zici că se află (de nici nu vezi supapa) , exista risc ca oricând în timpul mersului ,să se desprindă mâzga și să cadă în capul pistonului .

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.