Jump to content

Distributie motor B47


Recommended Posts

Salut si bine v-am gasit pentru ca sunt nou pe forum.

Detin un BMW X3 F25 din 2017 xdrive20d motor B47 si am fost recent la o diagnoza periodica. Am primit o eroare mai ciudata despre care nu am reusit sa gasesc prea multe informatii:

Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high

La service-ul auto mi-au zis ca trebuie sa schimb distributia si fiind o investitie destul de mare, m-am gandit sa va intreb poate s-a mai lovit cineva de problema asta. Am gasit o singura sursa de informatie care spunea ca a schimbat doar senzorii si s-a rezolvat.

Tin sa mentionez ca masina merge excelent, nu smuceste, nu se opreste sau alte nebunii. Nici nu se aude vreun zgomot de la motor etc.

Din ce mi-au zis la service am 2 variante: ori schimb distributia ori doar senzorii, dar daca schimb doar senzorii exista riscul ca distributia chiar sa aibe o problema si atunci cumva sa platesc manopera de doua ori.

Va rog sa imi transmiteti daca v-ati lovit de problema asta sau daca aveti vreun sfat/parere.

Multumesc. O zi placuta

Link to comment
Share on other sites

On 11/10/2022 at 10:39 AM, PaulP said:

Salut si bine v-am gasit pentru ca sunt nou pe forum.

Detin un BMW X3 F25 din 2017 xdrive20d motor B47 si am fost recent la o diagnoza periodica. Am primit o eroare mai ciudata despre care nu am reusit sa gasesc prea multe informatii:

Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high

La service-ul auto mi-au zis ca trebuie sa schimb distributia si fiind o investitie destul de mare, m-am gandit sa va intreb poate s-a mai lovit cineva de problema asta. Am gasit o singura sursa de informatie care spunea ca a schimbat doar senzorii si s-a rezolvat.

Tin sa mentionez ca masina merge excelent, nu smuceste, nu se opreste sau alte nebunii. Nici nu se aude vreun zgomot de la motor etc.

Din ce mi-au zis la service am 2 variante: ori schimb distributia ori doar senzorii, dar daca schimb doar senzorii exista riscul ca distributia chiar sa aibe o problema si atunci cumva sa platesc manopera de doua ori.

Va rog sa imi transmiteti daca v-ati lovit de problema asta sau daca aveti vreun sfat/parere.

Multumesc. O zi placuta

Salut,

nu ai precizat ce rulaj are masina, pentru inceput poti sa schimbi senzorii, daca problema persista inseamna ca este totusi o problema de distributie.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Masina are 140 000 km. Nu sunt sigur la cati km e recomandat sa fie schimbata distributia, parerile, din ce am citit, sunt impartite.

Problema mea e sa nu fac investitia de 2 ori, schimb acum senzori ca mai tarziu sa schimb si distributia.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, PaulP said:

Multumesc pentru raspunsuri.

Masina are 140 000 km. Nu sunt sigur la cati km e recomandat sa fie schimbata distributia, parerile, din ce am citit, sunt impartite.

Problema mea e sa nu fac investitia de 2 ori, schimb acum senzori ca mai tarziu sa schimb si distributia.

Ce treaba au senzorii cu distributia? Senzorii se schimba fara sa desfaci motorul.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa o schimbi, daca oricum se umbla in zona aia. Mentenanta preventiva, asta e. E adevarat ca pe B47 au cam remediat problema asta, si e putin probabil ca la rulajul ala sa aiba ceva distributia, dar chiar si in cazul motorului asta s-a mai rupt distributia ( zic asta prin prisma postarilor pe FB pe pagina serviceului unde am schimbat eu distributia la un N47). Si mai e o chestie, odata cu schimbatul distributiei se inlocuiesc si tot felul de garnituri, deci cam scapi de grija pierderilor de ulei pentru inca cel putin 140k km.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, PaulP said:

Asa e, dar mecanicul a spus ca unul din senzori e pozitionat cumva in spate si tot trebuie sa faca jumatate din manopera (schimbatul distributiei) ca sa ajunga la el. Din ce am inteles, schimbarea celuilalt senzor e treaba de 5 minute.

"So just an update, I solved the issue with this weird error. The dealer changed both camshaft and crankshaft sensors, it went away never to return."

Aceeasi problema ca la tine, senzori schimbati si problema rezolvata. Pune senzori originali.

Si poate ar trebui sa achimbi si mecanicul.

Spor.

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

On 11/14/2022 at 9:32 AM, toffefe said:

Eu zic sa o schimbi, daca oricum se umbla in zona aia. Mentenanta preventiva, asta e. E adevarat ca pe B47 au cam remediat problema asta, si e putin probabil ca la rulajul ala sa aiba ceva distributia, dar chiar si in cazul motorului asta s-a mai rupt distributia ( zic asta prin prisma postarilor pe FB pe pagina serviceului unde am schimbat eu distributia la un N47). Si mai e o chestie, odata cu schimbatul distributiei se inlocuiesc si tot felul de garnituri, deci cam scapi de grija pierderilor de ulei pentru inca cel putin 140k km.

Nu planuiesc sa tin masina mai mult de 50k km, de aici si faptul ca nu stiu daca pt mine se merita investitia si mai ales mentenanta preventiva inteleg sa schimbi niste garnituri, uleiul la timp si alte consumabile, dar chiar toata distributia ? 

Merci de sfat

On 11/15/2022 at 6:45 AM, Ali said:

"So just an update, I solved the issue with this weird error. The dealer changed both camshaft and crankshaft sensors, it went away never to return."

Aceeasi problema ca la tine, senzori schimbati si problema rezolvata. Pune senzori originali.

Si poate ar trebui sa achimbi si mecanicul.

Spor.

Da, asta gasisem si eu pe un forum pt ca initial eram hotarat sa schimb distributia si dupa ce citisem rezolvarea respectiva am devenit indecis.

Voi face un calcul mai clar sa vad ce se merita mai mult.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

On 11/10/2022 at 8:39 AM, PaulP said:

Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high

La service-ul auto mi-au zis ca trebuie sa schimb distributia

Eu nu as mai merge la service-ul acela decat daca imi crapa mas'aua sau el este ultimul service care se mai ocupa de bmw! 

Si spun asta STRICT la felul cum S-AU RAPORTAT la eroarea data.

Ti-au raspuns si alti colegi la ce s-a gasit de fapt ca solutie. Ceea ce este mult mai aproape de adevar.

Aia sunt niste disperati dupa bani cat mai mult care mint in stanga si in dreapta.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Voi schimba senzorii si sper sa nu mai reapara eroarea.

Voi reveni cu o concluzie dupa interventie.

PS: Mecanicul mi-a dat si varianta schimbarii doar senzorilor dar pana la urma treaba lor e sa imi prezinte toate variantele ca mai apoi eu sa iau o decizie.

Link to comment
Share on other sites

On 11/10/2022 at 8:39 AM, PaulP said:

..daca schimb doar senzorii exista riscul ca distributia chiar sa aibe o problema si atunci cumva sa platesc manopera de doua ori.

Cum sa platesti manopera de doua ori?

Ori senzorii astia is bagati in distributie si trebuie data jos. Asta ti-au spus?

Unul e sus in capatul unei axe cu came.. iar celalalt e langa volant jos. Amandoi montati EXTERIOR, pe motor.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/17/2022 at 11:27 AM, bimmer90f30 said:

Cum sa platesti manopera de doua ori?

Ori senzorii astia is bagati in distributie si trebuie data jos. Asta ti-au spus?

Unul e sus in capatul unei axe cu came.. iar celalalt e langa volant jos. Amandoi montati EXTERIOR, pe motor.

Cand am zis manopera de doua ori nu m-am referit la faptul ca voi plati manopera de schimb de distributie de 2 ori ci la cazul in care distributia intr-adevar are o problema platesc degeaba manopera pentru schimbatul senzorilor si din ce am inteles la al doilea senzor e mai greu de ajuns asa ca pretul manoperei nu e chiar mic.

Astept sa ajunga senzorii si sper saptamana asta sau urmatoarea sa ii schimb. Voi reveni cu o concluzie.

Link to comment
Share on other sites

motorul e tanc comparativ cu urmatorul firav N47.

Asculta de sfaturile lui bimmer90f30,are el acel motor.Stie ce spune.Pacat ca il cearta lumea si ii dadea - la reputatie , omul are experienta pe mecanica cititi posturile dumnealui din spate 🤗

On 11/16/2022 at 11:11 AM, six in line said:

Mecanicul tau e hot si vrea sa te bage la o cheltuiala inutila. CUmpara senzorii si mergi la alt mecanic, asta al tau vrea doar sa traga bani de pe tine 😉 Motorul B47 nu necesita schimbarea distributiei

 

Trebuie mecanic ok la bmw-uri sau service ok gen Ciupanezu sau Coasta de Est din Colentina.

Filaret(spataru preda 7a) cam rupe la bani,experienta mea personala.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

nu te primeste cu piesele tale, vor ei sa comande piese. Imi repar acolo masina in ultimii 3 ani.

Dureaza mult programarea,raspund greu la mail.

Io sun direct sefu mare Zdrafcovici Bogdan si ma ajuta el cu programarea.

De cerut ma duc la un singur mecanic de acolo Miron Vali, am si farcebook-ul la amandoi si telefoanele lor

Cand e de sudat tobe,ma duc pe Prelungirea Ghencea sau pe Moinesti

Edited by Vasi77
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de ax cu came este chiar langa un injectora caruia trebuie sa ii scoti conectorul ca sa ajungi la el, asta desgur dupa ce in prealabil ai dat la o parte capacul motorului. Senzorul este prins doar cu un surub care se va strange ulterior cu 3,6 Nm, adica nu foarte strans deloc. Capul surubului este modelul T, acolo undeva un T25-T35, manualul nu spune, dar se vede.

Iar senzorul de la arborele cotit, daca masina are cutie automata trebuie dat jos racitorul de ulei al cutiei de viteze automate. Asta e ce se face in plus fata de manuala. Totusi ca sa ajungi la el trebuie dat scutul motorului si o placa (patratoasa, care e chiar pe centru masinii dedesupt) de rezistenta zic ei, care e prinsa in 4 suruburi. in spatele ei (la manuala dar si la automata) este senzorul cu pricina. Senzorul de arbore se va strange cu 4,6Nm.

 

Mecanicul acela ti-a zis ca trebuie sa dea jos racitor cutiei automate? Desigur daca masina are cutie automata.

Nu e deloc mare filosofie, doar ca trebuie urmata procedura specifica in ISTA cand se face completarea/refacerea circuitului de ulei al cutiei.

In privinta antigelului, ca se pare ca exista si un circuit de antigel acolo care probabil trebuie intrerupt.. se completeaza ce s-a pierdut fara vreo procedura anume.

 

 

..Ei bine un mecanic priceput daca are clesti de gatuit furtune, uleiul ca si antigelul nu se va pierde foarte mult, sau nu o sa se piarda prea mult daca ai clesti, ca sa ai ce pune/munci sa pui la loc..

 

Pentru treaba ca asta nu pot fi convins ca cineva sa compare schimbul unei distributii (nici prin gand nu imi trece, ca si scule necesare intr-un caz si in altul, cate si mai cate..) cu schimbatul a doi senzori.

 

A, nu uita sa ii spui sa iti dea senzorii sa ii tii de rezerva.. sau de experiment, numai nu-i lasa la el.

Eu asa as face.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • De acord! 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Vasi77 said:

motorul e tanc comparativ cu urmatorul firav N47.

Asculta de sfaturile lui bimmer90f30,are el acel motor.Stie ce spune.Pacat ca il cearta lumea si ii dadea - la reputatie , omul are experienta pe mecanica cititi posturile dumnealui din spate 🤗

Trebuie mecanic ok la bmw-uri sau service ok gen Ciupanezu sau Coasta de Est din Colentina.

Filaret(spataru preda 7a) cam rupe la bani,experienta mea personala.

M47 are Bimmer, din ce știu eu, daca nu cumva si a luat alta mașina. 
In rest, ai dreptate, știe foarte bine detaliile tehnice si te poți baza pe ce îți spune. 

  • De acord! 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, WIN60 said:

M47 are Bimmer, din ce știu eu, daca nu cumva si a luat alta mașina. 
In rest, ai dreptate, știe foarte bine detaliile tehnice si te poți baza pe ce îți spune. 

Corect. Buna observatia.

Mai umblu si la un B47. De aceea pun atatea intrebari. Pentru ca imi pun intrebari si nu ma las pana nu aflu tot ce se poate sti; si pentru altii. 😉

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.