Jump to content

Un scârțâit la roți nedepistat și inervant x6 f16


Recommended Posts

Buna ziua ! Sper și cred ca postez unde trebuie și nu deranjez pe nimeni. Apelez aici cu gândul că voi rezolva problema.

Detin un Bmw x6 f16 3000d cumpărat  aproape de nou la 11.000km ( avea doar 4 luni de zile ) din Germania  an fabricație 2015. În prezent masina are doar 82.000 Km în bord.Toate reviziile au fost  făcute doar în reprezentanta BMW.

În urma cu 6 luni de zile am sesizat un sunet ( scârțâit) la roti mai exact partea stanga fata ! Am programat la o verificare ( inginerul-mecanicul ) nu au sesizat nimic suspect.Am luat cu mine în masina și am demonstrat ca acel sunet există. După a 2 a constatare au început următoarele:

Bratele superioare,bratele inferioare,brațele tirante,capete de bară,bară stabilizatoare,discuri și butuci cu rulmenti cu placute frană, kit suruburi și garnituri prindere etriere, demontare și curățare etriere cu pastă de cupru ( fără joc la placute în etriere) . Verificat arcuri și flanșe telescoape sa nu fie rupte , fără joc la caseta de direcție ( volan,Roti ) Masina nu a suferit accident sau nu am luat cratere să se fi îndoit ceva . 

Menționez ca acel scârțâit se aude doar când actionez pedala de frana și parchez în viraj sau când trec peste o denivelare cu piciorul pe frană. Doar atunci se aude.In ultimele 2 luni sunetul a devenit mai accentuat. A fost și la alți 3 mecanici pricepuți și tot nu am primit un răspuns de unde provine acel sunet. 

Am fost inclusiv la un ITP și am urcat-o pe acele cale și m-am dus personal în rampă și am facut testul cu piciorul pe frană.  Sunetul părea să vină din zona etrierului. 

Toate piesele au fost montate pe original în Reprezentanta și au costat destul de scump in jur la vreo 5000€ și problema mea nu a fost rezolvată.  Nu mi se pare corect. 

Apelez la cineva care știe sau care sa mai confruntat cu astfel de problema.

Link to comment
Share on other sites

Salut, e normal sa se auda franele cand apesi pe loc si in viraj, pt atata lucru ai schimbat degeaba piese de 5000 de euro? Eu as zice sa nu mai schimbi nimic, poate sa gresezi placutele unde se misca pe etrier sau culisantii daca are sistemul de franare asa ceva.

Mai poti verifica flansele la amortizoare.

Reprezentantele deabia asteapta sa iti schimbe piese de mii de euro degeaba.

Eu nu inteleg dc ai schimbat atatea piese de o data, macar le luai pe eliminate. Ai schimbat bratele originale din fabrica care dupa parerea mea sunt mai bune decat ce ai pune ulterior chiar daca sunt originale.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Valeu, mama. Nu ar fi fost rau sa intrebi inainte de a te apuca sa schimbi. Asa cum zice si colegul mai sus, este normal sa se auda scartaitul de care vorbesti. Imagineaza-ti ca tu virezi rotile care efectiv se misca la viraj dar in acelasi timp sunt blocate de apasarea pedalei de frana. Ceva, undeva, trebuie sa scartaie.

Incearca sa-ti faci un obicei sa nu mai virezi cand masina este stationata, las-o sa se miste chiar si foarte, foarte putin. Astfel o sa reduci torsiunea, frecarea si alte forte ce se genereaza in acel moment si asupra altor componente, nu doar asupra etrierilor si placutelor.

Edited by bogdanmihaisavu
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bogdanmihaisavu said:

Valeu, mama. Nu ar fi fost rau sa intrebi inainte de a te apuca sa schimbi. Asa cum zice si colegul mai sus, este normal sa se auda scartaitul de care vorbesti. Imagineaza-ti ca tu virezi rotile care efectiv se misca la viraj dar in acelasi timp sunt blocate de apasarea pedalei de frana. Ceva, undeva, trebuie sa scartaie.

Incearca sa-ti faci un obicei sa nu mai virezi cand masina este stationata, las-o sa se miste chiar si foarte, foarte putin. Astfel o sa reduci torsiunea, frecarea si alte forte ce se genereaza in acel moment si asupra altor componente, nu doar asupra etrierilor si placutelor.

Am menționat în topic elementele care au fost schimbate ( evident cu nu toate odată.Prin eliminare.Acel sunet se aude ca și cum freacă ceva ..nu este acel sunet de blocare plăcute sau acel scârțâit. Repet acel sunet se aude doar când trec peste o denivelare ( gen limitator de viteza ) cu piciorul pe frană. Doar atunci face.Si mai apare când parchez gen o parcare cu fata laterală în viraj acționând frana. 

1 hour ago, wolf20 said:

Ar mai fi arcurile de etrieri. 

Bmw recomanda schimbarea la 4 ani.

Vreo 15 eur bucata.

Te referi la acele tăblițe de blocaj a plăcuțelor?

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bogdanmihaisavu said:

Valeu, mama. Nu ar fi fost rau sa intrebi inainte de a te apuca sa schimbi. Asa cum zice si colegul mai sus, este normal sa se auda scartaitul de care vorbesti. Imagineaza-ti ca tu virezi rotile care efectiv se misca la viraj dar in acelasi timp sunt blocate de apasarea pedalei de frana. Ceva, undeva, trebuie sa scartaie.

Incearca sa-ti faci un obicei sa nu mai virezi cand masina este stationata, las-o sa se miste chiar si foarte, foarte putin. Astfel o sa reduci torsiunea, frecarea si alte forte ce se genereaza in acel moment si asupra altor componente, nu doar asupra etrierilor si placutelor.

Nu este normal sa ai sunete la roti.Si aici nu ma refer la sunetele acele de plăcute. Te gândești că este viata ta și alor alți participanți la trafic.Cand iti achiziționezi un automobil de 100k  cauți siguranță și comfort. Și nu îmi doresc sa rămân fără frane sau direcție în timpul mersului.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, nick_noname2003 said:

Nu este normal sa ai sunete la roti.Si aici nu ma refer la sunetele acele de plăcute. Te gândești că este viata ta și alor alți participanți la trafic.Cand iti achiziționezi un automobil de 100k  cauți siguranță și comfort. Și nu îmi doresc sa rămân fără frane sau direcție în timpul mersului.

Total de acord. Daca spui ca sunt alte sunete, nu cele pe care le-am presupus eu si colegul de mai sus, merita investigat pana la capat. O sa urmaresc si eu topicul deoarece mai am 2 prieteni cu G05 amandoi si au aceeasi problema (masini cumparate de noi din reprezentanta) si li s-a spus ce am scris si eu mai sus.

Si eu am avut aceeasi problema la X1 (stiu ca este un model inferior dar scartaitul era la fel 😄 ) si nu am reusit sa-i dau de cap dar pana la urma am dat masina ... 🙂 

Bafta multa!

Edited by bogdanmihaisavu
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, nick_noname2003 said:

Reprezentanta și au costat destul de scump in jur la vreo 5000€ și problema mea nu a fost rezolvată.  Nu mi se pare corect. 

Daca imi este permis, ce piese mai exact au fost schimbate? Printre ele a fost si etrierul de pe partea stanga fata?

Pe de alta parte, e de inteles ca este frustrant si deranjant sa auzi anumite suntete in anumite momente pe care mintea le memoreaza cand ai platit sau inca platesti atat amar de bani.. sa cu.peri si un scartait simptomatic e aiurea pentru o marca cu reputatie, nu-i asa?

Daca nu reusesti sa scapi de sacaiala (ca ma gandesc ca dupa atatea verificari siguranta la franare este data de specialistii la care ai fost) poate nu iti ramane decat sa astepti sa se intensifice pana la identificare sau sa te consolezi sau sa o dai la altul care accepta scartaitul la pachet.

Dar, sunt curios dar si pentru posteritate (adica altii care intta si gaseste topicul) pe ce s-a dat mai exact 5000 euro.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Shep86 said:

Deci ca sa fie clar, daca frana nu este actionata, nu se aude absolut nimic indiferent de circumstante ? 

Exact.Face doar când trec peste o delimitare cu piciorul acționat pe frană.Daca franez fără  sa am o delimitare nu se aude nimic.Mai nou acum a început sa facă când întru într-o parcare acționând frana pana la oprire și cu rotile cabrate se aude.

16 hours ago, bimmer90f30 said:

Daca imi este permis, ce piese mai exact au fost schimbate? Printre ele a fost si etrierul de pe partea stanga fata?

Pe de alta parte, e de inteles ca este frustrant si deranjant sa auzi anumite suntete in anumite momente pe care mintea le memoreaza cand ai platit sau inca platesti atat amar de bani.. sa cu.peri si un scartait simptomatic e aiurea pentru o marca cu reputatie, nu-i asa?

Daca nu reusesti sa scapi de sacaiala (ca ma gandesc ca dupa atatea verificari siguranta la franare este data de specialistii la care ai fost) poate nu iti ramane decat sa astepti sa se intensifice pana la identificare sau sa te consolezi sau sa o dai la altul care accepta scartaitul la pachet.

Dar, sunt curios dar si pentru posteritate (adica altii care intta si gaseste topicul) pe ce s-a dat mai exact 5000 euro.

Am enunțat mai sus în postare ce sa schimbat și costurile au ajuns la suma de 5000€.Evident ca acele piese au fost schimbate pe rand.

15 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu mai pot edita. Scuzati pseudo-directia exprimarii de mai sus. Cred totusi ca se intelege in linii mari ce an vrut sa zic.

 

Nu este nicio problema ! Important este ca nu am rezolvat problema și nimeni nu a dat un răspuns.Cei de la BMW au spus sa merg asa......pana cade de tot ..😂 si atunci vad ei ce sa întâmplat.... Ce pot sa spun ca am mers și la Iași și la Bacău. În prezent merg cu 100 km/h și nu mai mult ....că vorba aia...daca sare ceva 😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

Cineva scria mai sus cum de am ajuns sa cheltui 5000€ pe piese...Sa va informez la un x6 f16M pachet o revizie de : filtre , ulei , placute ( față ) costa aproximativ 4400 lei.

Nu mai spun de alte piese.Este adevărat ca sunt producători care au preturi mai jos fata de reprezentanta dar în garaje nu se emite factura sau garanție.

Fiecare merge unde ii convine ! 

Link to comment
Share on other sites

@nick_noname2003 Masina are ceva modificari fata de cum a venit din fabrica ? 

Vad ca e o problema ce se manifesta la mai multe marci , (google -> car creak only on speed bump while breaking). Mai citeste si pe acolo si vezi ce solutii s-au mai incercat si au avut succes. 

Oricum, cand apesi frana, se pune presiune pe amortizor si daca in acelasi timp treci peste o denivelare se creeaza o presiune si mai mare pe amortizor (Ceea nu este indicat oricum sa faci foarte des) deci ar fi o posibila cauza. 

Gasesti pe youtube oare zgomotul? Gen daca se aude asa la tine- > 

 ? 

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, nick_noname2003 said:

Am enunțat mai sus în postare ce sa schimbat și costurile au ajuns la suma de 5000€.Evident ca acele piese au fost schimbate pe rand.

Nu inteleg de ce ai evitat cu talent sa raspunzi la intrebarea directa de mai sus.

Cu totii stim ca intretinerea la un X6 este PESTE x5 iar la cea la x5 este PESTE cea de la x3.. samd.

Etrierul, mai intreb o data a fost schimbat?

Dar placutele de frane au fost schimbate?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu inteleg de ce ai evitat cu talent sa raspunzi la intrebarea directa de mai sus.

Cu totii stim ca intretinerea la un X6 este PESTE x5 iar la cea la x5 este PESTE cea de la x3.. samd.

Etrierul, mai intreb o data a fost schimbat?

Dar placutele de frane au fost schimbate?

Nu am evitat ci am enumerat în topicul de sus ( dacă citeai ) ce am schimbat .Și totuși mai mai scriu încă odată . 

Ordinea pieselor schimbate : 

Discuri frana cu placute și senzor ( deși erau aproape noi ) 

Butuci cu rulmenti standa dreapta 

Brațe inferioare 

Brațe superioare

Capete de bară  

Brațe tirante stanga / dreapta 

Bară stabilizatoare cu tot cu bucșe 

Kit suruburi cu  mansoane prindere etriere stanga / dreapta 

 

Link to comment
Share on other sites

In primul rand imi cer scuze pentru ignoranta in a reciti topicul si a afla ca deja ai scros ce s-a schimbat.

Inclin sa cred ca, ce ti-a explicat Shep86, pe acolo e problema. In general eu nu franez decat inainte de denivelare lasand/permitand  masinii sa isi revina din lasarea in bot si dupa ce isi revine o las fara sa accelerez sau ceva.. pana trec toate rotile de denivelare, sau de hop.. 

Mai apoi revin pe accelerare. Bine nu compar un seria 3 sau un X1 cu greutatea unui x6..

Darpoate merita incercat a-ti schimba obiceiul si asa poate se elimina cauza. Si ramane ca daca acelasi simptom reapare in alte situtuatii decat cele spune sa revii pe analiza.

Nu prea am inteles cum parchezi in viraj? Adica tragi de volan si o bagi dintr-o miscare in parcare si acolo la capat scartie? Nici aici nu sunt atat de specialist sa imi fie dat sa nu dau in alte alea.. 😉 si deci nici asa zgomot nu am auzit.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, bimmer90f30 said:

In primul rand imi cer scuze pentru ignoranta in a reciti topicul si a afla ca deja ai scros ce s-a schimbat.

Inclin sa cred ca, ce ti-a explicat Shep86, pe acolo e problema. In general eu nu franez decat inainte de denivelare lasand/permitand  masinii sa isi revina din lasarea in bot si dupa ce isi revine o las fara sa accelerez sau ceva.. pana trec toate rotile de denivelare, sau de hop.. 

Mai apoi revin pe accelerare. Bine nu compar un seria 3 sau un X1 cu greutatea unui x6..

Darpoate merita incercat a-ti schimba obiceiul si asa poate se elimina cauza. Si ramane ca daca acelasi simptom reapare in alte situtuatii decat cele spune sa revii pe analiza.

Nu prea am inteles cum parchezi in viraj? Adica tragi de volan si o bagi dintr-o miscare in parcare si acolo la capat scartie? Nici aici nu sunt atat de specialist sa imi fie dat sa nu dau in alte alea.. 😉 si deci nici asa zgomot nu am auzit.

 

 

Parcare în viraj ....fiind cutie automata cand intri într-o parcare dacă nu ții piciorul pe frană nu se oprește ..chiar și cu 5km/h și iau de volan sa parchez acționând permanent frana se aud acele sunete.Pana de curând masina a funcționat normal fără alte probleme.

Eu cred ca aceste sunete provin din zona etrierilor 100% . Ceva se întâmplă ...ori rămân blocate  ceva se intampla. 

Astazi am schimbat rotile de iarna.Dupa primul test de resetare senzori presiune....observ că la franare se aude cum freacă ceva întrerupt 🙈 un sunet asemănător dar mai slab când dai la automat și nu porneste.😂😂😂  deci mi sa tăiat respirația....🙄 de aceea cred ca e din zona etrierilor care cred ca raman blocate. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut @nick_noname2003! Acuma poate zic o prostie dar cine stie ... Ai verificat acea aparatoare de apa/noroi care e in spatele discului de frana daca nu cumva s-a slabit din surubele de prindere si in anumite momente agata in disc. Eu am patit cu X3-ul meu ceva similar dar zgomotul era ceva de genul cum ai fi agatat o sarma si o trageai pe sub masina dupa tine. La mine se corodase acea aparatoare din aluminiu (e boala la BMW) si se desprinsese din prinderea de jos. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Claudiu73 said:

La mine se corodase acea aparatoare din aluminiu (e boala la BMW) si se desprinsese din prinderea de jos. 

Daca se desprinde tabla aia dintr-un surub desfaci surubul cu cheia de 10 si pui o saiba din tabla de 1mm cam de 10mm diametru si rezolvi problema desfacerii tablei atacata de acizii din apa. 

Aceiasi tabla se poate desface din suruburi si vopsi cu spray cu aluminiu, sau spray galvanizat si ATUNCI ii prelungesti viata protejand toata tabla. Bine-nteles trebuie spalata bine inainte de noroi si praf de placute.

Asta face un om gospodar, asta ii cere mecanicului.. 🤓

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am avut aceeasi problema care mi-a dat batai de cap.

Mers la mecanic controlat masina din bara in bara, gresare coloana directie, verificare caseta directie si nimic 🤯.

Asa ca m-am pus singur pe cautat si am gasit solutia 😀!

La mine rezolvarea a fost asta:

 

Eu nu am demontat roata, doar am dat cu spray deblocant apoi cu ulei si acum este OK!

Cu prima ocazie cand voi umbla la roata am sa fac operațiunea cap coada.

La mine zgomotul a aparut dupa o spalare mai temeinica a rotilor, se pare ca ne spalam masinile prea des, zic si eu 😁.

Am un BMW F31 Touring din 2015.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.