Jump to content

Consum ulei motor n57


Recommended Posts

Salutare! După mai multe verificări cu privire la consumul de ulei, am decis împreună cu mecanicul, sa schimbăm capacul de la tacheți cu filtru epurator. După ce l-am schimbat pe original , am verificat nivelul după 2000 kmși a consumat aprox. 500 ml , adică aproape ca înainte de schimbarea capacului.Ma gândesc sa mai încerc cu schimbarea uleiului, adică în loc de bmw 5w30 ce am acum în motor, să-i pun motul sau castrol. Motorul merge foarte bine și nu pare ca ar avea vreo problema. Mecanicul lucrează la Bmw și mi-a spus ca dacă nu consumă mai mult de 700 ml la 1000 km, nu trebuie să-mi fac griji. Turbina nu da nici un semn și ma gândesc ca la 233000 km reali, cu istoric service complet, motorul nu ar trebui sa aibă uzură excesiva. 

Link to comment
Share on other sites

Salut, nu e normal sa consume ulei motorul N57. Verifica segmentii. cuzinetii, turbina. Ai dat jos turbina sa verifici? Conduc F10 535xd si nu mi consuma ulei deloc, revizii la 10K km.  Stiu ca si la Audi ziceau astia ca e normal 1l/1000 km dar nu mi se pare normal. Stiu ca benzinarele N54/N55 sau N20 cand le omori consuma un pic ulei dar de N57 nu stiam nimic. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Scrie in carte si la N57, însă ca la N47 si eu sunt de părere ca nu trebuie sa consume ulei, mie N47 nu mi consuma ulei, nici cu motorul vechi, nici cu al doilea motor. 
 

Nici când făceam schimburile la 15K, nici când le fac la 10K. 
 

De obicei simeringurile de la supape cauzează consum de ulei la N47/N57, turbina, mai rar segmentii de la pistoane. 

 

edit:însă nu înseamnă ca daca îl lași asa se va strica, daca nu te deranjează, poate merge 100.000 km si cu acest consum de ulei.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar asa, uite de exemplu serviceul asta: http://bmgarage.ro/category/motoare/, are reviewuri bune printre utilizatorii forumului si par sa faca in mod regulat operatiuni gen schimbarea simerignurilor supapelor. Consumul de ulei se traduce intr-un final prin infundarea DPF-ului, care prind infundare duce la stricarea turbinei. Desigur astea sunt cele mai negre scenarii, dar mai bine rezolvi problema decat sa investesti mult mai mult in viitor.

Edited by toffefe
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Te salut.

O sa iti scriu povestea pe care am avut-o eu cu N57 pe un F10 530D 2014 poate te ajuta.

Consum ulei 1l/1000-2000km, mentionez ca uneori consuma mai mult in oras si cred eu mai ales cand era motorul rece. 

Cand mergeam pe autostrada ( in Germania, uneori si cu o viteza destul de mare 150-180km/h ) nu parea sa se consume.

Long story short:

1. Am schimbat capacul culbutori ( PCV + epurator ) , de fiecare data cand schimbam parca consuma mai putin in prima mie de km.

2. Am verificat turbina la AVD turbo, totul ok cu turbina

3. Am verificat de pierderi ( aveam putina transpiratie pe la o-ring-urile de la intercooler ) 

Rezolvarea pe care am gasit-o eu a fost segmentare si implicit schimbarea simeringurilor de la supape.

 

Edit: Masina avea 140k km, evacuarea era foarte curata, nu avea lipsa compresie sau sa scoata fum daca statea in idle masina sau in forja.

Daca mai ai intrebari sunt aici 🙂

 

 

Edited by blowrabbit
Link to comment
Share on other sites

- 2 săptămâni a durat lucrarea

- în jur de 12000 ron

- pana acum totul merge ceas. Am 3k km și deocamdată nu s-a atins de uleiul din baie 😁

În principiu din propria experienta ți-aș sugera sa iei în pași mărunți dacă vrei și consideri ca este o problema mare acel consum de ulei:
1. Verifica eventualele pierderi
2. Verifica turbo 
3. Schimba capac culbutori pe original
4. Simeringuri se supape și segmenți.

Link to comment
Share on other sites

Imi dau bine seama ca inot impotriva curentului in acest topic, dar totusi sustin ceea ce am scris mai sus: un consum de apox. 250 ml de ulei la 1000 km, in conditiile in care motorul are un rulaj de 233k Km si functioneaza normal, nu constituie un motiv de ingrijorare. Probabil ca abia dupa ce incepe sa consume dublu decat acum, ar trebui ca intr-adevar sa iei in considerare o interventie asupra motorului.

Doar ca sa iti mai dau motive de gandire, ia in considerare faptul ca, in functie de regimul de utilizare si de starea tehnica, motoarele cu DPF pot ajunge usor sa contamineze uleiul cu motorina. Cred ca niciun posesor al unui BMW Diesel modern nu trimite mostre de ulei uzat la laborator, cu ocazia schimbului de ulei. Cu exceptia celor cu masini cvasi-noi, daca nivelul uleiului nu scade sesizabil intre schimburi, nu inseamna neaparat ca respectivul motor nu consuma ulei.  Da, poate fi adevarat. Dar este posibil si ca motorul sa consume ceva ulei, insa acel consum sa fie "mascat" de contaminarea cu motorina.

Cred ca este bine sa analizezi cazul in complexitatea lui, inainte de a lua o decizie. Este foarte usor sa desfaci un motor. Dar nu chiar la fel de usor este ca, dupa efectuarea reparatiei si achitarea notei de plata, sa ai un motor care sa functioneze mai bine decat inainte.

 

  • Love BMW 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Am vb cu cineva în Germania, care lucrează în domeniu, și mi-a spus sa las mașina în pace și să stau liniștit,ca i-au trecut prin mana sute de mașini bmw, cu motoare de 3 l n57 și majoritatea aveau consumuri de ulei, fără a avea probleme. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/28/2023 at 11:28 AM, FiveThreeFive said:

Imi dau bine seama ca inot impotriva curentului in acest topic, dar totusi sustin ceea ce am scris mai sus: un consum de apox. 250 ml de ulei la 1000 km, in conditiile in care motorul are un rulaj de 233k Km si functioneaza normal, nu constituie un motiv de ingrijorare. Probabil ca abia dupa ce incepe sa consume dublu decat acum, ar trebui ca intr-adevar sa iei in considerare o interventie asupra motorului.

Doar ca sa iti mai dau motive de gandire, ia in considerare faptul ca, in functie de regimul de utilizare si de starea tehnica, motoarele cu DPF pot ajunge usor sa contamineze uleiul cu motorina. Cred ca niciun posesor al unui BMW Diesel modern nu trimite mostre de ulei uzat la laborator, cu ocazia schimbului de ulei. Cu exceptia celor cu masini cvasi-noi, daca nivelul uleiului nu scade sesizabil intre schimburi, nu inseamna neaparat ca respectivul motor nu consuma ulei.  Da, poate fi adevarat. Dar este posibil si ca motorul sa consume ceva ulei, insa acel consum sa fie "mascat" de contaminarea cu motorina.

Cred ca este bine sa analizezi cazul in complexitatea lui, inainte de a lua o decizie. Este foarte usor sa desfaci un motor. Dar nu chiar la fel de usor este ca, dupa efectuarea reparatiei si achitarea notei de plata, sa ai un motor care sa functioneze mai bine decat inainte.

 

Si eu am aprofundat ideea acesta si am început sa transmit si eu mai departe acest lucru. 
Sigur nu la toate se intampla, insa la un procent mare, consumul de ulei este mascat de contaminarea cu motorina. 
 

 

De aia probabil la unele masini noi im garanție, creste nivelul peste maxim de la schimb la schimb, pentru ca probabil nu mananca atât ulei cat sa compenseze. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.