Jump to content

BMW F15 4.0 D


Stefan 2022

Recommended Posts

Salut.

Am si eu o nelamurire/intrebare......daca puteti sa.mi dati un sfat. Ms.

Am un bmw X5 F15 4.o D din 2015, are 156.000 km.

Din discutii cu diversi prieteni, am inteles ca a la 150 - 160 000 km la motorul meu ar trebui schimbati CUZINETII, deoarece au fost probleme si sar putea sa mi se rupa vibrochenul (arborele cotit), sper ca am inteles bine denumirile....

Daca aveti genul asta de motor si ati schimbat la el cuzinetii la 150.000 km .... dati.mi un sfaf.

Sau daca ati auzit de la cineva care are si a schimbat cuzineti la motor.

Cam cat ar costa un set de cuzineti....originali......nici nu stiu cati sunt? si ce cota ar trebui sa cumpar...fiind prima oara cand ii schimb?

Va multumesc pt. ajutor...anticipat.

Si am uitat sa va spun ceva. Daca tot ar trebui sa.i schimb cuzinetii....nu ar fi bine sa-i fac si distributia???

Ce ma sfatuiti??!!!

Ms.

 

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul e in mintile lui ,de ce sa schimbi cuzineții,preventiv?

Vezi ca sant putini care desfac motoare de genu si chiar se pricep.Pana una alta verifica in filtru de ulei si eventual in baie cand faci schimbul sa nu ai urme de span sau bucațele de metal(cuzinet ).

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Stefan 2022 said:

Salut.

Am si eu o nelamurire/intrebare......daca puteti sa.mi dati un sfat. Ms.

Am un bmw X5 F15 4.o D din 2015, are 156.000 km.

Din discutii cu diversi prieteni, am inteles ca a la 150 - 160 000 km la motorul meu ar trebui schimbati CUZINETII, deoarece au fost probleme si sar putea sa mi se rupa vibrochenul (arborele cotit), sper ca am inteles bine denumirile....

Daca aveti genul asta de motor si ati schimbat la el cuzinetii la 150.000 km .... dati.mi un sfaf.

Sau daca ati auzit de la cineva care are si a schimbat cuzineti la motor.

Cam cat ar costa un set de cuzineti....originali......nici nu stiu cati sunt? si ce cota ar trebui sa cumpar...fiind prima oara cand ii schimb?

Va multumesc pt. ajutor...anticipat.

Si am uitat sa va spun ceva. Daca tot ar trebui sa.i schimb cuzinetii....nu ar fi bine sa-i fac si distributia???

Ce ma sfatuiti??!!!

Ms.

 

SAlut, am si eu motorul tau N57D30B 313 cai si mi-au crapat cuzinetii la 197K km. Eu te sfatuiesc sa i schimbi preventiv, dar ai grija cine face operatiuea pt ca e nevoie de pricepere si ceva "carte". Cuzinetii se strang intr-o anumita ordine la un anumit cuplu NM, nu orice mecanic stie sa faca asa ceva. DAca esti din BUC sau TM stiu  mecanici ft buni pe asa ceva. Distributia de regula la N57 se aude cand zornaie lantul. E cam devreme sa o schimbi la doar 157K km. Avem un F15 5.0D in familie si la 300 k km abia i am schimbat prima oara distributia. 

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca trebuie schimbata pompa de ulei, ea este problema. Cuzinetii aia pica din cauza ungerii precare si implicit a presiunii insuficiente venita de la pompa. Altfel cuzinetii aia n-au nici o problema, sunt niste tije metalice care sustin vibrochenul. Evident trebuie sa fie in niste tolerante la nivel de sutime pe acolo impreuna cu vibrochenul a.i. sa functioneze smooth, iar pt asta are nevoie evident de o ungere corespunzatoare.

  • De acord! 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Ce ne place unora sa ne dam rotunzi...Da, stai linistit ca stiu cum arata un cuzinet. Pur si simplu la o tija dreptunghiulara in sectiune si profilata ulterior sub forma unui arc de cerc, la asta m-am gandit cand i-am zis asa. Ma rog, nu i-am facut toata descrierea asta, dar cred ca oricine are acces la acest forum, are acces si la goagal sa dea un search dupa un astfel de part, iar ulterior sa-i dea orice definitie doreste.  Poti sa-i faci tu definitia corecta a la carte daca vrei. 😛

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/1/2023 at 12:15 PM, Stefan 2022 said:

Salut.

Am si eu o nelamurire/intrebare......daca puteti sa.mi dati un sfat. Ms.

Am un bmw X5 F15 4.o D din 2015, are 156.000 km.

Din discutii cu diversi prieteni, am inteles ca a la 150 - 160 000 km la motorul meu ar trebui schimbati CUZINETII, deoarece au fost probleme si sar putea sa mi se rupa vibrochenul (arborele cotit), sper ca am inteles bine denumirile....

Daca aveti genul asta de motor si ati schimbat la el cuzinetii la 150.000 km .... dati.mi un sfaf.

Sau daca ati auzit de la cineva care are si a schimbat cuzineti la motor.

Cam cat ar costa un set de cuzineti....originali......nici nu stiu cati sunt? si ce cota ar trebui sa cumpar...fiind prima oara cand ii schimb?

Va multumesc pt. ajutor...anticipat.

Si am uitat sa va spun ceva. Daca tot ar trebui sa.i schimb cuzinetii....nu ar fi bine sa-i fac si distributia???

Ce ma sfatuiti??!!!

Ms.

 

Am trecut prin situatia de mai sus in sensul ca s-au invartit cuzinetii la 255.000km. Rezolvarea a fost alt motor. Ce te sfatuiesc? Sa verifici la reprezentanta cate revizii si la cati km au fost facute pana la 150k. Daca s-au facut revizii doar la interval de 30k, atunci ii poti schimba pt ca e posibil sa fie uzura mare. Daca schimburile de ulei s-au facut la interval de 15k, nu cred ca are rost sa ii schimbi, dar as schimba pompa de ulei si poate si distributia daca tot umbli acolo.

Distributia nu cred ca are ceva (la fostul F10 la 255k era in stare f buna), dar daca tot se umbla la pompa, o poti schimba ca sa nu mai desfaci motorul cu alta ocazie.

 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt. sfaturi.

Da, o sa incerc sa schimb cat mai repede posibil pompa de ulei.

Sa vad cat costa si ce mai trebuie cumparat pe langa pompa (garnituri....suruburi etc.)

Bineinteles, la urmatorul schimb de ulei.

Si apropo de ulei...as vrea sa trec pe Liqui Moly....ce crezi, e o idee buna???

Acum am ulei bmw 5w30.

Ms..

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Stefan 2022 said:

Multumesc pt. sfaturi.

Da, o sa incerc sa schimb cat mai repede posibil pompa de ulei.

Sa vad cat costa si ce mai trebuie cumparat pe langa pompa (garnituri....suruburi etc.)

Bineintele, la urmatorul schimb de ulei.

Si apropo de ulei...as vrea sa trec pe Liqui Moly....ce crezi, eo idee buna???

Acum am ulei bmw 5w30.

Domnișoară..

Nu am intrebat...la cati km se schimba pompa de ulei ..exista un nr. de km, aproximativ cand trebuie schimbata??? Sau e bine sa o schimbi oricum sa spun dupa 150.000 km??!!

Ms. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefan 2022 said:

Multumesc pt. sfaturi.

Da, o sa incerc sa schimb cat mai repede posibil pompa de ulei.

Sa vad cat costa si ce mai trebuie cumparat pe langa pompa (garnituri....suruburi etc.)

Bineinteles, la urmatorul schimb de ulei.

Si apropo de ulei...as vrea sa trec pe Liqui Moly....ce crezi, e o idee buna???

Acum am ulei bmw 5w30.

Ms..

Din 2007 pana in 2020 am bagat doar ulei Bmw in toate masinile pe care le-am avut si nu au fost probleme. In 2020 am facut 2 schimburi cu Liqui Moly top tec 4200 la F10, la cel de-al doilea schimb a cazut motorul (uleiul avea 3.000km de la schimb). Nu stiu daca e coincidenta ori ba dar nu ma mai risc, am revenit pe original Bmw la actualele masini. Ca si idee, la actualul G15 am 50.000km si 4 schimburi deja facute, urmand al cincelea peste 4000km.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Si eu sunt in aceeasi situatie, motor N57S 4.0 D 240000 km…..si aceeasi dilema o am si eu….sa schimb sau nu si cuzinetii…o am programata la distrib si pompa ulei peste 2 sapt!! Nici eu nu stiu cat costa acei cuzineti sau cati sunt la numar….ideea e ca fata de schimb distrib si pompa….sunt cu vreo 30 mil extra…deocamdata am zis ca doar ii verific dar pt siguranta, as dori sa aflu mai multe pareri…deoarece am auzit multe cazuri cu ei invartiti!! Am luat masina la 220000 si schimburi eu i am facut la 5-6000km. Din cartea service apare ca primul prop in Germania a facut schimburile de ulei la 20-25000 km

Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca azi am facut schimb de ulei si filtru….la 5000km…..deloc pilitura in filtru…dar deloc si m am uitat atent!!!! O sa i propun sa schimbam doar distrib si pompa pt ca sunt de parere ca daca desfaci _chiulasa_ etc…sa verifici cuzinetii….nu stiu daca se merita fara sa i schimb!! Si nu vad deloc fir de pilitura in filtru…asta m a bucurat pe mine mult!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/4/2024 at 7:44 PM, costeino said:

Ideea e ca azi am facut schimb de ulei si filtru….la 5000km…..deloc pilitura in filtru…dar deloc si m am uitat atent!!!! O sa i propun sa schimbam doar distrib si pompa pt ca sunt de parere ca daca desfaci _chiulasa_ etc…sa verifici cuzinetii….nu stiu daca se merita fara sa i schimb!! Si nu vad deloc fir de pilitura in filtru…asta m a bucurat pe mine mult!!!

Eu sunt curios daca sunt baieti care au schimbat preventiv cuzinetii la acest motor 4.0 N57 ( inainte sa bata motorul) si au mai avut probleme dupa. Bineinteles cu tot cu distrib si pompa ulei.

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to BMW F15 4.0 D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.