Jump to content

procedeu demontare planetara bmw f31 lci 2017 320 d


AddVl

Recommended Posts

Salutare! As vrea sa schimb impreuna cu un prieten semeringul dreapta de la diferential. Am observat ca trebuie demontata planetara pentru a avea acces acolo. Ar putea cineva sa ne spuna cam ce anume trebuie demontat in acest sens? Banuiesc ca le va trebui si altor colegi intrucat e o problema de serie la aceste masini. 
Va multumesc  anticipat

Link to comment
Share on other sites

Pentru inceput iti trebuie o piulita noua pe axul cu, caneluri ce intra in fuzeta. Celei vechi o sa ii rupi urechiusele ce o blocheaza cand o sa incerci sa o refolosesti. 

Pentru piulita aia iti trebuie parca (acum sunt in vacanta..) o tubulara de 36 in "stea". Nu incerca cu nimic altceva ca surubul ala, din ce imi amintesc e strans la 400Nm..

Apoi iti trebuie o presa sa poti impinge axul planetarei afara din fuzeta. 

Dar inainte de asta trebuie sa desfaci cele 6 suruburi de pe flansa diferentialului. Poti sa le refolosesti, da sa pui pe filet niste pasta antivibratie, albastra... inainte sa le pui inapoi.

Suruburile alea le desfaci rotind fie roata, discul de frana, fie flansa (mai greu) in pozitia convenabila/unghiul convenabil sa poti de-strange pe fiecare din ele.. recomand sa folosesti chei fixe model T decat tubulare (scurte..) cu, ceva extensie (teava) nu sunt stranse tare dar nici prea usor. 

A, fabricantul recomanda schimbarea celor 6 suruburi.. care vin cu pasta pe ele..

Apoi flansa planetarei (partea de pe diferential evident) iese (de obicei, la E90 cel putin, prin "coltul" din stanga sus cum te uiti la diferential dinspre roata, adica din exterior spre interior. Iese imipingand usor, usor (spre botulu masinii dar in sus cumva.. adica faza aia cu stanga-sus memtionata) fara sa ii deformezi partea interioara a flansei de oe planetara, rotind si flansa diferentialului, practic rotind progresand si impingand cu, ceva surubelnita mai solida, parghie facand pe flansa planetarei.. iese milimetric. NU O LASI SUS DUPA CE O SCOTI DIN LOCASUL EI. TRebuia sa ii scoti capatul jos langa diferential altfel nu o sa iasa afara daca te apuci sa impingi axul din fuzeta!!!

Apoi sustii capatul planetarei cu, ceva sarma, sa fie cat de cat orizontala planetara, de scheletul diferentialului.. si treci la partea din fuzeta unde de folos este wd40 pentru ca foarte probabil a fost pus "neuns" capatul planetarei acolo si rugina si alte mascarii o sa iti faca viata un pic mai dificila daca nu folosesti un lichid penetrant.. fixezi presa pe flansa rotii (normal dupa ce dai jos discul de frana) si cu o tija prelungita proptita in pamant (daca lucrezi singur) impiedici rotirea flansei rotii, cand folosesti presa sa impingi axul planetarei.

Nu as bate (in prealabil) sub nici o forma in axul planetarei, daca nu stii ce faci! Asta este o solutie doar pentru cei mai priceputi, si nu fara un dorn.. altfel sansele sa strici filetul planetarei sunt MARI.

Cam asta e, spor la treaba.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da. Căutând informatii m-am decis 95% sa merg la un service.

Legat de cele 6 șuruburi, eu nu le-am vazut. O sa atașez niște poze

Mulțumesc foarte mult pentru răspunsul atât de detaliat.

Prietenul meu a fost mecanic, dar e foarte posibil ca sa ne lipsească ceva si sa raman cu mașina desfăcuta..

Mulțumesc înca odată 20230815_161158-min.thumb.jpg.bd8ac5a24af1381976698b44e7b8b249.jpg

20230815_161229-min.jpg

20230815_161211-min.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

8 hours ago, AddVl said:

Da. Căutând informatii m-am decis 95% sa merg la un service.

Legat de cele 6 șuruburi, eu nu le-am vazut. O sa atașez niște poze

 

Nu ai de ce sa scoti planetara din fuzeta! Nu ai "cele 6 suruburi" deci nu ai cum sa le vezi! Poate te ajuta clipul de mai jos:

 

On 8/16/2023 at 9:11 AM, bimmer90f30 said:

Bla bla bla (acum sunt in vacanta..) bla bla bla

N-a tinut vremea cu tine sau te plictisesti? Bucura-te de vacanta!

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, manole2000 said:

 

 

N-a tinut vremea cu tine sau te plictisesti? Bucura-te de vacanta!

Multumesc de urare. 

Trebuia probabil sa caut ca tine mai intai pe YT, ca doar el ne invata mai intai.

Despre ce e vorba in cazul lui, sa iasa planetara doar dintr-un capat sau sa coboare/schimbe grupul cu totul implica desigur pierderea aliniamentului pentru ca va trebui sa desfaca tot (Ma intreb daca tipul din video a luat in considerare demontarea arcurilor cu tot cu amortizoare.. ???? ca nu l-am auzit zicand nimic de arcuri - alea pe ce stau sprijinite?)  sau aproape tot...

Nu poti pur si simplu sa ridici fuzeta in sus de ambele parti desfacand 2-3 bare la tractiunea pe spate a unei masini ca bmw...

_________________________________

EDIT:

Doamne, dumnezeule ce porcarie au facut la F, ca si la G-uri pe spate.

Ce bine ca mai am inca E90!!

Tocmai m-am uitat in TIS! Vai mama mea ce bataie de cap, ...ce scule ai nevoie sa dai un rahat de diferential jos.. 😡😡😡

Ma intreb, de ce, oare de ce trebuie noi sa platim pentru mizeriile lor creative... ce avea rau diferentialul la un E90 prins in 6 suruburi??? Sa il fi pus exact la fel cum a fost conceput pe F-uri, G-uri!?!?!  ..Nu a curs niciodata ala de E90, nu s-a auzit de probleme!! Poate prin fata lui.. ceva probleme dar rar..

Mai ales ca, auzi, e o problema la F-uri stiuta ca semeringurile sa piarda ulei. Pai numai daca te uiti asa in treacat in documentul TIS vezi, dupa modul de reasamblare, ce mizerie au facut.. (crrdeti ca G-urile sunt departe de aceiasi problema? Nu, ca e la fel diferentialul!)

DE CE SI-AU BAGAT RELELE INTENTII SI AICI? Intr-un lucru care chiar tinea sute de mii de km pe modelele trecute!!!! Are doar ulei frate inauntru, ulei intr-o carcasa.. nici macar nu e precum cel de la cutia manuala.. cu atatea si atatea piese in miscare..

Bine ca stiu acum ce sa caut pe viitor!!

Bravo @manole2000 ca m-ai facut sa caut mai bine..

..Flacai, nu va mai luati bmw ca va jupoaie la buzunare, sunt pregati astia de la bmw.

Ce a fost inainte.. da sa vedeti ce urmeaza..

Imi pare rau daca asta suna a frustrare dar ei chiar sunt mizerabili..

Astia de la bmw cauta falimentul sau sa faca masini care sa tina 100k, maxim 150k km la pretul stiut..

Sa nu ziceti ca nu v-am zis..

 

Pe topic, 

@AddVl nici nu te gandi, nici vorba sa crezi ca o poti face pe suportii tai, ca vrei tu, fara sculele necesare.. 

Sunt foarte curios cum o sa rezolvi minora problema a curgerii simeringului diferentialului!

(Bietul tau diferential nici vopseau nu i-a cazutsi are deja probleme cu pierderea uleiului.. 👀 Intelept mecanicul la care ai fost.. 😉)

Fara scula asta (doar pentru tras planetara din diferential, in locul celor 6 suruburi..) nu poti sa o scoti; desigur, in prealabil trebuie coborat diferentialul TEMPORAR, PE UN ALT SUPORT ... evident special, o talpa-tava care il tine fix in pozitie.. care tre' sa fie exceptional de scumpa.., daca pe o scula de mana dam doar $650... CARE FACE DOAR UN SINGUR LUCRU!

20230818_082857.jpg.ce41635f25d2a3f4567929145370d60e.jpg

 

Simplu..

(Va puteti imagina cat v-a ia un mecanic, ca sa isi scoata banii cat mai repede, si asta ca sa nu mai socotim presa care scoate simeringul si scula care impinge simeringul../ nemernici, nemernici, nemernici 😡 ai de au proiectat asa ceva! )

Desgur, au salvat timp neplatind timpul angajatului (salveaza bani) la montat in fabrica si castiga cand mergi la ei sa folosesca scula lor cea speciala; win-win situation pentru producator! Clientii/victime?... 🤣🤣🤣 cum sa nu avem! Asta nu pe un model..

Edited by bimmer90f30
FRUSTRARE
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Mda... eu am observat din intamplare la un schimb de ulei. Imi zangane si racordul flexibil, o alta problema cunoscuta la LCI la f31 ... 

Mometan am luat un aditiv liqui moly care ar improspata tot ce tine de garnituri si o sa il bag maine acolo plus completez cu ulei pentru diferential. Sper sa aman reparatia pana in iarna cand voi merge in Romania la service-ul corespunzator. 
Multumesc pentru raspunsuri si sper ca o sa fie de ajutor si pentru colegii care se mai confrunta cu asa ceva 🤗

Link to comment
Share on other sites

Pentru tine @AddVl si cei interesati sa faceti macar schimb de ulei, cantitatea de ulei se pune in functie de versiunea de diferential avuta.

Adica:

168LW      0,75L

190AL        0,8L

205AL        0,8L

215LW        0,9L

215LWS      1,0L

225AL         0,9L

225ALS       1,0L

225M           1,0L

235LK          1,2L

Cica se inlocuieste surubul pe unde umpli. Se strange la 60Nm.

Parese ca surubul este M22.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.