Jump to content

Consum ridicat ulei E61 530xD 2008 300k+ km


Recommended Posts

Salutare!

Dupa cum scrie si in titlu, detin un E61 din 2008 model 530xD cu M57 si ZF 6HP. L-am cumparat la 300k km reali in aprilie 2023 si de atunci am pus inca 8k km pe ea. Nu are absolut nicio problema in afara de consumul ridicat de ulei (nu stiu sa zic numere exacte fara joja fizica, nivelul citit de senzor mi se pare unreliable, dar oricum peste 500ml/1000km). Inainte sa o iau am inteles de la fostul proprietar ca a avut Castrol 5W30 si Motul 5W30. Imediat ce am cumparat-o am mers la mecanic pentru schimb ulei si filtre si mi-a recomandat Liqui Moly 5W30. Dar pe masura ce am condus-o a tot consumat ulei. Initial, mecanicul a gasit diverse scurgeri de ulei, care au fost toate rezolvate: garnitura capac culbutor, filtru epurator, oring joja ulei, oring grup, oring planetara, proces in care a fost demontata complet baia de ulei. De asemenea, a spus ca nu se pierde ulei nici la turbina. Dar motorul continua sa consume la fel de mult ulei.
Mentionez, tot din spusele fostului proprietar, ca are DPF off deoarece la 180k km s-a infundat DPF-ul si a facut sa puste turbina, astfel ca a fost anulat DPF-ul si inlocuita turbina.

Aveti vreo idee daca pot imbunatati situatia fara segmentare? Un ulei mai vascos gen 5W40, ceva aditiv? Mecanicul sustine ca segmentarea ar rezolva consumul de ulei, dar nu stiu daca pot fi sigur de asta sau daca merita pus alt M57.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Pai la kilometrii astia mai, in functie si de cum a fost exploatata, cel mai posibil ca segmentii de ungere trebuie inlocuiti a.i. sa scapi de problema. Intr-o prima faza mai poti incerca sa schimbi simeringurile de la supape. Sunt niste doape de cauciuc care se uzeaza dupa un timp. Totusi inclin si eu sa cred ca fara schimbarea acelor segmenti de ungere nu scapi. E veche masina, motor mare, multi km deja, cine stie cati proprietari a avut inainte, deci posibil sa-si fi luat forja destul de tare. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, KriSSu09 said:

[...] detin un E61 din 2008 model 530xD cu M57 si ZF 6HP. [...]  (nu stiu sa zic numere exacte fara joja fizica, nivelul citit de senzor mi se pare unreliable, dar oricum peste 500ml/1000km).

DIn realoem.com rezulta ca motorul M57 instalat pe E60 LCI 530xd are joja de ulei (joja in sine are p/n 11437801395, iar tubul sau are p/n 11437793022).

Iti recomand sa incepi prin a localiza joja. Apoi este necesar sa tii sub atenta observatie consumul de ulei, pentru a obtine o estimare cat mai precisa a consumului. Retine ca precizia este cu atat mai buna cu cat este mai mare rulajul pe parcursul caruia urmaresti consumul. Iti recomand sa fie de cel putin 3.000 Km. Dupa aceea, cand ai o valoare destul de precisa, urmeaza sa analizezi rezultatul si sa iei o decizie in cunostinta de cauza.

Ca utlima observatie, la un asemenea rulaj (si) eu consider ca un ulei 5W40 ar fi mult mai potrivit. O posibila directie ar fi sa faci un schimb de ulei cu 5W40, apoi sa urmaresti consumul conform celor de mai sus. Nu utiliza aditivi de ulei. Evident, completarile trebuie efectuate cu exact acelasi tip de ulei cu cel din motor.

Link to comment
Share on other sites

On 9/8/2023 at 7:55 AM, RaYn3 said:

Pai la kilometrii astia mai, in functie si de cum a fost exploatata, cel mai posibil ca segmentii de ungere trebuie inlocuiti a.i. sa scapi de problema. Intr-o prima faza mai poti incerca sa schimbi simeringurile de la supape. Sunt niste doape de cauciuc care se uzeaza dupa un timp. Totusi inclin si eu sa cred ca fara schimbarea acelor segmenti de ungere nu scapi. E veche masina, motor mare, multi km deja, cine stie cati proprietari a avut inainte, deci posibil sa-si fi luat forja destul de tare. 

De acord, clar a fost forjat motorul, pana la urma cine isi cumpara asa ceva ca sa nu ii dea in gura?

 

On 9/8/2023 at 8:16 AM, FiveThreeFive said:

DIn realoem.com rezulta ca motorul M57 instalat pe E60 LCI 530xd are joja de ulei (joja in sine are p/n 11437801395, iar tubul sau are p/n 11437793022).

Iti recomand sa incepi prin a localiza joja. Apoi este necesar sa tii sub atenta observatie consumul de ulei, pentru a obtine o estimare cat mai precisa a consumului. Retine ca precizia este cu atat mai buna cu cat este mai mare rulajul pe parcursul caruia urmaresti consumul. Iti recomand sa fie de cel putin 3.000 Km. Dupa aceea, cand ai o valoare destul de precisa, urmeaza sa analizezi rezultatul si sa iei o decizie in cunostinta de cauza.

Ca utlima observatie, la un asemenea rulaj (si) eu consider ca un ulei 5W40 ar fi mult mai potrivit. O posibila directie ar fi sa faci un schimb de ulei cu 5W40, apoi sa urmaresti consumul conform celor de mai sus. Nu utiliza aditivi de ulei. Evident, completarile trebuie efectuate cu exact acelasi tip de ulei cu cel din motor.

Multumesc de informatie, am gasit joja si am inceput sa urmaresc precis consumul. Voi trece de asemenea la 5W40 la urmatorul schimb de ulei. Vreo recomandare de producator?

Link to comment
Share on other sites

Cu o lanterna, urmărește dacă ai scurgeri sub filtrul de ulei exact când pornești motorul. Daca termoflotul nu este in carcasa filtrului de ulei, urmărește si acolo unde este termoflotul, tot la pornire, cand e motorul cât de cât rece. 

Nu mi se par km mulți, eu as merge mai degrabă  pe o scurgere nedescoperită. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.