Jump to content

Cost drum EV vs combustibil - exclus costuri de intretinere


Romulus

Recommended Posts

13 minutes ago, Romulus said:

Aceeasi experienta o am si eu desi in Austria sunt putin mai precaut, sa spunem cu 5km/h mai precaut.

In Austria este 10% in plus fata de viteza legala.

Cam in toata Europa poti merge cu +10km peste viteza legala, mai putin in Elvetia unde este doar 5 pe autostrada si in anumite cantoane doar 3km

Amenzile sunt foarte mari de la 20km in sus si sunt radare fixe pe autostrada foarte multe, daca nu stii unde sunt amplasate ramai instant pieton si poate si la bulau daca ai talpa foarte grea. Asa ca toate consumurile mele de mai sus sunt in limita vitezei legale

Edited by TKD29
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TKD29 said:

In Austria este 10% in plus fata de viteza legala.

Cam in toata Europa poti merge cu +10km peste viteza legala, mai putin in Elvetia unde este doar 5 pe autostrada si in anumite cantoane doar 3km

Amenzile sunt foarte mari de la 20km in sus si sunt radare fixe pe autostrada foarte multe, daca nu stii unde sunt amplasate ramai instant pieton si poate si la bulau daca ai talpa foarte grea. Asa ca toate consumurile mele de mai sus sunt in limita vitezei legale

Adica spui ca ce te-ai obisnuit in Elvetia faci si in rest ca sa nu te dezveti. Asta inteleg eu...

😉

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Viper05 said:

mi se pare exagerat de mult timpul pentru 1000km. banuiesc ca mergeai pe tempomat cu 100-110 plus opriri

De ce anume ti se pare exagerat? Ia pune tu acum pe google maps si vezi cate ore iti estimeaza? Si asta fara opriri, fara stat in vama si asa mai departe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

mi se pare exagerat de mult timpul pentru 1000km. banuiesc ca mergeai pe tempomat cu 100-110 plus opriri

 

1 hour ago, Viper05 said:

mi se pare exagerat de mult timpul pentru 1000km. banuiesc ca mergeai pe tempomat cu 100-110 plus opriri

https://goo.gl/maps/aHcpk4ZY4n4Lb4Jh8

Deloc, aprope 11 ore fara opriri..bine pentru schumacheri normal ca e mult , in stilul meu de condus nu am vazut nicio diferenta ca timp intre EV si ICE.

 

44 minutes ago, Romulus said:

Adica spui ca ce te-ai obisnuit in Elvetia faci si in rest ca sa nu te dezveti. Asta inteleg eu...

😉

Conduc legal in orice tara merg, inclusiv in RO. in RO pe autostrada merg 130-140 km/h.

In Germania pe portiunile fara limita o ard, atat. Dar nici acolo nu se mai poate ziua ca e foarte aglomerat si nu prea ai unde sa mai mergi cu 200+, doar noaptea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La costurile de intretinere nu ati luat in calcul o uzura a suspensiilor mai pronuntata in timp din cauza masei mari a EV-urilor care va genera costuri. La fel si la anvelope. Uzura sigur e mult mai mare. Practic la EV economisesti schimbul de ulei/filtru + filtrul de aer si motorina. Filtrul la AC exista, placute de frana are, discuri la fel. Ma mira ca franele nu se uzeaza mai mult la EV. Se pare ca frana aia de motor electric isi face treaba mai bine decat frana de motor la ICE.

 Eu deocamdata sunt rezervat fata de EV si daca ar fi sa schimb masina, cred ca tot pe diesel as merge din considerente de autonomie.  Cred ca e mult mai comod sa folosesc un motor cu combustie (in cazul meu diesel), atunci cand am un drum mai lung de facut,  vara, in concediu, cand benzinariile sunt arhipline, fie in tara sau in strainatate (benzinarii cu o gramada de pompe, cum sunt cele de pe autostrazi). La benzinarie astepti 10 minute si tot prinzi o pompa.  Cred ca m-as stresa inutil sa gasesc puncte de incarcare cu 1-2 chargere si 10 masini la coada. Instalez cortul sau merg cu generatorul in portbagaj.

Daca as avea un Phev, cum a condus Romulus 530e-ul respectiv, cred ca cel mai comod ar fi sa il incarc seara si sa il folosesc in orase pe modul baterie. Dar daca trebuie sa conduc extraurban si autostrada, avantajul dispare deoarece bateria goala nu te mai ajuta, ba mai mult, motorul cu comustie trebuie sa „care” si bateria goala dupa el.

Daca as locui intr-o tara (mai) civilizata si nu as avea drumuri lungi de facut, poate o naveta de cateva zeci de km pe zi, as putea accepta si un EV, dar mai mult ca masina de oras + ceva calatorii ocazionale in afara.  

Din partea mea, cei care conduceti deja masini electrice, aveti felicitari pt curajul de a fi pionieri ai unei noi ere (Care ne cam este bagata pe gat cu forta), era automobilelor electrice. Poate peste 10 ani piata EV va fi suficient de matura si imi voi schimba parerea.

 

Edited by Cosminbad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Suspensiile sunt adaptate la greutatea masinii, placutele si discuriile dupa 60.000 km sunt noi, pt ca nu folosesc frana aproape deloc. Conduc doar cu o singura pedala..Acceleratia. cat am masina in garantie filtrul de polen se schimba gratuit,

Anvelopele se uzeaza la fel caa la orice masina, depinde cati bani vrei sa dai pe ele.

un filtru de habitaclu ma costa 20 chf si il schimb poate o data pe an. in rest 0 costuri.

Edited by TKD29
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cred că mai este un motiv f. important pentru care eu, cel puțin, mă feresc să cumpăr o full electrică în anii care vin.

Hai să presupunem că:

a) Se inventează în următorii ani noi tehnologii astfel încât să ai o baterie care îți asigură o autonomie de 1000km și care se încarcă în 10 min. Și nici nu-și pierde din capacitate în timp. Și costă și decent. Și-ți mai face și cafeaua. E f. posibil (mai puțin partea cu costul decent dar trecem peste).

b) Vin firmele private și amenajează "benzinării electrice" peste tot. Că miros profitul.

Ce mă nedumerește pe mine este cum vei face să aduci curentul necesar la aceste stații de alimentare cu costuri decente.

În București/Ilfov sunt acum în jur de 2 milioane de mașini. Să presupunem că jumătate trec pe curent și fac un plin pe lună (să zicem 200kWh pt. 1000km). 200kWh x 1.000.000 mașini/lună înseamnă 200.000 MWh  de adus în București și împrejurimi într-o lună. Să zicem că un apartament consumă 300kWh pe lună. 1.000.000 mașini vor consuma lunar cât 650.000 apartamente. Cine și cu ce costuri va face infrastructura electrică pentru așa ceva?? Putem împărți cifrele de mai sus și cu 10 și tot mă sperie ideea. Infrastructură alimentare electrică pt 65.000 apartamente repede în București?? LOL

Înțeleg că trecerea va fi treptată dar tare mi-e teamă că cererea va depăși oferta de curent la stații ducând la o explozie a prețurilor la încărcare. Ritmul de cumpărare a mașinilor va fi mult mai rapid decât dezvoltarea infrastructurii. 

Edited by Kuky
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.