Jump to content

Cost drum EV vs combustibil - exclus costuri de intretinere


Romulus

Recommended Posts

Costurile cu o electrica sunt mult mai mici decat cu un ICE. Si aici nu ma refer doar la alimentare, costurile de intretinere la o elctrica sunt 0.

in aproape 60.000 km costurile cu electrica au fost 0 , daca eram cu dieselul faceam cred ca 3 schimburi si de ulei si un set de placute de frana. costurile cu incarcatul au fost la jumate fata de diesel.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, TKD29 said:

Costurile cu o electrica sunt mult mai mici decat cu un ICE. Si aici nu ma refer doar la alimentare, costurile de intretinere la o elctrica sunt 0.

Posibil, dar poate nu am fost eu suficient de clar. Aici ma refer strict la costurile unui drum de 2.000 km cu o masina inchiriata.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to Cost drum EV vs combustibil - exclus costuri de intretinere

Eu am facut 1700 km si am iesit mai ieftin decat cu dieselul, eu am incarcat doar pe autostrada la DC. Banuiesc ca nu mergi 2000 km doar pe autostrada, noaptea poti sa o incarci la AC si este mai ieftin. Sau la hotel si poate este gratis etc. eu nu as lua iX40 are autonomia mica, daca vrei sa nu ai stress cu autonomia ia un iX50

iX40 este masina de oras , nu de facut 2000 km cu ea pe autostrazi.

Edited by TKD29
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu exista ix50... la firma de închirieri.

6 minutes ago, TKD29 said:

Banuiesc ca nu mergi 2000 km doar pe autostrada, noaptea poti sa o incarci la AC si este mai ieftin. Sau la hotel si poate este gratis

Exclus,

6 minutes ago, TKD29 said:

Eu am facut 1700 km si am iesit mai ieftin decat cu dieselul

Dacă mergi ca în video, te cred. Eu nu pot.

Link to comment
Share on other sites

Atunci nu lua iX40  are autonomia prea mica mai ales daca iti place sa mergi mai tare.

Merg legal, acolo limita de viteza este 120km/h. daca am liber pun ACC pe 125 cat sa nu ma ia radarul.

In Austria, Ungaria merg cu 130 km/h, iar in Germania..se vede in al doi-lea video 🙂 dar nici acolo nu prea mai poti merge tare ca este foarte aglomerat, abia am prins cateva portiuni unde am putut sa ajung la 200 km/h.

Edited by TKD29
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TKD29 said:

pe autostrada consuma 22kwh/100km

Asta e un consum superb. Nu cred ca as reusi asa mic. De asta am si pus valorile initiale din calcul.

Quote

30 kW/100 km si cam 12 l/100 km

 

Problema e ca in Germania s-au scumpit enorm toate dar in special energia electrica, iar la pompa a mai tot scăzut. Iese sigur mai scump EV, ceea ce nu ar fi o problema. Dar daca trebuie sa incarc la fiecare 2h, ca sa stau linistit... Nu mai merita.

Eu pe autostrazi in germania, am avut de multe ori anxietatea de rezervor gol, darmite cu autonomia iX40.

 

 

Link to comment
Share on other sites

In video @TKD29 spune ca era restrictie de 120 km/h. Dar si asa eu nu conduc la fel. Fie nu depasesc, fie trec putin putin de limita legala ca sa devansez masina. Niciodata nu stau mai mult de cateva secunde in depasire. Iar daca restrictia e de 120 km/h, am pe bord probabil 129-130 km/h. Iar daca omul depasit si semnalizeaza stanga, semn ca vrea sa iasa, 101% ma duc la 135 km/h bord pentru o secunda sa nu stau in paralel cu el 15 secunde.

 

Link to comment
Share on other sites

E vina mea. Am piciorul greu si ma folosesc de toata puterea motorului la manevre, niciodata nu prea o las sa mearga. Cuplez ACC si ii tot dau talpa sa accelereze si mai repede la viteza sau putin peste.

 

2 minutes ago, mgi said:

Sigur nu faci asa in Elvetia

Nu am fost in Elvetia si nu sunt tentat sa ajung. Probabil ca nu as face asa... Nici in austria nu depasesc pe bord cu mai mult de 10 km/h viteza legala. Iar daca o fac, e pentru 1-2 secunde si riscul e minim. Sigur ca ma poate amenda cineva, dar fara risc, nu e fun. Si asta e un risc mic si doar pentru portofel.

Link to comment
Share on other sites

In noiembrie temp maxima 9 grade, 

Geneva-Viena 1051 km , 12 ore, consum mediu  23,5, am scoa consumul asta pt ca am

mers tare in Germania si 130-135 in Austria.

Nu sunt curios cat consuma la 150 km/h, ca raman pieton pentru multe luni, asa ca mai bine nu.

Dar asa de dragul discutiei vara la viteza aia consuma maxim 25kwh/100.

Edited by TKD29
Link to comment
Share on other sites

Proabil nu ai depasit 130 km/h (pe bord) nici macar in germania. Daca o faceai erai aproape sigur spre 30.

Sau ma rog. 27-28... Oricum nu 23,5.

3 minutes ago, TKD29 said:

In noiembrie temp maxima 9 grade, 

Geneva-Viena 1051 km , 12 ore, consum mediu  23,5

iX 40?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu, eu am ix50

nu am luat iX40 din cauza autonomiei.

Abaterea e f mica la iX fata de celelalte masini, sunt maxim 2-3 km in minus fata de viteza din bord.

In Austria am mers doar cu ACC setat la 135. In Elvetia la 123. Aici ai doar 5km marja , peste 5 te ia radaru si amenda minima este 40chf

Edited by TKD29
Link to comment
Share on other sites

Eu fac de ani buni Ungaria si Austria cu 140/150, si nu ca am eu neaparat chef sa zic asa, pentru ca asa merge cam toata lumea, si nu am luat de mai bine de 20 de ani nicio amenda. Daca nu sari de 150kmh ( in bord ) nu iei nicio amenda si nu-ti are nimeni treaba, mai ales ca mergi fluent cu traficul.

Cand esti nesimtit si sari calul cu pedala, e alta treaba, mai ales daca adopti stilul "romanesc" cu mers bara la bara si flashuri.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.