Jump to content

Cu ce aplicație se poate face codare pe G30/G31 - 2022?


Romulus

Recommended Posts

Nu cred ca afectează garanția cu codari simple, decât dacă sunt ei chisați și comentează.  Notezi ce ai făcut și dacă vrei faci rollback când te duci la garanție cu ceva. 
Sincer la mașina veche doar start stop puneam înapoi … fiind singura schimbare evidentă. 
Deja am luat pentru binmercode adaptor. Am mers pe varianta cu cablu și adaptor pentru telefon. Wireless e mai scump și merge mai greu. Doar nu codez din casă 🙂.  A venit și. Germania mai repede diagnoza haha. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, CosminEU said:

Nu cred ca afectează garanția cu codari simple, decât dacă sunt ei chisați și comentează.  Notezi ce ai făcut și dacă vrei faci rollback când te duci la garanție cu ceva. 
Sincer la mașina veche doar start stop puneam înapoi … fiind singura schimbare evidentă. 
Deja am luat pentru binmercode adaptor. Am mers pe varianta cu cablu și adaptor pentru telefon. Wireless e mai scump și merge mai greu. Doar nu codez din casă 🙂.  A venit și. Germania mai repede diagnoza haha. 

din pacate(sau nu) nu mai suntem in ‘95 cand puteai sa faci orice la masina si apoi faceai rollback si nimeni nu stia. masina tine minte absolut tot, si e diacutabil daca trimite sau nu datele intr-un cloud.

avand in vedere ca partea de coding influenteaza direct partea electrica poti pierde garantia cam la absolut tot, si chiar nu merita. legal ei vor avea dreptate

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Viper05 said:

din pacate(sau nu) nu mai suntem in ‘95 cand puteai sa faci orice la masina si apoi faceai rollback si nimeni nu stia. masina tine minte absolut tot, si e diacutabil daca trimite sau nu datele intr-un cloud.

avand in vedere ca partea de coding influenteaza direct partea electrica poti pierde garantia cam la absolut tot, si chiar nu merita. legal ei vor avea dreptate

Corect. Orice e posibil. Cu toate ca am auzit și de reprezentante care ajuta la retrofituri. 
Daca modific pe diagnoză limita de viteza de activare la lane assist sau sa închid portbagaj din telecomandă nu cred ca o sa comenteze cineva sau sa verifice acel istoric.

Lucrăm cu oameni la urma urmei nu plătesc ei din buzunarul lor; daca e un mecanic de treaba ne înțelegem noi cumva. 
Dar într-adevăr e un risc… 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, CosminEU said:

Corect. Orice e posibil. Cu toate ca am auzit și de reprezentante care ajuta la retrofituri. 
Daca modific pe diagnoză limita de viteza de activare la lane assist sau sa închid portbagaj din telecomandă nu cred ca o sa comenteze cineva sau sa verifice acel istoric.

Lucrăm cu oameni la urma urmei nu plătesc ei din buzunarul lor; daca e un mecanic de treaba ne înțelegem noi cumva. 
Dar într-adevăr e un risc… 

retorifit e una. poti cumpara o gramada de piese prin bmw de la m performance , le monteaza ei nici o problema.

dar bimmercode nu are nici o treaba cu bmw ag. 

daca te intelegi cu un mecanic sau nu, nu stiu dar nu cred, hai sa-ti dau un exemplu. mergi cu masina la service cu o probleme electrica, cand conecteaza masina la softul lor pac apare ca masina a fost modificata. in momentul ala oricat de prieten ti-ar fi mecanicul ala nu prea mai are ce sa faca, si ei la randul lor recupereaza banii de la bmw, nu reprezentata plateste.

acuma ce e foarte discutabil, si nimeni nu are raspuns concret, e ce apare la bmw. am citit si masini softate( prin usa ce-i drept) fara probleme , am si citit in europa masini softate de exemplu in leasing, contract nul, plata integral in 30 de zile

in rest fiecare pe riscul lui, eu doar am dat o parere

Link to comment
Share on other sites

"codarile" (FDL) sunt doar schimbari de setari, nu apare nimic nicaieri. Singurul mod de a vedea ca e ceva diferit ar fi sa stie ce valoare avea inainte o anumita variabila ( ex. sa se aprinda sau nu ledurile din manere cand dai cu spatele, e off by default daca nu ai 360 camera, altele difera in functie de i-Level ).

Iar in reprezentanta ( cel putin in Bucuresti ) oamenii nu au habar ce poate sau nu poate avea ca setari o masina ( nu scrie in brosura de marketing ), iar in ISTA stiu doar sa urmeze procedura pe care o au. Iar ISTA nu zice oricum daca ai NCD-uri editate ca nu sta sa compare toate modulele vs. VO.

 

Ca metoda foarte usoara de "codat" pentru incepaturi, recomand Bimmer Utility. Merge atat de pe telefon cat si de pe PC. Nu mi-as atinge masina cu bimmercode, foarte des scrie prostii ( probabil face encoding aiurea ) si duce la erori foarte greu de depistat. In plus, poate face doar chestii banale, daca tot platesti pentru un produs, macar sa fie si capabil. In Bimmer Utility ( in expert mode ) poti face tot ce poti face si in esys ( retrofit, CAFD injection, FA editor, etc ). Iar daca ramane in continuare frica ca detecteaza cineva ceva, orice ECU poate fi adus la setarile de fabrica ( VO ) cu un singur buton 🙂

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Romulus said:

Sunt curios, cu ce aplicatie pot face eu asta acasa... Sa spunem lucruri simple, ca si culoarea luminii ambientale sau temperatura incalzire in scaune. 

Nimic complicat...

Eu folosesc Carly de 7 ani. Nu a dat gres niciodata la codari. La G15 am codat doar start/stop, dupa care am fost de 2 ori la reprezentanta pt update de soft. Nu apare nicaieri aceasta codare, dar dupa update de soft, trebuie sa codezi din nou.

iLevel este softul masinii… gen iOS la iPhone… iOS 15, 16, 17 etc

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, DJ Allexinno said:

iLevel este softul masinii… gen iOS la iPhone… iOS 15, 16, 17 etc

Adica iDrive 7 in cazul meu?

Quote

The ECU's in a BMW are not meant to be updated individually, rather as a collection which BMW tested and knows all work fine together.

The collective version number of all programmed ECU's is called the I-level, or Integration level (German: I-stufe).

The term I-level was adopted by BMW around the year 2004 and applies only to lines which were in development/production in 2004 or after (E60, E70, E90, etc.).

The I-level is a set of numbers that looks like E89X-11-09-410. The first part represents the chassis group, which is followed by the year and month of the release and a build number for that release. So, E89X-11-09-410 would mean a E80/E90, 09/2011, version 410.

You will often see a set of two I-levels, something like E89X-05-10-026, E89X-11-09-410. In this case the first set is called the Factory I-level, or the level with which the car left the factory, and the second the Dealer Organization I-level, or the current version programmed by the dealer.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Romulus said:

Adica iDrive 7 in cazul meu?

 

Nu. iDrive 7 sa zicem ca e iPhone 14, iDrive 8 e iPhone 15, adica hardware. iLevel este softul. 

29 minutes ago, Viper05 said:

mai era masina in garantie cand ai fost la reprezentanta?

Da, inca este in garantie. 

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Dpmdv, nu te încurca cu carly/bimmercode.. de la un anumit ilevel, nu mai știe multe.. îți corupe cafd-urile.. și nu poți să pui "backup"(la g, bimmercode nu mai știe să anuleze sunet centuri, apoi ai nevoie de laptop, să-i refaci cafd-urile pe acsm). 

Din ce zice colegul de mai sus, e interesant bimmer utility(dacă e mișto și aplicația pe telefon, să faci ce faci și de pe laptop) eu când am avut de ales, am luat esys ultra. Care mi se pare foarte bun până acum, nu am avut probleme. 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Romulus said:

tot aud de i-level, explica-mi si mie ce e asta?

Versiunea de soft a unui ECU, nu are legatura cu soft-ul cu care se interactioneaza in masina ( iDrive ). Daca ar fi sa facem o analogie simplificata cu PC-urile, ar fi versiunea de BIOS, iar windows-ul ar fi iDrive-ul. Din punctul nostru de vedere, ca utilizatori finali, dicteaza ce valori poti edita ( coda ).

iLevel poate fi comun intre mai multe serii, ex intre seria 1 si seria 3 ( fiind acelasi hardware ), de aceea poti avea cornering din proiectoarele de ceata pe seria 1 desi "expertii" din reprezentanta spun ( si probabil chiar cred ) ca nu e posibil, ca nu a fost proiectat sa aiba asa ceva :)) Dar e acelasi modul FEM, trebuie doar activate functii desemnate ( de marketing ) pentru modele "superioare".

Daca nu ai probleme grave care se pot rezolva garantat cu un update de iLevel, nu e ceva la care trebuie sa umbli vreodata. In cele mai multe cazuri ( cand nu rezolva buguri ) un iLevel mai nou are mai putine optiuni ( care pot fi editate din codare ), datorita legislatiei care se tot schimba iar producatorii auto trebuie sa o adopte.

Ex. pe versiuni mai noi de iLevel nu mai poti stinge niciodata angel eyes-urile, pe cele mai vechi poti (se codeaza bifa in iDrive), daca vrei de ex. sa stai in masina sa faci codari dar nu vrei sa consumi bateria. Motivul ? Exista un text in legislatia europeana care zice ca nu poti avea masina pornita fara lumini de intalnire / pozitie / zi / whatever. In ultimele versiuni cred ca nici sa dezactivezi start-stop nu mai e posibil din cauza normelor de poluare, nu stiu sigur, eu am ramas intotdeauna la versiunile cu care au venit din fabrica si nu am nimic mai nou de 2020.

Din acest motiv, nu orice setare care exista intr-o aplicatie sau tutorial online este garantat sa mearga, ca nu se specifica si pe ce iLevel au fost testate.

 

Daca totusi vrei sa faci update de iLevel, trebuie facut pe toate ECU-urile din masina, altfel pot aparea incompatibilitati intre ele.

  • Thanks 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, redog4dy said:

Dpmdv, nu te încurca cu carly/bimmercode.. de la un anumit ilevel, nu mai știe multe.. îți corupe cafd-urile.. și nu poți să pui "backup"(la g, bimmercode nu mai știe să anuleze sunet centuri, apoi ai nevoie de laptop, să-i refaci cafd-urile pe acsm). 

Din ce zice colegul de mai sus, e interesant bimmer utility(dacă e mișto și aplicația pe telefon, să faci ce faci și de pe laptop) eu când am avut de ales, am luat esys ultra. Care mi se pare foarte bun până acum, nu am avut probleme. 

Sunt tot asa usor de folosit (esys ultra sau bimmer utility)? Idee daca se pot folosi si cand faci "prostioare" cu apple carplay? 😄 Cu bimmercode am inteles ca nu se poate.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, arnx said:

Sunt tot asa usor de folosit (esys ultra sau bimmer utility)? Idee daca se pot folosi si cand faci "prostioare" cu apple carplay? 😄 Cu bimmercode am inteles ca nu se poate.

depinde ce fel de prostioare cu apple carplay? nu stiu exact la ce te referi.. daca se blocheaza unitatea, le poti da flash(ai nevoie de datele full) , nu am patit pana acum, sunt alti colegi pe aici mai in masura sa-ti zica.. dar teoretic daca folosesti esys(indiferent daca e ultra/BU) , daca nu stii sa folosesti, poti sa pui in cap masina sau sa o repari.. 🙂

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, goangaus said:

Pentru citit erori ce recomandati, tot Bimmer utility? Sunt si explicate undeva erorile alea sau tot trebuie mers in service cu ele?

Ista toata ziua.. un laptop + cablu enet.. de explicat, nu prea iti explica nimeni, ista iti arata cauze, masuri, etc.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.