Jump to content

BMW nu se lasa - iX5 Hydrogen


Romulus

Recommended Posts

 

Din ceva motiv ma fascineaza masinile cu hidrogen, desi nu cred ca vom vedea nimic important pe strazi in curand, sau in termenul apropiat.

 

Este un FCEV si nu in ICE cu alimentare cu hidrogen. Presupun ca toti stiu asta.

 

Nm1I67D.png

Poate da pe direct 170 cp. Si cred ca pentru mai mult, se foloseste in stationare de baterie care o incarca si cu ajutorul careia poate scoate 401 cp total. Foarte interesant cum functioneaza un fuel cell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
7 minutes ago, Risti said:

Pare un articol foarte vechi sau doar au dat copy paste:

Quote

Even though the number of electric cars has rapidly risen in the past three years, the International Energy Agency predicts that only 14% of vehicles will be electric by 2022. Furthermore, this figure is anticipated to increase by another 4% by the end of 2023.

Deci pare un articol copiat inainte de finalul anului 2022.

Masinile pe hidrogen tot folosesc o baterie, hidrogenul este greu de depozitat si se pierde din energie in acest proces, apoi alimentarea, daca alimentezi cateva masini la rand pompa ingheata si trebuie sa astepti.

Si au range-ul mic, cat o electrica.

Dar tehnologia este interesanta, sper sa nu moara 😄 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Romulus said:

Nu cred în varianta BMW cu hidrogen. Ar fi frumos, dar nu cred că e realizabil. Iar articolul este o mizerie.

Poate se poate aplica hidrogenul pentru avioane sau vapoare. Nu prea sunt documentat pe partea de hidrogen.

Link to comment
Share on other sites

asa a fost si cu EVurile la inceput ... mult scepticism, sarcasm, misto ... si acum peste 10% din piata world wide sunt EVs!

de ce investesc asa mult in R&D cei de la BMW pentru ideea cu hydrogen?!
poate pentru ca viitorul NU e EV 100%! nu e sustenabil asa ceva...

si atunci orice alternativa e bine venita

apropo: si Toyota si-a mutat macazul pe Hydrogen 🙂

Link to comment
Share on other sites

Faza cu hidrogenul (verde) este urmatoarea. In r&d se va investi mult oricum din cauza faptului ca hidrogenul poate fi utilizat si in alte domenii (incalzire, industria otelului) in loc de gaz:

https://www.economica.net/chisalita-aei-hidrogenul-poate-fi-utilizat-in-sistemele-actuale-de-gaze-naturale_722853.html

In Germania, flota de autobuze pe hidrogen (inclusiv la aeroporturi) este foarte mare. Ceea ce insemna ca indiferente ce crede Elon Musk, exista un viitor pentru hidrogen deoarece va exista pe piata hidrogen verde (chiar daca initial pentru alte sectoare decat cel al transporturilor). Acum intrebarea este daca marii producatori vor reusi sa produca masini la costuri sustenabile care sa poata utiliza hidrogenul. Toyota nu cred ca si-a propus vreodata sa faca vanzari mari cu Mirai. Toyota investeste si in motoare cu ardere interna pe Hidrogen, si a participat si la curse cu o Corolla modificata pentru a merge cu hidrogen.

Articolele astea cu caracter definitiv (moartea EV, sau hidrogenul este viitorul, sau fix invers) sunt click bait. In realitatea e o lupta destul de stransa ca sa se gaseasca solutii pentru probleme aparute atat cu BEVuri cat si cu alte tehnologii.

Link to comment
Share on other sites

Hidrogenul pentru utilizarea in automobile personale, are cateva dezavantaje majore in ce priveste stocarea. Ce avea BMW aveau o valva care se deschidea si golea rezervorul datorita presiunii. Asta inseamna cel putin ca nu le poti parca intr-un garaj. Plus ca din ce stiu eu, molecula de hidrogen fiind mica, nu o poti tine intr-un rezervor, ca va iesi orice material ai folosi pentru peretii rezervorului.

Link to comment
Share on other sites

Problema stocarii pare sa fi fost rezolvata de catre Toyota dar pretul acestor rezervoare este foarte mare. Ele trebuie sa susitina o presiune foarte mare si sa fie foarte rezistente la un impact. Totdata ele ocupa mult spatiu (Toyota Mirai este pe platforma de Lexus LS dar spatiu interior este cam la nivelul unei Corolle). Ciudat este ca Toyota nu a ales platforma unui Highlander ca sa testeze tehnologia lor pe H2 care ar fi avut mult mai mult spatiu si probabil mai mult "appeal" la public. BMW a ales mai cu cap in opinia mea. Dar problema stocarii ramane valabila (nu e o problema sa o parchezi in garaj). Nu mi-as face mai multe griji decat la un GPL (chair daca chimic difera mult).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.