Jump to content

Iarna: Plecarea de pe loc


Romulus

Recommended Posts

eu nu am avut niciodata probleme cu 318is pana sa-l vand. efectiv tragea grupat, in fiecare zi ma uitam la urmele din zapada erau perfect identice, si se comporta excelent

cu e46-le daca ii anulez asc-ul nu face treaba, merge bine dar are altfel de tractiune, pe zapada se invarte in loc sau ii pierzi efectiv directia ceea cu is-ul niciodata nu am patit

in schimb cu asc-ul functional chiar isi da interesul sa te tina pe sosea, pe viraje daca intri in derapaj si reduci sau calci ambreiajul te invarti, daca accelerezi in schimb intra asc-ul si aduce spatele la loc....tehnologia asta :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

nu e adevarat, un diferential normal nu "gandeste" deloc asa. din cate am vazut acum mai nou, nici LSD nu "gandeste" asa.

ce spui tu acolo este o optiune foarte buna, care este in dotare pe masinile noi. si mai exact xdrive sau alte optiuni ,

(am mers ieri cu masina unui verisor, un 323ci din 2001, si la fel functioneaza diferentialul(LSD banuiesc) in treapta 1 are cuplu doar pe o roata.)

 

 

Nu e adevarat ceea ce spui tu, daca nu cunosti situatia nu mai scrie; ceea ce-a scris m_3512 e foarte corect, + deasta nici nu esti sigur daca ai consus masina cu LSD sau nu...iti spun eu, nu ai condus masina cu LSD, bmw-ul verisorului tau nu are LSD.

Link to comment
Share on other sites

eu nu am avut niciodata probleme cu 318is pana sa-l vand. efectiv tragea grupat, in fiecare zi ma uitam la urmele din zapada erau perfect identice, si se comporta excelent

cu e46-le daca ii anulez asc-ul nu face treaba, merge bine dar are altfel de tractiune, pe zapada se invarte in loc sau ii pierzi efectiv directia ceea cu is-ul niciodata nu am patit

in schimb cu asc-ul functional chiar isi da interesul sa te tina pe sosea, pe viraje daca intri in derapaj si reduci sau calci ambreiajul te invarti, daca accelerezi in schimb intra asc-ul si aduce spatele la loc....tehnologia asta :rolleyes:

Datoria ASC-ului este sa taie gazul la nevoie,nu intra nici in grup,nici la roti si nu iti aduce spatele masini la loc :) .Pur si simplu primeste semnal de la diferential ca una sau ambele roti au pierdut aderenta,iar intr-o fractiune de secunda reduce turatia motorului.Oricat ai apasa pedala de acceleratie motorul nu se tureaza.

 

Eu am LSD si ASC pe masina ,cand circul in oras si este zapada decuplez ASC-ul.Mai mult ma incurca la plecari de pe loc sau in panta.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Datoria ASC-ului este sa taie gazul la nevoie,nu intra nici in grup,nici la roti si nu iti aduce spatele masini la loc :) .Pur si simplu primeste semnal de la diferential ca una sau ambele roti au pierdut aderenta,iar intr-o fractiune de secunda reduce turatia motorului.Oricat ai apasa pedala de acceleratie motorul nu se tureaza.

 

Eu am LSD si ASC pe masina ,cand circul in oras si este zapada decuplez ASC-ul.Mai mult ma incurca la plecari de pe loc sau in panta.

Automatic Stability Control (ASC).

On uneven or slippery road surfaces the Automatic Stability Control (ASC) system ensures you can accelerate out of each bend safely and with maximum traction.

 

Automatic Stability Control (ASC) is an element of the Dynamic Stability Control (DSC) system. It prevents loss of traction on the drive wheels when setting off, when accelerating out of curves and in other critical moments. When one wheel has good traction but the other is on a slippery patch of road, the wheel with less traction is braked until it is again able to gain a grip on the road surface.

If both wheels lose traction, the engine management system also intervenes and reduces the power output, which significantly reduces the danger of the rear of the vehicle skidding out. The entire process takes place in milliseconds.

Thus ASC quickly brings the vehicle back to stability and restores traction. Drivers wishing to attain a degree of wheel slip, for example when aiming to have a certain amount of "drift", can disengage ASC if desired.

 

sursa www.bmw.com

 

Deci in prima faza, roata fara aderenta, este franata pana la recuperarea aderentei. Daca ambele roti pierd aderenta, atunci se reduce puterea.

 

Eu am DSC pe masina (320dA E46), pana acum (si ma refer la iarna aceata) l-am decuplat o singura data pentru ca nu puteam pleca de pe loc, o roata fiind pe gheata si una pe pamant inghetat, plan usor inclinat. In schimb, prin oras, isi face treaba foarte bine pe polei si zapada. Nu vad rostul folosirii masinii cu el decuplat.

 

Referitor la plecarea de pe loc, sfatul meu e "cu calm", fara invartit rotile in gol degeaba (cum facea un vecin de-al meu cu un Mercedes), coborat jos din masina si dat putin la lopata, aruncat putina sare in jurul rotilor spate, facut balans ( asta doar daca plecarea din parcare e greoaie) si decuplat ASC/DSC daca e cazul (una dintre roti se invarte si cealalta ba).

 

Tot referitor la plecarea de pe loc din parcare, de evitat parcarea cu spatele in nameti, asigurati-va ca rotile spate ajung primele pe suprafata cu aderenta ridicata.

 

PS: Cele enumerate mai sus, sunt experientele mele cu masina si informatii de pe internet. Daca sunt eronate, astept lamuriri :) .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Azi am avut prima experienta a unei plecari de pe loc cu spatele in panta pe zapada, vazand ca a taiat alimentarea (citisem aici despre asta) am apasat butonul DSC si am zis sa mai incerc odata. De data asta s-a turat si desi am incercat sa plec usor, nu am reusit, intr-un final, cu o galeata de rumegus s-a rezolvat, dar am ramas cu un gust amar in ceea ce priveste tractiunea spate, si pe zapada o sa circul mai bine cu Loganul meu de 260K de km, care mananca zapada.... Edited by gugulete
Link to comment
Share on other sites

intra mai brutal pe o curba cu zapada pe jos ca sa plece spatele in drift, dupa accelereaza cat vrei si o sa vezi cum intra asc-ul si redreseaza spatele, incearca si cu fran de motor dupa sau pe frana sa vezi ca te intorci la 180

 

 

Si totusi, au o limita si sistemele astea dry.gif

Link to comment
Share on other sites

Prima data pe iarna asta am ramas si eu in zapada, printre blocuri, la o mica rascruce de drumuri cam 15 cm zapada si aia mi-a fost, dat la lopata cat sa curat pe langa rotile spate plus una bucata tata si una bucata trecator amabil si am reusit sa trec :rolleyes:.

 

Tin sa precizez ca zapada era afanata.

Edited by Billy e36
Link to comment
Share on other sites

Prima data pe iarna asta am ramas si eu in zapada, printre blocuri, la o mica rascruce de drumuri cam 15 cm zapada si aia mi-a fost, dat la lopata cat sa curat pe langa rotile spate plus una bucata tata si una bucata trecator amabil si am reusit sa trec :rolleyes:.

 

Tin sa precizez ca zapada era afanata.

 

 

Cu anvelopele cum stai?:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Azi am avut prima experienta a unei plecari de pe loc cu spatele in panta pe zapada, vazand ca a taiat alimentarea (citisem aici despre asta) am apasat butonul DSC si am zis sa mai incerc odata. De data asta s-a turat si desi am incercat sa plec usor, nu am reusit, intr-un final, cu o galeata de rumegus s-a rezolvat, dar am ramas cu un gust amar in ceea ce priveste tractiunea spate, si pe zapada o sa circul mai bine cu Loganul meu de 260K de km, care mananca zapada....

 

 

datul cu spatele in rampa cu zapada pe jos la bmw nu prea e ce ii trebuie.....

aici in germania toti au 2 masini, una de fite si una tigae ptr iarna, asa nu strica masina, nu rugineste de la sare, nu risca sa o loveasca......., toti umbla cu niste conserve cu 2 usi......asta in cazul cand nu se dau la jeepuri

 

si eu sunt adeptul masinii de rezerva atunci cand o ai :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.