Jump to content

Iarna: Plecarea de pe loc


Romulus

Recommended Posts

@ AngelHeart - am scris eu gresit in postul initial, ma tem doar de parcarile inzepazite :D

 

 

cred ca voi combina toate ideile: rezervor plin + sac nisip/sare + anvelope de iarna (le am deja, aproape noi) + fara accelerari in curbe (am ASC nu DSC) + o lopata.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Eu in februarie anul trecut mi-am luat masina cand era mai multa zapada afara + ca eram incepator.

Masina avea cauciucuri de iarna aproape noi si pot sa spun ca nu am ramas niciodata impotmolit. Am intrat si in parcari inzapezite si am iesit fara probleme. O singura daca am ramas blocat pt ca mi-a inghetat frana de mana peste noapte. Am facut balans si pana la urma am iesit. DSC-ul oprit ("cu o singura apasare de buton"). L-am oprit ca sa permita rotilor sa patineze pt ca daca il lasam pornit cum patinau putin rotile, imi punea frana/taia gazul.

Eu cred ca daca ai cauciucuri bune, atentie sporita si "talpa usoara" nu o sa ai probleme. Pentru siguranta sa iit iei lopatica, nisip si lanturi in caz ca mergi prin nameti.

Link to comment
Share on other sites

Anvelope de iarna in stare cat mai buna, mers cu grija, fara accelerari bruste si preventiv un set de lanturi pentru zapada in portbagaj. Eu asa procedez si nu am avut probleme pana acum. Nu prea agreez ideea sacului de nisip/sare/ciment/var/etc... in portbagaj si sincer, nu mi s-a parut sa fi avut nevoie de asa ceva niciodata, atata timp cat am avut anvelope bune. In caz de forta majora, pun lanturile pentru zapada si plec mai departe. Edited by m_3512
Link to comment
Share on other sites

Cand simt ca rotile se invart in gol si nici balansul nu ma scoate....montez lanturile si masina se transforma in plug. :)

S-a intamplat sa raman blocat in zapada afanata.

 

Pt mine echiparea de baza pe timp de iarna se rezuma la ..Cauciucuri de iarna,diferential cu alunecare limitata,manusi si lanturi.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Ca tot venii vorba de lanturi , care sunt mai bune? In romb sau scarita? Parca asa le spune , am vazut la real cu 100 de lei si ma tenteaza sa-mi iau si eu. Nu am condus niciodata cu lanturi, presupun ca sunt chiar folositoare pe gheata, nu?

 

 

Eu am luat acum un an un set din Cora, in romb. Sant multumit de ele, m-au scos din necaz de cateva ori. Eu le-am folosit cat sa ies din parcare pana la bulevard(Titan-Minis) la 5.00 dimineata , cand nu era facuta partie de altii inaintea mea. Daca plecam mai tarziu si era deja facuta poteca, nu le mai puneam. Daca nu e zapada suficienta pe jos, risti sa le rupi. Am patit-o si p-asta, acum doi ani. Naspa a fost ca bucata de lant care se rupsese mi-a agatat capacul ala de la prag si l-a smuls. (asta la un opel omega b - tractiune spate)

Edited by cristi_vlh
Link to comment
Share on other sites

bag si eu un update: dupa cum stiti, iar daca nu stiti va zic eu, in Iasi e teroare!!!!!!!! nu tu un plug, nu tu un material antiderapant iar de nins..nu se mai opreste; chiar si asa pana acum m-am descurcat :D.

 

vedem ce va fi maine dimineata, caci la cum am parcat in seara asta nu cred ca mai ies pana la primavara. per total pot sa zic ca nu e chiar de speriat sa conduci o masina cu tractiune spate, mai ales un seria 5 care probabil are avantajul greutatii.

Link to comment
Share on other sites

bag si eu un update: dupa cum stiti, iar daca nu stiti va zic eu, in Iasi e teroare!!!!!!!! nu tu un plug, nu tu un material antiderapant iar de nins..nu se mai opreste; chiar si asa pana acum m-am descurcat :D.

 

vedem ce va fi maine dimineata, caci la cum am parcat in seara asta nu cred ca mai ies pana la primavara. per total pot sa zic ca nu e chiar de speriat sa conduci o masina cu tractiune spate, mai ales un seria 5 care probabil are avantajul greutatii.

 

 

I-a luat iarna prin surprindere :laugh: , deja expresia asta a devenit slogan in romanica...plm in fiecare an aud la tv vrajeala asta. Nu vreau sa-i laud p-astia, da sa-mi bag picioarele daca vezi vezi vreun gram de zapada sau gheata pe sosele, ca sa nu mai zic de autostrazi. Pai inainte sa ninga cu o zi doua, deja utilajele circulau de zori pe strazi si se arunca tone de sare pe sosele, ganditi-va ce greu se aseaza zapada in cazul asta; binenteles ca dupa ce a nins oamenii au coratat tot in cale,iar acum se circula aproape ca vara, niciun fel de probleme. Prima data m-am temut, ma gandeam la un set de lanturi, dar dupa ce am vazut cum sta situatia, nu mai am nevoie de ele.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

diferentialu la e36 -le meu este varza, nu reusesc apr deloc sa plec cu treapta 1 de pe loc.si nici cu marsarier...are cuplu doar pe o roata.

este vb de 318is. +ca nu are in dotare nici ASC , cu singuranta acest topic este de ajutor. ms mult. o sa incerc si eu faza cu frana de mana, ptr ca atunci cand plec cu a 2 a , "fuge" putin de spate.

Link to comment
Share on other sites

diferentialu la e36 -le meu este varza, nu reusesc apr deloc sa plec cu treapta 1 de pe loc.si nici cu marsarier...are cuplu doar pe o roata.

este vb de 318is. +ca nu are in dotare nici ASC , cu singuranta acest topic este de ajutor. ms mult. o sa incerc si eu faza cu frana de mana, ptr ca atunci cand plec cu a 2 a , "fuge" putin de spate.

 

 

N-are de ce sa fie varza, cam toate e36-le sunt la fel, exceptie facand diferentialele LSD (cu alunecare limitata); daca ai fi avut unul LSD n-am mai fi avut nevoie nici de ASC, dar cum nu ai si nici macar n-ai ASC cam naspa situatia, si nu ma refer doar la tine, ci in general la toate masinile cu tractiune spate si care nu au astfel de sisteme. Sfatul meu este sa-ti dotezi masina cu anvelope zdravene de iarna si niste lanturi sa le ai la dispozitie.

 

 

P.S. Si in caz ca te impotmolesti, incearca sa pleci cu treapta 2 si sa-i faci balans...in multe cazuri tine tehnica asta.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Si eu tot E36 am, 318i din 1991. Sa inteleg ca tractiunea mea e doar pe o roata, nu pe ambele? Sau e vorba doar de o proasta distributie a motricitatii pe cele doua roti?

 

P.S. Am un prieten cu un F02 si nu prea stie ce poate masina. Ce sistem trebuie activat/dezactivat pentru a nu mai patina la plecarea de pe loc cand e gheata?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Si eu tot E36 am, 318i din 1991. Sa inteleg ca tractiunea mea e doar pe o roata, nu pe ambele? Sau e vorba doar de o proasta distributie a motricitatii pe cele doua roti?

 

P.S. Am un prieten cu un F02 si nu prea stie ce poate masina. Ce sistem trebuie activat/dezactivat pentru a nu mai patina la plecarea de pe loc cand e gheata?

Multumesc.

 

Tractiune ai pe ambele roti. Distribuirea o face diferentialul in functie de aderenta pe care o au rotile. Daca aderenta este aceeasi pe ambele roti, atunci si tractiunea va fi distribuita catre cele 2 roti in mod egal. Nu este nici o distribuire prost gandita. Pur si simplu asa functioneaza un diferential normal. La LSD sau cele blocabile este alta poveste.

Link to comment
Share on other sites

Tractiune ai pe ambele roti. Distribuirea o face diferentialul in functie de aderenta pe care o au rotile. Daca aderenta este aceeasi pe ambele roti, atunci si tractiunea va fi distribuita catre cele 2 roti in mod egal. Nu este nici o distribuire prost gandita. Pur si simplu asa functioneaza un diferential normal. La LSD sau cele blocabile este alta poveste.

 

nu e adevarat, un diferential normal nu "gandeste" deloc asa. din cate am vazut acum mai nou, nici LSD nu "gandeste" asa.

ce spui tu acolo este o optiune foarte buna, care este in dotare pe masinile noi. si mai exact xdrive sau alte optiuni ,

(am mers ieri cu masina unui verisor, un 323ci din 2001, si la fel functioneaza diferentialul(LSD banuiesc) in treapta 1 are cuplu doar pe o roata.)

Link to comment
Share on other sites

nu e adevarat, un diferential normal nu "gandeste" deloc asa. din cate am vazut acum mai nou, nici LSD nu "gandeste" asa.

ce spui tu acolo este o optiune foarte buna, care este in dotare pe masinile noi. si mai exact xdrive sau alte optiuni ,

(am mers ieri cu masina unui verisor, un 323ci din 2001, si la fel functioneaza diferentialul(LSD banuiesc) in treapta 1 are cuplu doar pe o roata.)

E46 nu are LSD din fabrica .Doar pe M3 s-a pus LSD.

Link to comment
Share on other sites

nu e adevarat, un diferential normal nu "gandeste" deloc asa. din cate am vazut acum mai nou, nici LSD nu "gandeste" asa.

ce spui tu acolo este o optiune foarte buna, care este in dotare pe masinile noi. si mai exact xdrive sau alte optiuni ,

(am mers ieri cu masina unui verisor, un 323ci din 2001, si la fel functioneaza diferentialul(LSD banuiesc) in treapta 1 are cuplu doar pe o roata.)

 

 

 

Ai pe la secunda 50 o reprezentare destul de clara la ce ma refeream eu mai sus. Este exact functionarea unui diferential simplu, fara electronica. Probabil m-am explicat gresit folosind termenul de aderenta ci mai degraba in functie de rezistenta pe care o intampina fiecare roata.

 

PS: la minutul 2.20 sunt comparate si cele 3 tipuri de diferentiale. Deci LSD-ul verisorului tau ori nu e LSD ori nu functioneaza cum ar trebui.

Edited by m_3512
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.