Jump to content

Iarna: Plecarea de pe loc


Romulus

Recommended Posts

eu nu inteleg de ce comercializeaza astia cauciucuri de iarna altundeva in afar de siberia :)

 

Este f. mare diferenta de aderenta si stabilitate iarna intre cauciucurile de vara si cele de iarna . Eu fac pariu ca cei care spun ca nu au nevoie de ele , nu au avut niciodata masina actuala dotata iarna cu cauciucuri de iarna NOI , altfel nu ar mai avea aceeasi parere .

Si eu am inceput la fel , cu un mare pesimism si mai intai am luat 2 cauciucuri si cand am vazut diferenta , dupa un an am mai luat doua , iar cu 4 cauciucuri si lanturile in portbagaj nu mi-e frica sa ma duc nicaieri iarna , indiferent de masina .

Cauciucurile de iarna sunt excelente de la 7'C in jos si nu se compara cu cele mixte sau de vara , chiar noi . Cat timp nu ti se intampla nimic , consideri ca ar fi fost o prostie si bani aruncati pe cele de iarna , dar si cand ti se intampla zici ca ar fi fost bine daca le-ai fi avut pe cele de iarna , dar tot nu esti convins , iar cand le incerci ... s-ar putea sa fie prea tarziu si vinzi masina .

Electronica nu te salveaza intotdeauna , iar cand vezi ca ajungi la limitele de "ajutor" e bine sa o ajuti si tu macar cu anvelopele corespunzatoare .

Edited by marius_eugen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
eu nu inteleg de ce comercializeaza astia cauciucuri de iarna altundeva in afar de siberia :)

 

Este f. mare diferenta de aderenta si stabilitate iarna intre cauciucurile de vara si cele de iarna . Eu fac pariu ca cei care spun ca nu au nevoie de ele , nu au avut niciodata masina actuala dotata iarna cu cauciucuri de iarna NOI , altfel nu ar mai avea aceeasi parere .

Si eu am inceput la fel , cu un mare pesimism si mai intai am luat 2 cauciucuri si cand am vazut diferenta , dupa un an am mai luat doua , iar cu 4 cauciucuri si lanturile in portbagaj nu mi-e frica sa ma duc nicaieri iarna , indiferent de masina .

Cauciucurile de iarna sunt excelente de la 7'C in jos si nu se compara cu cele mixte sau de vara , chiar noi . Cat timp nu ti se intampla nimic , consideri ca ar fi fost o prostie si bani aruncati pe cele de iarna , dar si cand ti se intampla zici ca ar fi fost bine daca le-ai fi avut pe cele de iarna , dar tot nu esti convins , iar cand le incerci ... s-ar putea sa fie prea tarziu si vinzi masina .

Electronica nu te salveaza intotdeauna , iar cand vezi ca ajungi la limitele de "ajutor" e bine sa o ajuti si tu macar cu anvelopele corespunzatoare .

 

Subscriu!

Pe zapada mare n-am avut nici o problema cu cauciucuri de iarna. Cu cele de vara era sa ajung in sant, asta din cauza ca am lungit-o cam mult si era inceput de decembrie.

Link to comment
Share on other sites

Cei care sustin ca nu exista diferente intre cauciucurile de iarna si cele de vara sunt probabil din cei care nu au incercat vre-odata asa ceva sau au cumparat anvelope de iarna no-name care sunt de toti banii.

 

Anvelopa de iarna isi face datoria de la o temperatura ambiala de +6 grade in jos.

 

Am sesizat diferenta enorma la un microbuz Mercedes Vito echipat initial cu anvelope de iarna numai pe fata. Atat timp cat pe jos era zapada trebuia doar sa bruschezi un pic de volan si masina deja intra in piruieta. Cu 4 anvelope de iarna masina era tanc tinea drumul perfect.

Link to comment
Share on other sites

si eu am trecut iarna trecuta cu cauciucuri de vara pe masina, si culmea, erau si uzate rau, si eu incepator, cu tractiune fata ... dar am avut noroc(altceva nu e ... ) si nu am avut incidente. fiind incepator, am condus mai incet(mi-era frica sa-i dau talpa samd ... ) dar iarna asta nu ma mai joc. privind in urma la cat s-a schimbat stilul meu de condus intr-un an, am considerat ca mai bine imi iau gume de sezon, pentru acest sezon, sperand asa sa evit belelele. nu sunt bani de gume noi, dar am avut norocul sa prind 2 gume pentru rotile spate cat se poate de bune, dunlop wintersport sp produse in 2007, si cu uzura minima pe ele, la un pret de invidiat asa ca le-am luat si le-am pus pe masina. in weekend urmeaza si gumele pentru fata, la fel de bune, dar alta firma ...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Zicea cineva mai sus, ca are 4x4 si ca face iarna cu aceleasi cauciucuri de vara fara nicio problema. Desigur, cred si eu ca o face, poate in parcare, poate mergand doar pe ulita (si nici acolo :twoup: ), poate mergand cu 20 km/h, etc.

 

Eu spun doar ca am vazut un X5 (e 4x4, nu ?:) ) care, virand dreapta catre Snanov parca, inainte de Tancabesti daca nu ma insel, de pe un DN1 deszapezit, pe acel drum perendicular pe el (pe DN1) plin de zapada, avand vreo 40...50 km/h, X5-ul a ajuns direct in santz. Probabil avea cauciucuri de vara, adica nu probabil, ci sigur. Masina n-a mai virat dreapta, ci s-a dus inspre partea cealalta a strazii, in santz.

 

Cam cum aarata si ultimele demonstratii din acest video, gasit mai devreme tot aici pe forum:

 

 

Este foarte logic, pentru ca degeaba ai sisteme electronice care dau comenzi, degeaba ai 4x4 si trage fiecare roata separat, una mai mult decat alta la nevoie, etc, daca n-are ce sa prinda in zapada. Computerul da comanda sa traga mai mult o roata sau doua, dar daca alea aluneca, daca n-are ce sa prinda cat de cat in zapada, degeaba, tot sanie esti, cu toata eletronica ta si cu tot 4x4-ul tau :twoup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta cu cauciucurile de vara care merg iarna e bullshit. 4x4 nu te ajuta sa franezi, nici sa tii masina pe sosea, asa ca orice discutie e inutila. Poate doar daca mergi exclusiv pe drumuri deszapezite total si ziua (cand nu e polei) sa ai sanse, altfel.. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Asta iarna, cu gume de vara 245/40 r17, nu puteam trece de 40-50 km/h cand era zapada jos, nu mai zic ca plecam doar cu a 2-a de pe loc...M-am "chinuit " asa o zi, a doua zi cu anvelope de iarna, s-a schimbat radical situatia....Bine, in afara de cauciucuri de iarna, mai trebuie si un pic de atentie...

Vorba aia...iarna nu-i ca vara ! :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
niingeee

m-am pregatit pentru iarna cu cauciucuri de iarna pe fata pentru o directie mai buna, cauciucuri mixte si sterse pe spate ca sa dea din coada tot timpul sa vada ceilalti participanti la trafic ce inseamna o masina fericita si un sofer fericit. m-am mai pregatit si cu 4 prieteni care in caz de scapari prin santuri sau impotmoliri coboara repede si in 30 de secunde iar dam din coada

Nu te supara ca te intreb, dar tu de unde ai scapat!? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

aparent s-au anuntat ninsori serioase pana la finalul saptamanii, asa ca fiind la prima iarna cu tractiune pe spate ma gandeam sa umblu tot timpul cu rezervorul plin + un sac de sare in portbagaj..trebuie sa ajute la ceva greutatea suplimentara. anvelope de iarna am.

 

alte sfaturi din experienta personala mai aveti? :)

Link to comment
Share on other sites

absolut toffefe, parcarile dezapezite trebuiesc evitate. sa vezi ce-am patit, eram odata cu bemveul meu intr-o parcare dezapezita si, sa te ii: pentru ca aveam tractiune spate, parcarea fiind mica, nu prea puteam da stanga dreapta de volan. si stii ce mi-am spus?

 

mi-am spus asa: parcarile dezapezite trebuiesc evitate!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

absolut toffefe, parcarile dezapezite trebuiesc evitate. sa vezi ce-am patit, eram odata cu bemveul meu intr-o parcare dezapezita si, sa te ii: pentru ca aveam tractiune spate, parcarea fiind mica, nu prea puteam da stanga dreapta de volan. si stii ce mi-am spus?

 

mi-am spus asa: parcarile dezapezite trebuiesc evitate!

 

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Eu la prima zapada cu BMW-ul (E36) aveam cauciurile de vara cu care cumparasem masina si erau si cam varza. Am incercat sa intru pe Antiaeriana de pe o straduta laturalnica si dupa ce am facut stanga la jumatatea drumului mi-a fugit masina de cur. Pe partea pe care intrasem initial era asfalt un pic ud, dar pe jumatatea lui Vanghelie era ghetus acoperit de un pic de zapada. N-aveam viteza, asa ca rasucirea n-a fost cine stie ce.

Am ajuns acasa mergand numai cu 10-15km/h. Cum incercam sa accelerez un pic se ducea de spate. A doua zi la prima ora m-am dus si am luat cauciucuri de iarna si n-am mai avut probleme cu tractiunea/derapajul. E diferenta de la cer la pamant intre cu cauciucuri de iarna fata de cele de vara, mai ales daca sunt si praf.

 

In ceea ce priveste parcarile, am intrat si in cele cu zapada, mai mult de curiozitate sa vad cum rama gumele si s-au comportat foarte bine. Cele deszapezite nu inteleg de ce ar fi mai problematice. Iar daca e gheata pe jos, diferenta dintre felul tractiunii e prea mica.

Link to comment
Share on other sites

Sa ai mereu o lopatica mica la tine cum ar trebui sa aibe toata lumea de altfel. Eu locuiesc la munte si m-am descurcat si fara greutate pe puntea spate pe niste pante de nu credeam ca am vreo sansa. Culmea ca ma asteptam sa ma ajute controlul tractiunii dar nu a fost asa. Tot batraneste am convins-o sa urce. Anul asta daca ninge serios cred totusi ca iau troaca din dotare cu tractiune fata pentru ca nu am chef sa intre vreun dezorientat in mine si sa plang pe la usa vreunui asigurator gen Carpatica. De asemenea daca ai manuala te ajuta pentru ca poti sa-i faci balans. Cu automata m-am chinuit rau sa-i fac balans. Daca nu era in drum o lasam acolo si plecam de nervi. Lopatica m-ar fi salvat dar din pura ignoranta nu aveam una atunci. Imediat dupa ce am reusit sa plec cu masina m-am dus si mi-am luat una.
Link to comment
Share on other sites

aparent s-au anuntat ninsori serioase pana la finalul saptamanii, asa ca fiind la prima iarna cu tractiune pe spate ma gandeam sa umblu tot timpul cu rezervorul plin + un sac de sare in portbagaj..trebuie sa ajute la ceva greutatea suplimentara. anvelope de iarna am.

 

alte sfaturi din experienta personala mai aveti? :)

 

 

O sa fie cam nasol daca e zapada mare, bine ar fi sa mai ai si un coleg care sa o impinga, eu am impins la a mea prin bucuresti de m-am saturat:)).

Sa nu uiti de lopata, nu iti lua de plastic ca o rupi repede. Avelopele pe spate cat mai bune, sa nu zic noi si un sac de nisip ca e mai ieftin.

Cand vezi ca fuge de cur, ia piciorul de pe acceleratie si apasa usor frana, revine singura daca ai dsc, nu e panica.

 

Ps: prietenii au impins, nu eu, eu eram la volan:))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stati sa vedeti cum sant luati prin surprindere astia la primii fulgi de zapada la jumatatea lui decembrie..... Sa te tii bine

Am vazut de 1 decembrie defiland cateva utilaje de deszapezire, cred ca au terminat deja motorina alocata lunii decembrie, asa ca prin ianuarie, eventual, daca nu iese soarele si topeste zapada.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.