Jump to content

Probleme racire BMW F30 328i


Rotila Ovidiu
Go to solution Solved by FiveThreeFive,

Recommended Posts

Salutare. Nu am obiceiul sa postez pe forumuri din simplul fapt ca ultima data cand am facut-o, am primit toate balariile de raspunsuri, dar poate aici acum am noroc. Se da urmatoarea speta:
 
Am un F30 328i din 2015 N20 automat cu 138k km. In iunie am schimbat antigelul si am mers pe Valvoline HT-12 verde, deoarece in vas aveam antigel verde si din 2018 BMW a renuntat la cel albastru si l-a introdus pe acesta. Toate bune, am schimbat, am facut aerisirea, totul in regula. Am calatorit prin EU aproape 2 saptamani, 4000km, masina a mers impecabil. BUN....acum de cand a inceput sa se raceasca, sfarsit de Octombrie inceput de Noiembrie, am observat ca se incalzeste foarte greu, in sensul ca acul de la ulei nu se mai ridica deloc, dar era ceva intermitent, cand se ridica cand nu. Luna trecuta a fost apogeul ca nu se mai ridica acul deloc si termocupla invartea la maxim, desi motorul era rece, si s-a aprins si check engine si am primit erorile din poza.
 
Buuuun, am diagnoza dedicata ISTA+ cu ENET, m-am conectat si am inceput sa caut problema. Dupa ceva timp de diagnosticare si experimente, am reusit sa reproduc acele erori de Signal deconectand senzorul de temperatula antigel de langa termoflotul de ulei in timp ce motorul mergea. Cum l-am deconectat, a pornit termocupla la maxim si imediat s-au stocat acele 3 erori de Signal. BUUN am zis gata, am gasit problema, senzorul de temperatura antigel. Zis si facut, am comandat sensor nou original BMW, 170 ron si l-am montat. Asta se intampla acum 2 saptamani, masina a mers normal, se incalzea greu dar se incalzea, baga caldura calumea. Miercuri am facut un drum mai lung, a fost cald, 16 grade, totul perfect normal, uleiul a ajuns la 100 de grade. Ieri, s-a racit brusc si am observat ca din nou nu mai vrea sa se incalzeasca si astazi au reaparut simptomele, termocupla la maxim si check engine si aceleasi erori.
 
Deja ma streseaza tare, pe forumuri din afara din pacate nu gasesc mai nimic. Multi au schimbat acelasi senzor ca mine si inclusiv termostat si simptomele fie nu au disparut fie au reaparut dupa cateva saptamani. Am mai citit de termoflotul de la cutia de viteze automata care are termostat mecanic si care ar cauza cam aceleasi simptome cand se defecteaza. Am stat cu ochii pe temperatura la cutie in seara asta, a stat constant pe la 60 de grade cu 0 grade afara, tur-retur ulei cutie calde, tur antigel rece-retur antigel caldut. De precizat ca am mers vreo 40 de minute constant cu 100km/h iar temperatura atat la antigel cat si la ulei nu a urcat mai mult de 70de grade si tot dadea sa scada daca deceleram. Doar cand am oprit intr-o parcare si am stat cateva minute a urcat temperatula la antigel la 80 si ulei la 75. Cand m-am pus in miscare au inceput ambele sa scada. Am verificat termostatul, era inchis (Map Thermostat:Off).
 
Am mai citit de cineva care spunea ca ar fi radiatorul mare care e posibil ca s-a fisurat si amesteca antigelul. Nici nu stiu. Pompa de apa eu zic ca nu e fiindca acolo ar fi dat eroare specifica de Coolant Pump, cum am intalnit la alte masini.
Maine vreau sa ma pun sa verific cablajul, sa vad sa nu fie vre-un fir/copex ciupit si sigurantele de sub capota si daca exista infiltratii de apa pe undeva. Ma gandeam ca poate nu e antigelul ok, desi tot Valvoline il face si pe cel original BMW. Ma gandeam sa dau comanda de 2 bidoane de antigel verde BMW si sa il amestec eu si daca tot golesc DIN NOU instalatia sa schimb si termostatul.
 
Orice parere pertinenta este FOATE BINEVENITA! Multumesc!

bmw.jpg

Edited by Rotila Ovidiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Solution

@Rotila Ovidiu Incep cu un disclaimer: am zero experienta cu motoare N20. Foarte prosibil sa primesti alte raspunsuri, mult mai competente decat acesta.

  • Nu vad cum ar putea fi antigelul de vina. In primul rand nu ai utilizat o marca noname, iar in al doilea rand a stat in motor doar jumatate de an.
  • Observ ca exista o legatura directa intre fluxul de aer rece prin radiator si temperatura lichidului de racire + a uleiului motor. Cand masina merge (100 Km/h), T<70 gr.C. Cand decelerezi (= "stingi" focul), scade imediat. Cand stai pe loc cu motorul pornit, creste. Aceasta sugereaza ca termostatul circuitului de racire nu inchide cum trebuie. Desi spui ca ai verificat termostatul si era inchis (Map Thermostat:Off), inteleg ca acea verificare a fost prin programul de diagnoza (= o raportare electronica a starii in care ar trebui sa fie), ceea ce nu garanteaza si starea mecanica a lui.
  • Uneori o abordare "clasica" poate oferi informatii mai bune decat diagnoza computerizata. Studiaza circuitul de racire si, pur si simplu, pune mana pe diversele componente ale acestuia (in principal, furtunuri) pentru a vedea ce anume si cat anume ce incalzeste. Daca ai un termometru infrarosu, poti efectua masuratori precise.
  • Este ciudata comportarea ventilatorului de racire, despre care spui ca functioneaza la maxim desi lichidul de racire nu a ajuns la temperatura specifica pornirii acestuia. Ar putea fi doua probleme distincte.
  • Referitor la "ar fi radiatorul mare care e posibil ca s-a fisurat si amesteca antigelul", banuiesc ca te referi la amestecarea antigelului cu uleiul din cutia de viteze, despre care presupun ca este racita prin radiatorul circuitului de racire (ca si la alte BMW-uri mai vechi cu cutii automate). Daca este asa, atunci ar trebui sa gasesti dovezi ale "amestecarii": ori urme de ATF in vasul de expansiune, ori o scadere (chiar si redusa) dar frecventa a nivelului lichidului de racire (care s-ar duce in celalalt circuit).

Te rog sa ne tii la curent cu evolutia, si mai ales cu rezolvarea problemei.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, bine ai venit pe forumul BMW! Tind sa cred ca trebuie sa schimbi termostatul de la pompa de antigel (apa). In locul tau as folosi Antigel G11 albastru original BMW, insa nu de acolo nu creste temperatura. Pune un termostat nou, costa undeva la 200-300 ron si vezi daca-si revine! Anunta-ne cum ai rezolvat. Spor la reparatii! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Eu tot am marea intrebare: de ce dupa ce am schimbat senzorul de temperatura 2 saptamani a fost ok si acum a luat-o iar razna?

 

Am gasit acest buletin de rechemare pe termostate, atat cel de pe motor cat si cel de la cutia de viteze. O sa fac testul din buletin, acelasi test imi apare si in ISTA. Revin mai incolo cu rezultatele.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10172490-9999.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am terminat acum cu testul de la termoflot, recomandat atat de buletinul de rechemare cat si de ISTA in care deconectez returul de la antigel si deschid vasul de expansiune, iar daca curge, termoflotul de la cutie e blocat pe deschis; din pacate, asta s-a si intamplat. Cum am deschis busonul cum a inceput sa curga din el, pana atunci nu a curs nimic. Am zis daca tot umblu iar, o sa schimb si termostatul de pe motor...pe langa 1300 lei de la termoflot si ce mai am nevoie pe langa (antigel, ulei cutie, apa distilata), ce mai sunt inca 400 lei termostatul de pe motor. O sa revin cu updates pe masura ce schimb si cum se prezinta situatia.

bmw2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un scurt update. Astept sa imi vina piesele pe sfarsitul saptamanii.

Am mai facut cateva experimente si iata rezultatele: masina se comporta exact la fel, nicio schimbare, aceleasi erori prezente 1D2008 CF2DE2 E12C1C E71408.

Mi-a dat in cap sa incerc sa sugrum furtunul de retur antigel de la termoflotul cutiei de viteze (cel din imaginea de mai sus) si sa dau o tura. A parut ca si-a revenit, dar pe jumatate, in sensul ca nu mai o lua razna dar temperaturile apa/ulei nu sareau de 65° iar cand ma puneam in miscare scadeau la 50-55°. Am pus mana si pe furtunele tur-retur radiator, amandoua erau calde, ceea ce ma duce cu gandul ca face circuitul mare=> termostat motor blocat pe deschis, chiar daca pe diagnoza apare off. Sanse foarte mari sa fie cum a zis @FiveThreeFive sa am doua probleme diferite, si anume atat termostat motor cat si termostat termoflot cutie sa fie blocate pe deschis.

Va tin la curent.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu un alt scurt update.

Din pacate e problema cu aprovizionarea la BMW cu termoflotul, comanda o am blocata din data de 12 Decembrie. Am sunat la cei de la bavauto si mi-au zis ca pe saptamana viitoare vor reveni cu un raspuns in ceea ce priveste aprovizionarea si un termen aproximativ de livrare, deci clar luna asta nicio sansa sa o repar, numai pe luna viitoare,sper.

Mi-a dat in cap un work-around si sa stiti ca a mers: inainte sa plec o pornesc si o las sa mearga in gol 10 minute, sa apuce sa se incalzeasca. Fac asta de cand am scris ultima data aici si nu mi-a mai facut figuri deloc. Apa si uleiul ajung la 100+, dar cutia tot la 55-65 sta, oricum fac doar drumuri scurte de 10-15km.

Din cat am stat sa ma documentez, are niste grafice in ECU care ii dicteaza ca intr-un anumit timp ea trebuie sa ajunga la o anumita temperatura; daca acea temperatura nu este intrunita, intra in modul avarie. De aceea imi face doar cand e frig. Termostatul de pe cutie m-am documentat si incepe sa deschida de la 75 si la 90 e complet deschis...temperaturi la care nu a ajuns deloc cand am tot monitorizat.

Asta e, astept piesele. Urmatorul update va fi dupa ce schimb termoflotul si termostatul de pe motor si trag concluziile.

Pana atunci sarbatori fericite si un an nou fericit tuturor!

  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare la toata lumea si un an nou fericit tuturor!

Revin cu un update la "mica" mea problema cu termostatele.

Pe scurt: am rezolvat problema, masina se comporta normal, problema a fost de la termostatul motor care nu mai inchidea complet.

Pe lung: Dupa ultimul update pe 24 Decembrie in care ziceam ca e problema cu aprovizionarea la termoflotul de la cutie, pe 28 s-a actualizat comanda ca au primit piesele iar pe 29 au ajuns la mine. A 2a zi, Sambata, 30 Decembrie, m-am pus sa le schimb pe amandoua. A mers relativ ok, termoflotul de la cutie are o pozitie mai ciudata si m-am cam luptat cu el sa il bag inapoi, dar, cu greu, am reusit. Cel de pe motor l-am schimbat neasteptat de repede, a mers totul uns. Eu eram convins ca problemele sunt de la termoflot cutie viteze si mi-a picat fata cand am dat jos termostatul de la motor, am suflat in el si am vazut ca scapa aer, si nu putin. A fost exact cum am povestit mai sus cu colegul @FiveThreeFive ,chiar daca pe diagnoza aparea Thermostat:Off, el fizic nu mai inchidea complet si  era permanent deschis cam 5-7%, suficient cat sa dea totul peste cap. Mi-am tot repetat "bine ca nu m-am zgarcit la 400 ron si pe langa termoflot l-am luat si pe asta de pe motor, daca tot umblu la instalatia de racire sa le schimb pe ambele sa stiu ca nu mai am probleme". Oricum daca schimbam doar termoflotul problema nu s-ar fi rezolvat, avand in vedere ca acolo e circuit separat de racire care nu e conectat la DME. Oricum si termoflotul era cu probleme, trebuia si acela schimbat. Le-am schimbat pe ambele, apoi am pornit procedura de aerisire la instalatia de antigel, am completat pana la maxim apoi i-am dat cheie si am asteptat sa se incalzeasca si uleiul din cutie ca sa ii fac nivelul; am completat si in cutie ~300ml. De atunci, am facut mai mult de 500km la temperaturi variate intre +10 si -6 grade si masina se comporta normal, se incalzeste normal conform temperaturii de afara, baga caldura, nu mai intra in modul de avarie. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri! Drumuri bune tuturor fara probleme!

20231229_095752.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.