Jump to content

Pierdere antigel motor B48 , B58


Recommended Posts

Problema comuna celor doua motoare pare sa fie destul de raspandita . Am 530e hybrid din 2020 cu motor B48 , 125k km . A inceput sa piarda antigel  , poate din coincidenta , dupa ce temeperatura exterioara s-a schimbat si am inceput sa folosesc incalzirea . Pierderea a fost oarecum brusca incepand cu vreo 0.5l la 200 km, iar acum a ajuns 0.1l la 10 km .  Desigur ca am verificat mocheta in masina si nu e uda de la radiatorul de incalzire .

Rasfoind forumurile externe , gasesc o multime de plangeri despre problema . Aici ar fi de mentionat ca pierderile de antigel sunt de doua feluri - cele care apar  in primele mii de km si cel care se manifesta mai tarziu .

Cele care apar in primele mii de km , par a fi datorate nearisirii corespunzatoare a motorului din fabrica - cica motorul asta e mai greu de aerisit . Pierderea e confirmata de multi dealeri si in general e rezolvata printr-o adaugare de antigel .

Pierderile dupa mai multi km par sa aiba cauze multiple - furtunuri neetanse pe traseul de racire , la rezervorul de antigel , racord rupt la rezervor , sistemul racire turbina cu scurgeri , furtun care atinge coloana de directie , sistemul egr , dopuri cu scurgeri la radiator , scurgeri la etansarea mecanica a pompei de apa .

Verificarile mele ," pe deasupra" , cat a fost posibil , nu mi-au relevat locul pierderii . dar cred ca pot sa exclud pompa de apa . Egr-ul spart pare putin probabil , la nivelul la care a ajuns scurgerea . Motorul e si ala invelit in tot felul de aparatori care impiedeca o vizualizare buna . Vreau sa mai adaug ca scurgerea se manifesta doar cand functioneaza motorul si pare sa fie doar din systemul care contine rezervorul mare de antigel . Mai exista un rezervor mic care pare sa fie in circuitul de racire a turbinei . O sa ajung intr-un service unde o sa pot sa scot scuturile si aparatorile .  Problema este deosebit de deranjanta pentru ca o pierdere care nu ajunge la nivelul in care sa fie semnalizata in bord , duce la ne-functinalitatea sistemului de incalzire in habitaclu . In legatura cu asta , poate ma lamureste cineva cum functioneaza sistemul de incalzire la hybrid , cand circuli in mod exclusiv pe baterie - nu pare sa functioneze la mine , fara sa aiba eroare relevanta la diagnoza .

Pana atunci , daca s-a izbit cineva de problema si poate sa indice unde as putea sa ma uit dupa scurgeri .

Am inteles ca ar fi si un buletin de service pt problema asta . Daca il detine cineva , rog sa-l posteze aici . 

Link to comment
Share on other sites

La hibrid plug in sau electrica  ai pompa de caldura deci nu mai e pe sistemul clasic compresor si pompa antigel.Din cate am inteles bateriile sunt racite/incalzite de acest sistem?Sau am inteles gresit.Alta recomandare pe care am tot citit-o e ca antigelul sa fie schimbat la hibride la 2-3 ani.O problema la b48 si b58 sunt furtunele care duc la vasul de expansiune care sunt din plastic si devin casante si se sparg/rup.

 

https://bmwtuning.co/b48-engine-problems/

Edited by tzucul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

530i, intr-o dimineata, acum 1 luna, de la 22 grade la 5 in ziua respectiva, am pornit masina si era rezervorul mare (atentie, sunt 2 rezervoare de antigel) gol, mesaj in bord.

Am sunat la Bforce, mi-a zis sa pun apa distilata si sa urmarim si sa vin la verificare.

La verificare au luat furtunele, pompa apa si verificat totodata rezervorul. Nicio pierdere, nicio scurgere nicaieri.

Pare ca uneori, fiind racirea turbo intercooler, antigelul se poate evapora la schimbari de temperatura.

Pe frigurile astea, nivelul e cum trebuie, nu mi-a mai facut nimic.

Recomand o aerisire si o schimbare de antigel totala.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@tzucul . Multumesc - e de mare ajutor postul tau .

Nu stiu de pompa de caldura la hybrid . Trebuie sa ma uit in TIS .  Se poate ca hybridul sa nu aiba pompa asta dupa ce este descris in eroarea urmatoare .

Ceva relevant am gasit intr-un service buletin - Heating not available in Edrive .

Zice ca ar trebui sa ai eroarea E70C34 in IKHA - electric auxilary heater does not respond  . Nu am gasit eroarea asta dupa un drum de 450 km  dus intors in care nu am avut incalzire - chiar ieri .  In schimb am avut ,pressure low in sitemul de incalzire si alte multe erori .  Am urmarit constant temperatura in sistemul de racire, ceea ce arata in bord , si nu a trecut de valoarea optima pe mijloc .  Am completat de cateva ori antigel . Daca aveam rabdare si aeriseam bine  dupa completare , caldura functiona pt un timp scurt si apoi se oprea = semn ca pierderea e mare .

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am intrebat despre racirea turbinei - stiam ca e doar cu ulei . Dar vad posturi in care 3 furtunuri din circuitul de racire al turbinei sunt inlocuite cu flexibile metalice . Am inchis paginile , dar o sa le gasesc mai tarziu . 

 

Am facut niste poze. Intr0una scrie clar  - cooling supply lines to turbo-charger .

20240123_081132.jpg

20240123_081154.jpg

20240123_081140.jpg

12 minutes ago, arnx said:

Ieri la service era un baiat cu un 340i mild caruia ii s-a schimbat pompa de apa, pierdea antigel. Imi spunea ca pe sua exista/au existat recall pe pompele de apa.

Ar fi cel mai simplu defect . Am pompa cumparata .

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, arnx said:

Ieri la service era un baiat cu un 340i mild caruia ii s-a schimbat pompa de apa, pierdea antigel. Imi spunea ca pe sua exista/au existat recall pe pompele de apa.

confirm, e problema comuna cu pompa de apa la b48/b58.

Eu am schimbat-o la 85.000 km. Dar existau urme fine de antigel pe langa ea

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La B58 problemele pierderii lichidului de răcire sunt în mare parte legate de capacul rezervorului principal. Pierderea de lichid pe la pompă este mai rară și nu datorată pompei în sine, care este mecanică. De obicei una dintre garnituri este de vină.

5 hours ago, arnx said:

Imi spunea ca pe sua exista/au existat recall pe pompele de apa.

Se aplică doar la B58TU și doar pe anumite modele (ulterior problema a fost rectificată din fabrică). La primele TU, fulia se poate desprinde de corpul pompei. Asta nu generează însă scurgeri, ci supraîncălziri.

image.png.7cd36a7b353268ae46eddfd333df42c8.png

Edited by PzKpfW
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E clar - sunt o multime de locuri in care pot sa apara scurgeri de antigel . Dezamagitor este ca multe scurgeri pot sa apara la imbinarea furtunelor .  Trebuie sa scot scuturile si protectiile alea de pe motor sa vad .

Nu ma asteptam la asa probleme la un  sistem relativ simplu - cel de racire . Mai ales la un motor laudat pt fiabilitate . Se pare ca BMW a luat-o la vale rau , si nu numai la design .

Va dau un exemplu de pierdere care implica un volum substantial de munca :

 

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la subiectul asta , vreau sa intreb ce antigel sa pun in B48 asta ? Masina are antigel verde si am completat cu albastru G11 - ce se gaseste in benzinarii .

Vad ca exista antigel BMW verde - nu stiu ce tip este . Este el comaptibil cu cel G11 albastru ?

Pe de alta parte , ieri am facut o proba cu motorul pornit pe loc , dupa ce am adaugat antigel . In 15-20 minute s-a facut o mica balta sub masina de vreo 0.3-0.5 litrii .

Cel putin pot sa ma bucur ca am o pierdere exterioara .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc , dar nu cred ca se aplica - am pus tot G11 . Ca e verde la BMW si la altii e albastru , nu stiu cata importanta are .

Pe de alta parte tin sa va anunt ca cel putin anumite motoare BMW suporta G12 fara probleme . Am pus in fostul meu E60 M57 de foarte mult timp si masina circula si acum fara probleme . Cred ca au fost niste motoare pe la sfarsitul anilor 90 , inceputul anilor 2000 , care nu se impacau cu G12 - dar nu este regula generala .

Acum a ramas mai mult in folclorul popular ca G12 nu e bun la BMW . Si probabil BMW a mers pe G11 ca sa evite confuziile .

Link to comment
Share on other sites

din ce am citit eu,marea majoritate a motoarelor B48 pierd lichid de racire pe la furtunurile care vin la vasul de expansiune si pe la garnitura racitorului de ulei, mai exact corpul filtrului de ulei care este din plastic. Are o garnitura care pur si simplu devine casanta,unii schimba corpul filtrului cu garnitura si toate furtunele de racire. Se demonteaza galeria de admisie, altfel nu ai acces.  Am citit pentru ca as dori sa imi iau un 320 i G20, care are in loc de intercooler , racire in galeria de admisie cu antigel din cel de al doilea vas. Ma gandesc sa raman la 318i,g 20 care are intercoolerul clasic, dar e mai slab la performante.

Edited by ovy318i
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, ovy318i said:

din ce am citit eu,marea majoritate a motoarelor B48 pierd lichid de racire pe la furtunurile care vin la vasul de expansiune si pe la garnitura racitorului de ulei, mai exact corpul filtrului de ulei care este din plastic. Are o garnitura care pur si simplu devine casanta,unii schimba corpul filtrului cu garnitura si toate furtunele de racire. Se demonteaza galeria de admisie, altfel nu ai acces.  Am citit pentru ca as dori sa imi iau un 320 i G20, care are in loc de intercooler , racire in galeria de admisie cu antigel din cel de al doilea vas. Ma gandesc sa raman la 318i,g 20 care are intercoolerul clasic, dar e mai slab la performante.

Da, am citit si eu despre corpul filtrului de ulei . Nu ar trebui sa fie uleiul contaminat in cazul asta ? Vad ca la mine e clar o scurgere in afara .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am fost . Pare sa fie de la corpul filtrului de ulei . Astept sa-mi ajunga piesa de pe Autodoc .

Am intrebat si la reprezentanta regionala , daca au vreun recall pe tema asta . Au zis ca ma cauta , dar nu s-a intamplat . Bine ca mi-au schimbat racitorul egr la F10 .

E primul din 10 modele de BMW  , pe care le-am detinut din 1992, care are pierderi de antigel .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un update tarziu . Am schimbat corpul filtrului de ulei . In corpul asta exista o mica aripioara de separatie care tine o garnitura pe partea de lichid de racire . Cand aripioara aia se rupe , garnitura scapa lichid si pana la urma se rupe . Defectul este destul de frecvent la motoarele astea . Ametitor cate prostii "tehnologice" poate sa faca BMW .

In fine , scurgerea s-a rezolvat , dar am ramas fara incalzire in habitaclu . Circuitul de racire functioneaza normal . Incalzirea baga ceva ametit pe partea soferului si rece pe partea pasagerului . Am facut tot felul de proceduri de aerisire , conform instructiunilor BMW, dar cred ca problema este ca aerul nu se inclazeste in caloriferul de climatizare cu doua  zone . Suspectez ca exista un fel de electrovalvula care nu deschide catre calorifer , dar nu stiu care e aia . Nu am reusit sa o identific nici din ISTA , nici din TIS . 

ISTA vorbeste de ceva "shutt-off " valve , care ar fi optionala . Nu stiu care e aia .

Nu am erori relevante pe IHKA in afara de ceva erori pe LIN bus de la toate componentele sistemului de clima , care se sterg normal , dar reapar dupa ce circul putin . Nu aveam erorile astea inainte.

Am facut toate testele din ISTA de senzori de temperatura , ventilatoare , flapsuri , module . Nu am rezultate negative .  Doar temperatura dupa caloriferul ala este prea joasa si mai rece pe partea pasager .

Am scos SSP-uri si ce documentatie am gasit , dar nu dau de o schema simpla a circuitului de incalzire . Daca aveti una m-ar ajuta .  

Mutumesc .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Un nou update , poate foloseste cuiva  . Dupa lungi cautari am identificat problema incalzirii . Este vorba de "changeover valve" - o electrovalva cu 3 cai si doua supape , care deschide calea agentului termic spre radiatorul de incalzire . Partea electrica a ei era in buna stare , dar am demontat-o sa ma asigur de functionarea corecta a supapelor .

Surpriza a fost sa constat ca una din supape nu deschidea , desi este fixa pe acelasi ax cu celalalta supapa . Exact circuitul spre incalzitor nu se deschidea . Cauza este umflarea garniturii care constituie scaunul acestei supape .

Sunt putin indecis carui fapt se datoreste "umflarea " acestei garnituri . Poate fi din cauza ca am completat antigel G11 peste cel existent ? Din experienta mea cu amestecarea antigelului , ma cam indoiesc . Un alt motiv pe care il suspectez este ca am folosit masina pt cazuri majore cand incepuse sa aiba pierderi de antigel , cu completare de apa distilata cand era nevoie . Racirea motorului nu a avut de suferit niciodata , dar partea de incalzire , da .  Invariabil , cand ajungi la nivelul minim de alarma , circuitul de incalzire nu mai are suficient antigel pt functionare, asa ca se poate sa fi fost vorba de o supraincalzire a acelei garnituri . Nu scot din calcul si binecunoscuta lipsa de calitate sau flaw de design a unor componente BMW din ultimii 20 de ani .  Totusi masina a prezentat probleme pe circuitul de racire pana la varsta de 3 ani cand am cumparat-o eu , avand pompa angrenata de racire, schimbata deja . 

Una peste alta , am reparat numita valva , gasind ceva similar care putea fi folosit pe post de scaun al supapei . Intre timp mi-a ajuns si comanda de valva noua din Lituania . La noi se cer si 800 lei pe valva asta noua .

Ca avertisment - demontarea si montarea valvei sunt un cosmar , mai ales daca ai maini ceva mai mari , din cauza pozitiei extraordinar de inghesuite - un alt succes de design al BMW . Colierele alea pt care iti trebuie o scula speciala , nu ajuta si nu pot fi inlocuite cu coliere normale , pt ca nu mai e loc de montaj . La montare e nevoie sa defrisezi putin partea din fata , deasupra farului pe partea soferului si mai ales sa demontezi mecanismul de retinere al capotei , pe partea aia . Apoi , daca ai maini mai mici , bagi una pe acolo ca sa poti atasa furtunele la respectiva valva . Un furtun este extraordinar de scurt si nu permite atasarea lui intr-o alta  pozitie . Furtunele sunt numerotate , parca de sus in jos 1,2,3 - a nu se incurca . 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumim pentru update.

Pana la urma se recomanda sa înlocuim ceva preventiv sau asteptam sa crape? Am citit pe undeva ca ar fi bine sa sa schimbam furtunele de la vasul de expansiune dar nu stiu cam pe la ce nr de km/ani și dacă mai trebuie și altceva. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
On 4/9/2024 at 7:34 PM, goangaus said:

Mulțumim pentru update.

Pana la urma se recomanda sa înlocuim ceva preventiv sau asteptam sa crape? Am citit pe undeva ca ar fi bine sa sa schimbam furtunele de la vasul de expansiune dar nu stiu cam pe la ce nr de km/ani și dacă mai trebuie și altceva. 

Dupa cum am spus , nu sunt sigur de motivul pentru care cauciucul ala din valva changeover , s-a umflat . La mine a fost  probabil si o supraincalzire locala datorata pierderii de antigel .

Nu recomand , schimbarea preventiva a acestei valve . Cred ca o sa fie evident cand nu mai ai caldura in habitaclu . Cat despre celelalte posibile locuri de pierdere a antigelului , par sa fie destul de multe . Munca e laborioasa , pt ca trebuie demontata foarte mult, asa ca o sa coste ceva semnificativ, fara sa fii sigur ca ai eliminat toate posibilitatile . Daca ai vedea unde se pierde antigel si din ce cauza- la baza filtrului de ulei - te-ai lua cu mainile de cap cum a reusit BMW sa faca o asemnea prostie de design . 

@ pvsilviu Cred ca nu am modulul asta si nici nu am avut vreo eroare evidenta pe vreuna din  componentele sistemului .  Asta mi-a ingreunat investigatia - si faptul ca masina e hibrid si are vreo 4 circuite de racire , cu care nu eram familiar . 

Edited by kikimiki
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.