Jump to content

kikimiki

Members
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW G30

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kikimiki's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • One Month Later
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done

Recent Badges

3

Reputation

  1. Cablu PP-BMW 1.7RAM pt conectarea unui amplificator aftermarket (Match, Helix, Audison, Eton) la ultimul sistem audio BMW cu RAM module dupa 07/2020 . Pret fix 400 lei . Tel 0723320882 - Sorin
  2. Pompa racire cu accesorii BMW G30 , F30 LCI , cod OEM 11518638494 , producator SWAG .
  3. Dupa cum am spus , nu sunt sigur de motivul pentru care cauciucul ala din valva changeover , s-a umflat . La mine a fost probabil si o supraincalzire locala datorata pierderii de antigel . Nu recomand , schimbarea preventiva a acestei valve . Cred ca o sa fie evident cand nu mai ai caldura in habitaclu . Cat despre celelalte posibile locuri de pierdere a antigelului , par sa fie destul de multe . Munca e laborioasa , pt ca trebuie demontata foarte mult, asa ca o sa coste ceva semnificativ, fara sa fii sigur ca ai eliminat toate posibilitatile . Daca ai vedea unde se pierde antigel si din ce cauza- la baza filtrului de ulei - te-ai lua cu mainile de cap cum a reusit BMW sa faca o asemnea prostie de design . @ pvsilviu Cred ca nu am modulul asta si nici nu am avut vreo eroare evidenta pe vreuna din componentele sistemului . Asta mi-a ingreunat investigatia - si faptul ca masina e hibrid si are vreo 4 circuite de racire , cu care nu eram familiar .
  4. Un nou update , poate foloseste cuiva . Dupa lungi cautari am identificat problema incalzirii . Este vorba de "changeover valve" - o electrovalva cu 3 cai si doua supape , care deschide calea agentului termic spre radiatorul de incalzire . Partea electrica a ei era in buna stare , dar am demontat-o sa ma asigur de functionarea corecta a supapelor . Surpriza a fost sa constat ca una din supape nu deschidea , desi este fixa pe acelasi ax cu celalalta supapa . Exact circuitul spre incalzitor nu se deschidea . Cauza este umflarea garniturii care constituie scaunul acestei supape . Sunt putin indecis carui fapt se datoreste "umflarea " acestei garnituri . Poate fi din cauza ca am completat antigel G11 peste cel existent ? Din experienta mea cu amestecarea antigelului , ma cam indoiesc . Un alt motiv pe care il suspectez este ca am folosit masina pt cazuri majore cand incepuse sa aiba pierderi de antigel , cu completare de apa distilata cand era nevoie . Racirea motorului nu a avut de suferit niciodata , dar partea de incalzire , da . Invariabil , cand ajungi la nivelul minim de alarma , circuitul de incalzire nu mai are suficient antigel pt functionare, asa ca se poate sa fi fost vorba de o supraincalzire a acelei garnituri . Nu scot din calcul si binecunoscuta lipsa de calitate sau flaw de design a unor componente BMW din ultimii 20 de ani . Totusi masina a prezentat probleme pe circuitul de racire pana la varsta de 3 ani cand am cumparat-o eu , avand pompa angrenata de racire, schimbata deja . Una peste alta , am reparat numita valva , gasind ceva similar care putea fi folosit pe post de scaun al supapei . Intre timp mi-a ajuns si comanda de valva noua din Lituania . La noi se cer si 800 lei pe valva asta noua . Ca avertisment - demontarea si montarea valvei sunt un cosmar , mai ales daca ai maini ceva mai mari , din cauza pozitiei extraordinar de inghesuite - un alt succes de design al BMW . Colierele alea pt care iti trebuie o scula speciala , nu ajuta si nu pot fi inlocuite cu coliere normale , pt ca nu mai e loc de montaj . La montare e nevoie sa defrisezi putin partea din fata , deasupra farului pe partea soferului si mai ales sa demontezi mecanismul de retinere al capotei , pe partea aia . Apoi , daca ai maini mai mici , bagi una pe acolo ca sa poti atasa furtunele la respectiva valva . Un furtun este extraordinar de scurt si nu permite atasarea lui intr-o alta pozitie . Furtunele sunt numerotate , parca de sus in jos 1,2,3 - a nu se incurca .
  5. Un update tarziu . Am schimbat corpul filtrului de ulei . In corpul asta exista o mica aripioara de separatie care tine o garnitura pe partea de lichid de racire . Cand aripioara aia se rupe , garnitura scapa lichid si pana la urma se rupe . Defectul este destul de frecvent la motoarele astea . Ametitor cate prostii "tehnologice" poate sa faca BMW . In fine , scurgerea s-a rezolvat , dar am ramas fara incalzire in habitaclu . Circuitul de racire functioneaza normal . Incalzirea baga ceva ametit pe partea soferului si rece pe partea pasagerului . Am facut tot felul de proceduri de aerisire , conform instructiunilor BMW, dar cred ca problema este ca aerul nu se inclazeste in caloriferul de climatizare cu doua zone . Suspectez ca exista un fel de electrovalvula care nu deschide catre calorifer , dar nu stiu care e aia . Nu am reusit sa o identific nici din ISTA , nici din TIS . ISTA vorbeste de ceva "shutt-off " valve , care ar fi optionala . Nu stiu care e aia . Nu am erori relevante pe IHKA in afara de ceva erori pe LIN bus de la toate componentele sistemului de clima , care se sterg normal , dar reapar dupa ce circul putin . Nu aveam erorile astea inainte. Am facut toate testele din ISTA de senzori de temperatura , ventilatoare , flapsuri , module . Nu am rezultate negative . Doar temperatura dupa caloriferul ala este prea joasa si mai rece pe partea pasager . Am scos SSP-uri si ce documentatie am gasit , dar nu dau de o schema simpla a circuitului de incalzire . Daca aveti una m-ar ajuta . Mutumesc .
  6. Am platit ieri impozitul la 530e si functionara mi l-a calculat la jumatate din cel a unei masini de (sub) 2L . Asta ar fi regula - jumatate din impozitul unei masini cu motor echivalent , non-hibrid . Nu am auzit de diferentieri in functie de tipul de hibrid .
  7. Am fost . Pare sa fie de la corpul filtrului de ulei . Astept sa-mi ajunga piesa de pe Autodoc . Am intrebat si la reprezentanta regionala , daca au vreun recall pe tema asta . Au zis ca ma cauta , dar nu s-a intamplat . Bine ca mi-au schimbat racitorul egr la F10 . E primul din 10 modele de BMW , pe care le-am detinut din 1992, care are pierderi de antigel .
  8. Da, am citit si eu despre corpul filtrului de ulei . Nu ar trebui sa fie uleiul contaminat in cazul asta ? Vad ca la mine e clar o scurgere in afara .
  9. Multumesc , dar nu cred ca se aplica - am pus tot G11 . Ca e verde la BMW si la altii e albastru , nu stiu cata importanta are . Pe de alta parte tin sa va anunt ca cel putin anumite motoare BMW suporta G12 fara probleme . Am pus in fostul meu E60 M57 de foarte mult timp si masina circula si acum fara probleme . Cred ca au fost niste motoare pe la sfarsitul anilor 90 , inceputul anilor 2000 , care nu se impacau cu G12 - dar nu este regula generala . Acum a ramas mai mult in folclorul popular ca G12 nu e bun la BMW . Si probabil BMW a mers pe G11 ca sa evite confuziile .
  10. Daca tot suntem la subiectul asta , vreau sa intreb ce antigel sa pun in B48 asta ? Masina are antigel verde si am completat cu albastru G11 - ce se gaseste in benzinarii . Vad ca exista antigel BMW verde - nu stiu ce tip este . Este el comaptibil cu cel G11 albastru ? Pe de alta parte , ieri am facut o proba cu motorul pornit pe loc , dupa ce am adaugat antigel . In 15-20 minute s-a facut o mica balta sub masina de vreo 0.3-0.5 litrii . Cel putin pot sa ma bucur ca am o pierdere exterioara .
  11. E clar - sunt o multime de locuri in care pot sa apara scurgeri de antigel . Dezamagitor este ca multe scurgeri pot sa apara la imbinarea furtunelor . Trebuie sa scot scuturile si protectiile alea de pe motor sa vad . Nu ma asteptam la asa probleme la un sistem relativ simplu - cel de racire . Mai ales la un motor laudat pt fiabilitate . Se pare ca BMW a luat-o la vale rau , si nu numai la design . Va dau un exemplu de pierdere care implica un volum substantial de munca :
  12. Pai clar ca nu are circuit separat . I-ar trebui a doua pompa . Dar are furtune separate , poate si vasul de expansiune separat , cel mic , daca motorul asta are atatea probleme cu aerisirea .
  13. Si eu m-am intrebat despre racirea turbinei - stiam ca e doar cu ulei . Dar vad posturi in care 3 furtunuri din circuitul de racire al turbinei sunt inlocuite cu flexibile metalice . Am inchis paginile , dar o sa le gasesc mai tarziu . Am facut niste poze. Intr0una scrie clar - cooling supply lines to turbo-charger . Ar fi cel mai simplu defect . Am pompa cumparata .
  14. @tzucul . Multumesc - e de mare ajutor postul tau . Nu stiu de pompa de caldura la hybrid . Trebuie sa ma uit in TIS . Se poate ca hybridul sa nu aiba pompa asta dupa ce este descris in eroarea urmatoare . Ceva relevant am gasit intr-un service buletin - Heating not available in Edrive . Zice ca ar trebui sa ai eroarea E70C34 in IKHA - electric auxilary heater does not respond . Nu am gasit eroarea asta dupa un drum de 450 km dus intors in care nu am avut incalzire - chiar ieri . In schimb am avut ,pressure low in sitemul de incalzire si alte multe erori . Am urmarit constant temperatura in sistemul de racire, ceea ce arata in bord , si nu a trecut de valoarea optima pe mijloc . Am completat de cateva ori antigel . Daca aveam rabdare si aeriseam bine dupa completare , caldura functiona pt un timp scurt si apoi se oprea = semn ca pierderea e mare .
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.