Jump to content

verificare senzor axa cu came bmw e36 318i m43b18


Recommended Posts

Salutare,

Am o problemă cu 318i (construit în decembrie 1995, userii cu vechime poate si-o amintesc pe PISI, da inca traieste 🙂 ). Mașina pornește bine, nu a avut nicio problemă cu pornirea. Ralantiul este stabil, nu există probleme acolo. 
Apoi cand incep sa conduc, la inceput observ doar o usoara ezitare la accelerarea peste 2000 rpm, dar cand motorul este rece nu trec sa zicem peste 2700 pana la 3000 rpm. După un timp, când motorul se încălzește (5-6 minute mai târziu), motorul nu va mai trece de 2500 RPM, indiferent ce treaptă este selectată (cutie de viteze manuală). La fel dacă îl scot din viteză. Sună ca rateuri. Acul turometruse balansează în sus și în jos, poate 200 RPM, iar dacă mașina este în viteză, întreaga mașină se va agita destul de agresiv. Se simte cumva ca și cum nu mai este gaz în rezervor. După încă 10 minute, nu mai trece de2000 RPM.

Ce am facut pana acum.
1. citit erorile: fără erori. Folosesc carsoft 6.5. Am și INPA, dar nu aminterfață ADS, iar cu interfața carsoft nu poate comunica cu DME, deși funcționează bine cu alte ECU.
2. Am schimbat DME cu altul dintr-o mașină similară, DME are același partvnumber, nu am reușit să aliniez EWS și DME, așa că am transferat in DME/ul nou EPROM-ul cel vechi, acum mașina pornește și DME nu are erori.
3. Bujiile și bobina schimbate.
4. Filtrul de benzina schimbat.
5. Verificat dacă debitmetrul de aer funcționează. Cu motorul pornit, dacă deconectez debitmetrul, motorul moare. Pot conduce cu el deconectat, dar nicio diferență în afară de un relanti puțin instabil.
6. am verificat clapeta de acceleartie, este curata, am curatat-o acum ceva timp, si era inca curata. Pot trage de firul de accelerație și se mișcă liber.
7. am schimbat regulatorul de ralanti și senzorul clapei de accelerație (cele două componente electronice care se află pe corpul clapetei de accelerație). Mai aveam corpul clapetei de accelerație original pe care l-am schimbat acum câțiva ani din cauza problemelor de ralanti. Nicio modificare după schimbarea lor, în afară de vechea problemă de ralanti (mașina funcționează la ralanti la 1200 RPM). Apoi le-am scos din nou și le-am pus pe cele care țin ralanti la 750RPM.
8. DISA deconectat și nicio modificare (am schimbat membrana în DISA acum câțiva ani și, din câte știu eu, funcționează acum.)
9. Astăzi am scos galeria de admisie și am verificat senzorii arborelui cu came și arborelui cotit. Arborele cu came are 1212 ohmi, iar arborele cotit are 490 ohmi. Ceea ce pare bine. Partea proastă este că, cu contactul pus, nu pot obține nicio citire notabilă a tensiunii de la conectorul arborelui cu came. Am avut un maxim de 1,4 V care a scăzut încet la 0 V în poate 30 de secunde. Acesta este un conector cu 3 PIN, dar în mod ciudat PIN-ul 1 și 3 au contact intre ele si la masă, dar mă așteptam ca doar PIN-ul 3 să conducă la masă. Am suspectat o problemă cu cablul, așa că am deconectat DME-ul și am verificat din nou. Cu DME deconectat, PIN1 nu mai duce la masă și, prin urmare, concluzia este că DME comută PIN 1 la masă. Habar nu am daca e ok.
După aceea, am asamblat înapoi galeria de admisie, dar am lăsat senzorul arborelui cu came deconectat și am făcut un test drive. Nu au existat modificări cu senzorul arborelui cu came deconectat. Nu am verificat erorileazi, dar nu a existat nicio un martor aprins.

Aveți vreun sfat despre cum să testez problema senzorului arborelui cu came? Ce ar trebui să obțin la conectorul cu 3 PIN? Și în ce scenariu? Motor pornit, motor oprit, dar contactul pornit? As dori sa schimb senzorul arborelui cu came si as fi interesat daca exista vreo recomandare in afara piesei OEM care costa 150 euro. Am găsit alte opțiuni precum, Valeo, Meat&Doria, Hella, NGK, FACET, METZGER, VEMO. Recomandați vreunul dintre ei?

 

Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru raspuns. Am mai citit ca exista doua tipuri de senzori , cu efect Hall, sau Reluctor. Eu stiam doar despre senzorii cu efect Hall, si din acest motiv ma asteptam sa citesc 12 volti sau 5volti la conector. Exista insa si alt model, cel numit Reluctor, si cred ca de fapt acesta este ce am eu pe masina. Acestia functioneaza altfel, produc un curent proportional cu turatia axului, deci ar trebui sa fac cumva sa trag niste fire de la conector astfel incat sa pot sa testez aceste valori cu motorul pornit.

Link to comment
Share on other sites

am montat un senzor nou, marca NGK, si nu a adus nici o imbunatatire. 

pe un alt forum cineva a presupus ca ar fi catalizatorul infundat, si ca dupa pornire, incepe sa creasca presiunea inainte de catalizator. Azi dupa 20 de min de conus, cand motorul era deja cald si limitarea era preyenta, am oprit motorul si l/am lasat 30 de min. Am considerat ca este suficient cat sa elibereze orice presiune posibil acumulata inainte de catalizator. Dar chiar si dupa aceste 30 de min, nu a fost nici o schimbare.

Ar putea sonda lambda sa cauzeze astfel de simptome?

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca ai amestecat piesele si nu e clar, avem senzor axa cu came si senzor arbore cotit, la care te referi? (presupun ax came, dar sa fie clar.)

Ca si mod de diagnoza, poti incerca sa scoti din senzori, deconectezi cate unul si sa vezi daca se modifica ceva cu el scos.

Pasul doi, verifica instalatia electrica, in special ground-ul, am mai citit pe undeva simptome similare dar la un motor mai vechi si aparent era de la un ground intrerupt.

Spre exemplu, daca ii scoti senzor de temperatura, si el nu stie daca e rece sau cald, poate revine la mersul "normal" cand e rece. In felul asta poti identifica daca problema se manifesta doar cand intra in closed loop si motorul functioneaza in baza senzorilor nu in modul prestabilit la rece.

 

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa verifici daca ai continuitate de la pinii mufei care se conecteaza la senzor, la mufa ecu-ului, doar ca trebuie sa ai schema electrica sa identifici pinii.

Eventual sa faci asta si la ceilalti senzori. Plus sa verifici daca au ground cum trebuie.

Link cu manualul aici

diagrama.jpg

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru link. Am verificat continuitate atât a senzorului de la axa cu came cât și a celui de la arborele cotit. Am dat galeria de admisie jos și am măsurat din conectorul fiecărui senzor până la conectorul de la ECU. Au continuitate. De asemenea, pinul de masă are și el continuitate.

Apropo, senzorul de la axa cu came ar trebui oficial să aibă rezistența internă 1400 ohmi. Cel original avea 1220 ohmi , iar cel nou NGK are 1600 ohmi. Mi se par ok valorile, voi ce ziceți?

Link to comment
Share on other sites

Astăzi am deconectat sonda lambda și după ce am pornit-o nu a fost nici o schimbare. Trebuie lăsată mai mult timp cu sonda deconectata?

Apoi am reușit să o demontez complet, și am pornit motorul fără sondă pe traseul de evacuare. Pe lângă faptul că se auzea ca și cum nu ar fi avut evacuare, nu s-a schimbat nimic . Testul acesta mă gândesc eu, ar trebui să excludă posibilitatea unui catalizator înfundat, pentru că practic nu se mai acumulează presiune înainte de catalizator.

Deja încep să rămân fără idei.

Voi ce ziceți?

Link to comment
Share on other sites

am ceva update-uri dupa ziua de azi. Am deconectat stecherul de la sonda lamda, si am pus in rezervor o doza de aditiv pentru curatat supape de la liqui moly. am facut apoi un drum mai lung, si surprinzator, dupa ce s-a incalzit motorul bine, nu a mai limitat catre 2000 de ture, ci mai sus, pe la 2500, chiar 2750 daca o acceleram mai lent. Dupa ce am ajuns acasa, am verificat vizual si pompa de benzina, care era curata, nici un fel de impuritate in acel prefiltru montat pe sorbul pompei. Dupa ce am montat pompa la loc am mai facut un test si acum, am reusit chiar sa accelerez la 4700 de rpm, iar in final a limitat la 3000rpm. Deja mai bine.

Urmatorul pas este o noua sonda lambda, sa stiu ca am schimbt-o, sa imi iau gandul de la ea, si apoi voi incerca sa demontez injectoarele sa vad cum reusesc sa le testez si sa le curat.

in acelasi timp, am obsrvat ca nu/mi mai porneste ventilatorul de la radiator, si ca pe anumite reprize de accelerare temperatura crestea putin peste normal.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

azi am reusit sa masor presiunea in rampa de alimentare cu benzina. La inceput cu motorul rece a urcat pana pe la 2.7 Bari apoi cu motorul cald nu a urcat mai mult de 2.1 bari. Ma gandesc sa schimb pompa. cea actuala este un siemens VDO, are 12 ani, si 100 de mii de km.

Aveti experienta cu producatori de pompe de benzina? Ce stiti de branduri gen Hitachi, hella, Meyle, Pierburg, Valeo. Vre-o recomandare?

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Tzitzicat said:

Presiunea in rampa nu e data doar de pompa de benzina

Verifica si regulatorul de presiune

Nu știu cum să-l verific. L-am demontat, m-am uitat la el, am suflat în el să văd dacă e cumva blocat pe deschis, însă nu era deschis. Nu am idee cum să-l verific. 

14 hours ago, ingineru' said:

Pierburg

Din păcate nu se găsește decât subansamblul cu pompa in sine. Am comandat momentan Hella. O să fac o probă cu aceea

Link to comment
Share on other sites

Pompa, daca nu gresesc, ar trebui sa faca 5bari, +|-

Regulatorul nu stiu cum se poate  verifica individual

Incearca sa obturezi locul din rampa unde vine prins si masoara presiunea pompei

Si vezi daca ea e de vina

Probabil regulatorul ar trebui sa aiba 2.5 sau 3.0 bari, functie de motorizare, vezi pe realoem

Edited by Tzitzicat
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tzitzicat said:

Pompa, daca nu gresesc, ar trebui sa faca 5bari, +|-

Regulatorul nu stiu cum se poate  verifica individual

Incearca sa obturezi locul din rampa unde vine prins si masoara presiunea pompei

Si vezi daca ea e de vina

Probabil regulatorul ar trebui sa aiba 2.5 sau 3.0 bari, functie de motorizare, vezi pe realoem

din ce am citit eu, pompa soate minim 3.5 bar. regulatorul deschide la 3.5 bari. Nu prea stiu cum as putea sa obturez golul care ramane in rampa daca scot regulatorul. Ce vreau sa fac este ca atunci cand schimb pompa, sa incerc sa montez aparatul de masura direct la pompa, in spate la rezervor, sa vad ce presiune scoate acolo. O sa incerc si la pompa veche si la cea noua.

daca nu se schimba nimic, o sa schimb si regulatorul, nu sunt scumpe.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tzitzicat said:

Pompa, daca nu gresesc, ar trebui sa faca 5bari, +|-

Regulatorul nu stiu cum se poate  verifica individual

Incearca sa obturezi locul din rampa unde vine prins si masoara presiunea pompei

Si vezi daca ea e de vina

Probabil regulatorul ar trebui sa aiba 2.5 sau 3.0 bari, functie de motorizare, vezi pe realoem

Salutaret Tzitzicat, multumesc pentru raspunsul rapid. Nu are retur accesibil, practic returul din ce inteleg eu este integrat in rampa. Codul piesei este 13531729320 . Acel stutz merge la galeria de admisie, probabil reguleaza si in functie de presiunea aerului.image.png.744024ed1f54fc0b17d5002434532f15.png

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tzitzicat said:

Pompa, daca nu gresesc, ar trebui sa faca 5bari, +|-

Regulatorul nu stiu cum se poate  verifica individual

Incearca sa obturezi locul din rampa unde vine prins si masoara presiunea pompei

Si vezi daca ea e de vina

Probabil regulatorul ar trebui sa aiba 2.5 sau 3.0 bari, functie de motorizare, vezi pe realoem

masina porneste perfect, are relantiul stabil, si cel putin pana cand se incalzeste, primii 5-7 km, trage normal. Initial pana peste 4 mii de ture, apoi pana pe la 3.5 mii si in final nu mai ajunge la 3 mii. Bujiile pareau ok cand le-am schimbat, desi erau destul de vechi, vreo 25 de mii de km.

Link to comment
Share on other sites

On 3/24/2024 at 9:47 PM, mihai vigariu said:

La inceput cu motorul rece a urcat pana pe la 2.7 Bari apoi cu motorul cald nu a urcat mai mult de 2.1 bari.

E mult prea mica presiunea

Regulatorul deschide la 3 bari, deci ori deschide prea devreme, ori pompa e dusa

Poate fi o cauza lipsa presiunii, amestec f sarac 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tzitzicat said:

Pompa, daca nu gresesc, ar trebui sa faca 5bari, +|-

Regulatorul nu stiu cum se poate  verifica individual

Incearca sa obturezi locul din rampa unde vine prins si masoara presiunea pompei

Si vezi daca ea e de vina

Probabil regulatorul ar trebui sa aiba 2.5 sau 3.0 bari, functie de motorizare, vezi pe realoem

asa este, sper sa ma lamuresc odata ce am noua pompa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.