Jump to content

Z3 Roadster 1.9i 2002


MyKe

Recommended Posts

Am mai bifat o (pen)ultimă reparație pe anul acesta: kitul complet de ambreiaj și tampoanele de motor și de cutie. 

Volantul cu joc uriaș, de aici venea cloncănitul pe care l-am bănuit inițial din rulmentul intermediar și apoi din diferențial: 

image.gif.8789c2bff4f02d6ef3d94561abd9609d.gif

IMG_7428.jpeg.2af6b9359626db01bdcec34342bae9bc.jpeg

IMG_7432.jpeg.8104331283c94a0591a1039d887160f3.jpeg

IMG_7437.jpeg.209adcf8a4ece09774383229a7b67825.jpeg

IMG_7427.jpeg.97bc80d973770fa1fa130b4d333e4295.jpeg

Zic penultima fiindcă, odată ce am îndepărtat cutia, s-a arătat la față un furtun care pierdea antigel. Am văzut că scade ușor nivelul din vas, dar mă așteptam la ce e mai rău, nefiind nicio scurgere la vedere. M-am mai liniștit. Nu se găsește decât pe original, așa că peste o săptămână mă întorc să-l schimb.

IMG_7423.jpeg.811626b7854141be200ba2671cb2a11d.jpeg

Gata cu zgomotele neplăcute, mașina e din nou închegată și plăcută la condus.

Legat de vibrații, la o probă cu mașina suspendată am descoperit că anvelopele pe 16 sunt “pătrate”. Am omis să le umflu la 3 bar când am pus-o la iernat... Am pus iar roțile modulare pe 17 și mașina rulează fin. Nu prea mă îndur să merg cu astea, așa că voi cumpăra 4 anvelope noi pe 16 și modularele intră la păstrare. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am ales Vredestein Ultrac+ pe care le-am “asamblat” săptămâna trecută, împreună cu cele pentru Mercedes (tot Vredestein, dar Quatrac). 

IMG_7493.jpeg.f10a5a3a3e8988813dc9006e02bb5d3c.jpeg

Azi noapte l-am spălat și i-am mai făcut câteva poze cu roțile pe 17.

IMG_7542.jpeg.62321fc77e66cbdbf603af7c57e2e27a.jpeg

IMG_7550.jpeg.f2392b480f83e4414bd41f936ebdb25e.jpeg

IMG_7558.jpeg.8c0d6b7dd9c484c2138cf69fdb99cf15.jpeg

Între timp a sosit și furtunul de răcire (era fisurat plasticul pe lung, chiar unde e sertizat), s-a schimbat odată cu roțile. S-a pus și antigel proaspăt, Hepu G11, plus aerisit.

IMG_7570.jpeg.b69570c99627ef4de5f7085be46eed51.jpeg

Îmi doream o nouă verificare a geometriei de când am schimbat rulmenții spate și am desfăcut basculele de pe punte, s-a bifat tot azi. 

IMG_7572.jpeg.986e854b523bd49703726e6da310cdbb.jpeg

Și cu astea am terminat.

Declar deschis sezonul pentru plimbări. 🙂

ODO 214200

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Mulțam!

Da, prin studenție (acum 15 ani) am lucrat într-un service auto ca ucenic și am rămas prieten cu un mecanic de acolo. La el merg să mă ajute cu una-alta când nu mă descurc singur sau am nevoie de elevator. 

În seara asta am curățat superficial (aka, cu ce am avut la îndemână) valva de relanti fiindcă mi-a făcut o figură când m-am întors de la birou și am oprit la un magazin - la reponire și-a luat cu greu relantiul. În ultimele zile parcă tot rămânea agățat preț de o secundă pe la 1200 rpm când îl scoteam pe liber. Mi-am comandat un carb cleaner. 🙂 

Edited by MyKe
Link to comment
Share on other sites

Exact!

Am la povești cu service-uri (reprezentanțe și independente) de-mi vine rău.

Ultima oară am ajuns într-un service foarte lăudat, aveam un zgomot ascuțit la rulare, la viteze mici, ce părea că vine din zona punții față. S-a ridicat mașina pe elevator și mi s-a propus desfacerea cutiei de viteze (automată), mașina avea 90k Km, tracțiune integrală permanentă.  

Am refuzat și am mai făcut niște teste singur, am ajuns la concluzia că zgomotul se aude după ce se încing plăcuțele de frână. Dacă nu frânam și mergeam cu frânele reci, era liniște. Am schimbat plăcuțele de frână și au dispărut zgomotele.

La o reprezentanță am lăsat 1000 euro ca să-mi facă schimbul de ulei în cutie și de fapt să-mi pună cu 1 litru mai mult și cutia să smucească, să nu strângă suficient un aerisitor de frână și să curgă lichid pe la etrier, să nu strângă suficient puntea față după schimbarea bucșelor încât să trosnească puntea și să-mi spună că de vină e caseta de direcție. I-am pus să strângă la dinamometrică puntea, deși se lăudau că au strâns-o cu pistolul. Uită-te după o cheie prăfuită prin dulapuri, caută cupluri de strângere, ce să mai, le-am stricat ziua. Dar măcar a tăcut puntea apoi. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.