Jump to content

Z3 Roadster 1.9i 2002


MyKe

Recommended Posts

Am mai bifat o (pen)ultimă reparație pe anul acesta: kitul complet de ambreiaj și tampoanele de motor și de cutie. 

Volantul cu joc uriaș, de aici venea cloncănitul pe care l-am bănuit inițial din rulmentul intermediar și apoi din diferențial: 

image.gif.8789c2bff4f02d6ef3d94561abd9609d.gif

IMG_7428.jpeg.2af6b9359626db01bdcec34342bae9bc.jpeg

IMG_7432.jpeg.8104331283c94a0591a1039d887160f3.jpeg

IMG_7437.jpeg.209adcf8a4ece09774383229a7b67825.jpeg

IMG_7427.jpeg.97bc80d973770fa1fa130b4d333e4295.jpeg

Zic penultima fiindcă, odată ce am îndepărtat cutia, s-a arătat la față un furtun care pierdea antigel. Am văzut că scade ușor nivelul din vas, dar mă așteptam la ce e mai rău, nefiind nicio scurgere la vedere. M-am mai liniștit. Nu se găsește decât pe original, așa că peste o săptămână mă întorc să-l schimb.

IMG_7423.jpeg.811626b7854141be200ba2671cb2a11d.jpeg

Gata cu zgomotele neplăcute, mașina e din nou închegată și plăcută la condus.

Legat de vibrații, la o probă cu mașina suspendată am descoperit că anvelopele pe 16 sunt “pătrate”. Am omis să le umflu la 3 bar când am pus-o la iernat... Am pus iar roțile modulare pe 17 și mașina rulează fin. Nu prea mă îndur să merg cu astea, așa că voi cumpăra 4 anvelope noi pe 16 și modularele intră la păstrare. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am ales Vredestein Ultrac+ pe care le-am “asamblat” săptămâna trecută, împreună cu cele pentru Mercedes (tot Vredestein, dar Quatrac). 

IMG_7493.jpeg.f10a5a3a3e8988813dc9006e02bb5d3c.jpeg

Azi noapte l-am spălat și i-am mai făcut câteva poze cu roțile pe 17.

IMG_7542.jpeg.62321fc77e66cbdbf603af7c57e2e27a.jpeg

IMG_7550.jpeg.f2392b480f83e4414bd41f936ebdb25e.jpeg

IMG_7558.jpeg.8c0d6b7dd9c484c2138cf69fdb99cf15.jpeg

Între timp a sosit și furtunul de răcire (era fisurat plasticul pe lung, chiar unde e sertizat), s-a schimbat odată cu roțile. S-a pus și antigel proaspăt, Hepu G11, plus aerisit.

IMG_7570.jpeg.b69570c99627ef4de5f7085be46eed51.jpeg

Îmi doream o nouă verificare a geometriei de când am schimbat rulmenții spate și am desfăcut basculele de pe punte, s-a bifat tot azi. 

IMG_7572.jpeg.986e854b523bd49703726e6da310cdbb.jpeg

Și cu astea am terminat.

Declar deschis sezonul pentru plimbări. 🙂

ODO 214200

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Mulțam!

Da, prin studenție (acum 15 ani) am lucrat într-un service auto ca ucenic și am rămas prieten cu un mecanic de acolo. La el merg să mă ajute cu una-alta când nu mă descurc singur sau am nevoie de elevator. 

În seara asta am curățat superficial (aka, cu ce am avut la îndemână) valva de relanti fiindcă mi-a făcut o figură când m-am întors de la birou și am oprit la un magazin - la reponire și-a luat cu greu relantiul. În ultimele zile parcă tot rămânea agățat preț de o secundă pe la 1200 rpm când îl scoteam pe liber. Mi-am comandat un carb cleaner. 🙂 

Edited by MyKe
Link to comment
Share on other sites

Exact!

Am la povești cu service-uri (reprezentanțe și independente) de-mi vine rău.

Ultima oară am ajuns într-un service foarte lăudat, aveam un zgomot ascuțit la rulare, la viteze mici, ce părea că vine din zona punții față. S-a ridicat mașina pe elevator și mi s-a propus desfacerea cutiei de viteze (automată), mașina avea 90k Km, tracțiune integrală permanentă.  

Am refuzat și am mai făcut niște teste singur, am ajuns la concluzia că zgomotul se aude după ce se încing plăcuțele de frână. Dacă nu frânam și mergeam cu frânele reci, era liniște. Am schimbat plăcuțele de frână și au dispărut zgomotele.

La o reprezentanță am lăsat 1000 euro ca să-mi facă schimbul de ulei în cutie și de fapt să-mi pună cu 1 litru mai mult și cutia să smucească, să nu strângă suficient un aerisitor de frână și să curgă lichid pe la etrier, să nu strângă suficient puntea față după schimbarea bucșelor încât să trosnească puntea și să-mi spună că de vină e caseta de direcție. I-am pus să strângă la dinamometrică puntea, deși se lăudau că au strâns-o cu pistolul. Uită-te după o cheie prăfuită prin dulapuri, caută cupluri de strângere, ce să mai, le-am stricat ziua. Dar măcar a tăcut puntea apoi. 

Link to comment
Share on other sites

Treaba aia cu volantul am avut-o si eu, avea joc coroana dintata care cupleaza la demaror. In final s-a rezolvat cu cateva puncte de sudura.Valva relanti am luat-o noua in final si culmea s-a simtit diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Aș lua-o și eu nouă, dar nu originală (care costă 1800+ ron), ci Bosch (7-800). Problema e că nu se mai găsește. 

Și la E34 am rezolvat tot prin curățarea ei. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Fiindcă motorul mai avea unele ezitații spre relanti, n-a trebuit să caut prea mult și am mai găsit o piesă stricată în puzzle - un furtun crăpat de pe admisie. Era bine prins cu un colier, dar întamplător am observat în diagramă că nu e necesar colierul acolo, așa că am comandat unul nou.

Fiindcă a fost nevoie să îndepărtez galeria de admisie, am comandat și garnituri pentru aceasta.

După 20 de minute de lucru în tihnă, totul era pus la loc și motorul respira corect.

IMG_7724.jpeg.d138e34d36a35fccf082baa8e16dc81e.jpeg 

IMG_7725.jpeg.ac43d43f364f26581aab4a930a57f235.jpeg 

IMG_7723.jpeg.061e24dfb20e44991ed57b42657cf577.jpeg

IMG_7722.jpeg.3e54aaad98529d15112f4439da7de45c.jpeg

Burduful dintre debitmetru și clapeta de accelerație e ca nou, a fost schimbat în 2016 cu unul original.

Am resetat și intervalul de service cu o sculă de diagnoză luată de pe olx. Mi-a mai trebuit doar un adaptor de la port serial la USB. 

IMG_7731.jpeg.c0c023b241faa3deb6620946d60da720.jpeg 

IMG_7730.jpeg.6662bae2dafb3879dfa0571ae7c8d7a2.jpeg 

Nu-mi dau seama dacă afișează corect, zice că au trecut 2559 de zile și 2313 de litri consumați de la ultima resetare, adică 7 ani și cca. 23k Km? Ar fi bine dacă e așa. 🙂 

IMG_7735.jpeg.6ba1f18d5c887f296a2c0756f028dd42.jpeg

Ne apropiem cu pași repezi de 215.000 Km.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Credeam că am scăpat de vibrații dar fericirea a durat până am ajuns la viteze mai mari și la asfalt neted. Între 90 și 110 km/h încă mai aveam o vibrație cu care nu puteam trăi (mai ales pe decelerare). Vorbisem cu cei de la Compa să le trimit cardanul, dar mi-au spus că nu-l vor putea echilibra dinamic și, pentru că azi am avut treabă pe la Buzău, m-am programat la un service specializat pe cardane de pe Șos. Spătarului. 

Cardanul meu era aliniat bine dar, dacă am înțeles corect, se mai putea îmbina într-un fel (partea fixă rotită cu x grade). Crucea dinspre spate era cam moale și avea un mic joc. Le-am dat ok-ul pentru ambele cruci. Mi-au spus că nici ei nu-l pot echilibra dinamic fiindcă le lipsește o flanșă adaptoare pentru acest model, dar că o vor confecționa dacă chiar ne trebuie după o probă de drum.

După ce au schimbat crucile și am ieșit în probă, vibrațiile mai erau doar în memoria musculară. 😂 

Bine că am scăpat și de saga asta.

IMG_7798.jpeg

IMG_7800.jpeg

IMG_7804.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Azi m-am răsplătit cu o plimbare în ritm alert, la ceas de seară, pe Trans-Cislău. A fost o plăcere, spre disperarea soției. 🙂 

Poze m-am trezit târziu să fac, eram deja aproape de casă. Am fost mai degrabă atent la cum merge mașina.

În afară de frâne, nu mai am ce să-i reproșez (discuri, plăcuțe, lichid, toate noi, dar pedala cam moale după frânări succesive). O să schimb și furtunașele de pe față (pe spate sunt noi deja) și pun un lichid mai “fierbinte”.

Bine, poate și evacuarea, care e din alt film (tuturor le place, numai mie nu). M-am dotat deja cu un catalizator nou (cel de pe mașină e destul de ruginit la îmbinări, dar nu-l schimb încă), mai am de luat o tobă originală și altă bară spate, apoi intră la revopsit integral. Cel mai probabil, la anul.

De anvelope mai eram curios, dar sunt foarte bune, peste așteptări. Nu le-am auzit glasul, bine, și Z-ul e ușor, și nici eu n-am exagerat, mai ales că a fost prima dată când m-am dat “în carusel” cu el, dar au ținut “kartul” exemplar pe șine. M-am bucurat și că n-au cerut mulți plumbi (de la 0 la 20 g per roată).

Direcția e fantastică, cursă super scurtă și “incisivă”, nu de puține ori a căutat pasagera mânerul ușii cu ambele mâini. 😂

Data viitoare revin cu poze mai reușite (aka “iluminate”) și cu peisajul.

IMG_7938.jpeg

Edited by MyKe
  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Am început și la Z să-mi fac stoc de piese, cât încă se mai găsesc. Nu se știe când am nevoie de ele. 🙂

Acum ceva timp am avut un Subaru și cu acela am procedat la fel, dându-l cu o “ladă de zestre” când a venit momentul să ne despărțim. Diferența era că pe acelea le luam direct din Japonia și ieșeam la sub 50% din prețurile practicate pe plan local, cu tot cu transport, vamă și TVA. În cazul de față, nu sunt mari diferențe dacă le-aș lua din Germania.

Așa că au sosit în vistierie, pe lângă furtunașele de frână Ate, și alte câteva piese originale: set cabluri de capotă, un cablu de accelerație, bucșa diferențialului, ramele mânerelor exterioare, garnitura clapetei de accelerație, valva PCV și diverse mărunțișuri. Plus uleiuri noi Liqui Moly pentru cutie și diferențial (nu mai am încredere în cele originale).

Mai e pe drum lichidul de frână Ate Typ 200, s-a omis la ultimul transport și n-a ajuns la poză. 

 

IMG_7970.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Am încercat la trei magazine de piese auto, la bavauto chiar am plătit piesa în avans și mi-au returnat banii după o săptămână. Ce motiv ar avea să mă mintă? Alte piese am putut lua.

Dacă o poate aduce cineva, las aici mărturie că o plătesc imediat ce văd (bineînțeles, dacă nu e la un preț exagerat, max 500 lei). 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ovy318i said:

este livrabil 5-7 zile lucratoare la Auto Total si 3 zile + la Autonet.

Orice magazin de piese il poate comanda.

Așa zic toți, dar când verifica stocul extern,îți dau banii înapoi ca nu este

Pe bavauto e 380 lei ,"disponibil la cerere ".

1 minute ago, MyKe said:

, la bavauto chiar am plătit piesa în avans și mi-au returnat banii după o săptămână. 

Trebuia sa întrebi înainte.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.