Jump to content

E60 520d Trepidat volan mers constant/franare


Recommended Posts

Va salut. BMW E60 520d 2009 automat. Am o problema care a suparat pana acum 4 service uri si 3 vulcanizari.

o sa dau cate detalii pot:

de la 80/90 km pana pe la 120, trepideaza volanul. Daca pun frana in timp ce trepideaza deja, mai tare face. Ajung iar la 110 120 km, nu mai trepideaza nici la mers constant nici cand franez. Iar pun frana, iar trepideaza, iar frana, iar nu mai trepideaza si tot asa.

Bratele mari sunt schimbate meyle hd, unghiul bun, echilibrat cum am zis, la 3 vulcanizari. Face si cu rotile de iarna si cu cele de vara, anvelope+jante fiecare set. 
Face treaba asta de 2 luni cand am observat ca tragea intr o parte volanul la franare la viteza mare, ramanea stanga fata infranata. Schimbat etrier, modul abs, pana la urma a fost furtunul de lichid de frana. Problema respectiva rezolvata, dar trepidatiile inca le am.
Un al 5 lea mecanic de la al 5 lea service a dat azi jos discurile si a curatat unde se face priza in spatele discului si butucul. Am observat ca tot la roata stanga, discul are o adancitura foarte mica cu diametru foarte mic intr un punct, se simte la mana dar nu ma lasa sa pun poza. Era de inteles ca sunt discurile ovalizate daca facea doar la franare, dar face si la mers constant.. cu pauze, cum am spus.

ceva sugestii?

Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to E60 520d Trepidat volan mers constant/franare

Trpidatiile la mers constant pot fi de la articulatie - brate fata( pivoti, bucsi obosite), cauciucuri uzate neuniform sau cu defecte vizibile/invizibile care la vulcanizare desi echilibrate dinamic, ele in rulare vor produce vibratii.

Vibratiile pe franare pot fi de asemenea de la articulatia fata, discuri ovalizate, rulmenti ovalizati/cu joc sau impreuna toate cele enumerate.

Link to comment
Share on other sites

Face la fel si cu anvelopele de iarna si cu cele de vara

Bratele, bucsele, pivotii etc sunt toate bune dupa spusele mecanicilor de la service. Sau cand spui ‘obosite’ vrei sa spui ca ar putea fi de vina si trebuiesc inlocuite doar pentru ca sunt imbatranite, chiar daca nu au joc?

Totul pe sub masina este bun in afara de un amortizor fata si unul spate, acestea urmeaza sa le schimb dar intai vreau sa scap de vibratii.. am intrebat toti mecanicii de la service urile respective si au spus ca amortizoarele defecte niciodata nu produc trepidatii in volan/caroserie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trebuie verificate atent articulatiile. Nu exista sa fie bune dar in acelasi timp sa cauzeze probleme. Cel putin o piesa este montata incorect, uzata, etc. Aici pe forum doar ne dam cu parerea. Verificarea se face la service. 

Din pacate problema cu trepidatiile e una costisitoare pt ca e greu de diagnosticat sursa acestora. Mai verifica atent inca o data piesele care sunt imbatranite.

Link to comment
Share on other sites

@CretuC Subscriu la recomandarile lui @v@sy
Cu urmatoarea avertizare: bratele suspensiei fata, rulmentii rotilor fata si bieletele de directie pot fi suficient de uzate incat sa provoace vibratii, chiar daca nu prezinta jocuri sesizabile "la mana", iar vizual par in regula. Din pacate, exact aici este catch-ul. Astfel de vibratii sunt foarte des intalnite si totodata greu de diagnosticat la modelele BMW E28, E34, E32, E38, E60 si (in masura mai redusa) E39.
Retine si faptul ca, in prezent, calitatea pieselor non-OE este dezamagitoare, iar pana si cele OE nu mai sunt ca altadata, mai ales pentru modelele mai vechi. Eu cunosc cazul recent al unor brate superioare TRW pentru E32, care dupa nici 20.000 Km au inceput sa provoace vibratii.

Pe scurt, daca ai pe masina elemente de suspensie non-OE al caror rulaj a depasit 20.000 Km, respectiv elemente OE de peste 50.000 Km, le poti suspecta ca fiind necorespunzatoare, chiar daca trec testele "la mana" si vizual.

In cazul in care vei ajunge in situatia nedorita de a inlocui orbeste piese una cate una pana scapi de problema, in baza simptomelor descrise de tine iti recomand urmatoarea ordine de inlocuire: bratele superioare (cele "diagonale"), bratele inferioare ("control arm"), bieletele de directie (inaintea rulmentilor, doar pentru ca sunt mai ieftine si mai usor de inlocuit), rulmentii fata.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspunsuri, mai ales pentru detalii @FiveThreeFive

Bratele mari au fost schimbate in noiembrie, puse MEYLE HD. Restul pieselor verificate vizual/trase la 3 service uri diferite, toti mecanicii spunand ca sunt ‘ireprosabile’. 

Chiar bratele inferioare erau piesele de care voiam sa dau comanda insa voiam sa ma mai interesez de o ‘ordine’ a posibilelor cauze, dar asta dupa amortizoare.

Chiar saptamana aceasta schimb amortizoarele fata spate, pe fata cu tot cu flanse si ulterior voi revenii cu update despre vibratii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.