Jump to content

Turatii motoare bmw


duxter

la ce turatie sch. cand conduceti sport ?  

1221 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

M3 / E 46 are valoarea maxima a cailor putere pusi in vloare ( 343 Cp :blink: ) la 8000 RPm, iar cuplu exista si la acea turatie!

 

Bineinteles ca nu poti sa schimbi la 8000 RPM in Bucuresti in circulatie sau altminteri ( desi mi se mai intampla cand vreau sa mai depasesc niste coloane aiurea), ci numai cand mai faci si tu o liniuta, sau un circuit, ceva....

 

Sau  mai ai o gagica in dreapta si vrei sa o "bagi" in scaun.... :)

283287[/snapback]

Mda, poate la M3, si poate doar la liniute.

La 5-ul meu, de la 5000 de rot/min... nu prea mai trage, asa cum ar trebui.

Ma refeream la turatia in treptele inferioare.

Link to comment
Share on other sites

cum sa nu traga de la 5000 in sus ? poti sa ii dai pana in 6500 si se duce, ca asa ziceam si eu ca nu o sa o streses si din astea...dupa care am inceput sa o testez cum se cuvine :) la 6500rpm in a 3-a am deja 160 :blink:
Link to comment
Share on other sites

cum sa nu traga de la 5000 in sus ? poti sa ii dai pana in 6500 si se duce, ca asa ziceam si eu ca nu o sa o streses si din astea...dupa care am inceput sa o testez cum se cuvine :) la 6500rpm in a 3-a am deja 160 :blink:

291291[/snapback]

Pai trage, dar pierzi cuplu! Important e sa le tii pe amandoua la nivel optim!

Sa iti cunosti masina si sa stii care sunt limitele!

Peste 5000 de ture, trage, dar nu mai trage cum trage pana in 5000 si vb la treptele inferioare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pai trage, dar pierzi cuplu! Important e sa le tii pe amandoua la nivel optim!

Sa iti cunosti masina si sa stii care sunt limitele!

Peste 5000 de ture, trage, dar nu mai trage cum trage pana in 5000 si vb la treptele inferioare.

291318[/snapback]

fie turatia maxima 5000-8000 insa cel mai mult imi place la bmw sunetul motorului dupa 3500rpm....e e e muzica !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Imi aduc aminte ca am facut o afirmatie in cadrul unui alt topic in legatura cu viteza de 160km/h @6500rpm in treapta a3a. Si totodata imi aduc aminte ca era cineva care nu credea si sustinea contrariul, din pacate nu am reusit in momentul in care am filmat sa ajung la 160 ci la 150 dat fiind faptul ca eram 4 persoane in masina si nici benzina nu era prea stralucita.

 

 

scz. pt comentariile d p fundal, era cam aglomerat inauntru :blink:

Link to comment
Share on other sites

in primul rand nu conteaza cate persoane erau in masina viteza maxima in oricare treapta nu este influentata de greautatea de incarcare.

 

eu nu am vazut 150 ci doar 140.

 

eroarea de vitezometru este cam 10 km/h pentru viteza respectiva.

 

si aceasta poate fi si mai mare daca nu ai montate pe masina jante de dimensiunea celora cu care masina ta a fost echipata cand a iesit din fabrica.

 

ce dimensiune de jante ai trecuta in talon? si ce dimensiune ai pe masina?

Link to comment
Share on other sites

uita-te mai atent scria clar 150, iar in ce priveste eroarea vitezometrului am masurat-o cu un gps si era parca de 3-4km. Jantele sunt de 16, mai exact 225/55ZR16 95W. Conteaza foarte mult calitatea benzinei, de 2 ori am pus de la rompetrol si mi-a mers prost masina...atunci aveam amestecata benzina de la romp. si de la petrom, cred sa fie si asta un factor impt. Sper ca data viit cand filmez un redline in a3a sa fie la 160. Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

in primul rand nu conteaza cate persoane erau in masina viteza maxima in oricare treapta nu este influentata de greautatea de incarcare.

 

eu nu am vazut 150 ci doar 140.

 

eroarea de vitezometru este cam 10 km/h pentru viteza respectiva.

 

si aceasta poate fi si mai mare daca nu ai montate pe masina jante de dimensiunea celora cu care masina ta a fost echipata cand a iesit din fabrica.

 

ce dimensiune de jante ai trecuta in talon? si ce dimensiune ai pe masina?

311553[/snapback]

inseamna ca daca agat o rulota in a5a trebuie sa prind 230, ca doara atata imi scrie in certificat, nu ?

Edited by duxter
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da ar fi bine ca persoana respectiva daca se poate sa fie si anorexica, iar pt benzina sa tragi o fuga pana in germania si sa iei cea mai scumpa si sa faci testul doar cand ajungi pe rezerva, dar la primavara in conditiile de tepmeratura propice ca cine stie poate chestiile astea afecteaza rapoartele diferentialului.

 

in alta ordine de idei nu stiu ce te deranjeaza pe tine ca am spus eu ca nu te cred. pt ce te-ai obosit sa imi dovedesti?

Edited by Sini
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
da ar fi bine ca persoana respectiva daca se poate sa fie si anorexica, iar pt benzina sa tragi o fuga pana in germania si sa iei cea mai scumpa si sa faci testul doar cand ajungi pe rezerva, dar la primavara in conditiile de tepmeratura propice ca cine stie poate chestiile astea afecteaza rapoartele diferentialului.

 

in alta ordine de idei nu stiu ce te deranjeaza pe tine ca am spus eu ca nu te cred. pt ce te-ai obosit sa imi dovedesti?

nu numai, temp. afecteaeza si aderenta... sunt mai multi factori dar in pincipiu greutatea si benzina proasta.

Link to comment
Share on other sites

da ar fi bine ca persoana respectiva daca se poate sa fie si anorexica, iar pt benzina sa tragi o fuga pana in germania si sa iei cea mai scumpa si sa faci testul doar cand ajungi pe rezerva, dar la primavara in conditiile de tepmeratura propice ca cine stie poate chestiile astea afecteaza rapoartele diferentialului.

 

in alta ordine de idei nu stiu ce te deranjeaza pe tine ca am spus eu ca nu te cred. pt ce te-ai obosit sa imi dovedesti?

nu numai, temp. afecteaeza si aderenta... sunt mai multi factori dar in pincipiu greutatea si benzina proasta.

 

mai omule .. cat de mura in gura trebuie sa iti explic? rapoartele cutiei de viteze si diferentialului sunt tot aceleasi indiferent de sarcina de incarcate sau temperatura, etc. daca v maxima a unei masini este 200 km/h ea va atinge aceasta viteza indiferent daca in masina este numai soferul sau sunt 5 persoane + bagaje. la fel este valabil si pentru celelalte trepte de viteza. 200 de km/h este viteza masinii in ultima treapta de viteza, dar si celelalt trepte (1, 2, 3...) au o viteza maxima. ea intr-un un mod inevitabil va fi atinsa, chiar daca va dura mai mult cu 5 persoane + bagaje , dar tot va fi atinsa.

Edited by Sini
Link to comment
Share on other sites

da ar fi bine ca persoana respectiva daca se poate sa fie si anorexica, iar pt benzina sa tragi o fuga pana in germania si sa iei cea mai scumpa si sa faci testul doar cand ajungi pe rezerva, dar la primavara in conditiile de tepmeratura propice ca cine stie poate chestiile astea afecteaza rapoartele diferentialului.

 

in alta ordine de idei nu stiu ce te deranjeaza pe tine ca am spus eu ca nu te cred. pt ce te-ai obosit sa imi dovedesti?

nu numai, temp. afecteaeza si aderenta... sunt mai multi factori dar in pincipiu greutatea si benzina proasta.

 

mai omule .. cat de mura in gura trebuie sa iti explic? rapoartele cutiei de viteze si diferentialului sunt tot aceleasi indiferent de sarcina de incarcate sau temperatura, etc. daca v maxima a unei masini este 200 km/h ea va atinge aceasta viteza indiferent daca in masina este numai soferul sau sunt 5 persoane + bagaje. la fel este valabil si pentru celelalte trepte de viteza. 200 de km/h este viteza masinii in ultima treapta de viteza, dar si celelalt trepte (1, 2, 3...) au o viteza maxima. ea intr-un un mod inevitabil va fi atinsa, chiar daca va dura mai mult cu 5 persoane + bagaje , dar tot va fi atinsa.

Asta e corect insa va dura mult mai mult, totusi....

Link to comment
Share on other sites

Nu mai zic nimic in leg cu asta, ma retrag ... cand am vb am luat in considerare raportul cp/tona care scade....

 

Edit: Inca ceva, am vazut acum ceva timp pe tv o emisiune in anglia (poate sa fi fost 5 gear dar nu mai stiu) unde testau pe golf 5 calitatea benzinei, pe dyno.

Pierderea de putere in cazul benzinei mai proaste fata de ce mai buna a fost, conform dyno undeva la peste 30cp.... Chiar credeti dv. ca asta nu ar afecta vit. maxima ?

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

este posibil, insa o pierdere de 30 de cai mi se pare o exagerare.. un sofer care isi cunoaste masina simte si 5-10 cai in plus sau in minus... eu n-am simtit niciodata asa o pierdere indiferent calitatea carburantului pe care l-am folosit.

sa fim seriosi la un polo 1.2 daca pierde 30 de cai ce se intampla? nu mai porneste de pe loc?

Link to comment
Share on other sites

este posibil, insa o pierdere de 30 de cai mi se pare o exagerare.. un sofer care isi cunoaste masina simte si 5-10 cai in plus sau in minus... eu n-am simtit niciodata asa o pierdere indiferent calitatea carburantului pe care l-am folosit.

sa fim seriosi la un polo 1.2 daca pierde 30 de cai ce se intampla? nu mai porneste de pe loc?

la iti dau dreptate ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

este posibil, insa o pierdere de 30 de cai mi se pare o exagerare.. un sofer care isi cunoaste masina simte si 5-10 cai in plus sau in minus... eu n-am simtit niciodata asa o pierdere indiferent calitatea carburantului pe care l-am folosit.

sa fim seriosi la un polo 1.2 daca pierde 30 de cai ce se intampla? nu mai porneste de pe loc?

Era vb de Golf GTI nu de polo 1.2 cu pedale, eu v-am zis ce am vazut la emisiunea respectiva, doar nu am facut eu testele... Singura data cand am pus benzina de la rompetrol de 95 se vedea diferenta fata de ce pun eu in mod curent TopPremium 99+

 

Oricum e la mintea cocosului daca la un golf de 200cp dif de la o benzina proasta la una buna e de 30cp la un matiz de 50de cp sau cat are el sunt alte date.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

este posibil, insa o pierdere de 30 de cai mi se pare o exagerare.. un sofer care isi cunoaste masina simte si 5-10 cai in plus sau in minus... eu n-am simtit niciodata asa o pierdere indiferent calitatea carburantului pe care l-am folosit.

sa fim seriosi la un polo 1.2 daca pierde 30 de cai ce se intampla? nu mai porneste de pe loc?

Pai si tu crezi ca folosesti tot timpu la maxim puterea masinii incat sa-ti dai seama daca ai o pierdere de putere datorita combustibilului?

 

Si eu nu prea vad cum ai putea sa simti 5 cai lipsa cand masina ta are 163.

 

Pierderea de putere se calculeaza procentual in functie de puterea initiala a motorului, un Polo 1.2 poate pierde 7-8 cai avand in vederea puterea limitata oricum a motorului.

Link to comment
Share on other sites

este posibil, insa o pierdere de 30 de cai mi se pare o exagerare.. un sofer care isi cunoaste masina simte si 5-10 cai in plus sau in minus... eu n-am simtit niciodata asa o pierdere indiferent calitatea carburantului pe care l-am folosit.

sa fim seriosi la un polo 1.2 daca pierde 30 de cai ce se intampla? nu mai porneste de pe loc?

Pai si tu crezi ca folosesti tot timpu la maxim puterea masinii incat sa-ti dai seama daca ai o pierdere de putere datorita combustibilului?

aha :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.