Jump to content

Chestie de descurcat când ai pană


Recommended Posts

Eu folosesc de ceva ani, ceva de genul asta:

https://www.emag.ro/compresor-auto-cu-2-pistoane-12-13-5v-150-psi-cu-manometru-isotrade-00004061-is/pd/D09NHLMBM/

Cel din poza de deasupra poate sa vina in combinatie cu spray pentru reparat pana.. 

Daca as avea RFT as lua asa ceva..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cel pus de @ebay este modelul nou care se fixează pe roata si se lasa pe masina pana la vulcanizare, practic baga aer in mers in functie de pierderi. Interesant concept, curios si eu daca chiar functioneaza.

Din ce am inteles dezavantajul la genul asta de repair kit este ca acel sealant nu prea se mai poate scoate si poti ajunge la inlocuirea anvelopei, daca e asa e no no. Mai ales ca la xdrive cu o anumita uzura nu poti schimba doar o anvelopa, trebuie schimbate toate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Conceptul mi se pare interesant, ca ar putea sa te scuteasca de schimbat anvelopa. Adica nu mergi cu ea pe pana, nu se toceste si mai poate fi folosita. Desi in tarile cu apa calda toata lumea o sa spuna ca nu se repara anvelope runflat dupa ce ai mers pe pana, in practica in multe cazuri sunt reparabile.

Problema pe care o vad e bateria incorporata. Avand in vedere ca, daca faci pana, in general faci una la cativa ani, e foarte probabil ca bateria aia sa fie descarcata cand ai nevoie sa folosesti kit-ul. Si ce faci, stai o ora cu ea in priza si motorul pornit s-o incarci, dupa care o pui pe roata si pleci?

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, goangaus said:

este modelul nou care se fixează pe roata si se lasa pe masina pana la vulcanizare

cum nu am cont de instagram nu pot vedea ce model e.

Ai putea spune ce model, cum se numeste mai exact preferabil in engleza?

Sunt curios cum functioneaza pentru ca un fapt ramane ca daca pui asa ceva pe roata trebuie cat de cat (extrem de bine) balansat intern pentru a nu cade in mers. Chiar si la maxim 80km (cu toate ca aproape sigur nimeni cu asa ceva nu o sa se limiteze la 80 km/ora; cum nici cu roata slim, nu am vazut sa mearga doar pana in 80 km/ora cat iti permite..

Apoi ar fi interesant de inteles (cat de sigur e) sistemul de prindere pe roata.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, ebay said:

inteleg. pot cauta si eu comunicatul de presa, dar ce tine omul ala in mana nu are sigla si part number, deci posibil sa urmeze la masinile noi. Nu stiu. Vezi in primul meu post aici cum arata versiunea veche, are sigla si part number ca altfel nu il pun in masina.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu stim ce are 300ml inauntru, dar sper sa nu fie sealant..

Ceea ce e, cu litere mai mici!

Dar sealantul din kiturile vechi de reparatie se mai poate scoate din interiorul anvelopei si de pe janta, dupa reparatie?

Vad ca exista si anvelope seal, care se repara singure, habar nu aveam ca s-a inventat asa ceva. Pare o idee buna, oare de ce nu sunt populare?

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, goangaus said:

[...] dezavantajul la genul asta de repair kit este ca acel sealant nu prea se mai poate scoate si poti ajunge la inlocuirea anvelopei [...]

Eu as scoate in evidenta cateva aspecte:
1. Sealant-ul functioneaza numai pentru gauri in banda de rulare, avand diametrul de cel mult 4mm. Aceasta ii limiteaza destul de mult plaja de utilizare. 
2. Valva jantei are un diametru interior care (ochiometric) este nu cu mult peste 4mm. Trag concluzia ca, la demontarea anvelopei de pe roata remediata temporar cu sealant, valva - si implicit senzorul TMPS integral cu aceasta - va fi foarte probabil blocata cu sealant intarit. Nu imi dau seama daca mai poate fi curatata si reutilizata, sau devine junk. 
3. Roata de rezerva slim a fost o inventie excelenta. Ocupa mai putin spatiu decat o roata de rezerva de marime standard si oferea o solutie eficienta pentru 100% din penele de cauciuc posibile. Nu consider ca sistemele bazate pe smac + compresor, indiferent de variatiune, reduc atat de mult spatiul necesar si greutatea in compaatie cu o roata slim, astfel incat sa merite potentialele riscuri si costuri cu care acestea vin la pachet.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, goangaus said:

Dar sealantul din kiturile vechi de reparatie se mai poate scoate din interiorul anvelopei si de pe janta, dupa reparatie?

Vad ca exista si anvelope seal, care se repara singure, habar nu aveam ca s-a inventat asa ceva. Pare o idee buna, oare de ce nu sunt populare?

eu unul nu l-as folosi pe masina personala. anvelopele astea cu seal in ele se folosesc mai mult in constructio , unde dai de cuie pietre etc , nu am vazut anvelope pentru masini mici

zicea cineva mai sus de valva, da se blocheaza de la sealant, nu am folosit la masina personala ca deh RFT, dar iarasi in constructii se pune anvelopa noua o gramada de sealant lichid si pace buna. stiu ca se blocheaza valva pentru ca nu mai poti lua presiunea din roti dupa( dej protectia muncii) 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Viper05 said:

eu unul nu l-as folosi pe masina personala. anvelopele astea cu seal in ele se folosesc mai mult in constructio , unde dai de cuie pietre etc , nu am vazut anvelope pentru masini mici

zicea cineva mai sus de valva, da se blocheaza de la sealant, nu am folosit la masina personala ca deh RFT, dar iarasi in constructii se pune anvelopa noua o gramada de sealant lichid si pace buna. stiu ca se blocheaza valva pentru ca nu mai poti lua presiunea din roti dupa( dej protectia muncii) 

Vorbesc de genul de anvelope de mai jos, dedicate turismelor, au ceva strat lipicios la interior care astupa gauri de max 5/6mm si nimic altceva lichid care sa afecteze senzorii de presiune sau jantele.

 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, goangaus said:

Vorbesc de genul de anvelope de mai jos, dedicate turismelor, au ceva strat lipicios la interior care astupa gauri de max 5/6mm si nimic altceva lichid care sa afecteze senzorii de presiune sau jantele.

 

Ce spune Viper este un mod de a repara pe loc o pana de cauciuc, pe cand filmarea pusa este o reclama la un adeziv care se aplica in prealabil montarii anvelopei pe masina si ca atare doar o anumita zona (interior-exterioara 😉 a cauciucului) ..prin care sunt cele mai mari sanse sa faci pana, sa iei cuie, suruburi, etc. Are pe undeva alte proprietati, probbail chiar mai durabila, fiabila si e aplicata (in prealabil) pe o anumita zona a cauciucului.. dar deja ma repet. 😁

Ce a spus Viper e o chestiune bine stiuta.. si de folosit doar cand nu mai ai ce face cu cauciucul, e la sfarsitul vietii.. 

Ideea e ca solutia aia (sealant, spray la purtator) e pacatoasa pe romaneste; de evitat daca e posibil.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bimmer90f30 said:

Ce spune Viper este un mod de a repara pe loc o pana de cauciuc, pe cand filmarea pusa este o reclama la un adeziv care se aplica in prealabil montarii anvelopei pe masina si ca atare doar o anumita zona (interior-exterioara 😉 a cauciucului) ..prin care sunt cele mai mari sanse sa faci pana, sa iei cuie, suruburi, etc. Are pe undeva alte proprietati, probbail chiar mai durabila, fiabila si e aplicata (in prealabil) pe o anumita zona a cauciucului.. dar deja ma repet. 😁

@bimmer90f30 hai ca esti atent la discutie vad 🤦‍♂️

Nu e vorba de nici un adeziv care se aplica la montare, asa vine anvelopa din fabrica si @Viper05 despre astfel de anvelope vorbea, anvelope seal. Poate cele pentru constructii de care stie el sunt altfel, dar cea din video de mai sus mi se pare tare, nu stiu acum cat rezista cuiele alea acolo, ca nici nu iti dai seama ca le ai.

Link to comment
Share on other sites

Acum cativa ani aparusera la pirelli astea cu seal inside.Cautam niste rft uri si am dat de astea…până la urma am luat rft,erau la acelasi pret.

Vad ca mai sunt si acum https://www.auto-soft.ro/cumpar-anvelopa/95883?gad_source=1&gad_campaignid=21946553475&gbraid=0AAAAAD4tV1vRkt_tjTFpZJi3kn4AQ0-Wi&gclid=EAIaIQobChMI-MPPmN-zjQMVhZiDBx1XvistEAAYAiAAEgJU-fD_BwE

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, goangaus said:

Nu e vorba de nici un adeziv care se aplica la montare, asa vine anvelopa din fabrica si

Ce importanta are daca se aplica in fabrica sau in spatele vulcanizarii?

Important (pentru mine) e ca am facut distictia dintre o aplicare specific pe o anumita zona, pe viata anvelopei.. care nu afecteaza integritatea valvei, a jantei... Pe cand in cazul spray-ului din portbagaj se duce peste tot, inclusiv unde Viper zice si mai zic si altii..

Asta e diferenta pe care probabil nu ai facut-o in replica cu Viper.. 

Dar uite, nu ma mai bag, nu mai continui.. ca e discutia voastra. 😉

7 hours ago, goangaus said:

astupa gauri de max 5/6mm si nimic altceva lichid care sa afecteze senzorii de presiune sau jantele.

Normal, pentru ca e pe viata si aplicat specific, sa nu afecteze alte elemente..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, goangaus said:

de ce nu sunt mai populare. 

-pentru ca nu sunt cunoscute..

-pentru ca probabil au pret mai mare.. multi dintre noi ne uitam la pret, mai ales cele performante vin cu pretul lor (vezi urmatoarea ratiune).

-in general cei mai multi dintre noi soferii suntem interesati la o anvelopa de aderenta si fiabilitate, anduranta..

- ..in decursul vietii unei anvelope.. penele sunt destul de rare, daca se conduce predominant prin orase care sunt mentinute curat la nivel de asfalt..

-pentru ca poti face o pana mai mare de 5-6mm si atunci necesita probabil inlocuire cu totul..

Cred ca am pus destule ratiuni 😉

 

Imi amintesc ca o data o vulcanizare mi-a spus ca nu imi poate repara cauciucul (..Michelin, nou) pentru ca pana facuta ar fi fost prea aproape de marginea anvelopei.. si nu era sigura din p.d.v. al sigurantei rutiere si au refuzat sa faca pana. Vroiau sa puna nou. 

Bine-nteles ca am ales sa merg in alta parte unde s-a putut repara. iar cauciucul a "imbatranit" pe masina bine mersi.. Ca paralela la acel cauciuc cu protectie interioara la pene .. probabil ca la coltul anvelopei o gaura de 5-6mm protectia nu o sa tina.. ca nu cred ca aia din poveste mea vroiau doar sa imi vanda un cauciuc al lor..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.