Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

F30 Alerta Baterie!


Tarabostes

Recommended Posts

Mi-a aparut in aplicatia BMW o alerta cu ”starter battery, failure risk ” din cauza îmbatrânirii, a fost la un moment dat si pe masina, dar a disparut. F30 320d din 2017, baterie OEM.

Problema este ca merg tot mai rar cu masina, peste vara a stat si cate 2 saptamani nepornita, pt ca merg cu motorul. Zilele trecute cand a fost mai frig mi s-a parut si ca porneste mai greu. Am scos luminile de follow home si localizarea prin GPS, ca sa mai limitez consumul..M-ar ajuta niste opinii:

- ar ajuta o verificare? e pe duca sau ar mai ajuta o incarcare pe ceva redresor?

- daca ati inlocuit, ce ati pus? ma astept ca cele aftermarket (cca 1000 lei) sa tina 2 ani sau pe acolo. OEM la BAV 1.800 lei.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ADRIAN HD said:

In prima fază pune un redresor pe ea și încarc-o,apoi umblă câteva zile cu ea și după poți face un test bateriei să vezi dacă mai ține curent în ea.

e suficient ss o incarce complet cu un incarcator dedicat si testata imediat/curand pe banc cu tester de baterie sa ii afle "sanatatea", SOH nu SOC.

Nu trebuie sa mearga cu masina ca sa ii afle viata bateriei. Trebuie incarcata maxim si testata; testerele de banc testeaza destul de bine baterii incarcate maxim. Referinta e maximul posibil.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to F30 Alerta Baterie!

Starea incarcarii bateriei o poti afla cu ISTA. Tot acolo poti vizualiza si istoricul incarcarilor, astfel incat daca vezi ca dupa drumul ala de >100km bateria nu s-a incarcat peste 90% sa zicem, cel mai probabil e imbatranita.

Aici ai un tabel cu ce valori ar fi ok...totusi in practica sub 60% deja incep tot felul de manifestari ciudate.

 

battery-state-of-charge.jpg

Mai exista varianta cu meniul ascuns, dar nu vezi istoricul si doar voltajul din momentul ala: https://www.carsaddiction.com/articles/2019/07/how-to-access-hidden-features-and-menus-for-the-bmw-f30-f31-f34-f35

Mai poti merge la orice service auto si sa faci o testare de incarcare.

Pe mine bateria originala a masinii m-a tinut 12 ani, dar nu se mai incarca mai mult de 60%. Facea figuri la semafor daca se oprea cu auto start/stop. nu se mai conecta telefonul prin bluetooth, iar in ultimele 3 ierni primeam des mesaje cu battery discharged. Am pus VARTA de 95h si am inregsitrat-o singur, deci manopera a fost gratis.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie stabilite niste lucruri clare cand vorbim de baterii; orice baterii reincarcabile.

Unul este starea de incarcare, nivelul incarcarii daca vreti, asta e dat de SOC - State Of Charge.

Altul este capacitatea bateriei, sau sanatatea ei, adica SOH - State Of Health.

Ele sunt asociate pentru ca tin de baterie evident. Dar SOH e ceea ce il intereseaza pe @Tarabostes sa afle. Iar asta se masoara cu bateria comllet incarcata pe banc, sau cu incarcatorul. Cand incarcatorul zice ca s-a incarcat atunci se testeaza bateria pentru SOH. Asta NU am inveintat-o eu ca sa am ce scrie. asta mi-au spus toti cei care se ocupa de baterii.. pentru ca am tinut sa le aflu parerea..

Algoritmul masinii poate incarca bateria doar 60% cand e pe duca ca sa nu o distruga/strice si mai mult. Dar asta nu inseamna ca pe banc.. un incarcator bun nu mai poate "pompa" in ea la alti curent.. 

E drept ca nu stiu cum exact incarca o baterie un alternator dar foarte probabil nu pulseaza curenti in baterie.. pentru ca in masina sunt si consumatori. Degeaba incerci tu sa pulsezi curenti cand altii ii cer permanent. Incarcare in pulsuri o face numai un incarcator de calitate. De aceea SOH se masoara de la un maxim al incarcarii pe banc.. 

Sa zic altfel.. probabil nu pierzi prea mult daca o scoti deconectezi de pe masina dupa un drum mai lung si mergi la centru sa o masoare..

In alta ordine de idei, da si eu am schimbat o baterie la un X1 (2017) care dadea semne de oboseala.. nu erau aratate in bord dar ISTA deja o raporta.. asa ca pana si chinezaria mea de tester dupa ce am incarcat-o maxim de cateva ori.. imi spunea ca SOH e chiar cum zici tu @töffefe la 60%..

Adica confirmat din doua parti ca bateria e pe duca. Am pastrat bateria pentru alte teste dar nu de folosit pe masina.

 

 

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Ma mobilizez sa ajung la un service...ca nu am ce trebuie.

23 hours ago, töffefe said:

Pe mine bateria originala a masinii m-a tinut 12 ani, dar nu se mai incarca mai mult de 60%. Facea figuri la semafor daca se oprea cu auto start/stop. nu se mai conecta telefonul prin bluetooth, iar in ultimele 3 ierni primeam des mesaje cu battery discharged. Am pus VARTA de 95h si am inregsitrat-o singur, deci manopera a fost gratis.

Da, am vazut ca trebuie codare, dar o fac si unii dintre cei care monteaza baterii....Ma uitam si la Exide 96h AGM.

Link to comment
Share on other sites

Daca schimbi bateria cu una de capacitate asemanatoare: de ex ai de 92Ah si pui una de 95-96, nu trebuie codare, doar inregistrare. Daca pui una de 105Ah, atunci trebuie codare. Dar, da, daca mergi undeva unde cu asta se ocupa, stiu ei tot ce trebuie.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.