Jump to content

Toba finala BORLA - o mare tzeapa?!


Recommended Posts

Nu am mai continuat discutia pe topicul cu serpisori Borla.. haideti sa va zic ce mi s-a intamplat..

 

Aveam o gaura destul de mare in toba finala (oricum la M50 nu exista decat toba finala & catalizatorii :)), am fost la cateva service-uri si toti mi-au zis ca nu se poate repara, asa ca m-am hotarat sa imi pun toba Borla - proasta (ne)inspiratie! :)

 

In primul rand toba pe care mi-au pus-o este mult mai mica decat cea originala (atat ca lungime, cat si ca sectiune)

Le-am zis "dom'le, e prea mica toba" - "alta mai mare n-avem pe fi 50mm" si "oricum una mai mare nu ar fi incaput".. :)

 

Bineinteles ca dupa ce au montat-o au aparut problemele: vibratii puternice in caroserie / motor + un zgomot inuman

Mi-au montat niste "amortizoare" de zgomot - practic niste tevi de 50mm cu reductie la 40mm bagate inapoi pe evacuare

 

Vibratia insa a ramas - ei au zis ca e dela zgomot (analogie cu vibratia transmisa de o boxa), dar mie imi pare ca e mai mult dela motor: pur si simplu nu merge in parametrii care trebuie!!

 

Drept dovada - am un consum de fix 20%, fata de 15 cat aveam inainte, acelasi stil de mers, acelasi traseu etc

 

Intrebari:

 

1. am vreo sansa sa elimit vibratia? alta toba? :)

 

2. e normal ca dela o evacuare directa sa iti creasca consumul cu 30%? In mod normal ar trebui sa scada

 

3. ai mi-au zis ca tb sa ma duc sa modific parametrii de injectie / tester.. WTF? si-au batut joc de mine or what? Platesc ei treaba asta? :blink:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum am mai spus si in celalalt topic, exhaustu tre sa fie facut pentru motor altel ai "droning" vibratzie+sunte urat. Poate toba asta are prea mult backpressure sau prea putzin pentru cum e tunat motorul care itzi darama consumul. In opinia mea Borla sux, mai bine mergeai pe ceva din gama Remus sau BMW OEM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa este, m-am zgarcit la cateva milioane :), trebuia sa iau Walker, vorba lui Vlad "cata linisteee" :)

 

Oricum, pana la urma am dus toba veke la BZ si s-a ocupat taica-meu de ea: a scos 2 farashe de zgura din ea :), a taiat din ea pana a ajuns la tabla buna, a sudat un mare petec pe burta tobei si acum e ca noua :)

Ma oftic ca nu am avut rabdare si am dat banii de-a-m&^%#@ pe borla - dar am zis "hei, wtf, vrei sa iti pui chip si alte kkturi si nu incepi cu o evacuare directa?!" :)

 

Am(au) deci 3 optiuni:

- sa elimite vibratia, draq stie cum / cu ce pierdere de performanta

- sa imi puna alta toba

- sa imi dea banii inapoi

 

Au trecut cam 2 saptamani de cand am pus toba, pt ca a durat cateva zile pana au avut timp sa imi puna "amortizoarele", apoi cateva zile pana cand nu am mai suportat ideea de teapa, plus cateva zile noua programare....

Ma rog, credeti sa e realista optiunea 3? Banuiesc ca nu imi iau si banii inapoi pe manopera, dar asta e, macar sa imi iau cele 5 milioane pe toba + ornamente..

 

Pot sa aduc vorba si de OPC :blink:? As avea castig de cauza cu OPC-ul?

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

deci nu are cum sa iti creasca consumul atat de la o toba finala.. nu are cu ce sa te deranjeze ca toba este mai mica .

 

daca vrei sa o vinzi te scap eu de ea daca e double DTM

32535[/snapback]

Daca nu rezolv nimic cu ei (cel mai probabil :blink:) luam legatura..

Toba are 2 intrari, 2 iesiri + 2 ornamente nu foarte mari, incap perfect la E36-le meu stock

 

O sa fac poze acum la toba & dupa factura.. :)

Link to comment
Share on other sites

toba nu trebuiau sa ti-o dea dupa dimensiuni sau altceva ci in primul rand dupa litrajul motorului. e normal sa creasca consumul daca ti-au dat o toba care nu se potriveste cu motorul si e normal sa iti influenteze si mersul motorului

vezi daca poti cauta ce part number are toba si vezi pe site pt ce motoare este (ce litraj)

daca e pt litrajul tau....inseamna ca aia tre sa fie si problema e din alta parte.

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu OPC-ul tine cu clientii de obicei si in oricum ii paste amenda, chiar daca se rezolva sau nu pentru tine. OPC-ul daca vine, cu mana goala nu pleaca, tot gasesc ei de ce sa se agate. daca nu-ti recuperezi banii, macar stii ca nici ei nu se vor bucura de ei :) cred ca merita sa incerci, dar sa mai ai pe cineva expert care poate sa confirme ce a spus XR6 "exhaustu tre sa fie facut pentru motor altel ai "droning" vibratzie+sunte urat", adica o parere de expert, eventual un prieten mecanic, dar sa zici cumva ca-i prietenul tau :blink:
Link to comment
Share on other sites

hmmmm......e lojic ca daca scoti catalizatoarele si pui tzava......+ o toba borla...care daca ai vazut e toba sport.......(de sunet) etc......normal ca suna tare si vibreaza....partea cu vibratu e mai mult ca sigur din suportii aia de guma in care sta toba....aia daca is varza vibreaza caroseria........la mine suna tare si frumos...dar nu vibreaza nimik.....e toba ca a ta 2 intrari 2 iesiri.......de la borla......consumul la mine nu a crescut deloc..... :blink:
Link to comment
Share on other sites

poate sa ma vibreze si daca iti atinge spoileru.

 

iti spun eu ca nu rezolvi nimic cu opc.. si banii inapoi nu o sa ii vezi..

 

ai scos catalizatoarele si ai pus teava in loc? este posibil sa iti creasca consumul daca ai facut asta.. are o anumita legatura cu sonda lamda.. dar nu pot sa inteleg .

 

in orice caz orice toba finala ti-ai pune nu are cum sa iti modifice consumul.. chiar daca are diametrul un pic mai mic.. este high flow deci restrictioneaza mult mai putin decat o toba oem.

 

daca te uiti cu atentie la o toba remus sport si la una borla ai sa vezi ca nu prea exista mari diferente inafara de calitatea cromului de pe ornament si binenteles de pret.

Link to comment
Share on other sites

dupa cate am vazut eu sensorul lambda este inainte de catalizator deci mare diferentza nu face daca dai catalizatorul jos si il inlocuiesti cu o tzeava (inafara de faptul ca cei mici de langa tine trag mai multe chimicale in plamani)
Link to comment
Share on other sites

Bre, n-am scos nici un calatizator, doar am inlocuit toba finala (unica toba, dupa cum spuneam, la M50 nu exista si intermediara)

 

Initial si io m-am legat de asta, ca vibreaza toba si imi atinge pe undeva sau se transmite prin suporti in caroserie, dar nu e asa:

- toba nu atinge de nimic

- daca verific vibratia chiar deasupra tobei (caroserie) nu se simte (aproape) nimic

- vibratia e mult mai pronuntata in partea din fata a masinii (!), de unde deduc ca (si) motorul are partea lui de vina - saracul

- iar faptul ca mi-a crescut consumul confirma ca de fapt (si) motorul vibreaza si se transmite in caroserie - practic motorul nu merge in parametrii lui de functionare normala

Link to comment
Share on other sites

dupa cate am vazut eu sensorul lambda este inainte de catalizator deci mare diferentza nu face daca dai catalizatorul jos si il inlocuiesti cu o tzeava (inafara de faptul ca cei mici de langa tine trag mai multe chimicale in plamani)

32557[/snapback]

 

 

dap ai dreptate.. mi se pare ca m50 are 2 sonde lambda inainte de cat .. faza este ca daca dai cat jos iti poate creste consumu cu 1-2% nu stiu dc.. iar daca catalizatoru este infundat sau lovit iar iti creste consumul dar este logic.

 

iulika este clar ca vibratia nu are legatura cu toba finala.. si tot ce se poate sa fie doar o intimplare ca a aparut o data cu schimbarea tobei.. eu i-as da si catalizatoarele jos sa fiu sigur ca nu sunt infundate...

 

este f greu sa dai un diagnostic la o vibratie, pe forum.. poti sa ai un tampon la motor varza sau orice altceva... regulatoru de aer etc...

Link to comment
Share on other sites

toba nu trebuiau sa ti-o dea dupa dimensiuni sau altceva ci in primul rand dupa litrajul motorului. e normal sa creasca consumul daca ti-au dat o toba care nu se potriveste cu motorul si e normal sa iti influenteze si mersul motorului

vezi daca poti cauta ce part number are toba si vezi pe site pt ce motoare este (ce litraj)

daca e pt litrajul tau....inseamna ca aia tre sa fie si problema e din alta parte.

32538[/snapback]

Pana acum am gasit pe net ce part-number ar trebui sa fie toba:

"18 10 1 737 095" - in rezultatele cautarii apar doar 325-uri

"18 11 1 723 679" - aici imi apar doar 525-uri, deci nu e asta

 

O sa vad si ce P/N are toba Borla, dar nu prea am vazut nimic scris pe ea, sa ma uit pe factura..

Link to comment
Share on other sites

Guest butcky
Stiu o gramada de masini SUPER SUPER tari (unele si cu TURBO) si au toata evacuarea BORLA! Nu am auzit sa aiba vreunul probleme! Si eu am pe ursulet finala BORLA si sunt fff multumit! Poate nu ai montat-o la Pitesti! Acolo sunt meseriasi, nu aici in Pantelimon! :blink:
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest butcky
La Pitesti sunt tari oamenii! Astia din Pantelimon am auzit ca nu lucreaza nemaipomenit! Oricum eu zic ca merita sa-ti pui BORLA pe masina! Eu am o toba pe ursuletul meu si e SUPER! Are un sunet belea, si cand o spal pot sa-mi fac freza in ea... :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am pus la loc toba veke reparata, dar am ramas cu aceeasi vibratie :blink:

I-am facut consumul, in loc de 19-20 imi ia 17-18, dar e clar ca problema persista

 

Luni m-am dus la BMW Filaret, au pus-o pe tester si au zis ca totul functioneaza corect.. :|

 

Chiar nu inteleg, ce s-ar fi putut intampla/strica de la o "simpla" skimbare de toba??

 

Legat de tester, banuiesc ca la modele asa veki (cum e E36-le meu) nu era cine stie ce dezvoltata tehnologia.. Cel mai probabil "senzorul" sondei de oxigen - de ex. - e o simpla sarma; circula curent - "merge dom'le perfect", nu circula - "tb skimbata"

Dar daca piesa respectiva nu mai merge in parametrii normali, n-au de unde sa stie

 

M-au luat cu "veniti sa facem o curatare de injectoare, skimbam filtrul de benzina si ne uitam si la bujii".. mi-ai si facut o estimare - "va duce pela 4 milioane".. :|

Link to comment
Share on other sites

sonda lambda nu indica doar 0 si 1, e destul de desteapta. seamana cu debitmetrul, este alimentata si incalzita la o anumita temperatura, apoi gazele o aduc la alta temperatura si se masoara diferenta de volti (explicatie bruta :blink: ). testerul se prinde imediat daca sonda functioneaza in parametri sau nu. cind citirea scade sub nu stiu ce limita, ECU ignora citirile sondei si merge pe amestecul default. tot amestecul default il poti forta scotind mufa de la sonda. la e30, fara sonda lambda iti consuma mai putin. la e36 n-am idee.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La E36-le meu mi-am facut diagnoza cu un tester BOSH. Pe langa faptul ca nu recunostea sistemul de airbag si clima, la ABS a fost ok (chiar aveam o eroare in memorie, de cand fusesem intr-un service mai de mult).

Dar la sonda lambda apare ditamai graficul. In timp real. Se considera ca sonda functioneaza cum trebuie daca graficul este cursiv (fara ruperi). A mea de ex., la relanti avea mici probleme, dar in sarcina era ok (graficul, masina oricum merge bine). Sunt papagali aia de la bavaria. Mie mi-au spus sa schimb injectoarele (si aveam un por intr-un furtun). Pe cei de la Filaret nu i-am deranjat cu probleme din-astea.

Link to comment
Share on other sites

mie mi-a crescut consumul cu 2% ...la un megane 2.0 aveam computer de bord si cresterea a fost imediata si evidenta.

 

iti scade consumul daca catalizatorul a fost infundat. o sa il scot si la pisica sa vedem ce se intimpla :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu mi-am pus Borla aici la pantelimon, intr-adevar nu e BMW, ci pe opel, au lucrat foarte elegant si nu am absolut nici o problema. Singura vibratie care o am este la viteze mari si la schimbat viteze brutal, pentru ca atunci cand am dat catalizatorul jos,am pus tzeava, iar asta atinge de suport (logic ca e mai usoara ca si catalizatorul, deci tampoanele masinii nu stau foarte stranse, flambeaza prinderile).

 

Unele masini au 2 sonde lambda, dar NUMAI cele de la euro 3 incoace. au o sonda inainte de catalizator si una dupa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.