Jump to content

Mercedes Ml versus Bmw x5 e70


Changing

Recommended Posts

Salutare la toata lumea!

Hai ca sunt in mari dubii si sper sa ma puteti ajuta voi cu un sfat, ceva. In 2 saptamani plec in Germania sa-mi iau una din cele 2 masini din titlu. Dar inca nu sunt hotarat. Aproape ca ma decisesem pt MB, dar m-am uitat acum pe mobile.de si am dat putin inapoi. Am vazut pe la 58000 noul x5 3.0sd.Alb. Adica genial din punctul meu de vedere. Dar dupa cum spunea si cineva intr-un topic deschis aici, nu-i cam ieftin? Oricum ar fi , va rog sa ma ajutati cu o parere ca o data ma hotarasc la noul ml cu airmatic si toate cele,dar din 2006, iar alta data parca as vrea bmw,dar cu mai putine dotari si 0 km. Ei,ce ziceti? Voi ce ati face?

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 luni si-a luat taica-meu un ml din 2004 , nu e ultimul model, in acelasi timp am stat si in noul x5 si in noul ml, fara sa fiu subiectiv as alege x5-ul. motivele sunt multe si de toate felurile, insa per total daca ar fi sa dau o nota , nota pt x5 ar fi mai mare. :blink: Edited by remusratiu
Link to comment
Share on other sites

e diferenta mare, intre noul si vechiul ml, insa comparatia o faceam intre noul ml si x5, bine parerea mea despre cele 2 e una creata in jumate de ora de stat in fiecare la interval de o luna, deci se poate sa nu fie foarte obiectiva, am facut insa tot posibilul sa fie :blink:

 

X5 ! :)

Link to comment
Share on other sites

Amindoua masinile imi plac si pina la urma diferentele nu sint asa mari intre ele daca anlizezi din toate punctele de vedere.Depinde de ce vrei tu de la masina respectiva.Daca vrei un plus de dinamism cu riscul de a fi scuturat de suspensia mai tare(sportiva) alegi X 5-ul.Daca iti place mai mult confortul optezi pt. ML.

 

Eu personal as lua pt. mineX 5.

Link to comment
Share on other sites

Desigur, ti-as recomanda in primul rand un Test-Drive cu ambele modele.

 

Nu ai specificat motorizarile si dotarile.

 

Eu am X3 pt nevasta si ML pt mine.

Dupa aventurile cu X3-ul (suspensii incredibil de tari, dureri de spate, offroad = 0) si dupa 2 ani asteptand sa iasa un X5 cu motor de 4l diesel, am ales ML.

 

Pot sa iti spun ca confortul este incredibil, garda la sol face toti banii si.. am scapat de oroarea interiorului BMW, care desi e ff. functional, il simt incredibil de "ieftin" si urat.

 

La partea de offroad, si ma refer la offroad light, nu competitii... ML rulz.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Pai Bmw as vrea 3.0 sd sau Ml 320 cdi. Fiecare le-as lua cu xenon, pdc, navigatie, scaune incalzite, electrice, sport, si jante pe 19. In plus as putea opta la Ml pt suspensie airmatic si trapa. La Bmw nu pot deoarece am gasit pe net deja configurata masina. Ma tenteaza f tare motorul de la Bmw de 286 cp. Acum, pe langa Bmw 325i, mai am si un audi a6 3.0 TDI, 270 cp. Si nu prea as vrea sa pierd prea multi caluti la urmatoarea. Totusi, cum se comporta motorul de 3000 pe Ml? Este destul de puternic? De la ce viteza incepe sa se plafoneze? Suspensia airmatic cum se simte? Cand treci peste o denivelare sau o groapa, este adevarat ca nu se simte nimic in masina? Oricum , am inteles ca suspensia asta noua de pe Bmw este mai "soft". orice informatie despre Ml ar fi binevenita. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

1. Airmatic este o suspensie excelenta, dar nu face minuni. Avantajul este ca nu mai simti pana in creier orice denivelare si numai ai impresia ca au uitat sa monteze suspensia in BMW.

 

Daca te dai jos dintr-un BMW si urci intr-un ML, intr-adevar, o sa ai un soc :blink:

 

2. 320 CDI este un motor optim pt ML, dar are 224 CP si cu kit Brabus il faci sa prinda suta' in 8s.

 

3. Audi A6 TDI, abia anul asta are 233 CP. Ca sa ai 270 CP, at trebui sa ai biturbo pe el, iar Audi (ca si Mercedes) a preferat 4.2 TDI.

 

Daca vrei performante mai apropiate de A6, atunci iti recomand ML 420 CDI sau X5 3.0 SD.

Link to comment
Share on other sites

Am 270 CP cu chip tuning. La inceput avea 224. :blink: Dar nu m-am putut abtine. :) Ma tot uit pe mobile.de si nu stiu ce sa fac. Imi place mult de tot Bmw-ul la exterior, dar la interior nu ma da pe spate. Ml-ul mi se pare mult mai ok la interior. Am fost azi la Casa Auto Bucuresti sa ma mai uit la Ml si nu mai aveau aia in showroom decat un clasa C. Asa ca m-am dus iar la Bavaria si m-am zgait la X5-ul din showroom :)
Link to comment
Share on other sites

Deci ia X5 nou decat ML second. Interiorul de la BMW este in mod intentionat facut sa para simplu. Uita-te la liniile lui cu atentie si ai sa descoperi ca e foarte original si rafinat. Ai impresia ca nu sunt prea multe pe bord acolo dar de fapt nu iti lipseste nimic. Un BMW in primul rand se conduce si apoi se admira ca infatisare :) Ai impresia ca mie mi-a placut X3 ca exterior sau interior? Neah, dupa drive test m-am lamurit. E masina ca sa mergi cu ea nu bibelou de portelan sa fie admirat in vitrina. Go for X5 :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hai ca am rezolvat si problema asta: mi-am luat x5. Este genial. O sa pun poze cu el cand o fi curat ca am spalat-o ieri si seara era din nou murdara. Bafta!

 

Ai avut o idee geniala sa ramai pe X5 ! Sa-l folosesti genial...!!! :blink:

 

PS: Sa nu uit sa pui si pozele geniale cu genialul X5 ! :)

Link to comment
Share on other sites

Hai ca am rezolvat si problema asta: mi-am luat x5. Este genial. O sa pun poze cu el cand o fi curat ca am spalat-o ieri si seara era din nou murdara. Bafta!

 

Ai avut o idee geniala sa ramai pe X5 ! Sa-l folosesti genial...!!! :blink:

 

 

Ca fapt divers... tu ai mers vreodata cu un ML ?

Link to comment
Share on other sites

Off Topic

 

Courage ti-ai luat ml-ul si nu prea ne-ai povestit mare lucru comparativ cu bmw-ul pe care l-ai avut. Ca sa fiu mai precis ne-ai spus ca e mai confortabila , ca are materiale mai bune si frumoase la interior si ca e bun in light off-road, dar nu ne-ai zis absolut nimic de cum sta in curbe , de placerea de a conduce , de felul cum franeaza si cum accelereaza. Cum e comparabil?

Link to comment
Share on other sites

Am invatat sa nu fiu absolut in parerile mele, asa ca cercetez si daca imi permit optez.

 

Eu am avut X3 3.0D, acum am X3 3.0 SD ///M pack in familie.

Personal conduc ML 420 CDI cu Offroad pro Pack si Kit AMG cu jante de 20 inch.

Toate cele 3 masini enumerate mai sus sunt full options.

Ca sa fiu obiectiv, le lipseste carligul de tractare :)

 

Putem face comparatii extinse insa o sa ma rezum la cele pregnante.

 

Mercedes/BMW in primul rand sunt filosofii usor diferite.

Ambii constructori au rezultate excelente, dar ajung in acelasi punct pe drumuri diferite.

 

Daca BMW pune accent pe sportivitate in detrimentul confortului, Mercedes pune accent pe lux si confort.

La capitoul performante sunt cam la acelasi nivel tehnologic per clasa de masini, desi Mercedes are mult mai multe clase si subclase.

 

Cel mai deranjant la X3 este suspensia. Am mers si cu seria 5 si cu seria 3; aceeasi problema.

X5 este mai barca comparativ cu X3, insa nu asa de barca ca ML.

Va spun sincer ca desi iubeam confortul suspensiilor Airmatic, la inceput aveam "rau de mare" si imi era frica sa intru puternic in curbe, chiar si pe modul Sport.

 

Dupa luna am scapat de raul de mare si am capatat curaj.

Am avut o mare surpriza.

 

Pot sa intru cu cca 20 km/h mai mult decat intram cu X3, fara de a simti ca ma dezlipesc de pe sosea, dar beneficiez de un confort incredibil.

Stiu ca e doar o senzatie, dar era mult mai pregnanta pe BMW; am derapat de 2 ori in viata mea pe sosea si atunci ff. putin.

 

ML mi s-a parut MULT mai stabil in curbe. Daca BMW merge ca pe sine, Mercedes merge ca un tanc; senzatiile sunt atenuate. Trec cu mare viteza peste majoritatea limitatoarelor de viteza pt ca se simt prea putin; fa asta cu BMW :)

 

Pe de alta parte BMW pare sa aiba niste motoare mai tunate, dar analizand am realizat ca mare diferenta sta in cutie (Mercedes are o cutie mai avansata, cu 7 trepte) si izolatie fonica (mai slaba la BMW)

Am aceeasi senzatie ca in BMW daca setez cutia de la ML sa mearga in 6 viteze :)

 

Un alt atu ar fi capacitatile offroad limitate ale X3-X5.

Cam toate ML-urile au Airmatic cu garda la sol reglabila, iar unele au si offroad pro pack cu 2 diferentiale si garda la sol reglabila de max 300mm.

Am avut niste aventuri de cosmar cu X3 in nisip si in noroi suportabil.

 

Pe gheata/zapada se simte pregnant tractiunea preponderent spate a X-Drive.

Vorbim de motoare cu un cuplu peste 500 Nm, iar orice apasare pe accelearatie face sa intre DSC pe gheata.

 

X3 pe zapada este relativ periculos/funny de condus, pt ca ii fuge spatele cand doresti sa iti arati sportivitatea.

ML cu tractiune curent 60% fata a parut mult mai stabil.

 

O mare problema la ML, desi am roti de camion, este ca distanta de franare este serios afectata de greutate.

Exista optiunea Brabus pt frane, dar ajuta pana la un anumit punct.

2.5 t isi spun cuvantul la franare.

 

X3 are frane supradimensionate si franeaza excelent. X5 este si el destul de greu.

ML/X5 iti dau o falsa senzatie de siguranta.

Ascund putere ff. mare sub capota, dar coeficientul de frecare roti/suprafata de rulare nu prea poate fi modificat.

Ai sanse mult mai mari sa treci peste/prin nefericiitii din fata ta daca franeaza brusc.

 

Mercedes ofera posibilitatea de a alege motorizari mai mari. (420 CDI este biturbo si prinde suta in 6.5s si vit maxima limitata la 235 Km/h)

BMW are o politica ff. frustranta a pasilor marunti si a upgrade-urilor de putere din software.

Mercedes are mai multe optionale legate in sepcial de confort (ex: Distronic - e genial, Scaune multicontur, aerisire in scaune ec)

 

Am placere deosebita sa depasesc X5-uri pe autostrada; cei mai multi nu prea inteleg cum de ii depasesc, desi ei sunt cu pedala la podea. :blink:

L-am suparat rau pe un ceh in Austria, care avea un X5 4.4i. Doar cu aceasta ocazie am trecut cu aceasta masina de 210 Km/h. Are 9 000 Km momentan; si nu am avut unde sa fug cu ea.

 

Per total e o chestie de optiune pt o suma data, dar eu militez pt studierea ofertelor, test drive si apoi alegere.

Sa mergi orb pe o MARCA (fara sa fii actionar la ei) mi se pare o prostie.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Am invatat sa nu fiu absolut in parerile mele, asa ca cercetez si daca imi permit optez.

 

Eu am avut X3 3.0D, acum am X3 3.0 SD ///M pack in familie.

Personal conduc ML 420 CDI cu Offroad pro Pack si Kit AMG cu jante de 20 inch.

Toate cele 3 masini enumerate mai sus sunt full options.

Ca sa fiu obiectiv, le lipseste carligul de tractare :)

 

Putem face comparatii extinse insa o sa ma rezum la cele pregnante.

 

Mercedes/BMW in primul rand sunt filosofii usor diferite.

Ambii constructori au rezultate excelente, dar ajung in acelasi punct pe drumuri diferite.

 

Daca BMW pune accent pe sportivitate in detrimentul confortului, Mercedes pune accent pe lux si confort.

La capitoul performante sunt cam la acelasi nivel tehnologic per clasa de masini, desi Mercedes are mult mai multe clase si subclase.

 

Cel mai deranjant la X3 este suspensia. Am mers si cu seria 5 si cu seria 3; aceeasi problema.

X5 este mai barca comparativ cu X3, insa nu asa de barca ca ML.

Va spun sincer ca desi iubeam confortul suspensiilor Airmatic, la inceput aveam "rau de mare" si imi era frica sa intru puternic in curbe, chiar si pe modul Sport.

 

Dupa luna am scapat de raul de mare si am capatat curaj.

Am avut o mare surpriza.

 

Pot sa intru cu cca 20 km/h mai mult decat intram cu X3, fara de a simti ca ma dezlipesc de pe sosea, dar beneficiez de un confort incredibil.

Stiu ca e doar o senzatie, dar era mult mai pregnanta pe BMW; am derapat de 2 ori in viata mea pe sosea si atunci ff. putin.

 

ML mi s-a parut MULT mai stabil in curbe. Daca BMW merge ca pe sine, Mercedes merge ca un tanc; senzatiile sunt atenuate. Trec cu mare viteza peste majoritatea limitatoarelor de viteza pt ca se simt prea putin; fa asta cu BMW :)

 

Pe de alta parte BMW pare sa aiba niste motoare mai tunate, dar analizand am realizat ca mare diferenta sta in cutie (Mercedes are o cutie mai avansata, cu 7 trepte) si izolatie fonica (mai slaba la BMW)

Am aceeasi senzatie ca in BMW daca setez cutia de la ML sa mearga in 6 viteze :)

 

Un alt atu ar fi capacitatile offroad limitate ale X3-X5.

Cam toate ML-urile au Airmatic cu garda la sol reglabila, iar unele au si offroad pro pack cu 2 diferentiale si garda la sol reglabila de max 300mm.

Am avut niste aventuri de cosmar cu X3 in nisip si in noroi suportabil.

 

Pe gheata/zapada se simte pregnant tractiunea preponderent spate a X-Drive.

Vorbim de motoare cu un cuplu peste 500 Nm, iar orice apasare pe accelearatie face sa intre DSC pe gheata.

 

X3 pe zapada este relativ periculos/funny de condus, pt ca ii fuge spatele cand doresti sa iti arati sportivitatea.

ML cu tractiune curent 60% fata a parut mult mai stabil.

 

O mare problema la ML, desi am roti de camion, este ca distanta de franare este serios afectata de greutate.

Exista optiunea Brabus pt frane, dar ajuta pana la un anumit punct.

2.5 t isi spun cuvantul la franare.

 

X3 are frane supradimensionate si franeaza excelent. X5 este si el destul de greu.

ML/X5 iti dau o falsa senzatie de siguranta.

Ascund putere ff. mare sub capota, dar coeficientul de frecare roti/suprafata de rulare nu prea poate fi modificat.

Ai sanse mult mai mari sa treci peste/prin nefericiitii din fata ta daca franeaza brusc.

 

Mercedes ofera posibilitatea de a alege motorizari mai mari. (420 CDI este biturbo si prinde suta in 6.5s si vit maxima limitata la 235 Km/h)

BMW are o politica ff. frustranta a pasilor marunti si a upgrade-urilor de putere din software.

Mercedes are mai multe optionale legate in sepcial de confort (ex: Distronic - e genial, Scaune multicontur, aerisire in scaune ec)

 

Am placere deosebita sa depasesc X5-uri pe autostrada; cei mai multi nu prea inteleg cum de ii depasesc, desi ei sunt cu pedala la podea. :blink:

L-am suparat rau pe un ceh in Austria, care avea un X5 4.4i. Doar cu aceasta ocazie am trecut cu aceasta masina de 210 Km/h. Are 9 000 Km momentan; si nu am avut unde sa fug cu ea.

 

Per total e o chestie de optiune pt o suma data, dar eu militez pt studierea ofertelor, test drive si apoi alegere.

Sa mergi orb pe o MARCA (fara sa fii actionar la ei) mi se pare o prostie.

O mica remarca: dupa ce ai inceput frumos si retinut cu "ambii constructori au rezultate excelente dar ajung in acelasi punct pe cai diferite..." ai desfiintat pur si simplu BMW-ul care dupa parerea ta e la ani lumina de Mercedes. Daca tie iti plac barcile e treaba ta dar nu mai da putere de axioma unor pareri personale. Nu-i frumos! Eu personal am condus masini apartinand ambelor marci si pot sa-ti spun ca de exemplu intre e klase si serie 5 nu e aproapa nici o diferenta nici la confort si nici la sportivitate. Merc-ul sta bine pe curbe dar directia e inceata si greoaie ca un bunic. In plus acele frane electrohidraulice (o aberatie scoasa de mercedes) sunt k dracu. Cat despre materialele din masina va rog nu mai bateti campii: sunt la fel de bune! Difera doar modul de abordare al problemei. Apropos de asta: cand a aparut acel buton zis si i-drive toti au facut gat ca e foarte complicat etc (chiar si azi mai sunt dobitoci care au o problema cu aceasta chestiune) dar imediat dupa aia l-au copiat toti asa incat azi il gasim si in s-klase si in a8 etc. Ceea ce vreau sa spun e ca fiecare e liber sa-si cumpere ce doreste dar asta nu inseamna ca detine adevarul absolut. V-ati intrebat vreodata de ce opel-urile din ultimii ani nu mai ruginesc? E simplu: in 2008 nimeni nu-si mai permite sa scoata masini proaste! Cam asa e si cu cei trei grei: BMW, Audi si Merc: se concureaza, se copie, se autoproclama cei mai buni dar pana la urma sunt cam la fel. E doar o chestie de gust! Si pentru ca veni vorba de gust, gurile de aer din consola centrala de la ML sunt binisor identice cu cele de la matiz! Abia asta e o adevarata revolutie, nu crezi?? Ma lasi?

Edited by kamaz
Link to comment
Share on other sites

On-Topic: Sa o stapanesti sanatos!!!

 

Off-Topic: Taica-meo are ML 55 AMG din 2003 nu e modelul nou de Mercedes, dar mi se pare foarte foarte misto masina si foarte foarte fiabila (dar suspensia e criminal de tare), la fel ca si C 180-ul maica-mii, dupa mine sunt masini care rezista la foarte multe, BMW-urile mi se par totusi ceva mai sensibile si mai finute, dar tot raman fan BMW pentru ca sunt de parere ca daca esti impatimitul marcii ai plati orice ca sa ai marca respectiva.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
O mare problema la ML, desi am roti de camion, este ca distanta de franare este serios afectata de greutate.

Exista optiunea Brabus pt frane, dar ajuta pana la un anumit punct.

2.5 t isi spun cuvantul la franare.

 

Cam acelasi lucru l-a spus si aici.

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am studiat si am testat (cred ca s-a dus o buna parte din cauciucuri).

 

Este clar si logic ca distanta de franare este afectata de greutatea masinii.

A mea are in talon 2.3t, dar cu cate jucarii are pe ea, probabil ca tinde catre 2.5t. (mai ales pachetul offroad pro)

 

Pedala de frana de la Mercedes in general (nu e specific ML) este clar mai moale decat la BMW/Porsche, dar nu afecteaza distanta de franare masurabila.

 

Pe scurt, la Mercedes trebuie sa faci o cursa mai mare a pedalei de frana decat la alte masini pt a obtine acelasi rezultat.

Ieri, pe autostrada soarelui am franat de la 180 Km/h la ~10 Km/h pt ca un papuc nu s-a asigurat si mi-a taiat fata in depasire. Am crezut ca in pulverizez, dar masina s-a comportat foarte bine, chiar daca am tras de volan.

 

O mare problema, care poate veni ca un soc pt cei care trec de pe masini cu roti normale pe SUV-uri cu pachete sport (roti foarte late) este ca sunt foarte usor furati de jgheaburile si denivelarile din sosea.

Ex: sos de centura a Bucurestiului e criminala pe anumite portiuni, daca nu strangi bine de volan.

La fel, pe diverse DN-uri in valuri, cand franezi USOR, veti vedea ca rotile tind sa mearga pe ruta cea mai usoara, asa ca te trage intr-o parte sau alta.

Cand un prieten cu Infiniti 35 FX se plangea de asta, credeam ca glumeste.

 

Sunt de parere ca la ~2.5t si la cat costa, puteau sa pun sistemul de pe ML 63 AMG, iar acelasi lucru e valabil si pt X5 3.0SD ce cantareste ~ 2.2t minim.

Cine are X3 va avea un soc cand se urca pe X5/ML (o spun din experienta).

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Desigur, ti-as recomanda in primul rand un Test-Drive cu ambele modele.

 

Nu ai specificat motorizarile si dotarile.

 

Eu am X3 pt nevasta si ML pt mine.

Dupa aventurile cu X3-ul (suspensii incredibil de tari, dureri de spate, offroad = 0) si dupa 2 ani asteptand sa iasa un X5 cu motor de 4l diesel, am ales ML.

 

Pot sa iti spun ca confortul este incredibil, garda la sol face toti banii si.. am scapat de oroarea interiorului BMW, care desi e ff. functional, il simt incredibil de "ieftin" si urat.

 

La partea de offroad, si ma refer la offroad light, nu competitii... ML rulz.

Hai sa fim seriosi doar nu vorbesti de vreo Lada Niva. Tine intr-adevar de gusturi dar sa nu exageram...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.