Jump to content

DSC + ABS + frana de mana- aprinse in bord


Recommended Posts

probabil e de la un senzor de la o roata-oricum tot la service trebue sa mergi

 

Am patit si eu asta la passat dupa ce am schimbat un burduf la planetara si dupa ce am plecat de la service la 100 metri s-au aprins in bord ABS si ASR si m-am intors la ei, s-a urcat mecanicul la volan a plecat tare de pe loc si franat brusc iar eu am ramas mut :blink: . A repetat manevra de vreo 2-3 ori. Nu ma asteptam la o rezolvare atat de ... primitiva, dar totusi a functionat. Mi-a zis el ca se mai intampla de la senzorii de la ABS.

Ideea e sa te duci la un service bun sa nu dai peste specimene d-astea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Azi in timp ce mergeam cu DSC-ul oprit mi s-au aprins in bord ABS-ul + semnul de la frana de mana iar DSC-ul a ramas aprins in bord.

PLSSSSS HELP

O fi grav???????????? :blink: :) :) :)

De ce mergi cu Dynamic Stability Control oprit? Oricum se pare ca nu mai functioneaza ABS-ul.

Link to comment
Share on other sites

am fost la tester, la bosch esi tronic ultimul model, nu a putut intra pe ABS, mi-au recomandat service bmw

am fost la service bmw, am lasat masina o zi acolo, nu a putut intra nici cu tester original bmw pe abs, mi-au sugerat sa imi desfaca toata masina ca sa verifice can

 

in concluzie nu mai am abs de vreun an, si am auzit undeva o parere ca ar fi dus grupul abs

Link to comment
Share on other sites

am fost la tester, la bosch esi tronic ultimul model, nu a putut intra pe ABS, mi-au recomandat service bmw

am fost la service bmw, am lasat masina o zi acolo, nu a putut intra nici cu tester original bmw pe abs, mi-au sugerat sa imi desfaca toata masina ca sa verifice can

 

in concluzie nu mai am abs de vreun an, si am auzit undeva o parere ca ar fi dus grupul abs

daca nu se poate comunica cu modulul nici la bmw ai toate sansele sa ai nevoie de o unitate noua de dsc>pt linistea ta schimba-l la bmw ca daca e sa fie din alta cauza sa nu ramai cu unitatea pe cap..aici in cj stiu pe cineva care le mai repara dar nu avea reusita 100%,unele nu le putea face

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Nu sugerez o depanare, dar am sa spun prin ce am trecut, poate ajuta.

 

La un E46 cu Dinamic Stability Control III am schimbat amortizoarele fata si bieletele de la caseta de directie nu era precisa ca un BMW si suspensia fata lasa de dorit. Am montat bieletele de directie exact la acelasi "numar de ture" sa am cit de cit directia aliniata. Urma sa fac reglajul directiei a doua zi. Volanul bineinteles ca nu mai statea pe dtirecte era rotit parca spre stinga cam 7 - 8 grade. Dupa ce am mers cu masina 10 Km. S-a aprins marorul DSC si cel de frina (ABS) in culoarea galben. Nu mi-a placut deloc :blink: dar banuiam ca este de la senzorul de directie :) .

 

Din cite stiu DSC III monitorizeaza turatia rotilor prin senzorii de la fiecare roata si directia volanului. (senzorii de turatia rotilor sunt folositi si de ABS).

 

1) In linie dreapta senzorul volanului transmite informatia la DSC III ca masina trebuie sa mearga drept, informatie care este comparata cu turatiile rotilor care trebuie sa fie egale (in niste limite legate de diametrul rotilor care ar trebui sa fie cam acelasi la uzuri cit de cit egale si presiuni corecte in anvelope).

 

2) La un viraj foarte usor de 7 - 8 grade al volanului spre stinga de exemplu, ceea ce ar corespunde pe circumferinta lui la o deplasare cam de 2,5 cm (cazul meu) masina deja vireaza in stinga si turatia rotilor incepe sa difere. Cele de pe interiorul virajului se rotesc ceva mai putin decit cele exterioare. Totul este monitorizat de DCS III. Totul este OK daca diferenta de turatii intre roti corespunde cu rotatia volanului.

 

3) Daca nu exista concordanta intre pozitia data de senzorul de volan si turatiile rotilor, pe o distanta ceva mai mare de ex 10 KM, calculatorul de DSC III si cel de ABS ies din functie si semnalizeaza la bord concomitent - Triunghiul de DSC si ABS - semnul de frina cu galben.

 

Observatie intresanta! Dupa ce am schimbat bieletele de directie am mers BMW-ul cu directia usor dereglata cam 10 Km. Am mers cu viteza moderata, masina isi pastra f. bine directia dar volanul statea usor in stinaga. Cu citeva sute de metri inainte de oprire s-au aprins simultan (cu galaben) DSC III si ABS (frina cu galben). Dupa parcarea masinii am avut curiozitatea sa ating cu degetul discurile de frina de la roti nu frinasem mai deloc. Stiu clar ca un disc de roata fata erea mai cald aproape mi-a fript degetul.

Cred ca DSC III a cautat sa preintimpine "derapaj-ul usor" si a frinat usor o roata. Dupa 10 Km vazind ca nu se intimpla mai nimic calculatorul de DSC cred ca a sesizat ca este ceva anormal si a iesit din functie (aprinderea martorilor la bord).

 

Nu m-am impacientat prea tare dar nici nu mi-a palacut, speranta teoretica era sa se rezolve prin alinierea rotilor fata.

 

A doua zi m-am dus sa reglez directia. Am mers cu DSC III si ABS aprins, piuie si cind pleci de pe loc. Am parcurs iar 10 Km, discurile de frina aveau aceeasi temperatura acum (prim semn bun!) :) . Am aliniat directia si ma steptam sa dispara defecul de DSC III si ABS destul de repede.

 

Nu afost chiar asa, "defectul"l a disparut de la sine dupa 7-8 Km: s-au stins ambele becuri :) :) . Cred ca i-a trebuit ceva timp calculatorului sa sesizeze noua schimbare intervenita intre pozitia volanului si turatia rotilor.

 

De atunci nu a mai aparut niciodata DSC III aprins combinat cu ABS. :)

 

Sistemul DSC functioneaza, l-am verificat pe udatura, ABS-ul merge se simte vibratia frinei in pedala, masina pastreaza directia la frinare puternica. Decuplare: daca vreu sa-l decuplez prin apasare scurta sau lunga merge (se aprinde becul DSC imediat si masina se comporta natural fara nici un control electronic al tractiunii la apasare prelunga).

Link to comment
Share on other sites

modulul are alimentare, am verificat traseele din ecu in abs, este continuitate, le-am explicat la bmw, nu cunosc asa probleme, sa le las masina sa verifice tot can-ul asta a fost varianta lor

 

iarna trecuta mai facea surpriza sa mearga modulul doar cand era foarte frig afara...

Link to comment
Share on other sites

, le-am explicat la bmw, nu cunosc asa probleme, sa le las masina sa verifice tot can-ul asta a fost varianta lor

 

 

Cum adica sa verifice tot can-ul?Poti sa dai un pic detalii, concret, ce trebuie facut? :blink:

 

Daca erau probleme la CAN, nu ar fi afectat si celelalte module care sunt conectate la CAN?

Link to comment
Share on other sites

asta a fost solutia propusa de ei, au spus ca vor sa masoare continuitatea traseelor can

celelalte module comunica cu testerul, si chiar si modulul de abs a comunicat cu un tester bosch dar era foarte frig afara...problema e 100% DIN modul, de asta nici nu le-am lasat masina

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.