Jump to content

Turatii la motoare diesel


parpipa

Recommended Posts

"Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna."

 

Asta este cea mai mare aberatie din acel articol. Autorul confunda turatia de putere maxima cu cea de "mers continuu uzual". Nu explica de ce s-ar strica un motor daca mergi la 2000 turatii. Ceea ce nu stie este ca turatia de cuplu maxim este undeva la 1700-2000 turatii.

Link to comment
Share on other sites

"Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna."

 

Asta este cea mai mare aberatie din acel articol. Autorul confunda turatia de putere maxima cu cea de "mers continuu uzual". Nu explica de ce s-ar strica un motor daca mergi la 2000 turatii. Ceea ce nu stie este ca turatia de cuplu maxim este undeva la 1700-2000 turatii.

Sunt de aceeasi parere,de aceea sunt curios si de parerile voastre.Eu schimb la 2500rot/min in mod normal ,la condus mai sportiv la 3500rot/min .Iar la drum intins undeva la 2500rot/min este turatia cu ,care merg.

Link to comment
Share on other sites

motorul diesel nu trebuie accelerat excesiv cand e rece, iar dupa o tromba ar trebui lasat sa mearga 1,2 min sa se raceasca turbina. "turatia optima" - cand turatia nu e optima motorul opreste alimentarea, adica turatia maxima. NU se schimba numai la o anumita turatie, 2000 rpm, 2500rpm, 3000 rpm s.a.m.d. - daca schimbi numai la 2000 rpm strici turbo (in timp), cate o tromba din cand in cand nu strica,

flolositi motoarele diesel ca acelea pe benzina in ceea ce priveste turatiile!

Link to comment
Share on other sites

In schimbarea treptelor de viteza conteaza mult si unde ai cuplu maxim. Eu de ex am cuplu maxim la 1500, altele il au mai sus, asa ca depide. Eu nu vad rostul schimbarii vitezei la 3000rpm intr-un regim normal de condus cand la 1500 rpm ma baga in scaun daca ii dau talpa. Am condus un corsa de 1.7 dti pe care-l "simteam" dupa 2000rpm. Chestia e sa nu tii masina sub cuplu maxim daca vrei sa protejezi turbina, iar cate o talpa din cand in cand nu-i strica, asta cu motorul cald.
Link to comment
Share on other sites

In schimbarea treptelor de viteza conteaza mult si unde ai cuplu maxim. Eu de ex am cuplu maxim la 1500, altele il au mai sus, asa ca depide. Eu nu vad rostul schimbarii vitezei la 3000rpm intr-un regim normal de condus cand la 1500 rpm ma baga in scaun daca ii dau talpa. Am condus un corsa de 1.7 dti pe care-l "simteam" dupa 2000rpm. Chestia e sa nu tii masina sub cuplu maxim daca vrei sa protejezi turbina, iar cate o talpa din cand in cand nu-i strica, asta cu motorul cald.

Pai eu am cuplu maxim la 2000. Si atunci nu-mi dau seama cum as putea schimba la 2500 sa zicem daca vreau sa merg intr-un ritm alert. Cand schimb la 3000 cad undeva la 2100...2200 indiferent de viteza in care sint si mi se pare cel mai corect mod de a conduce un diesel.

Link to comment
Share on other sites

Eu merg intre 2000-3000 uzual, cand si cand mai dau un 4500.

 

Nu ai schimbat epuratorul? :blink:

Nu vad ce relevanta are in discutie epuratorul meu, dar daca tot ai fost curios o sa-ti raspund.

De ce l-as schimba, pentru ca mi-au zis niste incapabili?

Oricum eu n-am vazut diesel care sa nu scoata fum daca e calcat subturat. Cat fum ai vazut tu iesind din masina mea?

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca plaja de turatie optima depinde in functie de regimul de mers. De exemplu, daca am drum liber in fata si vreau sa accelerez mai repede ajung sau chiar trec de 3000rpm, iar cand se merge in trepte mici si in aglomeratie, unde nu am nevoie de putere o schimbare pana in 2500rpm e ok - totul e sa am minim 1500rpm in treapta urmatoare. Cele mai importante reguli dupa care ma ghidez sunt: 1. sa nu deschid foarte mult acceleratia sub 2000rpm si 2. sa nu o turez excesiv daca nu e nevoie, mai ales ca la o schimbare la 3500rpm am un cuplu la roti considerabil apropiat in treapta urmatoare.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
de ce totusi la diesel cu transmisie automata daca o accelerezi normal fara forja ea intotdeauna schimba vitezele in jur la 2000 de rotatii?nu cred k o faceau astia asa dqaca dauna motorului(parerea mea)

 

Transmisia automata schimba in functie de cat de tare o calci. In general, este bine sa mai cresti turatia. Parerea mea, nici excesiv, dar este bine sa schimbi mai sus. Cand aveam manuala schimbam constant la 3000-3500, astfel incat la schimbarea treptei superioare sa imi pice in zona de cuplu maxim 2000-3000. Acum am automata si schimba cand vrea ea. Si da, de multe ori schimba sub 2000. Merge la 60km/h la 1100rpm. Asa vrea ea. In trafic, nu am cum sa depasesc 2000 rpm, nici macar in demaraj daca sunt pe automat. Daca o calc mai tare de atat, ma sui pe Loganul din fata.... asta este. Mai ies odata la saptamana pe autostrada, sa-i mai curat turbina... merg pe Sport sau Manual si o tin mai sus 3-4000 sa se scuture de calamina si alte mizerii care se depun pe paleti. In general ii prinde bine.

Link to comment
Share on other sites

am auzit la multa lume ca 320d-ul (e46) are o problema cu turbina :) .

e adevarat ??? :) .stiu 3 prieteni carora le-a cazut turbina . mi-au spus ca e 3000 de euro noua si 500 reconditionarea , preturile sunt reale ? :blink:

daca e adevarat aceiasi problema o au si 330d-urile? :)

problemele cu turbina sunt de la schimbarea treptelor la turatii joase?

eu incerc si sper in continuare sa imi fac mereu plinul , am 330d ,e46 , 2002/12 .e adevarat ca daca umpli toata gura rezervorului poti avea probleme .mi-a spus cineva ca se poate defecta pompa pentru ca nu iti poate trage bine motorina .

:)

Link to comment
Share on other sites

la 320 d din 99 136 cp cuplu maxim din cate stiu e la 1700 rpm. si cert e ca trebuie sa schimbi peste aceasta turatie. numai ca eu niciodata nu stau cu ochii pe turometru schimb cand vreau simtind motorul. imi dau seama cand e subturat si supraturat asa ca n are rost sa facem teorie cand sa schimbam. sa fim seriosi ar insemna sa mergem in buc cu cel mult 3 trepte de viteza. adevarat ca se depune mai repede pe vacum si mai stiu eu ce gaze de la ulei si ca e bine sa mai dai in ea dar nu asta e regula. daca o calci zdravan crede ti ma ca e mai rau uzezi motorul inutil. mergi cu masina in regim normal, cand esti afara din localit undeva la 2500 3000 iar in buc sub aceste limite. daca ai benzinar si ti merge n 6500 7000 inseamna ca tre sa dai pana la fund??? nu dimpotriva ca faci opriri dese la peco si risti sa duca motorul la vale. fiti destepti si mergeti cu masina cum o simtiti nu dupa teorii. macar daca faci o boacana sa fie pt ca asa ai stiut tu nu ca asa a zis expertu de la "service rasturnica" sau "poc poc"
Link to comment
Share on other sites

mersul subturat ridica procentul de risc in ceea ce priveste " turbo surge"

folosirea unor turatii sub 2000 rpm e ok atata timp cat nu esti intr-a patra si accelerezi brusc.

principiu valabil atat la masinile diesel cat si la cele pe benzina

Link to comment
Share on other sites

Bun topicul, sunt de acord cu cele spuse, dar cu automatele nu prea poti sa controlezi unde schimba. Am un 530d, steptronic iar in oras, schimba sub 2000, si n-ai ce-i face. Singur lucru pe care il poti face ca sa nu afectezi motorul este sa va obisnuiti sa calcati pedala incet pana dupa 1800-2000 si de abia dupa aia pana la podea. Desi am observat ca la Drive pleaca cu a 2-a mereu,ca sa plece usor. Daca ii dai kick-down schimba 1 si dupa aia fuge. S-ar putea ca inginerii sa fi tinut seama de "surge" cand au proiectat cutiile steptronic, deci nu cred ca ar trebui sa ne facem prea multe probleme cu automatele. Ar fi interesant ca cineva sa faca un topic cu un sondaj, cate turbo au picat la manuale ( procentul prin care turbo depinde de stilul de condus e mult mai mare cred ca la automate), si la automate, ca sa vedem statistic cam unde sunt problemele.

Cel mai important zic eu la diesel e sa NU II DATI IN GURA CAND E MOTORUL RECE, ca atunci uzura e de vreo 10 ori mai mare ( mai ales cand e rece sub 3-4 grade , uleiul e marmelada in cutie si motor), si dupa jar s-o tineti 1,2 minute la relanti sa se raceasca rasuflatoarea.

Iar cu steptronicu sa mergi numai pe manual nu mi se pare prea buna ideea , pentru ca banuiesc ca inginerii de la BMW au proiectat cutia ca sa mearga 70-80 % automat, si 30 % pe manual. Daca ati observat ca la jar pe manual cand schimba la 4000 sau mai mult, socul la schimbare e cel putin de 3-4 ori mai mare decat la mers normal si asta n-are cum sa fie bine pentru cutie. ( Ganditi-va ca o cutie steptronic e vreo 6000 euro adica vreo 6-7 turbine), si de picat oricum turbina pica, mai devreme sau mai tarziu.( Si nu e asa de scumpa , cam cat o revizie de 60.000 km la Renault).

 

Desi ultimele 2 masini au fost diesel, tot benzina e sfanta. Nu stiu de ce cand merg cu un diesel parca conduc un carton de oua, mi-e frica s-o frig sau cel putin am un sentiment de neliniste. Poate din cauza ca auzi de atatea probleme cu turbine, cutii etc. ( E o parere pur subiectiva , e pur si simplu ceea ce simt, nu ca la benzina n-as fi crapat 2 blocuri motor, da se intampla ( si nu erau BMW-uri)).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Iar cu steptronicu sa mergi numai pe manual nu mi se pare prea buna ideea , pentru ca banuiesc ca inginerii de la BMW au proiectat cutia ca sa mearga 70-80 % automat, si 30 % pe manual. Daca ati observat ca la jar pe manual cand schimba la 4000 sau mai mult, socul la schimbare e cel putin de 3-4 ori mai mare decat la mers normal si asta n-are cum sa fie bine pentru cutie. ( Ganditi-va ca o cutie steptronic e vreo 6000 euro adica vreo 6-7 turbine), si de picat oricum turbina pica, mai devreme sau mai tarziu.( Si nu e asa de scumpa , cam cat o revizie de 60.000 km la Renault).

 

O cutie automata e ~ 5000 euro noua iar o turbina noua e 45 milioane.

Link to comment
Share on other sites

cu schimbatul la 2000 e destul de controversata problema, cutia e automata la mine, si schimba la 2000 cu mers normal. numai daca-i dau bice schimba la mai mult, nefiind masina sport nu prea imi sta bine sa merg cu ea tot pe la 4000 ture prin oras.

deci vreau nu vreau trebuie sa accept 2000-ul. masina are 150k, cutie nix probleme, turbina are un joc mic din pacate, schimbarea ei e pe TODO list. Oricum merge ok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.