Jump to content

Bec ASC + ABS aprins


Recommended Posts

Salut. Acum 2 saptamani fara un motiv aparent s-au aprins cele doua becuri galbene, ASC (nu am DSC) si ABS, la pornirea motorului. In timpul mersului, se mai sting, se mai aprind, fara un anumit tipar, dar in majoritatea timpului stau aprinse. Am fost la tester, am verificat, aparea o eroare la senzorul de ABS dreapta fata. Astazi l-am schimbat, s-au sters erorile, am merg 2-3 km si s-au aprins din nou, asa ca simt ca am dat 2 milioane degeaba pe senzor. Nu am mai apucat sa ma intorc la tester, era cam tarziu. Dimineata ma duc din nou, dar va rog sa imi dati un sfat de la ce altceva ar putea sa fie, poate v-ati lovit de aceasta problema. Daca e important, am un E46 316i din 2000.

 

PS Daca a mai postat cineva aceasta problema, imi cer scuze, dar eu nu am gasit. Multumesc.

Edited by 525RCI
Link to comment
Share on other sites

Problema e mai mult ca sigur de la un senzor de la una dintre roti,sau un contact imperfect.De aceea ai probleme cu asc+abs deoarece ele functioneaza pe acelas senzor.In mod normal daca iti sunt aprinse amndoua probabil ca asc nu mai functioneaza.Mai poate fii o cauza,cand ti-ai verificat ultima oara ungiul de fuga?(fata+spate).De exemplu la mergcedes se intalneste des problema asta sa se aprinda martorii abs+asc din cauza unghiului de fuga dereglat.Si mergedesul si bmw folosesc acelas principiu.Prima data verifica fiecare contact de la cei 4 senzori si daca ai spray-contact incearca sa dai pe ele.Bafta
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat, sa va explic cum. Dupa alte verificari cu ajutorul tester-ului, tot acel senzor parea sa fie cu problema (adica cel nou montat. Am montat senzorul nou de pe dreapta pe stanga, si acum eroarea s-a mutat pe partea stanga. Deci senzorul cel nou, marca FEBI, ERA DEFECT DIN FABRICATIE !!!! Ce am facut? Am cumparat un nou senzor Hella care functioneaza perfect, au disparut erorile. Din discutiile cu alte persoane, unele mai autorizate, altele mai putin, am aflat ca nu sunt singurul care am avut aceste probleme cu senzorii marca FEBI. Deci atentie ce montati pe masina....

 

@Bavaria - nu vreau sa te contrazic, in mod sigur ai mai multe cunostinte decat mine in materie de mecanica precum si experienta, dar am testat franarea si derapajele in momentele in care becurile erau aprinse, si nu mai beneficiam de nici un fel de asistenta din partea masinii. La o franare puternica pe suprafata uda de la o viteza de aprox 60km/h a transformat masina intr-o veritabila sanie, nici urma de ABS.

 

Rezumat, problema a fost de la senzor. Multumesc mult pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

dar am testat franarea si derapajele in momentele in care becurile erau aprinse, si nu mai beneficiam de nici un fel de asistenta din partea masinii. La o franare puternica pe suprafata uda de la o viteza de aprox 60km/h a transformat masina intr-o veritabila sanie, nici urma de ABS.

 

Nu este problema, fiecare are dreptul la opinie. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat, sa va explic cum. Dupa alte verificari cu ajutorul tester-ului, tot acel senzor parea sa fie cu problema (adica cel nou montat. Am montat senzorul nou de pe dreapta pe stanga, si acum eroarea s-a mutat pe partea stanga. Deci senzorul cel nou, marca FEBI, ERA DEFECT DIN FABRICATIE !!!! Ce am facut? Am cumparat un nou senzor Hella care functioneaza perfect, au disparut erorile. Din discutiile cu alte persoane, unele mai autorizate, altele mai putin, am aflat ca nu sunt singurul care am avut aceste probleme cu senzorii marca FEBI. Deci atentie ce montati pe masina....

 

@Bavaria - nu vreau sa te contrazic, in mod sigur ai mai multe cunostinte decat mine in materie de mecanica precum si experienta, dar am testat franarea si derapajele in momentele in care becurile erau aprinse, si nu mai beneficiam de nici un fel de asistenta din partea masinii. La o franare puternica pe suprafata uda de la o viteza de aprox 60km/h a transformat masina intr-o veritabila sanie, nici urma de ABS.

 

Rezumat, problema a fost de la senzor. Multumesc mult pentru sfaturi.

Avea dreptate Bavaria , uneori cand sunt aprinse becurile ABS si ASC mai functioneaza ABS-ul , dar nu totdeauna ( cel putin la mine )...oricum m-am programat si eu luni dimineata la service sa rezolv problema.

Link to comment
Share on other sites

Pai becul de ASC se aprinde 100% daca ai roti diferite, n-a spus la care dintre becuri se refera.

 

 

Daca am roti diferite stanga-dreapta, nu? Ca fata-spate nu cred... Am jantele originale M-paket cu 7.5 fata si 8.5 spate cu cauciucuri diferite, montate de 4 luni si nu am avut nici o problema. S-au aprins cele 2 becuri acum 1 saptamana....

Link to comment
Share on other sites

Daca am roti diferite stanga-dreapta, nu? Ca fata-spate nu cred... Am jantele originale M-paket cu 7.5 fata si 8.5 spate cu cauciucuri diferite, montate de 4 luni si nu am avut nici o problema. S-au aprins cele 2 becuri acum 1 saptamana....

 

Nu au treaba rotile cu becurile in cazul tau, la tine s-a defectat ceva.

 

De fapt ai si spus ca era un senzor.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

mi s-au aprins aceste becuri la mers pe gheata/zapada; s-au stins instant la o demarare mai in forta in rampa; azi s-au aprins din nou (tot pe zapada) si auzeam un sunet ca un baziit-cariit catre spate, sunetul a disparut dupa 1 minut (cand nu am mai mers pe zapada); becurile au stat aprinse pana la prima oprire (dupa cca 60km); cand am repornit, becurile erau stinse; toate rotile de acelasi tip; masina 316i/1999
Link to comment
Share on other sites

mi s-au aprins aceste becuri la mers pe gheata/zapada; s-au stins instant la o demarare mai in forta in rampa; azi s-au aprins din nou (tot pe zapada) si auzeam un sunet ca un baziit-cariit catre spate, sunetul a disparut dupa 1 minut (cand nu am mai mers pe zapada); becurile au stat aprinse pana la prima oprire (dupa cca 60km); cand am repornit, becurile erau stinse; toate rotile de acelasi tip; masina 316i/1999

 

Verifica amperajul alternatorului si starea bateriei.

Link to comment
Share on other sites

Avea dreptate Bavaria , uneori cand sunt aprinse becurile ABS si ASC mai functioneaza ABS-ul , dar nu totdeauna ( cel putin la mine )...oricum m-am programat si eu luni dimineata la service sa rezolv problema.

 

Depinde ce senzor este defect :blink:

 

Ma bucur ca ai constatat asta pe "pielea" ta, optica este in general:s-a aprins ABS-ul nu mai functioneaza nimic.

 

La fel si cu DSC-ul dezactivat, multa lume are impresia ca masina nu ii mai protejeaza deloc si isi pot demonstra cat de buni soferi sunt :)

Link to comment
Share on other sites

Verifica amperajul alternatorului .

Cum se face asta ?

 

 

Ai si tu aceeasi problema?

 

alternatorul a fost inlocuit acum 1an jumate la AB; nu cred sa fie probl, bateria are 2 ani jumate, a fost descarcata pt ca nu s-a mers cu masina 2 luni, ieri am facut ~150km; ampermetru nu am acasa si chiar daca as avea nu stiu sa citesc, daca se mai aprind becurile o sa merg la un AB sau Filaret in orice caz nu la Dormaq, astia au lucrat la 'utu-i 'ma-sa

Link to comment
Share on other sites

Pai becul de ASC se aprinde 100% daca ai roti diferite, n-a spus la care dintre becuri se refera.

 

 

Daca am roti diferite stanga-dreapta, nu? Ca fata-spate nu cred... Am jantele originale M-paket cu 7.5 fata si 8.5 spate cu cauciucuri diferite, montate de 4 luni si nu am avut nici o problema. S-au aprins cele 2 becuri acum 1 saptamana....

 

Am spus roti, nu cauciucuri. Am mers o perioada cat mi-au fost jantele la indreptat, cu 17 pe fata si 15 pe spate, mi se aprindea ASC-ul in continuu, si la gropi, pana cand am pus rotile pe 17 pe spate la loc. Asta ar inseamna ca si cu o janta mai mica pe spate (de rezerva spre exemplu), ar trebui sa se aprinda.

Link to comment
Share on other sites

O alta cauza a aprinderii celor 2 martori poate fi nivelul scazut al lichidului de frana. Am patit-o.

 

Cat despre rotile cu dimensiuni diferite, in cazul in care este vorba despre diametrul total la rotii, este destul de logic sa apara o eroare, pentru ca ABS-ul va detecta viteze unghiulare diferite ale rotilor, de unde poate trage concluzia ca un senzor este defect.

 

Ma intreb daca la fel se intampla cand faci un burnout... (dupa ce reactivezi DSC/ASC) :blink: Pentru ca imi amintesc ca am fost cu Golf-ul si cu A4 la dyno test, in urma caruia mi-a ramas stocata o eroare pe modulul ABS, din cauza ca 2 roti se invarteau cu 200 km/h, in timp ce celelalte 2 stateau pe loc.

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

O alta cauza a aprinderii celor 2 martori poate fi nivelul scazut al lichidului de frana. Am patit-o.

 

Ma intreb daca la fel se intampla cand faci un burnout... (dupa ce reactivezi DSC/ASC) :blink: Pentru ca imi amintesc ca am fost cu Golf-ul si cu A4 la dyno test, in urma caruia mi-a ramas stocata o eroare pe modulul ABS, din cauza ca 2 roti se invarteau cu 200 km/h, in timp ce celelalte 2 stateau pe loc.

 

 

mie mi s-au stins acesti martori la un mic bunout...

dar pt lichidul de frana exista martor pe bord?

Edited by LoladeZamora
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.