Jump to content

BMW Seria 3 E46


Bogdanel

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Sunt proprietarul unui E46 din Oct 2002 - 325xi. Vinerea trecuta sotia a condus masina si totul a fost OK. Sambata am dorit sa fac plinul de benzina si...surpriza. Indicatoarele de bord nu mai erau functionale: indicator benzina, turometru, vitezometru, toti ceilalti indicatori de bord in afara celui de ABS/DSC care a ramas aprins (galben) si cel de airbag/centura (o eroare mai veche despre care stiam si care era oricum prezenta si inaintea aceastui eveniment). Radioul/navigatia si aerul conditionat nu functioneaza nici ele (ventilatorul merge la fel si toti martorii si lcd-ul din acea zona). Monitorul NAVI se aprinde si se stinge dupa cateva minute. Am verificat si sigurantele si sunt toate OK. Am verificat si instalatia de lumini si aceasta functioneaza perfect (faruri, semnalizare fara sunet, stopuri, senzori parcare cu sunet, frana de mana martor de bord OK). Masina porneste si merge fara probleme.

 

Am facut la cineva o diagnoza simpla si mi-a iesit eroare de comunicare intre computer si martori de bord, senzor unghi volan, senzori ABS intermitent, senzor airbag.

Dupa o scurta cautare pe net am gasit cateva simptome si explicatii: senzori viteza la fiecare roata, senzori ABS defecti sau cabluri intrerupte, senzori unghi volan defecti si, cel mai rau, alternator defect cu supratensiune si "prajire" diverse circuite integrate.

 

Maine sunt programat la service specializat dar as dori sa ma ajutati si cu parerea voastra (macar sa nu mi se spuna in service ca trebuie sa schimb tot si in realitate sa fie ceva mult mai simplu...si evident mai ieftin).

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Sunt proprietarul unui E46 din Oct 2002 - 325xi. Vinerea trecuta sotia a condus masina si totul a fost OK. Sambata am dorit sa fac plinul de benzina si...surpriza. Indicatoarele de bord nu mai erau functionale: indicator benzina, turometru, vitezometru, toti ceilalti indicatori de bord in afara celui de ABS/DSC care a ramas aprins (galben) si cel de airbag/centura (o eroare mai veche despre care stiam si care era oricum prezenta si inaintea aceastui eveniment). Radioul/navigatia si aerul conditionat nu functioneaza nici ele (ventilatorul merge la fel si toti martorii si lcd-ul din acea zona). Monitorul NAVI se aprinde si se stinge dupa cateva minute. Am verificat si sigurantele si sunt toate OK. Am verificat si instalatia de lumini si aceasta functioneaza perfect (faruri, semnalizare fara sunet, stopuri, senzori parcare cu sunet, frana de mana martor de bord OK). Masina porneste si merge fara probleme.

 

Am facut la cineva o diagnoza simpla si mi-a iesit eroare de comunicare intre computer si martori de bord, senzor unghi volan, senzori ABS intermitent, senzor airbag.

Dupa o scurta cautare pe net am gasit cateva simptome si explicatii: senzori viteza la fiecare roata, senzori ABS defecti sau cabluri intrerupte, senzori unghi volan defecti si, cel mai rau, alternator defect cu supratensiune si "prajire" diverse circuite integrate.

 

Maine sunt programat la service specializat dar as dori sa ma ajutati si cu parerea voastra (macar sa nu mi se spuna in service ca trebuie sa schimb tot si in realitate sa fie ceva mult mai simplu...si evident mai ieftin).

 

Multumesc,

 

eu am patit la fel...aceeasi constatare la tester,trebuie schimbat bordul(instrumentele)!

Link to comment
Share on other sites

:) glumesti? :) si le-ai schimbat? :) ce ai facut in final?

 

nu glumesc.exact la fel nu-mi mai functiona nimic !!si la tester mi-a zis lipsa de comunicare intre instrumente si comp!mi-a pus alt bord,probabil de alta motorizare ca nu-mi merge iluminatul si am doi martori aprinsi!caut acum unul de pe aceeasi motorizare ,costa in jur de 3-4 mil!!

Link to comment
Share on other sites

nu glumesc.exact la fel nu-mi mai functiona nimic !!si la tester mi-a zis lipsa de comunicare intre instrumente si comp!mi-a pus alt bord,probabil de alta motorizare ca nu-mi merge iluminatul si am doi martori aprinsi!caut acum unul de pe aceeasi motorizare ,costa in jur de 3-4 mil!!

ok multam pentru reply, raman insa problemele cu martorul ABS si faptul ca nu mai merge nici aerul conditionat. Inclin sa cred ca poate fi si altceva.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un scurt edit inainte sa duc masina in service. Acum, dimineata, am pornit masina si "bordul" a pornit si el. Merg si monitorul navi, radio, si aerul conditionat. Este adevarat ca au probleme de stabilitate. Bordul ramane aprins si dupa ce opresc motorul si scot cheia din contact. Radioul se mai stinge din senin, etc... Sa fie un scurt circuit, o "masa" imperfecta?
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema martorilor de bord, desi sunt putin sceptic despre cauza. Se pare ca umiditatea a afectat interfata dintre computerul masinii si martorii de bord . Aceasta interfata se afla in spatele torpedoului si se pare ca ar patrunde apa in acea zona, in anumite conditii (cei din service spuneau ca este o problema relativ cunoscuta la E46). A fost curatit, a fost resetat computerul de bord si nu au mai aparut alte erori. S-au verificat si senzorii ABS, senzorii airbag, senzorul de unghi si toate sunt OK. Sper sa va ajute experienta mea. Edited by colanusus
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am si eu o intrebare : Daca conduc masina , blochez usile ( sa zicem ca la noi in Romanica se cam fura si cand stai la semafor ) si am un accident - masina are vreun sistem sa le deblocheze ? Ma refer la BMW in general , nu la un anumit model .

Teoretic trebuie sa se deschida singure. La mine s-a deschis inclusiv capacul busonului de benzina. Geamurile nu mai tin minte.

S-au deschis si airbag-urile, si au pornit instantaneu avariile.

CD-playerul (nu era cel original) era singurul care continua sa functioneze ca si inainte de accident.

 

Conduceti cu atentie, mai ales la temperaturi apropiate de zero Celsius.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Daca faci bypass la senzorul ala la impact o sa iti deschida airbag-ul de la pasager indiferent daca e cineva sau nu pe scaun.

Si al doilea lucru din cate stiu eu: daca ai eroarea in bord ti se face disable la airbag-uri, si in caz de impact... nexa airbag. (asa o fi?)

 

Din experienta proprie, functioneaza airbagul chiar daca e aprins ala in bord.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salutari la toata lumea, de ceva vreme urmaresc pe aici postarile voastre si sunt interesat sa imi cumpar un bmw 318i an 1999-2000 117cp, am vazut tot felul de pareri si bune si rele, dar asta e toate masinile au mici probleme din fabrica. "Boala" asta sa imi cumpar neaparat bmw a aparut de vreo 1 an de zile si s-a agravat dupa ce am condus unul :D un 318d an 1997 si am ramas surprins ce frumos merge masina avand 270.000km. Si 320d din 2000 sunt masini destul de bune dar eu merg cel mult 11.000km pe an deci nu are rost diesel plus turbina, injectoare nu prea se merita si am zis ca mai bine ar fi sa ma orientez spre benzinar si cel de 1900cmc ar fi ideal ca si consum-intretinere, astept si parerile voastre, numa bine la toata lumea :)
Link to comment
Share on other sites

Pe jante style 68 M originale 7.5 J fata cu 8.5 J stiu ca normal se pun 225 45 fata si 245 40 spate.. Daca pun pe rotile din fata 215 45 r17, pt spate am dimensiunea corecta, are ceva? Ma refer sa nu dea vreo eroare sau ceva de genul asta la senzori abs, asc ..... cred ca e si ceva diferenta de inaltime intre ele, nu? E mare?

intreb pt ca am 2 cauciucuri f bune 215 45 si ar fi perfect daca as putea sa le folosesc pe jantele respective.

Link to comment
Share on other sites

Salut! ieri am facut schimb cu un nene,am dat Golf 4 pe bmw 316ti compact e46. Eram prea entuziasmat incat nu am dat protectia de plastic din fata motorului jos. Azi am avut o "surpriza" erau ceva scurgeri de ulei pe la motor. Maine revin cu o poza,nu ma pricep deloc la BMW. PRECIZEZ ca e varianta FULL,piele,trapa,85 kw. etc.

 

Va rog ,daca puteti sa ma ajutati cu niste sfaturi: cum sa schimb? are distributia pe lant? si alte pareri care imi pot fi de folos.

 

Va multumesc! sunt foarte incantat de masina,confort,stabilitate,putere,etc.

Link to comment
Share on other sites

Mersi, o s aiau in consideratie orice sugestie si pun in balanta :D . sper ca conduc in curand un 320d 2002 cu pachet M3 pe el :bash: , sper a acest pachet (doar suspensii) sa nu ma dea peste cap si sa am dezamagire la al meu care nu are, am mers cu un 318i 138cp si parca eram in carusel asa ma bagat in scaun in a2a :) . se vedem cum e si cu 320d, zgomotul ma ingrijoreaza si demarajul. :blink:

 

Nu e chiar asa de zgomotos 320d-ul, dar la ce km faci, clar nu se merita sa iei diesel.

Am avut 318i facelift 143cp si am ramas cu o parere foarte buna despre ea, tot in bucuresti stau si lucrez si eu cel putin nu m-am enervat niciodata la consum. Motorul are ceva probleme cu pierderile de ulei, dar nu e o regula si se rezolva(nu cu multi bani) daca e sa dai de una.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.